• سه شنبه 1394/02/08 - تعداد بازدید 7 مرتبه
    امید: سلااااااام بر دوستان بامرااااااام؛ راستش! آدما گاهی به دلایل مختلف، گیج می زنن. گاهی بدجور و گاهی هم کم جور! منم ظاهرا دیروز بدجور گیج ز
  • دوشنبه 1394/02/07 - تعداد بازدید 37 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ خدا حفظتون کنه دوستان بامرااااام
  • یکشبنه 1394/02/06 - تعداد بازدید 51 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ می گم اگه یه راننده به پلیس بگه: "باور کن تا حالا من یواشکی بارها با سرعت 180 تا هم رفتم و هیچ اتفاقی نیفتاده. بذارین من راحت ب
  • شنبه 1394/02/05 - تعداد بازدید 61 مرتبه
    امید: سلااااام؛ می دونین الان تو ذهنم داره چی می گذره؟ اینکه شماها خیلی خوبین. خیییییلی!... دلیل دارم براش. فکر نکنین رو هوا دارم حرف می زنم. دلی
  • چهارشنبه 1394/02/02 - تعداد بازدید 75 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ می گم حواستون که هست؟ حواستون به اینکه از بحثا برداشت اشتباه نکنین! آخه ممکنه از اونور بوم بیفتیم. آخه می شناسم کسانی رو که ب
  • سه شنبه 1394/02/01 - تعداد بازدید 81 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ امروز یکی از همکارا بهم گفت: "باورم نمی شه! فردا چهلم مادر آقای رزاقه. چه زود گذشت! مگه می شه؟ انگار، دیروز بود!" انگشت به دهن
مشاهده آرشیو کامل مطالب
کمی طاقت داشته باشید...
مشاهده تالارهای اعضا

    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 19 اسفند 1392
    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 12 اسفند 1392
    • همایش هم اندیشان دزفول ، اهواز ، اندیمشک ، شوشتر - در دزفول
    • 24 بهمن 1392
    • همایش هم اندیشان تهرانی - قرچک ورامین
    • 8 آذر 1392
    • همایش اندیشه سبز - مشهد مقدس
    • 9 آبان 1392
    • هم اندیشان در همایش بزرگداشت حافظ
    • 19 مهر 1392
    • چهارمین میزبان هم اندیشان در صداوسیما : برنامه پنجشنبه اردیبهشت
    • 18 مهر 1392
    • سومین حضور امید در تلویزیون - برنامه اردیبهشت
    • 8 مهر 1392
    • همایش هم اندیشان مشهد مقدس
    • 27 شهریور 1392
    • اولین همایش طرح همیاری بانوان هم اندیش
    • 26 مرداد 1392
    • حضور امید در برنامه طلوع
    • 1391
    • اولین تصویر گرفته شده از پیام
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • فعالیت های شخصی و ابراز علاقه هم اندیشان
    • نمایشگاه کتاب 1392
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • اردیبهشت 1392
    • همایش یزد هم اندیشان
    • اسفند 1391
    • اولین همایش هم اندیشان تهرانی
    • 22 مهر 1391

« در حال حاضر باشگاه هم اندیشان فعالیتی ندارد. ادامه بحث ها در وبلاگ جناب بیدگلیان جریان دارد »


اگر در این سایت عضو می شوید ، حتما شهر خود را نیز وارد کنید.
پس از عضویت در این سایت می توانید در بخش انجمن های تخصصی به فعالیت پرداخته و با دیگر هم اندیشان بحث و گفتگو داشته باشید.

»آرشیو پیامکهای باشگاه

»آلبوم عکس خاطرات

»آلبوم فیلم

»درباره هم اندیشان

»مرجع شماره های کاربردی


هم اندیشان دوشنبه 21 اسفند 1391

مجموعاً 0 امتیاز از 5 توسط 0 نفر
| نظرات داده شده (0) | مربوط به موضوع: بحث آزاد ، 1391 ،

بلاتکلیفی: با اعلام ساعت 00:00؛ من، سنجاقک، 18 ساله از آمل مفتخرم که آخرین پیامک روز یکشنبه 20 اسفند رو ارسال می کنم! (تشویق...) راستی! "د" جان عزیزم؛ آخه دختر جون! نگاه می کنه که نشد دلیل! خوب شاااید به بقیه هم همینجوری نگاه می کنه! ولش کن بابا! خودت بگو ارزششو داره واسه کسی که خودت مطمئنی احساسی بهت نداره موقعیتهاتو از دست بدی؟ حواست باشه که ناگهان خیییلی زود(!) دیر می شود! البته تو که هنوز 19 سالته ولی خوب؛ کار از محکم کاری عیب نمی کنه!

