• سه شنبه 1394/02/08 - تعداد بازدید 7 مرتبه
    امید: سلااااااام بر دوستان بامرااااااام؛ راستش! آدما گاهی به دلایل مختلف، گیج می زنن. گاهی بدجور و گاهی هم کم جور! منم ظاهرا دیروز بدجور گیج ز
  • دوشنبه 1394/02/07 - تعداد بازدید 37 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ خدا حفظتون کنه دوستان بامرااااام
  • یکشبنه 1394/02/06 - تعداد بازدید 51 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ می گم اگه یه راننده به پلیس بگه: "باور کن تا حالا من یواشکی بارها با سرعت 180 تا هم رفتم و هیچ اتفاقی نیفتاده. بذارین من راحت ب
  • شنبه 1394/02/05 - تعداد بازدید 61 مرتبه
    امید: سلااااام؛ می دونین الان تو ذهنم داره چی می گذره؟ اینکه شماها خیلی خوبین. خیییییلی!... دلیل دارم براش. فکر نکنین رو هوا دارم حرف می زنم. دلی
  • چهارشنبه 1394/02/02 - تعداد بازدید 75 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ می گم حواستون که هست؟ حواستون به اینکه از بحثا برداشت اشتباه نکنین! آخه ممکنه از اونور بوم بیفتیم. آخه می شناسم کسانی رو که ب
  • سه شنبه 1394/02/01 - تعداد بازدید 81 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ امروز یکی از همکارا بهم گفت: "باورم نمی شه! فردا چهلم مادر آقای رزاقه. چه زود گذشت! مگه می شه؟ انگار، دیروز بود!" انگشت به دهن
مشاهده آرشیو کامل مطالب
کمی طاقت داشته باشید...
مشاهده تالارهای اعضا

    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 19 اسفند 1392
    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 12 اسفند 1392
    • همایش هم اندیشان دزفول ، اهواز ، اندیمشک ، شوشتر - در دزفول
    • 24 بهمن 1392
    • همایش هم اندیشان تهرانی - قرچک ورامین
    • 8 آذر 1392
    • همایش اندیشه سبز - مشهد مقدس
    • 9 آبان 1392
    • هم اندیشان در همایش بزرگداشت حافظ
    • 19 مهر 1392
    • چهارمین میزبان هم اندیشان در صداوسیما : برنامه پنجشنبه اردیبهشت
    • 18 مهر 1392
    • سومین حضور امید در تلویزیون - برنامه اردیبهشت
    • 8 مهر 1392
    • همایش هم اندیشان مشهد مقدس
    • 27 شهریور 1392
    • اولین همایش طرح همیاری بانوان هم اندیش
    • 26 مرداد 1392
    • حضور امید در برنامه طلوع
    • 1391
    • اولین تصویر گرفته شده از پیام
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • فعالیت های شخصی و ابراز علاقه هم اندیشان
    • نمایشگاه کتاب 1392
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • اردیبهشت 1392
    • همایش یزد هم اندیشان
    • اسفند 1391
    • اولین همایش هم اندیشان تهرانی
    • 22 مهر 1391

« در حال حاضر باشگاه هم اندیشان فعالیتی ندارد. ادامه بحث ها در وبلاگ جناب بیدگلیان جریان دارد »


اگر در این سایت عضو می شوید ، حتما شهر خود را نیز وارد کنید.
پس از عضویت در این سایت می توانید در بخش انجمن های تخصصی به فعالیت پرداخته و با دیگر هم اندیشان بحث و گفتگو داشته باشید.

»آرشیو پیامکهای باشگاه

»آلبوم عکس خاطرات

»آلبوم فیلم

»درباره هم اندیشان

»مرجع شماره های کاربردی


هم اندیشان چهارشنبه 4 بهمن 1391

مجموعاً 0 امتیاز از 5 توسط 0 نفر
| نظرات داده شده (1) | مربوط به موضوع: بحث آزاد ، 1391 ،

آغاز: سلاااااااااااااام به دوستای گلم که دلشون مثل یه دریاست؛ دوستان! همیشه عشق اونی نیست که فکرشو می کنین. عشق، دل بستن به یه غریبه نیست. عشق، دیدن محبت تو چشای پدرته. عشق، بوسیدن دستای مادرته. عشق، نوازش یه کودک بی سرپرسته. عشق، خیلی قشنگه؛ ولی حیف از اینکه ما آدما معنی قشنگشو درک نمی کنم. ما عشقو تو چشای یه غریبه می بینیم. عشقو تو جمله های محبت آمیز یه غریبه می بینیم. بیایید معنی واقعی عشق رو درک کنیم.

