• سه شنبه 1394/02/08 - تعداد بازدید 7 مرتبه
    امید: سلااااااام بر دوستان بامرااااااام؛ راستش! آدما گاهی به دلایل مختلف، گیج می زنن. گاهی بدجور و گاهی هم کم جور! منم ظاهرا دیروز بدجور گیج ز
  • دوشنبه 1394/02/07 - تعداد بازدید 37 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ خدا حفظتون کنه دوستان بامرااااام
  • یکشبنه 1394/02/06 - تعداد بازدید 51 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ می گم اگه یه راننده به پلیس بگه: "باور کن تا حالا من یواشکی بارها با سرعت 180 تا هم رفتم و هیچ اتفاقی نیفتاده. بذارین من راحت ب
  • شنبه 1394/02/05 - تعداد بازدید 61 مرتبه
    امید: سلااااام؛ می دونین الان تو ذهنم داره چی می گذره؟ اینکه شماها خیلی خوبین. خیییییلی!... دلیل دارم براش. فکر نکنین رو هوا دارم حرف می زنم. دلی
  • چهارشنبه 1394/02/02 - تعداد بازدید 75 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ می گم حواستون که هست؟ حواستون به اینکه از بحثا برداشت اشتباه نکنین! آخه ممکنه از اونور بوم بیفتیم. آخه می شناسم کسانی رو که ب
  • سه شنبه 1394/02/01 - تعداد بازدید 81 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ امروز یکی از همکارا بهم گفت: "باورم نمی شه! فردا چهلم مادر آقای رزاقه. چه زود گذشت! مگه می شه؟ انگار، دیروز بود!" انگشت به دهن
مشاهده آرشیو کامل مطالب
کمی طاقت داشته باشید...
مشاهده تالارهای اعضا

    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 19 اسفند 1392
    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 12 اسفند 1392
    • همایش هم اندیشان دزفول ، اهواز ، اندیمشک ، شوشتر - در دزفول
    • 24 بهمن 1392
    • همایش هم اندیشان تهرانی - قرچک ورامین
    • 8 آذر 1392
    • همایش اندیشه سبز - مشهد مقدس
    • 9 آبان 1392
    • هم اندیشان در همایش بزرگداشت حافظ
    • 19 مهر 1392
    • چهارمین میزبان هم اندیشان در صداوسیما : برنامه پنجشنبه اردیبهشت
    • 18 مهر 1392
    • سومین حضور امید در تلویزیون - برنامه اردیبهشت
    • 8 مهر 1392
    • همایش هم اندیشان مشهد مقدس
    • 27 شهریور 1392
    • اولین همایش طرح همیاری بانوان هم اندیش
    • 26 مرداد 1392
    • حضور امید در برنامه طلوع
    • 1391
    • اولین تصویر گرفته شده از پیام
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • فعالیت های شخصی و ابراز علاقه هم اندیشان
    • نمایشگاه کتاب 1392
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • اردیبهشت 1392
    • همایش یزد هم اندیشان
    • اسفند 1391
    • اولین همایش هم اندیشان تهرانی
    • 22 مهر 1391

« در حال حاضر باشگاه هم اندیشان فعالیتی ندارد. ادامه بحث ها در وبلاگ جناب بیدگلیان جریان دارد »


اگر در این سایت عضو می شوید ، حتما شهر خود را نیز وارد کنید.
پس از عضویت در این سایت می توانید در بخش انجمن های تخصصی به فعالیت پرداخته و با دیگر هم اندیشان بحث و گفتگو داشته باشید.

»آرشیو پیامکهای باشگاه

»آلبوم عکس خاطرات

»آلبوم فیلم

»درباره هم اندیشان

»مرجع شماره های کاربردی


هم اندیشان سه شنبه 3 بهمن 1391

مجموعاً 2 امتیاز از 5 توسط 5 نفر
| نظرات داده شده (0) | مربوط به موضوع: بحث آزاد ، 1391 ،

آغاز: سلاااام دوستان؛ امروز در چه حالید؟! دوستان! به یاد داشته باشید نعمت های آسمان همیشه برف و باران و نور نیستند؛ گاهی خداوند دوستانی رو بر ما نازل می کنه از جنس آسمان، به زلالی باران، به سفیدی برف و روشنایی نور، شکر کنیم خدای مهربون رو به خاطر داشتن دوستان برتر اندیش.

(معصومه، لیسانس حسابداری از آمل)

امید:سلام خوبان! دیروز یه بیست - سی تایی پیامک آغازین داشتیم. برای شروع خوب بود. بعضی هاش هم پیاز داغش زیاد بود. اینم یه نمونش.... 

******

آغاز: سلامی به گرمی آش رشته که با پیاز داغ روش نوشته اون مرامت منو کشته. امروز حالتون چطوره؟ زندگی به کامتون هست؟ ممنون که چشای قشنگتونو به قاب آبی هم اندیشان دوختین.

