• سه شنبه 1394/02/08 - تعداد بازدید 7 مرتبه
    امید: سلااااااام بر دوستان بامرااااااام؛ راستش! آدما گاهی به دلایل مختلف، گیج می زنن. گاهی بدجور و گاهی هم کم جور! منم ظاهرا دیروز بدجور گیج ز
  • دوشنبه 1394/02/07 - تعداد بازدید 37 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ خدا حفظتون کنه دوستان بامرااااام
  • یکشبنه 1394/02/06 - تعداد بازدید 51 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ می گم اگه یه راننده به پلیس بگه: "باور کن تا حالا من یواشکی بارها با سرعت 180 تا هم رفتم و هیچ اتفاقی نیفتاده. بذارین من راحت ب
  • شنبه 1394/02/05 - تعداد بازدید 61 مرتبه
    امید: سلااااام؛ می دونین الان تو ذهنم داره چی می گذره؟ اینکه شماها خیلی خوبین. خیییییلی!... دلیل دارم براش. فکر نکنین رو هوا دارم حرف می زنم. دلی
  • چهارشنبه 1394/02/02 - تعداد بازدید 75 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ می گم حواستون که هست؟ حواستون به اینکه از بحثا برداشت اشتباه نکنین! آخه ممکنه از اونور بوم بیفتیم. آخه می شناسم کسانی رو که ب
  • سه شنبه 1394/02/01 - تعداد بازدید 81 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ امروز یکی از همکارا بهم گفت: "باورم نمی شه! فردا چهلم مادر آقای رزاقه. چه زود گذشت! مگه می شه؟ انگار، دیروز بود!" انگشت به دهن
مشاهده آرشیو کامل مطالب
کمی طاقت داشته باشید...
مشاهده تالارهای اعضا

    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 19 اسفند 1392
    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 12 اسفند 1392
    • همایش هم اندیشان دزفول ، اهواز ، اندیمشک ، شوشتر - در دزفول
    • 24 بهمن 1392
    • همایش هم اندیشان تهرانی - قرچک ورامین
    • 8 آذر 1392
    • همایش اندیشه سبز - مشهد مقدس
    • 9 آبان 1392
    • هم اندیشان در همایش بزرگداشت حافظ
    • 19 مهر 1392
    • چهارمین میزبان هم اندیشان در صداوسیما : برنامه پنجشنبه اردیبهشت
    • 18 مهر 1392
    • سومین حضور امید در تلویزیون - برنامه اردیبهشت
    • 8 مهر 1392
    • همایش هم اندیشان مشهد مقدس
    • 27 شهریور 1392
    • اولین همایش طرح همیاری بانوان هم اندیش
    • 26 مرداد 1392
    • حضور امید در برنامه طلوع
    • 1391
    • اولین تصویر گرفته شده از پیام
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • فعالیت های شخصی و ابراز علاقه هم اندیشان
    • نمایشگاه کتاب 1392
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • اردیبهشت 1392
    • همایش یزد هم اندیشان
    • اسفند 1391
    • اولین همایش هم اندیشان تهرانی
    • 22 مهر 1391

« در حال حاضر باشگاه هم اندیشان فعالیتی ندارد. ادامه بحث ها در وبلاگ جناب بیدگلیان جریان دارد »


اگر در این سایت عضو می شوید ، حتما شهر خود را نیز وارد کنید.
پس از عضویت در این سایت می توانید در بخش انجمن های تخصصی به فعالیت پرداخته و با دیگر هم اندیشان بحث و گفتگو داشته باشید.