(آجی آرزو یکی یه دونه)

امید: سلام مهربونا! ممنون از پیامک های آغازینتون. اینم یکی دیگش. منتها  از اونایی که فشار منو بالا می بره...      

******

مهسا: سلام به سرنشینان کشتی عشق؛ حالتون قشنگه؟ بحث آزاده؛ پس هرچی دلت می خواد بگو؛ هر چقدرم می خوای پس کله بزن.  

هم اندیشان: نیومده جای امید رو گرفتی؟ باز گفتی پس کله؟!

مهسا: نگران نباشین! 2 کیلو گریپ فروت آوردم تا فشار امید خان بالا نره.

******

سلام آقا امید و هم اندیشان گل؛ کتاب کلیات اسرار و رازهای موفقیت رو منم خوندم. واقعا تو زندگیم تأثیر داشت. اینم به قول آقا امید یه جمله ناب از این

کتاب: "خوشبختی و آرامش، پدیده ای ذهنی است و خارج از انسان نیست؛  ریشه تمام موفقیت ها و خوشی ها در درون ذهن انسان شکل می گیرد." توصیه می کنم هر کسی که این کتابو می خونه از عبارات تأکیدیش استفاده کنه و اونا رو باور کنه که خیلی تأثیر داره.

******

سلام به همه؛ با ناامیدی به هیچ جا نخواهی رسید. فکر کن همین امروز 7 سال خشکسالی به پایان رسیده و از فردا 7 سال برکت و شادی ات آغاز می شه.

(الهام، 12، کاشمر)

******

غیبت: سلام؛ آبجی! نظر من اینه: شما خودتو بذار جای اون کسی که داری ازش گلایه می کنی. خب اون که پیشت نیست تا از خودش دفاع کنه. یا ببین اگه یکی در غیاب خودت ازت گلایه کنه فقط به خاطر اینکه سبک بشه، خداییش اگه به گوشت بخوره ناراحت نمی شی؟؟ راستی شما که می گی اینطوری سخته! یه آقایی گناه و اطاعت رو به سرپایینی و سربالایی تشبیه کرد! می گفت: آدم از سرپایینی، خیلی "راحت" پایین می ره! گناه غیبت هم مثل همینه؛ اما برای اوج گرفتن و بالارفتن از سربالایی، سخت بودنش طبیعیه. واسه همین خیلیامون اطاعت کردن از خدا رو دشوار فرض می کنیم. در حالی که راه رسیدن به خدا با سختی همراهه. سوره "بلد" آیات اولش رو با معنی بخون آبجی!

(محمد، 19 ساله، دانشجو از لنگرود)

******

هم اندیشان سلام؛ مژگان هستم. تقدیم حضورتون این شعری که خودم سرودم:

هم اندیشه چه شاده؛ چون که موضوع آزاده

بگو بگو هم اندیش؛ از روزگاران خویش

بگو تو از حال خود؛ از جورابی ک شد مد

نمازت سر وقته؟ خیال شما تخته؟

نگاه بکن به این ظرف؛ از ضررش بزن حرف

غم دنیا رو داری؛ نکن گریه و زاری

مشکلتو بگو راست؛ راه حلش دست ماست

شکایت نیست بندگی؛ این که نشد زندگی

دوست خوبم آروم باش؛ حل بشه مشکلت کاش

شاد و پیروز تو دنیا؛ می شی، بمون با خدا!

