• دوشنبه 1394/02/07 - تعداد بازدید 33 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ خدا حفظتون کنه دوستان بامرااااام
  • یکشبنه 1394/02/06 - تعداد بازدید 47 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ می گم اگه یه راننده به پلیس بگه: "باور کن تا حالا من یواشکی بارها با سرعت 180 تا هم رفتم و هیچ اتفاقی نیفتاده. بذارین من راحت ب
  • شنبه 1394/02/05 - تعداد بازدید 56 مرتبه
    امید: سلااااام؛ می دونین الان تو ذهنم داره چی می گذره؟ اینکه شماها خیلی خوبین. خیییییلی!... دلیل دارم براش. فکر نکنین رو هوا دارم حرف می زنم. دلی
  • چهارشنبه 1394/02/02 - تعداد بازدید 70 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ می گم حواستون که هست؟ حواستون به اینکه از بحثا برداشت اشتباه نکنین! آخه ممکنه از اونور بوم بیفتیم. آخه می شناسم کسانی رو که ب
  • سه شنبه 1394/02/01 - تعداد بازدید 74 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ امروز یکی از همکارا بهم گفت: "باورم نمی شه! فردا چهلم مادر آقای رزاقه. چه زود گذشت! مگه می شه؟ انگار، دیروز بود!" انگشت به دهن
  • دوشنبه 1394/01/31 - تعداد بازدید 65 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ راستش یه لقمه غذا رو اگه دوبار بجوی، می شه غورتش داد؛ ولی فرقش با لقمه ای که خوب جویده بشه از زمین تا آسمونه. باور نداری مجله
مشاهده آرشیو کامل مطالب
کمی طاقت داشته باشید...
مشاهده تالارهای اعضا

    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 19 اسفند 1392
    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 12 اسفند 1392
    • همایش هم اندیشان دزفول ، اهواز ، اندیمشک ، شوشتر - در دزفول
    • 24 بهمن 1392
    • همایش هم اندیشان تهرانی - قرچک ورامین
    • 8 آذر 1392
    • همایش اندیشه سبز - مشهد مقدس
    • 9 آبان 1392
    • هم اندیشان در همایش بزرگداشت حافظ
    • 19 مهر 1392
    • چهارمین میزبان هم اندیشان در صداوسیما : برنامه پنجشنبه اردیبهشت
    • 18 مهر 1392
    • سومین حضور امید در تلویزیون - برنامه اردیبهشت
    • 8 مهر 1392
    • همایش هم اندیشان مشهد مقدس
    • 27 شهریور 1392
    • اولین همایش طرح همیاری بانوان هم اندیش
    • 26 مرداد 1392
    • حضور امید در برنامه طلوع
    • 1391
    • اولین تصویر گرفته شده از پیام
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • فعالیت های شخصی و ابراز علاقه هم اندیشان
    • نمایشگاه کتاب 1392
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • اردیبهشت 1392
    • همایش یزد هم اندیشان
    • اسفند 1391
    • اولین همایش هم اندیشان تهرانی
    • 22 مهر 1391

« در حال حاضر باشگاه هم اندیشان فعالیتی ندارد. ادامه بحث ها در وبلاگ جناب بیدگلیان جریان دارد »


اگر در این سایت عضو می شوید ، حتما شهر خود را نیز وارد کنید.
پس از عضویت در این سایت می توانید در بخش انجمن های تخصصی به فعالیت پرداخته و با دیگر هم اندیشان بحث و گفتگو داشته باشید.

»آرشیو پیامکهای باشگاه

»آلبوم عکس خاطرات

»آلبوم فیلم

»درباره هم اندیشان

»مرجع شماره های کاربردی


هم اندیشان شنبه 19 اسفند 1391

مجموعاً 1 امتیاز از 5 توسط 5 نفر
| نظرات داده شده (1) | مربوط به موضوع: بحث آزاد ، 1391 ،

امید: سلااااام دوستای خوبم؛ تو این چند روزه چند تا برنامه خوب از تلویزیون دیدم که نکته های خیلی خوبی داشت؛ یادداشتشون کردم تا کم کم براتون بگم.

******

سلام بر امید و دوستان؛ سه شنبه دکتر میرزا بیگی تشریف آورده بودن مدرسمون. حرفاشون واقعا عالی بود. سرشار از انرژی. اگه می شد همیشه از مشاورشون استفاده کرد، معرکه بود! به نظر من که خوندن کتاباشون خالی از لطف نیست. فقط زحمت پیدا کردن اسم کتابای استاد و برنامه  تلویزیونیشون با آقا امید. ممنون!

