• سه شنبه 1394/02/08 - تعداد بازدید 7 مرتبه
    امید: سلااااااام بر دوستان بامرااااااام؛ راستش! آدما گاهی به دلایل مختلف، گیج می زنن. گاهی بدجور و گاهی هم کم جور! منم ظاهرا دیروز بدجور گیج ز
  • دوشنبه 1394/02/07 - تعداد بازدید 37 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ خدا حفظتون کنه دوستان بامرااااام
  • یکشبنه 1394/02/06 - تعداد بازدید 51 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ می گم اگه یه راننده به پلیس بگه: "باور کن تا حالا من یواشکی بارها با سرعت 180 تا هم رفتم و هیچ اتفاقی نیفتاده. بذارین من راحت ب
  • شنبه 1394/02/05 - تعداد بازدید 61 مرتبه
    امید: سلااااام؛ می دونین الان تو ذهنم داره چی می گذره؟ اینکه شماها خیلی خوبین. خیییییلی!... دلیل دارم براش. فکر نکنین رو هوا دارم حرف می زنم. دلی
  • چهارشنبه 1394/02/02 - تعداد بازدید 75 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ می گم حواستون که هست؟ حواستون به اینکه از بحثا برداشت اشتباه نکنین! آخه ممکنه از اونور بوم بیفتیم. آخه می شناسم کسانی رو که ب
  • سه شنبه 1394/02/01 - تعداد بازدید 81 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ امروز یکی از همکارا بهم گفت: "باورم نمی شه! فردا چهلم مادر آقای رزاقه. چه زود گذشت! مگه می شه؟ انگار، دیروز بود!" انگشت به دهن
مشاهده آرشیو کامل مطالب
کمی طاقت داشته باشید...
مشاهده تالارهای اعضا

    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 19 اسفند 1392
    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 12 اسفند 1392
    • همایش هم اندیشان دزفول ، اهواز ، اندیمشک ، شوشتر - در دزفول
    • 24 بهمن 1392
    • همایش هم اندیشان تهرانی - قرچک ورامین
    • 8 آذر 1392
    • همایش اندیشه سبز - مشهد مقدس
    • 9 آبان 1392
    • هم اندیشان در همایش بزرگداشت حافظ
    • 19 مهر 1392
    • چهارمین میزبان هم اندیشان در صداوسیما : برنامه پنجشنبه اردیبهشت
    • 18 مهر 1392
    • سومین حضور امید در تلویزیون - برنامه اردیبهشت
    • 8 مهر 1392
    • همایش هم اندیشان مشهد مقدس
    • 27 شهریور 1392
    • اولین همایش طرح همیاری بانوان هم اندیش
    • 26 مرداد 1392
    • حضور امید در برنامه طلوع
    • 1391
    • اولین تصویر گرفته شده از پیام
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • فعالیت های شخصی و ابراز علاقه هم اندیشان
    • نمایشگاه کتاب 1392
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • اردیبهشت 1392
    • همایش یزد هم اندیشان
    • اسفند 1391
    • اولین همایش هم اندیشان تهرانی
    • 22 مهر 1391

« در حال حاضر باشگاه هم اندیشان فعالیتی ندارد. ادامه بحث ها در وبلاگ جناب بیدگلیان جریان دارد »


اگر در این سایت عضو می شوید ، حتما شهر خود را نیز وارد کنید.
پس از عضویت در این سایت می توانید در بخش انجمن های تخصصی به فعالیت پرداخته و با دیگر هم اندیشان بحث و گفتگو داشته باشید.

»آرشیو پیامکهای باشگاه

»آلبوم عکس خاطرات

»آلبوم فیلم

»درباره هم اندیشان

»مرجع شماره های کاربردی


هم اندیشان دوشنبه 9 بهمن 1391

مجموعاً 1 امتیاز از 5 توسط 5 نفر
| نظرات داده شده (0) | مربوط به موضوع: بحث آزاد ، 1391 ،

آغاز: هم اندیش سلااام؛ آهای شمایی که اونجا، اون کنج نشستی و تیپ افسردگی بخودت گرفتی! آره جانم! شما! چیزی به شروع کارهای عید نمونده ها! تو هم یه تکونی به خودت بده! گرد و غبار دلت رو بگیر؛ کینه ها رو بشور؛ فکرای کهنه رو بریز دور و چند ایده ی نو بخر!!

(طاهره، به همراه دوست واقعیش خدا)

امید: منم سلام!