******

اگر شخصی، رفتگر نامیده می شود، باید همان گونه خیابان ها و معابر را جارو کند که میکل آنژ نقاشی می کرد؛ بتهوون سمفونی می ساخت و شکسپیر شعر می سرود. او باید آن گونه خیابان ها را جارو کند که تمامی موجودات آسمانی و زمینی مکثی کنند و بگویند: اینجا، رفتگری کار می کرد که کارش را خوب انجام می داد. مارتین لوترکینگ

(یلدا از شیراز)

******

تمرکز: داداش محمد! یه راهکار خوب دارم؛ ولی یادت باشه یه سر سوزن مشکل داره. برو کتابخونه کتاب کنترل ذهن اثر خوزه سیلوا مترجمشم مجید پزشکی رو بگیر. تمرین تمرکز داره. به جان خودم واسه من شگفت انگیز بود. امید خودتم نظر بده!

(یعقوب آزاده دل)

******

تمرکز: سلام هم اندیشان؛ برای داشتن تمرکز باید جایی رو برای درس خوندن انتخاب کنین که به جز وسیله های درس خوندن، چیز دیگه ای نباشه. (درواقع، چیزهایی نباشه که باعث شه حواس شما پرت شه) هر وقت هم احساس کردید ذهنتون درگیر مسائل خارجی شده چند دقیقه کتاب رو ببندید و به اون موضوعی که ذهنتون رو درگیر کرده فکر کنین. بعد فکرتون رو به سمت هدفی که برای درس خوندن دارین هدایت کنین. هر وقت که هدفتون رو پیدا کردین می تونین درستون رو با اراده بیشتر و تمرکز، بخونین. من تو کنکور کاردانی امسال رتبه ۴۹ کشوری بودم. موفق باشید.

(هانیه.ص، 18 ساله از همدان)

******

سلام بهترین ها؛ آهاااای اهالی کشتی هم اندیشان! خوبین که؟ می خوام صادقانه بگم: هر روز هم اندیشان رو می خونم و شاهد تلاش های صادقانه ای که تو  باشگاه برای انتخاب راه درست زندگیمون می شه، هستم. هم اندیشان! ممنون از بودنت. سخن آخر: شاد بودنتان را در کف دستانم می نویسم تا در وقت دعا، اولین خواسته ام از خدا باشد.

(آبجی زینب)

******

سلام؛ ای کاش همین کشتی که می گین راستکی بود و هممون با هم همسفر بودیم. چقدر خوش می گذشت. مگه نه؟

(عاطفه ام از خوزستان، پانزدهم بهمن تولدمه. کادو یادتون نره)

امید: دست شما درد نکنه! کی گفته کشتی ما الکیه؟ حتما باید بندازیمت  تو دریا پیش کوسه ها تا متوجه بشی! 

******

دل کندن: سلام دوستان؛ کمکم کنید! دارم دیوونه می شم. واسه فراموش کردن همه راه هایی که شما گفتید رو رفتم. نشد که نشد! مثلا کتاب خوندن، نماز، قرآن خوندن، دعا کردن؛ اما نمی تونم فراموشش کنم چی کار کنم؟؟

(دختری غمگین از باخرز؛ ولی سعی می کنم شاد باشم)

******

سلام نیک اندیشان؛ یک مشکل فکرمو وجودمو درگیر خودش کرده. من آدمی بودم که با جنس مخالف دوست بودم؛ الان 4 ساله توبه کردم. حالا ترس از ازدواج دارم. حالا باید چی کار کنم؟ کمکم کنید؟!

(یک نگران آینده از همین مشهد)

******

سلام؛ یه سوال! تو بخش هم اندیشان دانشگاهی فقط دانشجوها می تونن اطلاعات شون رو بفرستن یا ما که طلبه ایم هم می تونیم؟ راستی! چند وقتیه دوباره پیام بدون اسم درج می کنید. قرارمون یادتون رفت؟؟

(نرگس از تهران)

امید: طلبه ها هم می تونن! آبجی! بابت پیامک های بدون اسم هم شرمنده. من از دست اینا چیکار کنم؟ باید سر به بیابون بذارم! مخصوصا الان که هوای تهران هم آلوده اس.

******

سلام امید؛ من شنبه دارم می رم خدمت سربازی. پیام دادم ازتون خداحافظی کنم. دلم برای هم اندیشان تنگ می شه.