(مریم از شهرمون)

******

سلام هم اندیشان؛ می خوام از اون دوستی که کتاب: کلیات اسرار و رازهای موفقیت؛ اثر: امید دین پرست رو معرفی کرد تشکر کنم. خیلی رو زندگیم و طرز فکرم اثر گذاشته. ممنون از همتون؛ تو رو خدا اگه باز اسم کتابی به همین موضوع می دونید بگید. من از کتاب خوندن هیچ وقت سیر نمی شم. امید بدرج که نیاز دارم به این کتابا.

(زهرا از گیلان، دوستدار همتون)

امید:آبجی! زکات علم نشر اونه؛ حالا چی می شد یه جمله ناب از اون کتاب رو برامون می فرستادی؟

******

سلام؛ ای کاش یه شبکه ای مخصوص مطالب کتاب افتتاح می شد نه فقط معرفی کتاب!

(زهرا فرشادفر)

امید:اصلا باید یه کار اساسی کنیم. از این پس یه جمله تاثیر گذار کتابهایی رو که دارین می خونین با دقت انتخاب کنین و برامون بفرستین؟ چطوره؟     

******

غیبت: اگه حرفی رو که در نبود یه نفر می زنی بتونی در زمان بودنش هم بزنی غیبت نیست. در غیر این صورت، خدا به دادت برسه.

(ونوس از تبریز)

امید:منظور اینه که وقتی داریم درباره یه نفر یه چیزی به دیگران می گیم تصور کنیم خود اون شخص هم اونجا حضور داره و همه چیز رو می شنوه؛ اونوقت باز هم جرات داریم همین چیزا رو بگیم؟ اگه هر وقت می خوایم چیزی درباره کسی بگیم فورا حضورش رو پیش خودمون احساس کنیم؛ قطعا از گفته هامون صرفنظر می کنیم؛ موفقیت تو این کار، خیلی شیرینه! امتحان کنین!

******

غیبت: سلام به همگی؛ غیبت چیزیه که اگه به گوش طرف برسه ناراحت بشه. حتی گلایه هم چون پشت سرش هست و آبروش می ره، غیبت محسوب می شه. وقتی از کسی ناراحت شدی، اگه تحمل کنی خیلی ثواب داره و جزو صابران می شی.

(هاجر جباری از داراب)

******

غیبت: نرگس جون به گفته مراجع نباید هر حرفی رو غیبتدونست. اصل معنی غیبت: بیان کردن عیب پنهانی افراد بینمردم. دیگه تشخیصش با خودت.

(هدی، ۲۶ ساله، آشتیان، دختر خالهعاطفه و دوست جدید مهدیه لطفی که تو نشست هم اندیشیآشنا شدیم)

******

سلاااام؛ یادش بخیر من اولین نفری بودم که این مدلی سلام کردنو رایج کرد. یه خاطره دارم براتون. کاسه تخمه ها رو بیارین، یه روز داشتم هم اندیشان می خوندم که دختر سه سالم رفت حیاط، منم گفتم همین یه صفحه رو بخونم و برم بیارمش. امان از دست شماها. یهو دیدم دخترم بستنی به دست اومد تو.

(النازی)

******

تجربه و تاوان: سلام دوستان! می خوام بگم من یه آدم خیلی بدی هستم. یکی از اون پسرا که چند تا از آجی ها در موردش حرف زدن. از اون پسرایی که به قصد ازدواج با دختری دوست می شد و بعد از مدتی می زد زیر همه چیز. بعد از مدت ها همین بلا سر خودم اومد. خدا یه جوری گذاشت تو کاسم که... الان خیلی پشیمونم. فکر اون روزا یه لحظه هم از سرم بیرون نمی ره که چه گناهایی کردم. نمی دونم اون دنیا چه جوری می خوام پیش خدا جواب پس بدم. نمی دونم چه جوری می خوام تاوان اون بچه بازیام رو پس بدم.

(یه پشیمون)

******

یه سلام گرم به همه دوستان هم اندیشم. من با نظر اون دوستی که گفته بودن بحث ظرف و... جمع کنین مخالفم. برای همه ما سلامتی خیلی مهمه و فکر نکنم کسی باشه که بگه دوست نداره سالم باشه. هیچ فکر کردین چرا تو دوره ما اینقدر سرطان ها و بیماری های جورواجور پیدا شده؟ چرا اینقدر عمرها کم شده؟ یکی از دلایلش می تونه همین دقت نکردن به غذایی باشه که می خوریم. پس باید خیلی خوشحال باشیم که ما می تونیم توی این جمع صمیمی که داریم در مورد آسیب هایی که تو روز از همین چیزای به ظاهر کوچیک به سلامت بدنمون وارد می شه بحث کنیم. هر چند کم باشه؛ ولی به نظر من سلامتی اینقدر مهمه که همین یه ذره هم خیلی اهمیت داره.