******

با سلام؛ شنیدم که می گن اگه به پدر و مادر نیکی کنی و... حاجت برآورده می شه؛ ولی من چیکار کنم که بدون خواست خانوادم با پسری ازدواج کردم که فقط منو می خواد و خیلیم بی مراعات و از خانوادم بیزاره و حدود 1 ساله که با خانوادم قطع رابطه کردم و برای ادامه زندگی، این تنها راهیه که پیش پام گذاشته. الان با مادر شوهرم زندگی می کنم. کمکم کنید.

امید: دیروز یه جایی یه جوونی بهم اعتماد کرد و گفت: حس می کنم دارم به یه دختر خانومی علاقمند می شم. علاقه ام هر روز داره بیشتر و بیشتر می شه. توصیه ای برام داری؟ گفتم: تجربه ای که از صحبت های دوستام تو باشگاه هم اندیشان دارم اینه که قبل از اینکه عاشق بشی، به همه چیز خوب فکر کن و آخر همه چیز رو در نظر بگیر. ببین با این عشق، قراره چه اتفاقاتی تو زندگیت بیافته. پدر و مادرت راضی هستن؟ و... دوستان خوبم! نمی دونم سریال زمانه که شب های شنبه تا چهارشنبه ساعت هشت و چهل و پنج دقیقه از شبکه سه پخش می شه رو می بینین؟ این بخشی از متن تیتراژ سریاله. 

نه اینکه عاشقی حال خوشی نیست؛

نه اینکه زندگی بی عشق می شه.

فقط کاش بین این حس های مبهم؛

بفهمم آخرش چی عشق می شه؟

******

سلام؛ آفرین! آفرین! آفرین! به الی خانم. من با حرفشون خیلی موافقم. یکیش خود من. الان آسمون و زمین یکی بشن اشتباه گذاشته ام رو تکرار نمی کنم و به نظرم این خودش بی نهایت ارزش داره.

(نسترن، 20 ساله، دانشجو فقه و حقوق از کرج)

******

ازدواج آسان یعنی شوهرت 5 سال پیش خط و گوشی همراهشو می فروشه تا یه عقد ساده بگیره تو محضر. حالا یه خونه بزرگ شیک ساختیم و ماشینم داریم. اینها یعنی اگه پسری "از هر لحاظ" خوب  بود؛ ولی پول نداشت تو هم با اعتماد بر خدا قبولش کنی.

(بهاره از قنوات قم)

******

سلام به همه و داداش امید؛ من یه مشکل خیلی بزرگ دارم. ازتون کمک می خوام. من نمی تونم نگاهمو کنترل کنم. خیلی سعی می کنم؛ ولی وقتی یکی که جنس مخالف خودم باشه ببینم زود نگاهم به سمت اون میره. باور کنین دیگه خسته شدم؛ چون با این کار می دونم خیلی از خدا دور شده ام. حالا که موضوع آزاده وقتی شده برا گفتن مشکلم.

(یه هم اندیش خسته از مشکلش)

امید: یه خبر خوب برات دارم! موضوع کنترل نگاه، تا این لحظه، تو نظرسنجی بالاترین رای رو آورده؛ پس هفته دیگه، احتمالا مفصل دراین باره صحبت خواهیم کرد. بعدازظهر که نظرسنجی تموم شه جزئیات دقیقش رو بهتون می گم.   

******

سلام؛ تا حالا فکر کردین چرا اینقدر مشکل داریم؟ به نظر شما عجیب نیست که چند دقیقه عبادت، دیر و طاقت فرسا است؛ ولی 90 دقیقه بازی فوتبال، مثل باد می گذره؟ اگر ارتباطت با خدا بیشتر باشه دیگه هیچ غمی نداری دوستم.

(محمد از محمد شهر کرج)

******

زیلینگ! زیلینگ! نوبتیم باشه نوبت خنگول جانه. طرف میره ساندویچی خنگول و می گه: لطفا یه فلافل بزن؛ ولی توش گوجه نذار. خنگول می گه: امروز اصلا گوجه نداریم. می خوای برات خیارشور نزارم؟ ه ه ه هه! بخندید دیگه.

(فریده، دانشجوی روانشناسی از دهاقان، اصفهان)

******

سلام؛ دوستان! با همکاری حسین وفا یه کتابچه موبایل، شامل آرشیو  کل مطالبی که تا حالا بحث شده رو برای موبایل هایی که "جاوا" رو پشتیبانی   می کنن ساختیم. تو وبلاگ هر دومون هست. می تونین دانلود کنین و تو گوشی هاتون بریزین.