»آرشیو پیامکهای باشگاه

»آلبوم عکس خاطرات

»آلبوم فیلم

»درباره هم اندیشان

»مرجع شماره های کاربردی


هم اندیشان یکشنبه 20 اسفند 1391

مجموعاً 0 امتیاز از 5 توسط 0 نفر
| نظرات داده شده (5) | مربوط به موضوع: بحث آزاد ، 1391 ،

امید: سلااااام؛ امروز می دونین چی شده؟ اینترنت قطع شده! اولش کلی غصه خوردم؛ ولی بعدش یاد این جمله حکیمانه افتادم که: "تونل ها نشان می دهند که همیشه راهی برای عبور هست؛ حتی در سنگ" تو همین حال و احوال بودم که یادم اومد کلی حرف درست و حسابی قرار بود دیروز به نقل از خانوم دکتر هدایتی بهتون بزنم که فرصت نشد؛ پس به جای اینکه زانوی غم به دل بگیرم مشغول نوشتن شدم. نوشتن درباره مواردی که باید هنگام بیان اختلاف نظرها رعایت کنیم... 

واقعیتش اینه که هیچ زوجی نمی تونن ادعا کنن ما هیچ وقت تو زندگیمون هیچ اختلاف نظری با همدیگه نداشتیم. اختلاف نظر همیشه هست؛ اما مهم چگونه برخورد کردن با اونه و همین نحوه درست یا بد برخورد کردن با این موضوعه که باعث می شه تو یه زندگی آرامش حاکم باشه و تو یه زندگی دیگه جر و بحث و دعوا. خانم دکتر هدایتی می گفت: باید تو زندگی گذشت داشت؛ ولی اختلاف نظرهایی که باعث اذیت ما می شه و نمی تونیم باهاش کنار بیایم رو حتما باید مطرح کنیم؛ اما با رعایت برخی مقدمات که یکیش صبور بودنه. می گفت: خیلی مهمه که مساله رو در "زمان و مکان مناسب" مطرح کنیم؛ خیلی مهمه که هنگام مطرح کردنش، همه اش به فکر گفتن حرف های خودمون نباشیم و ذهنمون رو برای "شنیدن" هم آماده کنیم؛ خیلی مهمه که وقتی طرف مقابلمون حرفاش رو می زنه، منظورش رو "درست بفهمیم". می گفت: برای این کار می تونیم هر جا لازم بود ازش سوال کنیم که دقیقا منظورت چیه؟ چون خیلی مواقع سوء تفاهم ها و سوء برداشت از حرف ها باعث می شه وضع به جای اینکه بهتر بشه، بدتر بشه. می گفت: موقع حل اختلاف، حواستون باشه که قرار نیست یکی پیروز میدان باشه و یکی بازنده؛ پس باید سعی کنید دست طرف مقابل را بگیرید و اونو همراهی کنید به این شکل که مثلا بگین: "می دونم درست می گی؛ ولی نظر من اینه..."؛ "درست می گی؛ ولی تو این قسمتش من یه نظر دیگه ای دارم...". خانوم دکتر هدایتی می گفت: خیلی مهمه که وقتی از اختلاف نظر با هم صحبت می کنید از توافق هایی هم که با همدیگه دارین حرف بزنین؛ مثلا بگین: "ما تو زندگی سر خیلی چیزها توافق داریم.... (موارد گفته بشه...) من خیلی خوشحالم؛ ولی حالا مثلا روی فلان چیز اختلاف پیدا کردیم که باید ببینیم چه طور باید حلش کنیم." می گفت: خیلی مهمه که دیدگاهمون رو صادقانه و منطقی مطرح کنیم و هیجانی نشیم. می گفت: لازم نیست تا پافشاری کنیم تا حتما حرفمون رو همونطور که هست به کرسی بنشونیم؛ گاهی با صبر و حوصله و گذر زمان بعضی چیزها حل می شه؛ مثلا همسری به خاطر وجود بچه، با سر کار رفتن خانومش به شدت مشکل داره؛ ممکنه بعدها که فرزندشون بزرگتر شد این مشکل وجود نداشته باشه؛ یا خانوم می تونه با تغییر شکل نظرش مثلا با کار پاره وقت یا انجام کارهای خونگی یا روی آوردن به یه هنری مساله رو حل کنه. دوستان خوبم! امیدوارم تو نوبت دوم اینترنت وصل شده باشه.