(فاطیما از بیرجند)

امید: باشه! چشم! ولی با یه نگاه اجمالی به اینترنت متوجه شدم یکی از کتاب های ایشون به نام: "زندگی شیرین می شود اگر..." در فراگیری مهارت های زندگی، می تونه به زوج ها خیلی کمک کنه.

******

امشب بابام داشت مامانمو می زد. تا کم میاره سر ما خالی می کنه... چرا اینقدر بدبختیم. من و مامانم چه گناهی کردیم امید؟

(پریا)

امید: آبجی! تو بخش دوم امروز که حدودا ساعت 17 به روز می شه سر فرصت یه چیزایی هست که باید بهت بگم.

******

قرار نوروزی: زود قضاوت نکنم؛ دنبال حرف مردم نباشم؛ غیبت ممنوع! من همیشه سرنماز این دعا رو می کنم: خدایا مواظب خوبی های همه ۳۷۰ یا باش.

(من از دهلران، ۱۸ساله)

******

سلام؛ حیف شد! دلم خوش بود میرم سربازی و ازتون خداحافظی می کنم؛ لااقل پیامم هم درج می شه ولی... صد حیف معاف شدم!

(هم اندیشی از ورزنه)

امید: دوستای خوبم! ببخشید که پیام ها تو نوبت اول کم بود. نوبت دوم جبران می کنم. 

******

سلام هم اندیشان؛ 5 ماهی می شه که نامزد کردم. تو این 5 ماه 5555 بار با شوهرم دعوا کردم! تا میایم یه کم خوشحال بشیم یه حرفی می زنیم که اعصابمون به کلی داغون می شه! دیگه خسته شدم. آخه کدوم نامزدا مثل ما زیاد دعوا می کنن؟ به نظر شما من چیکار کنم؟ خواهش می کنم کمکم کنید!

(نازک از همدان، روستای امتلر)

امید: آبجی! اگه مهارت های زندگی مشترک رو یاد بگیری می بینی که زندگیت از این رو به اون رو می شه. کتابای خوبی همیشه تو هم اندیشان معرفی می شه؛ ولی در عین حال اون چیزی که نقده یکی: صحبت های آقای میثاق (روانشناس) پنجشنبه ها بعد از اذان ظهر تو برنامه "اردیبهشت" شبکه چهاره و یکی هم: صحبت های خانم دکتر هدایتی (روانشناس) جمعه ها ساعت هجده در برنامه "مشق عشق" شبکه آموزش. خانوم دکتر هدایتی دیشب می گفت: "زوج ها قبل از ازدواج کلی تلاش می کنن و ترفند به کار می گیرن تا به هم برسن؛ ای کاش کمی از اون تلاش ها و ترفندها هم بعد از ازدواجشون برای دوام زندگیشون به کار گرفته بشه." می گفت: "همزیستی، هنر می خواد و باید با تلاش و پشتکار، اون هنر رو به دست آورد." می گفت: "وقتی مهارت نیست، جر و بحث هم زیاد می شه و تو اون عصبانیت، یه حرفایی هم به هم زده می شه که شاید از ته دل نیست و بعدا هم ممکنه واقعا طرف، از حرفش پشیمون بشه؛ اما طرف دیگه اونا رو تو ذهنش نگه می داره." می گفت: "با نگهداشتن اون حرفا، ذهنتون رو زباله دان تاریخ زندگیتون نکنین." می گفت: "اگه اشتباهی از طرف همسرتون مرتب داره تکرار می شه و شما رو اذیت می کنه سعی کنید تا در یک زمان و مکان مناسب درباره اون اشتباه، باهاش صحبت کنید؛ ولی اون صحبت کردن مقدمات و شرایطی داره." دوستان! اون مقدمات و شرایط رو که خیلی هم مهمه، در آخر پیامک ها براتون می گم که حرفام زیاد و خسته کننده نشه و اونایی که دوست دارن بخونن.

******

سلام به ناخدا امید و همسفرای عزیزم؛ طبق آخرین تحقیقاتی که روی خودم انجام دادم به این نتیجه رسیدم که حتی اگه به تمام راهکارها و توصیه های هم اندیشان عمل نکنم اثر خودشو روم میذاره به طوری که مدتیه از طرف خانواده، دوستان و آشنایان درخواست های مکرری برای ارائه مشاوره بهشون میشه! جدی میگما! البته کتابخون هم شدم.