نشانی وبلاگ حسین وفا:

http://hamandishantv4.rzb.ir

نشانی وبلاگ خودم (محمد بهمن نیا)

http://hamandishan.rozblog.com

امید: ممنون! خسته نباشین. خلاصه هر گلی بزنین به سر خودتون زدین؛ چون باشگاه متعلق به خودتونه. باید طوری بشه که هر هم اندیشی هر کاری از دستش بر می یاد برای باشگاه انجام بده. همونطور که می دونید الان یکی از هم اندیشان یزدی هم که مشغول کارهای فرهنگی و اینجور چیزها است  سالن همایشی برای نشست هم اندیشی تو شهر یزد فراهم کرده. قرار شده یزدی هایی که تمایل به شرکت در این همایش دارن فقط کلمه حضور رو برامون ارسال کنن تا ما بتونیم بعدا زمان و مکان همایش رو بهشون اطلاع بدیم. تا حالا 168 نفر اعلام آمادگی کردن. آبجی زینب از شهر بشرویه هم به ایمیل باشگاه، مقاله می فرسته.      

******

ســــلام امید! موافقی یه هفته هم درباره امید صحبت کنیم؟ چیه؟ منظورم تو نبودی! منظورم: امــــــــیــــــــده. ضمنا از این به بعد، اسم پیام به "شــهــــــــــرزاد" نه! ببخشید! "شهزاد قصه گوی هم اندیشان" تغییر یافت. چیه آقا پیام؟ تموم هم اندیشان دربست مخلصـــتونـیـــم

(آرام از مشهد)

امید: حالا که اینجوره روح "پیام" چهارشنبه و پنجشنبه احضار می شه. کاسه تخمه ها رو آماده کنین.  

******

سلام م م؛ واااای! دلم اندازه سوراخ جوراب پشه براتون تنگ شده بود. شارژ نداشتم. یه سوال! امید! شما کتاب می خونی جملات کلیدیشو یادداشت می کنی؟ اگر صرفا با لذت بخونیم اثرشو تو طولانی مدت رومون می ذاره؟ جواب بده دیگه! کوووو تا شارژ کنما!

(فاطمه خانوم از لوشان گیلان)

امید: دیدین وقتی ماهیگیرها یه ماهی تو قلابشون می افته چه حال و احساسی دارن! چه کیفی می کنن! من هم وقتی کتاب می خونم و یه جمله پیدا می کنم که می بینم مطلب خوبیه و می تونه رو زندگیم تاثیر بذاره، همون حس و حال رو دارم؛ اصلا کتاب می خونم که این جملات رو پیدا کنم. وقتی بهش می رسم می گم: خودشه! اینم شکار امروز! بعد هم تو یه سالنامه می نویسمش.  

******

سلام؛ الان تو پلیس راه اراک تو راه هستم. امید وحشتناکه! اونقدر آشغالای جور واجور این اطراف ریخته که باورش مشکله. چرا ما آدما فرهنگ استفاده درست از طبیعت و محیط اطرافمون رو نداریم؟؟ باور کنید دوست داشتم تمام این آشغالا رو خودم جمع می کردم.

(راضیه یه مسافر)

******

مشاوره :غزاله جان! اگه موقعیتش فکر می کنی خوبه، بعد از اینکه حرفاش رو شنیدی درست فکراتو بکن و بعد جواب بده. شاید زود باشه؛ ولی موقعیت ها رو از دست نده. من دنبال همینجور موقعیت ها هستم؛ ولی چه سود...

(دریا، اسفند 71)

******

مشاوره: سلام؛ آبجی! قبل از اینکه با اون آقا پسر صحبت کنی فکر کن و معیارات رو واسه انتخاب همسر تو یه برگه بنویس. بعد از همون معیارا سوالاتی طرح کن و بنویس. دقت کن سوالات باید پاسخ های توضیحی داشته باشه؛ چون با "بله و خیر" شخصیت طرف مشخص نمی شه. سوالای مهم رو به چند شکل در طول صحبت بپرس تا اطمینان پیدا کنی طرف راست می گه. در مورد خجالتی بودنت؛ می تونی قبل از اومدنش با خودت تمرین کنی. یه آیه الکرسی هم بخون.

(مریم)

******

مشاوره: برای اولین بار با یک خواستگارم قرار گذاشتم و باهاش حرف زدم و ازش تحقیق کردیم و همه گفتن اخلاق خوبی داره. مهرش به دلم نشست و انتخابش کردم. 4 ماهه که نامزدیم و از هم خیلی راضی هستیم و نوروز عروسیمونه. برای اولین بار که پسری رو می بینی یکم دو دلی.