******

خبر! خبر! سلام امید؛ هنوز ۱۲ شب نشده؛ یک ساعت مونده؛ پس خواهشا بدرج. درباره ماشینی شدنه! مادر بزرگ من چند ماهه چای کیسه ای رو به قوری و چای دم کشیده ترجیح می ده...

(شبنم، مامان توحید کوچولو، ۲۷ ساله، تهران)

امید: اینجوری که داره پیش می ره؛ دیگه چیزی به چت کردن مادربزرگا و پدربزرگا باقی نمونده. خدا به خیر کنه! حالا از شوخی بگذریم من که می گم باید حواسمون به تک تک کارهایی که می کنیم باشه؛ اگه نباشه چند وقت دیگه می بینین که داریم به جای میوه و غذا، یه قرص خوشگل و رنگارنگ می خوریم. گفته بودم که شیر محلی می خریم و ماست و پنیر رو هم خودمون درست می کنیم؛ خییییییلی حس خوبیه؛ اطرافیانمون هم دارن به این کار تشویق می شن. داریم اینجور کارا رو توسعه می دیم.

******

آقا امید بدرج که وقت زنگ تفریحه. توجه بنمووووویین: به خنگول میگن درو ببند هوای بیرون سرده! می گه: مثلا اگه من در رو ببندم هوای بیرون گرم می شه؟

(آبجی مریم، 73، جویبار)

******

سلام؛ من خیلی دلم گرفته؛ چون شوهرم همیشه باهام دعوا داره. با من خیلی سرده. شما گفتین با همسرتون حرف بزنین؛ ولی هر وقت باهاش حرف می زنم می گه: من همینم که هستم. خیلی عذاب می کشم.

(مهسا)

امید: آبجی! همونطور که گفته شد "صحبت کردن برای رفع اختلاف ها" شرایطی داره. اون شرایط رو رعایت می کنی؟ بعد هم گاهی وقتا به خاطر نبودن مهارت های زندگی، اونقدر بین زن و شوهر فاصله افتاده و به همدیگه بی اعتماد شدن که کار، سخت شده. آبجی! قبل از اینکه بخوای باهاش صحبت کنی باید اعتمادش رو با محبت های خالصانه ات جلب کنی. محبت کن و انتظار هم نداشته باش که به محبت هات فوری جواب بده. نکته همین جا است که باید صبر کنی. به محض اینکه شرایط فراهم شد می تونی کم کم با مهارت، ببینی که مشکل چیه؟ اون نکته هایی هم که اول پیامک ها گفته شده حتما همه رو یادداشت کنن.

******

هم اندیشان و امید سلام؛ عاشق هم اندیشانم؛ می دونین چرا؟ اسم بلوتوثم هم اندیشانه. دوستانم می گن: این چه اسمیه؟ منم معرفی تون می کنم. بازی بارسا رو که عاشقشم ول کردم هم اندیشان می خونم. ثابت شد؟

(محمود کریمی از فریمان)

******

سلام امید؛ حالا که بحث آزاده یه سوال داشتم. من می خوام برعکس سالهای قبل امسال توی چارشنبه سوری به جای ترقه و آتش بازی بادکنک باد کنم و روش بنویسم هم اندیشان و همه شونو تو هوا آزاد کنم. به نظرتون این کار غیر فرهنگیه؟ لطفا جواب بدین.

(عاطفه، 19 ساله، تازه با خدا آشتی کردم)

امید: خیلی ام فرهنگیه.  

