• سه شنبه 1394/02/08 - تعداد بازدید 7 مرتبه
    امید: سلااااااام بر دوستان بامرااااااام؛ راستش! آدما گاهی به دلایل مختلف، گیج می زنن. گاهی بدجور و گاهی هم کم جور! منم ظاهرا دیروز بدجور گیج ز
  • دوشنبه 1394/02/07 - تعداد بازدید 37 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ خدا حفظتون کنه دوستان بامرااااام
  • یکشبنه 1394/02/06 - تعداد بازدید 51 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ می گم اگه یه راننده به پلیس بگه: "باور کن تا حالا من یواشکی بارها با سرعت 180 تا هم رفتم و هیچ اتفاقی نیفتاده. بذارین من راحت ب
  • شنبه 1394/02/05 - تعداد بازدید 61 مرتبه
    امید: سلااااام؛ می دونین الان تو ذهنم داره چی می گذره؟ اینکه شماها خیلی خوبین. خیییییلی!... دلیل دارم براش. فکر نکنین رو هوا دارم حرف می زنم. دلی
  • چهارشنبه 1394/02/02 - تعداد بازدید 75 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ می گم حواستون که هست؟ حواستون به اینکه از بحثا برداشت اشتباه نکنین! آخه ممکنه از اونور بوم بیفتیم. آخه می شناسم کسانی رو که ب
  • سه شنبه 1394/02/01 - تعداد بازدید 81 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ امروز یکی از همکارا بهم گفت: "باورم نمی شه! فردا چهلم مادر آقای رزاقه. چه زود گذشت! مگه می شه؟ انگار، دیروز بود!" انگشت به دهن
مشاهده آرشیو کامل مطالب
کمی طاقت داشته باشید...
مشاهده تالارهای اعضا

    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 19 اسفند 1392
    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 12 اسفند 1392
    • همایش هم اندیشان دزفول ، اهواز ، اندیمشک ، شوشتر - در دزفول
    • 24 بهمن 1392
    • همایش هم اندیشان تهرانی - قرچک ورامین
    • 8 آذر 1392
    • همایش اندیشه سبز - مشهد مقدس
    • 9 آبان 1392
    • هم اندیشان در همایش بزرگداشت حافظ
    • 19 مهر 1392
    • چهارمین میزبان هم اندیشان در صداوسیما : برنامه پنجشنبه اردیبهشت
    • 18 مهر 1392
    • سومین حضور امید در تلویزیون - برنامه اردیبهشت
    • 8 مهر 1392
    • همایش هم اندیشان مشهد مقدس
    • 27 شهریور 1392
    • اولین همایش طرح همیاری بانوان هم اندیش
    • 26 مرداد 1392
    • حضور امید در برنامه طلوع
    • 1391
    • اولین تصویر گرفته شده از پیام
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • فعالیت های شخصی و ابراز علاقه هم اندیشان
    • نمایشگاه کتاب 1392
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • اردیبهشت 1392
    • همایش یزد هم اندیشان
    • اسفند 1391
    • اولین همایش هم اندیشان تهرانی
    • 22 مهر 1391

« در حال حاضر باشگاه هم اندیشان فعالیتی ندارد. ادامه بحث ها در وبلاگ جناب بیدگلیان جریان دارد »


اگر در این سایت عضو می شوید ، حتما شهر خود را نیز وارد کنید.
پس از عضویت در این سایت می توانید در بخش انجمن های تخصصی به فعالیت پرداخته و با دیگر هم اندیشان بحث و گفتگو داشته باشید.

»آرشیو پیامکهای باشگاه

»آلبوم عکس خاطرات

»آلبوم فیلم

»درباره هم اندیشان

»مرجع شماره های کاربردی


هم اندیشان چهارشنبه 7 تیر 1391

مجموعاً 0 امتیاز از 5 توسط 0 نفر
| نظرات داده شده (0) | مربوط به موضوع: کمرنگ شدن اخلاقیات ، 1391 ،

سلام داداش امید و هم اندیشان گل؛ خواستم به دوستای جوون هم اندیشم که احساس تنهایی و یا شکست می کنن بگم که این عواطف از ویژگی های این دورانه. پس بدون اینکه دچار افسردگی بشین کتاب "مهارت های زندگی" نوشته دکتر حسین خنیفر و دکتر مژده پور حسینی رو از کتابخونه تهیه کنین و بخونین.

(الناز، ترکمن صحرا)

******

سلام داداش امید؛ من به جمله ای که از یه کتاب گفتید با این مضمون که: باید هر کتابی را یک بار خوند تا کتاب مورد علاقه ات را پیدا کنی انتقاد دارم. اهل فن می گن امروز به دلیل انتشار زیاد کتاب و وقت کم، هر کتابی، دیگه ارزش یک بار خوندن رو نداره. باید با تحقیق و بررسی بگردی کتاب خوب پیدا کنی و بخونی

(نسرین، 1366 از دیار نصف جهان)

امید: آبجی نسرین! اگه اشکالی نداره من با بچه ها یه سلام و علیک کنم و بعد جواب شما رو بدم. بچه ها! سلام؛ چه خبر؟ خوب و سلامت که هستین؟ امیدوارم امروز هم از پیامک های خوبی که فرستادین بیشترین استفاده رو بکنین. حالا جواب آبجیمون: توی اون جمله اصلا گفته نشد که یک بار بخونین. گفته شد: یک بار امتحان کنین؛ یعنی کتابی که بهتون معرفی می شه و یا با تحقیق پیداش می کنین رو یه نگاهی بندازین و چند صفحش رو بخونین ببینین می تونین با کتاب و نویسنده ارتباط برقرار کنین یا نه؛ اگه ارتباط برقرار نکردین کتاب های خوب دیگه زیاده. کتابی روی انسان تاثیر می گذاره که آدم اون کتاب رو دوست داشته باشه.