(نرگس، 21، دانشجوی مهندسی نرم افزار، اصفهان)

امید:اتفاقا همین امروز صبح، رادیو به نقل از مسوولان وزارت بهداشت اعلام کرد که آمار سکته قلبی به علت افزایش مصرف فست فودها و غذاهای آماده بالا رفته.

******

سلام امید: خواستم بگم اگه میشه از بحث ظروف و مشکلات همسران جدا شیم؛ الان تو هر شبکه ای دارن در این مورد بحث می کنن. خواستم بگم یه کم هم به مشکلات ما جوونا برسید. این که چطور تو زندگیمون موفق بشیم و خیر دنیا و آخرت رو ببینیم. می دونم درج نمی شه؛ ولی می خوام حرف دلم و زده باشم آخه نظر من و دوستان هم اندیشم هم همینه.... موفق باشین!

(مریم، 19 ساله، شهرضا)

امید: آبجی! درسته که تا حالا بحث مستقلی دراینباره نداشتیم؛ چون یه موضوع خیلی کلی هستش؛ ولی اگه خوب دقت کنی می بینی پیام خیلی از پیامک ها همینه.

******

سلام امید؛ اینم یه شعر:

شبا که ما می خوابیم، آقا پیامم می خوابه

اما امید طفلک، دوباره پای لپ تابه

پیامامونو می خونه، همرو دونه به دونه

جدا جدا می کنه، خوب هارو سوا می کنه

برا هم اندیشانم، خیلی دعا می کنه

می گه نباید که ما، تو ظرف پلاستیکیا 

بریزیم آش گندم، بدیم به دست مردم

می گه همش ضرره، جدا که پر خطره!

خواهش می کنم امید! من که کاری نکردم. بابا خجالتم ندین.

(مریم مصطفی زاده، 18 ساله)

امید:خوبه! طبع شعرتون دوباره داره گل می کنه. راستی! "همه" پیامک ها خوبه؛ ولی امید مجبوره که بعضی هاش رو انتخاب کنه. این درست تره.   

******

تمرکز: سلام؛ من از شما بدتر بودم. تا اینکه یکی بهم گفت وقتی می خونی بنویس... بعد سعی کن فرضی (با صدای بلند) برا یکی توضیح بدی. امتحان کن جواب می ده!

(کیانا از ارومیه)

******

سلام امید! لطفایه هفته هم درمورد حسادت بحث کنیم چونریشه خیلی از گناهان ازجمله غیبت همینحسادته.

(پریناز از تبریز)

امید:باشه! این موضوع رو هم چون خواهان زیاد داره گذاشتم برای نظر سنجی.

******

آغاز؛ سلااااام دوستای مهربون. تا حالا شده لحظه طلوع و غروب خورشید، باریدن برف، دست زدن به خوشه های سبز گندم بارون خورده و یا ریختن قطرات بارون رو صورتتون شما رو به وجد بیاره! خیلی صحنه ها تو زندگیمون وجود دارن که با وجود تکراری بودنشون خیلی شگفتی سازن. به قول شاعر: چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید!

(عاطفه ام هم اندیش 18 ساله)

******

سلام؛ ناخدا! می شه کشتی رو کنار یه جزیره زیبا و سرسبز و کمی ناشناخته (مثل جزیره کارتون سرندی پیتی) نگه داری؟ خوبه! هم اندیشان هم یکم تفریح می کنن. آخه بحثا خسته کننده شده.

(گلی یه نوراندیش از مشهد)

امید:باور کنین همش به همین فکرم! فعلا با پیام صحبت کردم و راضیش کردم یه روز در هفته بیاد. آغازگر هم اندیشان هم که قرار شده خودتون باشین. صحبت های دیروزم در آغاز هم اندیشان برای اینکه خاطره و ... بفرستین هم به همین خاطر بود. فعلا پاشین برین رو عرشه که زنگ تفریحه؛ یه هوایی هم می خورین. 

******

زینگ! و زینگ! و زینگ! خنگول می ره نارنگی بخره اسمشو یادش می ره. می گه: آقا ببخشید! 2 کیلو پرتقال کم باد می خوام.

(یه مامان کوچولو از کاشو)

******

جوراب: ببین دادا اگه خیلی انتظار مد جوراب سوراخ رو داری هر چی جوراب سوراخ پوراخ که پیدا می کنی ببر بده به یه مغازه دار پوشاک و بگو الان دیگه مد، مد این جور چیزاس! بهت قول می دم واسه مشتری اونقدر ازش تعریف می کنه که خودت فک می کنی طلا از دست دادی. باور نداری امتحان کن!