******

بلاتکلیفی: سلام به آقا امید و بقیه هم اندیشان. می خواستم در جواب خواهری که گفته بود کسی رو دوست داره که... بگم: نذار به سرنوشتی که من دچار شدم دچار بشی. یه عمر زندگی کردن با کسی که دوست نداره و دلش جایی دیگه است از زندگی کردن تو جهنم بدتره؛ شاید خواستگارات تحصیلات نداشته باشن؛ ولی یه دل دارن که می تونه خونه خوبی واسه تو باشه. عاجزانه ازت خواهش می کنم از فکرش بیا بیرون. مطمئن باش خدا هم کمکت می کنه. امید خواهش می کنم پیاممو درج کن؛ چون خودم از عمق وجود، سردی این زندگی رو حس کردم. دوست ندارم هم اندیش گلمون به سرنوشت من مبتلا بشه.

(مریم، 20 ساله از اراک)

******

بلاتکلیفی: دوست عزیز! در جوابت همین بس که بگم چند وقت پیش یه خانمی به یه برنامه ای زنگ زد و گفت: من 15 ساله ازدواج کردم و 3 تا بچه دارم. شوهرم دیوانه وار بهم علاقه داره و محبت می کنه؛ ولی می خوام ازش طلاق بگیرم. وقتی پرسیدن چرا؟ گفت: از اول بهش علاقه نداشتم. حالا دیگه تصمیم با خودته.

(نجمه، 22 س، اهواز)

******

سلام؛ آهای اونایی که کلی خودتونو به آب و آتیش میزنید تا به هم برسید. لطفا بعد از ازدواج هم برای دوامش تلاش کنید. قدر همسر و زندگیتونو بدونید. هستن کسانی که سنشون بالا رفته ولی همسری ندارن.

(مدیری، اندیمشک)

******

بلاتکلیفی: می خواستم به اون آبجی هم اندیشم بگم که منم دقیقا وضعی مشابه وضع تو داشتم با این تفاوت که من احساسمو بهش گفتم و اون بعد از کلی سرزنش کردن و اینکه می گفت تو منو می خواستی و اذیت کردن و بردن آبروم، منو خیلی راحت  دور انداخت. بعد از اون ماجرا شدم یه آدم افسرده که بعد از دو سال وقتی با هم اندیشان آشنا شدم خودمو پیدا کردم. الان شش ماهه از توبم می گذره. امید! یعنی هنوزم می شه که با یه آدم پاک آیندمو بسازم؟

(الناز)

امید: سلام دوستان خوب هم اندیش؛ سلام الناز خانوم! آبجی! چرا نمی شه؟ کسی که واقعا توبه می کنه، پاک پاک می شه؛ البته به شرطی که حقی گردن کسی نداشته باشه. عمل صالح انجام بده و فقط هم منتظر خدا نباش که زندگیت رو برات بسازه. "تمام" تلاشت رو بکن و در کنارش هم از خدا کمک بخواه. حتما کمکت می کنه.

******

بلاتکلیفی: سلام؛ می خوام به اون خواهر خوبم بگم: اگه واقعا خواستگارات خوبن، با استفاده از عقلت و مشورت خانواده ات، به خدا توکل کن و بهترین رو انتخاب کن. من هم مثل تو خواستگارای زیادی داشتم؛ اما چون یکی رو دوست داشتم جواب -  می دادم؛ اما وقتی پسر عموم اومد خواستگاری و دیدم همه تاییدش می کنن، عمیقا فکر کردمو به این نتیجه رسیدم که اگر اون کسی ک دوسش دارم بیاد خواستگاری حتی حاضر نیستم جواب + بدم. فهمیدم همیشه "احساس" می کردم دوسش دارم! پس با توکل به خدا و سعی در فراموش کردن گذشته جواب + دادم و حالا هم داریم مقدمات عروسی رو فراهم می کنیم. بیاید واسه خوشبختی هم دعا کنیم.