(همسر آینده عباد هستم)

******

سلام؛ مشاوره: غزاله خانم یه عمر زندگی که خجالت سرش نمی شه. مشکلاتش، تفاوتهاش، تفاهم هاش، خوشیهاش و...، پس برای یه عمر زندگی بهتره با هیشکی رودربایستی نداشته باشیم.

(جمال، 23 ساله، قزوین)

******

سلام؛ داداش احسان از اهواز، شما باید از خانمتون تعریف کنید. از دست پختش. از خونه داریش. جلوی خودش. جواب می ده. امتحان کن!

(پریسا از دهلران)

******

سلام؛ آقا ما دیدیم هر کی داره میره سربازی بهش توجه می شه و پیامش درجیده می شه؛ گفتیم ما هم بریم سربازی! کاری ندارید؟!

(شیما شیطون، 69،دانشجو)

امید: بی زحمت سلام آقا نوید و آقا فرید رو هم برسون!

******

امیدواری: سلام الهام خانوم؛ یه پیشنهاد دارم. هر وقت زندگی برات سخت شد و آرزوی مرگ کردی چشمهاتو ببند و فکر کن که آرزوت برآورده شده و  مردی. همه چیز رو مجسم کن... تا اونجایی که تو قبر قرارت میدن. همون لحظه فکر کن برای چی خواستی بمیری؟  از خودت بپرس آیا ارزش داشت یعنی هیچ راهی نبود و باید تسلیم می شدی؟ اگه فرصتی باشه می خوای ازش استفاده کنی و برگردی و تمام تلاشت رو بکنی. مطمئن باش همون وقت چشمهاتو باز می کنی و خدا رو شکر می کنی برای فرصتی که بهت داده و هنوز زنده هستی.  

******

سلام؛ می خواستم کتاب "مشکلات را شکلات کنید" از مسعود لعلی رو معرفی کنم. عالیه ها!

(سمانه)

******

خدایا شکرت به خاطر بارونی که از صبح تا حالا می باره. شکرت به خاطر این که پدر و مادرم گاهی وقتا منو دعوا می کنن؛ این یعنی این که هنوز اونا هستن. شکرت به خاطر همه اون چیزایی که هیچ وقت شکرش رو به جا نیاوردم.

(یه هم اندیش از شهرستان خوی)

******

سلام به همه دوستان؛ ناخدا امید! حالا که با اومدن خروس و  ببعی به کشتی موافقت کردی من هم یه گوساله دارم. می تونم بیارمش تو کشتی؟ چیه؟ تعجب کردی یه دامدار و کشاورز هم اندیش باشه؟

(محسن از بابل، روستای برسمنان)

امید: بابا! این کشتی هم اندیشانه! نه کشتی نوح! شوخی شوخی جا برا خودمون باقی نمی مونه ها! خب دوستان! رسیدیم به آخر خط. کاری چیزی ندارین؟

هم اندیشان: خودت چی فکر می کنی امید خان؟!

امید: راستش فکر می کنم یه جای کار می لنگه! آهان! پیداش کردم. جزئیات نظرسنجی. الان می گم. در مجموع 954 نفر در نظرسنجی شرکت کردن که 333 نفر به موضوع "کنترل نگاه"، 197 نفر به موضوع "وسواس فکری" و 175 نفر به موضوع "تفاهم در زندگی مشترک" رای دادن. این سه موضوع، به ترتیب موضوعات سه هفته آینده خواهند بود. بقیه، رای کمتری آوردن؛ یعنی به جز موضوع "پیشگیری از افسردگی" که 118 رای آورد بقیه زیر صد رای آوردن. درضمن، دیروز 3512 پیامک به باشگاه ارسال شد. میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) مبارک. خدانگهدارتون.

ارسال شده توسط: امید و پیام

به اشتراک بگذارید...

کد امنیتی رفرش

مطالب مشابه:

  1. هم اندیشان پنجشنبه 12 بهمن 1391
  2. هم اندیشان چهارشنبه 11 بهمن 1391
  3. هم اندیشان یکشنبه 8 بهمن 1391
  4. هم اندیشان شنبه 7 بهمن 1391
  5. هم اندیشان پنجشنبه 5 بهمن 1391
  6. هم اندیشان چهارشنبه 4 بهمن 1391
  7. هم اندیشان سه شنبه 3 بهمن 1391
  8. هم اندیشان دوشنبه 2 بهمن 1391
  9. هم اندیشان یکشنبه 1 بهمن 1391