(پرهام نوری از تبریز)

امید: آقا پرهام ما هم دلمون برات تنگ می شه. اگه رفتی پادگان آقا نوید، اونجا همه هم اندیشن. بشینین دور هم و کاسه تخمه ها رو دست بگیرین و بحث های هم اندیشی راه بندازین. آهااااای آقا نوید! برین دنبال یه شتری، گاوی، گوسفندی، چیزی که آقا پرهاممون داره می یاد. 

******

من خدا را دارم؛ کوله بارم بر دوش؛ سفری می باید؛ سفری تا ته تنهایی محض؛ هر کجا لرزیدی؛ از سفر ترسیدی؛ فقط آهسته بگو: "من خدا را دارم"

(سمیرا، فاضل آباد، شهرک فرهنگیان)

امید: آبجی سمیرا! یکی داره دنبالت می گرده....

******

سلام؛ من لوگوی باشگاه رو چسبوندم خیاطی محل کارم؛ اما هر کس می خوندش هیچ عکس العملی نشون نمی ده؛ یعنی من تو شهرم تنها هم اندیشم! منتظرتونم.

(زهرا، عاشق هم اندیشان، فاضل آباد، گرگان)

******

تمرکز: سلام؛ 1. کمی با صدای بلند خواندن، نه زیاد؛ چون باعت خستگی می شه. 2. یه کاغذ بزارکنار دستت و هر چیز اضافه ای که میاد تو ذهنت رو خیلی سریع و به شکل اختصاری بنویس و بگو بعدا بهش فکر می کنم و دوباره به درس خوندن ادامه بده. 3. این خیلی مهمه: هر ۵ دقیقه یه نفس عمیق بکش و چند ثانیه جملات انرژی بخش و مثبت رو با خودت تکرار کن و از درس خوندت احساس شادی و لذت کن. 4. برای هر مقداری که می خوای بخونی یه زمان دقیق معین کن و اگه زودتر تموم کردی به خودت پاداش بده. انشالله که این نکات مثمر ثمر واقع شن.

(فاطمه،۲۲ ساله، مشاور تحصیلی)

******

تمرکز! سلام؛ همیشه مامان بهم می گه: مثل خروس درس بخون، نه مثل مرغ! خروس همیشه می خونه؛ ولی مرغ گاهی اوقات...

(فرزان و مامان زهرام از لنگرود)

******

تمرکز: سلام بر همه هم اندیشان پویا و پرامید، آقا محمد! برای یادگیری مهارت تمرکز، برنامه صبح دیگر شبکه آموزش ساعت نه و نیم روزهای سه شنبه با موضوع مدیریت ذهن توسط آقای باران دوست را نگاه کن.

(نوریان، روانشناس)

******

سلام هم اندیشان و امید و پیام؛ من از دستگاه دیجیتال با فلش برنامه ای ضبط کردم؛ اما وقتی فلش رو به کامپیوتر اتصالش می دم صدا نداره. چرا؟

(ملیحه ربانی از مشهد مقدس)

امید: دستگاه پخش دیجیتال، با فرمت خاصی برنامه رو ضبط می کنه که نرم افزار کامپیوترت اون فرمت رو پشتیبانی نمی کنه. معمولا روی کامپیوترها نرم افزارmedia player  نصبه که خیلی از فرمت ها رو پشتیبانی نمی کنه. یه نرم افزار قوی تر نصب کن. 

******

هم اندیشان؛ امید! می گم یه فکری کردم. اینکه یه درس بزاریم تو دانشگاه ها به اسم هم اندیشان. اونم سه واحدی، چطوره؟

(شاهین)

امید: خیلی خوبه! شماها هم که فولین و نخونده واحدش رو می گذرونین.

******

امید سلام؛ از دست شما! دیدی چی شد؟ رفتم حرفتونو گوش دادم و قابلمه و تابه مسی خریدم. دیروز خانومی تو تاکسی گفت ظروف مسی ضرر دارن. حالا چی کار کنم؟ راهنماییم کن وگرنه میام پولشو ازت میگیرما.