(هدا سادات)

******

گاهی عمیقا مایلم ماهی باشم! ماهی حافظه اش هشت ثانیه است بی هیچ خاطره ای!

(علیرضا برون داد،۲۰ ساله، ورامین)

******

بلا تکلیفی: آدم ها را به میزان درکشان بسنج نه به اندازه مدرکشان؛ چرا که فاصله زیادی از مدرک تا درک وجود دارد. مدرکی که درک بالاتری به ارمغان نیاورد، کاغذ پاره ای بیش نیست. مهمترین نشانه درک بالاتر تواضع بیشتر است.

(محسن بایعی از کاشان)

******

بلاتکلیفی؛ خواهر من! اشتباه منو تکرار نکن. اگه خواستگارات خوبن ردشون نکن. شاید اونی که دوسش داری نمی تونه نگاهشو کنترل کنه؛ چون خیلی ها عادت دارن برای همه فیلم هندی بازی کنن۰۰۰

(لیلا از قباق تپه)

******

سلام بر هم اندیشان؛ می خواستم بابت راهکارها و کتاب های نابی که در باشگاه معرفی می کنید تشکر کنم. تو زندگی من و همسرم خیلی موثر بوده. امیدوارم به درد بقیه دوستان هم خورده باشه؛ درضمن، همسرم هم یه هم اندیشه.

(عاطفه و محسن از سین برخوار اصفهان)

امید: نمی دونم بقیه هم به صفحه 490 که بخش معرفی کتاب هم اندیشانه سری می زنین یا نه؟ از دستش ندین.    

******

سلام؛ آقا امید! مادرم اصرار داره هر چه زودتر ازدواج کنم. خواستگار دارم؛ ولی از من یه 10 سالی بزرگترن. من خودم کسی دیگر رو دوست دارم. نمی دونم چی کار کنم؟ می خوام فراموشش کنم. نمی تونم. لطفا کمکم کنید.

امید: آبجی! کارشناس برنامه گلبرگ حرف خوبی زد. گفت: "تا تکلیف دلتون رو با کسی که قبلا دوستش داشتین مشخص نکردین، ازدواج نکنید." گفت: "مبادا برای اینکه اون عشق، رو فراموش کنین، با یکی دیگه ازدواج کنید!" می دونین چرا؟ چون همه اش فکر می کنین اگه صبر می کردین و یا اگه فلان اقدام خاص رو انجام می دادین شاید می تونستین به اون کسی که دوستش داشتین برسین. راهکار: با فرض اینکه عشق شما سطحی و کاذب نیست و طرف مقابل، شرایط لازم به ویژه شرایط اخلاقی، برای خوشبختی و آرامش شما رو داره، 1- ببینین "واقعا" اون هم شما رو دوست داره؟ اگه نداره که تکلیف کاملا مشخصه؛ نمونه هاش رو که تو پیامک های قبلی دیدین. 2- ببینین اگه شما رو دوست داره رسیدن بهش با روش های معقول، امکانپذیره؟ اگه نیست که تکلیف کاملا مشخصه. حواستون هم باشه که وقتی خانواده ها مخالفن حتما یه چیزی هست. 3- ببینین...

******

بلا تکلیفی: آبجی جونم! باید بگم عشق یک طرفه آخرش به نظر من افسردگیه اصلا شاید اون دلش جای دیگه ای باشه؛ ولی باز هم خود دانی. رو حرف های من و بچه ها فکر کن. کاری نکن که آخرش پشیمونی باشه.

(درسا، کوچیک شما)

******

سلام به امید و پیام و هم اندیشان؛ من و خواهرم تصمیم گرفتیم ان شاالله تو سال جدید غیبت نکنیم؛ آخه تو خانوما خیلی گناه رایجی شده. قرار شده هر کدوممون خواست غیبت کنه اون یکی یادش بندازه. شما هم لطفا درجش کن تا با

******

دوستان گلم سلام؛ در پیام نمای شبکه دو صفحه (۲۰۷) به راه های درمان غیبت اشاره شده. برا منم دعا کنید بتونم غیبت رو ترک کنم.

(مریم، ۲۴، اصفهان)

امید: پیامک دوستمون یادتونه که هر کسی غیبت کنه تا چهل روز دعاش مستجاب نمی شه؟ اصلا از این بگذریم؛ دعاش مستجاب بشه! به نظرتون پشت سر کسی حرف زدن، نامردی نیست؟!