******

سلام بر امید و هم اندیشان؛ امید! می گم چطوره این آخر سالی یه آماری بگیری ببینیم تعداد اعضای باشگاهمون تا حالا چند نفر شده؟

(طیبه، ۲۱ ساله از تفرش)

امید: اونور سال که دانشگاهی هامون هم امتحاناشون تموم شه و برگردن باشگاه و هممون دور هم باشیم؛ حتما یه سرشماری انجام می دیم. حتما!

******

سلام امید و هم اندیشان گل؛ امید یه سوالی ازت دارم می شه درجش کنی؛ چون برای خیلی از آدما سواله. چهارشنبه سوری این هفته است یا اون یکی هفته؟

امید: چیه؟ می خوای شر بپا کنی؟ ولی جالبه ها از هر کی می پرسم یه جوابی می ده! ظاهرا هیچکس نمی تونه به طور قطع جواب بده؛ چون چهارشنبه هفته دیگه هم چهارشنبه آخر ساله؛ هم روزیه که سال تحویل می شه.

******

سلام به آقا امید و هم اندیشان عزیز؛ تو مجله معروف بووووق نوشته بود: آدم ها فقط در یک چیز مشترک هستند: متفاوت بودن. "رابرت زند"

( الناز)

******

دوستان! اگه مثل بعضی ها نمی تونین برا سال جدید ماشین نو و وسایل آنچنانی بخرین باز شاکر خدا باشین که سالم هستین و سر سال توی بیمارستان نیستین....

(جوکار خفر، شهر چاقاله بادوم)

******

سلام امید؛ ببخشید! مثل اینکه قرار بود از روز شنبه، دو سه روزی درباره "بهتر شدن؛ نه ایده آل شدن" بحث کنیم. شرمنده ام؛ فقط صرفا جهت اطلاع گفتم. امیدوارم اشتباه نکرده باشم.

(آبجی فاطمه)

امید: کاملا درسته! خیلی از اوقات می خوایم یه کاری رو به صورت ایده آل انجام بدیم و چون از پسش بر نمی یایم، ناامید می شیم و گاهی باعث می شه کلا اون کار رو رها می کنیم. نکته خیلی مهمیه. اگه تجربه ای یا اطلاعات مفیدی دراین باره دارین حتما بهمون بگین. اول پیامک بنویسین: بهتر شدن.

******

سلام؛ اینم یه جمله قشنگ از امید. "گاهی وقتا چه زود دیر می شود" به حجمش نگاه نکن؛ به محتواش بیاندیش.

(مهدی.ن، 18 ساله (مهربون) از مشهد)

امید: این جمله به ظاهر ساده ولی بسیار پرمحتوا، از من نیست؛ جمله ای معروف از قیصر امین پور هستش. اینم متن کاملش... 

و ناگهان...

چه زود دیر می شود.

حرف‌های ما هنوز ناتمام

تا نگاه می‌کنی؛ وقت رفتن است.

و...

باز هم همان حکایت همیشگی!

پیش از آن که با خبر شوی

لحظه عزیمت تو ناگزیر می شود.

آی...

ای دریغ و حسرت همیشگی!!!

ناگهان چقدر زود دیر می‌شود...

(قیصر امین پور)

******

سلام به امید و بکر اندیشان؛ من خیلی وقته برنامتونو می خونم... اما الان به کمک شما نیاز دارم. خواستگار زیاد دارم؛ اما همشونو به خاطر نداشتن تحصیلات دانشگاهی و هم اینکه یکی دیگه رو دوس دارم رد شون می کنم؛ اما اون منو دوس نداره... یعنی باید منتظر کسی باشم که دوسم نداره؛ اما هر وقت منو می بینه فقط نگام می کنه؟؟

(د، 72 از یه جای ایران)

امید: آبجی! فکر می کنی حتی اگه بتونی به کسی که دوستت نداره برسی خوشبخت می شی؟ اصلا آدم چرا باید کسی رو دوست داشته باشه که حسی بهش نداره؟ به قول دوستان هم اندیشمون این اسراف محبت نیست؟ دوستان هم اندیشمون حتما با پیامک هاشون بیشتر کمکت می کنن. اول پیامک بنویسین: بلاتکلیفی

******

سلام... امید ایمیل که گفتی باید بفرستیم به همین شماره هم اندیشان؟

(فرشته، 18 ساله، سرپلذهاب)

امید: بله! هر کس ایمیل داره سعی کنه آدرس ایمیلش رو برامون بفرسته. برای برقراری ارتباط بهتر با شبکه چهار، شاید لازم بشه.