(الهام، 8 فروردین 22 ساله می شم از سین برخوار اصفهان)

******

سلام عزیزان؛ می خواستم بهتون بگم قدر پدر و مادراتونو بدونید. وقتی اونها رو از دست بدید فقط حسرت براتون می مونه. من 9 سالم بود مادرمو از دست دادم و پارسال هم پدر نازنینم رو. دلم برای هر دوشون تنگ شده. از خدا می خوام سایه بزرگترا همیشه بالای سرتون باشه و همیشه مواظب خوبیهاتون باشید.

(مادر نسیم، 45 ساله از تهران)

******

سلام؛ خواستم به اون دوست 27 سالم بگم که اونطوریم که فکر می کنه نیست. هنوزم کم نیستن پسرایی که برای انتخاب شریک زندگیشون دنبال دخترای پاک و نجیبی مثل شمان. همین داداشم همیشه می گه: مهمترین معیاریم واسه انتخاب همسرم نجابت و پاکدامنیشه؛ درضمن، ازدواج ربطی به سن نداره بالاخره هر کسی به موقعش به نیمه گمشدش میرسه حالا یکی مثل مامانم تو 13 سالگی یکی دیگه تو 40 سالگی. مهم اینه که درست و عاقلانه انتخاب کنیم. با آرزوی خوشبختی برای تو و همه هم اندیشان عزیز. پیشاپیشم عیدتون مبارک.

(نجمه، 22 ساله، اهواز)

******

سلاااااااااااااام دوستان هم اندیشم؛ خیلی خوشحالم که برگشتم خونه و می تونم هم اندیشانو همراهی کنم. هر چند بازم باید برم؛ اما لحظه لحظه هم اندیشان پر از نکته های ارزشمنده که از دست دادنشون باعث حسرته!

(فاطمه، 19 ساله از جالق، دانشجوی تاریخ دانشگاه زاهدان)

******

سلام امید؛ خسته نباشی! می دونم خیییلی واسه هم اندیشان زحمت می کشی؛ ولی می گم تو که واسه درج پیام ها حتی زحمت خوندن پیام چند صفحه ای هم اندیشان رو می کشی چی می شه لطف کنی اسمشونم که چند کلمه است بخونی تا پیام بعضی دوستان چندین بار درج نشه و بقیه ناراحت نشن. مثل خودم که به خاطر همین خیلی وقته پیام ندادم؛ ولی باز مخلص همتونم و تنهاتون نمی ذارم.

(آرزو از رشت)

امید: آبجی! مخصوصا اون اسم رو نمی خونم؛ چون هدف، محتوا است. هدف اینه که هر پیامکی که برای باشگاه مناسب تشخیص داده می شه انتخاب بشه؛ حالا صاحب اون پیامک، دیروز پیامکش درج شده باشه یا چند ماه پیش و یا اصلا درج نشده باشه. من فکر می کنم اگه واقعا نگاه ما به همه دوستامون و پیامک هاشون اینگونه باشه عادلانه است که واقعا هم همینطوره.

******

سلام بر هم اندیشان و دایی امید؛ یه سوال دارم! اینکه صفحه 371 گفتید: پیامک ها، هر روز از میان پیامک های روز قبل، انتخاب می شوند؛ یعنی منظورتون دقیقا تا ساعت 12 شب قبله؟

(ناهید)

امید: بله! دقیقا تا ساعت 12 شب قبل؛ چون از ساعت 12 شب به بعد می شه روز بعد. امیدوارم همه هم اندیشان اون موقع تو خواب هفتم باشن؛ چون دیرخوابی، عامل خیلی از مشکلات بشره و خود بشر هم این روزها حواسش نیست. فکر می کنه چون لامپ اختراع شده و همه جا روشنه اشکالی نداره بیدار بمونه.     

******

سلام به همه. مهم نیست پیام چه کسی بیشتر درج می شه... برا چه کسی کمتر... مهم اینه که "همه برای باشگاه مفید هستیم" چه اون هایی که پیامکشون درج شده و چه اون هایی که یه روزهایی پیامکشون درج نشده. مهم پیام هامونه؛ پیام هایی که راه موفقیت رو بهمون نشون می دن؛ پیام هایی که کمک می کنن درست انتخاب کنیم؛ درست برخورد کنیم؛ پیام هایی که از تجربه ها می گن و درس زندگی میدن؛ پیام هایی که هشدار خوب بودن و خوب ماندن رو میدن؛ پیام هایی که..... یادمون باشه اینجا حرف اسم پررنگ یا اسم کم رنگ نیست، مهم اینه که همه ما یک اسم مشترک داریم "هم اندیشان" گاهی اوقات پیاممون درج نمی شه "ولی بازم مفیدیم" می دونید چرا؟؟؟ یادمون نره امید همه پیام ها رو می خونه... و ما شاید با همون پیاممون که درج نشده، جرقه ای تو ذهن امید بزنیم که به یک دوست هم اندیشمون کمک کنیم. مثلا یادتونه....