(کوچیکتون سمانه)

امید: گفتم که درمورد همه ظروف، حرف و حدیث زیاده؛ ولی ما که نباید دچار وسواس شیم و هی به حرف این و اون گوش کنیم. من خودم با تحقیقاتی که انجام دادم به این نتیجه رسیدم که تو خونه از ظروف پیرکس و استیل و مس برای پخت و پز استفاده کنیم. ظرف مس رو هم شش ماه یه بار می دیم پیش یه آدم مطمئن، قلع اندود کنه. دلمون رو هم قرص کردیم و دیگه هم کار به حرف این و اون نداریم. اون استرس و اضطراب، ضررش بیشتره.

******

خنگول می ره رستوران می گه: غذا چی دارین؟ گارسون می گه: کاستید گیلینکو فینوستا با لیمو! خنگول می گه: کاستید گیلینکو فینوستا با چی!؟

(سارگل، ۱۸ ساله، ایلام)

******

سلام امید؛ دلم خیلی گرفته. یه ساله نامزدم. امروز فال قهوه گرفتم. تو فالم اومده بود که آخر از همسرم جدا می شم. دارم دیوونه می شم. اینقدر گریه کردم. امید بهم بگید واقعا فا قهوه ممکنه راست باشه. خواهش می کنم کمکم کنید.

امید: متاسفانه اون فال درسته! شما آآآآآآآآآخرش از همسرتون جدا می شین؛ ولی به امید خدا، 120 سال دیگه. با مرگ. چیه؟ چرا همه دنبال پتو می گردن؟

هم اندیشان: امید خان! چون دوباره صحبت از مرگ شد؛ دنبال پتو هستن تا زیرش قایم شن.

امید: پس بی زحمت، یه پتو هم برا من بیارین.      

******

سلام به هم اندیشان عزیز؛ من حدود ۱ساله که رفتم خونه خودم بگذرم از اینکه با همسرم مشکلات زیادی داشتم؛ ولی مشکل اصلی من کینه ای و قد بودن همسرمه. بگید چیکار کنم کینه ای بودن و قدیش رو بزاره کنار. لطفا راهنماییم کنید.

امید: اگه کسی تجربه یا نظری داره دست به کار شه؛ اول پیامک هاتون بنویسین: "کینه" ولی شنبه درجش می کنیم؛ چون فردا قراره... قراره.... بگم؟؟!! روح پیام بیاد تو باشگاه و پیامک ها رو درج کنه. حالا که هم حرف "مرگ" شد و هم حرف "روح"، دیگه واجب شد رفتن زیر پتو.   

******

سلاااام؛ وااااای؛ حالم بده. تو خیابون یه پسره گوشواره گوشش بود. واااااای!!

(فاطمه، 22، سبزوار)

******

سلام؛ امید خواهش می کنم یه بار دیگه اون سایتی رو که گفته بودین واسه دانلود کتابای درسی، بگین. لطفا!

(فائزه، 18 ساله، رباط کریم)

امید: پایگاه اینترنتی اداره کل چاپ و توزیع کتاب های درسی به نشانی http://www.chap.sch.ir

******

سلام؛ این جمله توی کتاب به سوی کامیابی نوشته آنتونی رابینز بود: من دلسرد نمی شوم زیرا هر اشتباهی که می کنم مرا یک قدم به جلو می راند.

(راحله از گنبد کاووس)

امید: دوستان خوبم! راستش! امروز سعی کردم یه کم از فضای بحث و اینجور چیزا بیایم بیرون تا یه کم حال و هواتون عوض شه. خدا همتون رو حفظ کنه.  تعداد پیامک های دیروز 2698

ارسال شده توسط: امید و پیام

به اشتراک بگذارید...

کد امنیتی رفرش

مطالب مشابه:

  1. هم اندیشان پنجشنبه 12 بهمن 1391
  2. هم اندیشان چهارشنبه 11 بهمن 1391
  3. هم اندیشان دوشنبه 9 بهمن 1391
  4. هم اندیشان یکشنبه 8 بهمن 1391
  5. هم اندیشان شنبه 7 بهمن 1391
  6. هم اندیشان پنجشنبه 5 بهمن 1391
  7. هم اندیشان سه شنبه 3 بهمن 1391
  8. هم اندیشان دوشنبه 2 بهمن 1391
  9. هم اندیشان یکشنبه 1 بهمن 1391