(یه غریبه؛ اما آشنا)

******

خاطره: سلام به همه؛ من پشت ماشینم ۳۷۰ زدم؛ چند روز پیش تو جاده داشتیم با دوستان می رفتیم، یه ماشین ازمون سبقت گرفت. هی بوق می زد. ۲ نفرم دست تکون می دادن. من با یه قیافه ای به همراهام گفتم: اینا هم اندیشن و شیشه عقبو دیدن و دارن تحویلمون می گیرن. بعد شیشه رو دادم پایین که تشکر کنم؛ دیدم به درب عقب اشاره می کنن و می گن: درب بازه. هنوزم دوستام دارن بهم می خندن.

(مهدی اکبری از شیراز)

******

شک: آهای خانوما، بانوان، زنان، لیدی ها؛ بسه! کوتاه بیاین. آخه با شک کردن به کجای دنیا رسیدین؟ وقتی همسرانتون شب و روز بیرونن؛ اگه بخوان زبونم لال دست از پا خطا کنن که می تونن؛ پس شک کردن فقط زندگیتون رو متشنج می کنه. یه کوچولو به فکر کوچولوهاتون باشین. تو فضای شک و لج و لجبازی بچه چه جور بار میاد آخه؟

******

نماز: نادیا خانوم بهت یه کتاب عالی پیشنهاد می کنم. نام کتاب: "روانشناسی اهمالکاری - غلبه بر تعلل ورزیدن" نوشته: دکتر آلبرت آلیس و دکتر ویلیام جیمز نال؛ مترجم: دکتر محمد علی فرجاد؛ انتشارات: رشد. امیدوارم استفاده کنی.

(سینا، دور از پدر و مادر عزیزتر از جانم و مشغول تحصیل)

******

سلام؛ به نظرم دختری شایسته همسر و مادر شدنه که قبل از ازدواج، هیچ ارتباط مخفیانه ای با نامحرم نداشته باشه (واسه پسرا هم همینطور) دخترا فکر کنید چقدر لذت بخشه وقتی پسری که فکر می کنید واقعا می تونه "مرد" خوبی براتون باشه تو جلسه خواستگاری از گذشتتون می پرسه و با خیال راحت بگید با کسی ارتباطی نداشتید و خیالش جمع باشه. خوش به حال دخترایی که اینجورین.

******

دل کندن: دقت کردین همه اونایی که شکست عشقی خوردن و یکیشون جا زده و کار به جدایی کشیده، در نهایت همه به یک نتیجه مشترک رسیدن؟! اینکه: بهترین دوستی که می تونن داشته باشن "خداست". واقعا جالبه! کاش می شد اینو زودتر می فهمیدن.

(راحله)

******

زیباترین کلام سلام به دوستان هم اندیش؛ اطرافیانم می گن: مطالب باشگاه تکراریه و همه اینا رو می دونیم؛ اما من می گم این تکرار باعث می شه آدم از غفلت دور بشه. راستی! کتابی که الان دارم می خونم نوشته که: "انسان پیوسته نیازمند تذکر و یادآوری است." اعتماد به نفسم رفت بالا حالا می دونم جه جور جوابشون رو بدم.

امید:پاشو برو زودتر تا یادت نرفته جوابشون رو بده. خب، رسیدیم به ته پیامک ها! تا حالا بیش از 110 نفر هم اندیش یزدی برای حضور در همایش هم اندیشان در شهر یزد، کلمه "حضور" رو برامون ارسال کردن. اگه کسی دوست داره تو همایش احتمالی ما در شهر یزد شرکت کنه جا نمونه. این همایش با مدیریت خودتون و بدون حضور امید و پیام قراره برگزار شه. برای چگونگی برگزاری این همایش، پیشنهاد بدین. اگه هنری یا تخصصی هم دارین که می شه تو برنامه های همایش ازش استفاده کرد حتما بگین. اول پیامک هاتون بنویسین: پیشنهاد. فردا همدیگه رو می بینیم. تعداد پیامک های دیروز: 3359

ارسال شده توسط: امید و پیام

به اشتراک بگذارید...

کد امنیتی رفرش

مطالب مشابه:

  1. هم اندیشان پنجشنبه 12 بهمن 1391
  2. هم اندیشان چهارشنبه 11 بهمن 1391
  3. هم اندیشان دوشنبه 9 بهمن 1391
  4. هم اندیشان یکشنبه 8 بهمن 1391
  5. هم اندیشان شنبه 7 بهمن 1391
  6. هم اندیشان پنجشنبه 5 بهمن 1391
  7. هم اندیشان چهارشنبه 4 بهمن 1391
  8. هم اندیشان دوشنبه 2 بهمن 1391
  9. هم اندیشان یکشنبه 1 بهمن 1391