******

خداوند به حضرت موسی فرمود: با زبانی که گناه نکردی مرا بخوان تا اجابت کنم. حضرت موسی عرض کرد: کدام زبان است که گناه نکرده؟! فرمود: تو با زبان دیگران گناه نکردی، بگو برایت دعا کنند.

(فاطمه، 20 ساله از شیراز)

امید: دوستان خوبم! می گن: نتیجه دعا کردن در حق دیگران به خود انسان هم بر می گرده؛ هر موقع حس خوبی دارین برای دوستان هم اندیشتون و بالاتر از اون برای همه انسان ها دعا کنین. ببخشید که همه پیامک های قشنگتون رو نمی تونیم درج کنیم. تعداد پیامک های دیروز 2950

ارسال شده توسط: امید و پیام

به اشتراک بگذارید...
اين نظر توسط سحر در تاريخ 1395/08/03 و 22:58 دقيقه ارسال شده است

سلام.چقدر دلم براتون تنگ شده...حیف که تله تکست شبکه 4 غیرفعاله و دیگه از هم اندیشان خبری نیست..امیدوارم همگی موفق باشبد..راستی یه بارم پیام منو درج کردید..هیچ وقت فراموش نمیکنم....خاطرات خیلی خوبی دارم از هم اندیشان..

اين نظر توسط تو در تاريخ 1395/04/02 و 15:49 دقيقه ارسال شده است

چرا تلتکست4 قطعه

اين نظر توسط مهسا در تاريخ 1393/04/15 و 15:04 دقيقه ارسال شده است

منم بلاتکلیفم عاغا خواستگارام تحصیلات ندارن هی رد میکنم :/ کمک شکلک

اين نظر توسط یاس در تاريخ 1393/03/28 و 18:48 دقيقه ارسال شده است

سلام امید.شوهرم دلمو شکسته.همش دوست داره با خواتوادش باشه به خاطر اونا به من دروغ میگه. 8 ماهه عقد کردم توی این 8ماه همش دعوا داریم. امید بگو چیمار کتم./یاس-21ساله

اين نظر توسط مرتضی.ع در تاريخ 1392/06/17 و 17:25 دقيقه ارسال شده است

سلام
بعدازکلی برنامه ریزی وعلاقه به رشته موردعلاقه ام رفتم دانشگاه وبه پای پدرم ساختم وهرچی گفت گوش کردموبخاطراون حتی یکی دوسال ازدانشگام عقب موندم وحالاکه پدرم فوت کردن حوصله درس هم ندارم و...ای خدااستعدادمم تواون رشته بربادهوارفته وهمه خیال میکنن دکتراون رشتمم ولی هنوزکارشناسیوهم نگرفتم ای خداااا


کد امنیتی رفرش

مطالب مشابه:

  1. هم اندیشان دوشنبه 28 اسفند 1391
  2. هم اندیشان یکشنبه 27 اسفند 1391
  3. هم اندیشان پنجشنبه 24 اسفند 1391
  4. هم اندیشان چهارشنبه 23 اسفند 1391
  5. هم اندیشان سه شنبه 22 اسفند 1391
  6. هم اندیشان دوشنبه 21 اسفند 1391
  7. هم اندیشان شنبه 19 اسفند 1391
  8. هم اندیشان پنجشنبه 17 اسفند 1391
  9. هم اندیشان چهارشنبه 16 اسفند 1391