امید: دی ری ری! مشترک مورد نظر در دسترس نمی باشد... خب! ایکشال نداره؛ کاملا متوجه منظورش شدیم. می خواست بگه همون پیامک هایی که درج نمی شه هم یه جورایی به امید توی بحثا کمک می کنه. واقعا هم همینطوره؛ من از طریق خیلی از اون پیامک ها متوجه خیلی چیزها می شم. تو نقد و بررسی جوابایی که می دم و تو هدایت بحث ها خیلی بهم کمک می کنه؛ کمک می کنه تا اگه برداشت نادرستی از پیامکی یا مطلبی شده باشه، فورا متوجه بشم و اون مطلب رو شفاف تر بگم. خیلی از پیامک ها رو آرشیو می کنم؛ خیلی هاشون رو دسته بندی می کنم تا در موقع مناسب، یه جواب درستی به همشون داده بشه؛ از خوندن خیلی هاشون انرژی می گیرم و بهم کمک می کنه مشکلات باشگاه رو تحمل کنم و...

******

سلام به همگی؛ امید! من که به خاطر اینکه خدا بدش میاد و یه جورایی حرامه هر پسری بهم پیشنهاد دوستی بده رد می کنم، اونم فقط به خاطر خدا، آیا...

امید: دیشب یه زوج خوشبختی رو توی برنامه مشق عشق نشون می داد که 13 سال از زندگی مشترکشون گذشته بود. مرد خانواده گفت: من تو دوران مجردی با خدا عهد کردم که پاک بمونم و به جاش خدا بهم یه همسر خوب و پاک بده و همینطور هم شد. خیلی از خانومش راضی بود و می گفت: همین امروز صبح که می خواستم برم سر کار، با عشق، منو بدرقه کرد؛ البته ننشسته بود تا خدا در ازای پاکیش یه همسر خوب بهش بده؛ اینجوری که تعریف می کرد برای رسیدن به اون همسر، خیلی تلاش کرده بود. 

******

سلام خوبین؟ دیدم هر کی پیشنهاد میده فلان صفحه پیام نما رو بخونید، پیامکش درج می شه! منم خواستم بگم حتما صفحه ۳۷۰ رو بخونید. خیلی مفیده.

(سارگل)

امید: ممنون آبجی! چون خیلی وقت بود به صفحه 370 که لوگوی هم اندیشانه سری نزده بودیم. خب! قرار بود جواب دوستمون رو که باباش دست رو مامانش بلند می کرد بدم. آبجی! واقعیت اینه که ما از هیچ چیز زندگیتون خبر نداریم و نمی تونیم قضاوت کنیم؛ ولی باید حواستون باشه تا بهونه دستش ندین. این نکته مهمیه! با مامانت دراین باره صحبت کن. درضمن؛ قرار بود درباره شرایط و نکته هایی که لازمه قبل از انتقاد کردن از همسرمون بدونیم به نقل از خانوم دکتر هدایتی براتون یه چیزایی بگم که به خاطر پرحرفی امروزم می ذارم برای فردا. پس تا فردا.

تعداد پیامک های جمعه: 2070

تعداد پیامک های پنجشنبه: 2428

ارسال شده توسط: امید و پیام

به اشتراک بگذارید...
اين نظر توسط asma در تاريخ 1392/04/08 و 13:32 دقيقه ارسال شده است

هستی امید؟


کد امنیتی رفرش

مطالب مشابه:

  1. هم اندیشان دوشنبه 28 اسفند 1391
  2. هم اندیشان یکشنبه 27 اسفند 1391
  3. هم اندیشان پنجشنبه 24 اسفند 1391
  4. هم اندیشان چهارشنبه 23 اسفند 1391
  5. هم اندیشان سه شنبه 22 اسفند 1391
  6. هم اندیشان دوشنبه 21 اسفند 1391
  7. هم اندیشان یکشنبه 20 اسفند 1391
  8. هم اندیشان پنجشنبه 17 اسفند 1391
  9. هم اندیشان چهارشنبه 16 اسفند 1391