******

سلام؛ امید! خواهش می کنم جوابمو بده. منظورت از اینکه واسه ازدواج، تلاش کنیم چیه؟ من که یه دختر توبه کارم باید چی کار کنم تا از این تنهایی خلاص شم. نمی خوامم سمت گناه برم...

(آ.ع، 19، شهر باران)

امید: قبلا صحبت کردیم. وقتی دلمون رو صاف کنیم و اخلاق و رفتارمون هر روز بهتر بشه و به خدا هم توکل کنیم؛ وقتی به پدر و مادر و دیگران، خالصانه نیکی کنیم؛ وقتی مهارتی، هنری، چیزی یاد بگیریم که با ارزش باشه و دیگران هم خوششون بیاد؛ وقتی مسجدی بشیم و تو جامعه هم حضور سالم داشته باشیم مثلا همون شرکت در برنامه های داوطلبانه هلال احمر؛ وقتی اگه شرایط فراهمه، درس بخونیم و ادامه تحصیل بدیم و... به نظر شما اینها همه باعث نمی شه تا بهتر دیده بشیم؟ اینا همه بخش کوچکی از اون تلاش ها است.    

******

سلام امید و هم اندیشان گل؛ داشتم مجله می خوندم این جمله توش نوشته شده بود: "هر چیز تازه ای که می آموزی، به تو شخصیت تازه می دهد" یاد هم اندیشان افتادم که چقدر چیزای خوب ازتون یاد گرفتم. ممنون از اینکه هستید. مراقب خوبی هاتون باشید.

(معصومه، 20 ساله از ملایر)

******

سلام هم اندیشان عزیز؛ من چند هفته ای هست که مطالب شما رو می خونم و خیلی روی زندگیم و نحوه برخوردم با همسرم موثر بوده. خدا رو شکر می کنم که با شماها آشنا شدم. شوهرم تغییر رفتارمو حس کرده و زندگیم واقعا شیرین شده.

(مامان عماد)

******

بهتر شدن: سلام امید؛ من با اینکه می گی سعی کنیم بهتر بشیم نه ایده آل کاملا مخالفم. اتفاقا توی کتاب قورباغه ات را ببوس نوشته سعی کنید ایده آل بشید. خوندنشو به همه توصیه می کنم.

(مریم، 19 ساله از کرج)

امید: خوبیه بحث همینه دیگه؛ چون خیلی از ابهام ها رو برطرف می کنه. دوستان! واقعیت اینه که هیچ وقت نمی شه ایده آل شد؛ اما می شه به ایده آل ها نزدیک شد؛ پس باید تو هدفمون که مسیرمون رو مشخص می کنه به ایده آل ها و بهترین ها فکر کنیم؛ و تو عالم واقع، سعی کنیم با توجه به ظرفیتی که داریم، به تدریج، با هر روز بهتر شدن، خودمون رو بهش نزدیک کنیم؛ البته فردا بیشتر به این بحث می پردازیم؛ شاید از پیامک های یکشنبه هم استفاده کنم؛ چون امروز نرسیدم همه پیامک های یکشنبه رو بخونم. زیاااااد بود. 3473 پیامک. 

******

آرزوهایت رو یه جا یادداشت کن! و یکی یکی از خدا بخواه، خدا یادش نمیره؛ ولی تو یادت میره چیزی که امروز داری آرزوی دیروزت بوده.

(جمال.م از اندیشه)

امید: خب دوستان! ممنون که مثل همیشه با هم اندیشان بودید؛ ممنون که مثل همیشه، با پیامک هاتون باعث برقراری هم اندیشان شدید. دعا یادتون نره.

ارسال شده توسط: امید و پیام

به اشتراک بگذارید...

کد امنیتی رفرش

مطالب مشابه:

  1. هم اندیشان دوشنبه 28 اسفند 1391
  2. هم اندیشان یکشنبه 27 اسفند 1391
  3. هم اندیشان پنجشنبه 24 اسفند 1391
  4. هم اندیشان چهارشنبه 23 اسفند 1391
  5. هم اندیشان سه شنبه 22 اسفند 1391
  6. هم اندیشان یکشنبه 20 اسفند 1391
  7. هم اندیشان شنبه 19 اسفند 1391
  8. هم اندیشان پنجشنبه 17 اسفند 1391
  9. هم اندیشان چهارشنبه 16 اسفند 1391