******

سلام به هم اندیشان و پیام و امید؛ عمو امید! چرا بچه چند تا لطیفه نمی فرستن تا ما حالمون عوض بشه. راستی؛ سر پیامون کجا کردی زیر آب؟ نترس! بگو! به کسی نمی گم.

(حمزه ، ف)

امید: توی استخر صدا و سیما! به کسی نگیا! فقط خودمون دو تا بدونیم.

******

سلام؛ می خوام یه لطیفه بگم. به جان خودم جدیده. معلم: "من رفتم" ، "تو رفتی" ، "او رفت" ، چه زمانیه؟ شاگرد: آقا اجازه! زنگ آخر! بچه ها! بخندید دیگه. خنده واسه روحیتون خوبه.

(نرجس، 17 ساله از بندرعباس)

******

سلام هم اندیشان؛ به نظر من برای ترویج اخلاقیات در جامعه هر کسی باید اول از خودش شروع کنه. ما آدما باید به خودمون بیایم و چیزایی که فراموش کردیم رو به یاد بیاریم. فقط احتیاج به تلنگر داریم. این تلنگر رو می تونه کتاب خوب، فیلم خوب، حتی یه جمله خوب به ما بزنه. فقط کافیه خودمونو جای همدیگه بذاریم و از ته دل باور کنیم که دنیای دیگه ای هم هست. پس بیاید از همین الان از کارای کوچیک شروع کنیم و فقط شعار ندیم.

(عسلم از پایتخت)

******

سلام به همه بروبچ گل هم اندیش؛ من مطمئنم که هر کس با هم اندیشان همراه باشه اخلاقیات و رفتار و کردار خوب به دست میاره؛ پس دوستان و آشناهامون رو به باشگاه خودمون دعوت کنیم.

(مهسا ، قزوین)

******

سلام؛ خدا قوت. شبا قبل از خواب، اعمال روزم رو می سنجم اگه گناهی مرتکب نشده باشم خدا رو شکر می کنم و اگه گناهی مرتکب شده باشم از خدا طلب بخشش می کنم و سعی می کنم جبران کنم. خوندن کتاب قرآن و مفاتیح و کتاب های مذهبی، اخلاقی، خانواده و ... باعث می شه انسان همیشه مواظب اعمال و رفتارش باشه.

(وحید ، اردبیل)

******

سلام به آقا امید و همه بچه های هم اندیش؛ می خواستم بگم اگه هر چیزی رو که واسه خودمون می خوایم واسه دیگرانم بخوایم و همیشه به یاد خدا باشیم همه چیز درست می شه.

(حسین هارونی از اصفهان)

******

سلام؛ من کلاغ باشگاه هم اندیشانم. آهااای خبر خبر! پیام کجایی؟ آهااای امید به هم اندیشان اعلام کن: غزل خداحافظی "پیام"، متن تیراژ پایانی سریال "سهمی برای دوست" از شبکه 2 شده! قار قار!

(کلاغ باشگاه ، قوچان)

******

سلام بچه ها؛ کتاب کیمیای محبت، زندگینامه شیخ رجبعلی خیاط، برای نزدیک شدن به خدا خیلی عالیه.

(مریم، 22 از دهلران)

امید: بچه ها من این کتاب رو خوندم. حتما بخونید. اونقدر تحت تاثیر قرار گرفتم که تا به مقبره شیخ رجبعلی توی "ابن بابویه" شهر ری نرفتم، آروم نشدم. اگه با اون کتاب ارتباط برقرار کردین چند تا کتاب دیگه هم درباره شیخ رجبعلی هست.

******

سلام به هم اندیشان گل و آقا امید؛ من یه آدمی ام بداخلاق. سه تا خواهرهام با هم جوون ولی من یکی با همه ناسازگارم. خیلی عصبی ام. می خواستم به غیر از کتاب یه راهنمایی دیگه به من بکنید. در ضمن من که نماز می خونم چرا از همه چیز دورم.

(سپیده ،18 ،سمنان)

امید: برای اینکه نماز خوندن نباید از روی عادت باشه. باید موقع نماز خوندن آرامش و حس خوبی داشته باشی و بدونی برای چی داری نماز می خونی. راستی بچه ها! غیر از کتاب خوندن چه توصیه ای به آبجیمون دارین؟ دست به کار شین...

******

شادی را هدیه کن حتی به کسانی که آن را از تو گرفته اند. دعا کن حتی برای آنان که دلت را شکسته اند و بخند که خدا هنوز آن بالا با ماست.

(وفا از مرند، آذربایجان شرقی)

******

سلام به دوستان با صفای گل اندیش؛ وقتی یه دکتری واسه خاطر پول تو اتاق عمل نره و اون مریض بمیره؛ ولی یه رفتگر یک میلیارد پولو پیدا کنه و به صاحبش بده آخ که آدم از دنیا سیر می شه. امید! اینم یه نکته کلیدی: گفت دانایی که گرگی خیره سر؛

هست پنهان در نهاد این بشر؛

هر که با گرگش مدارا می کند؛

خلق و خوی گرگ پیدا می کند؛

هر که گرگش را دراندازد به خاک؛

رفته رفته می شود انسان پاک؛

زور بازو چاره این گرگ نیست؛

صاحب اندیشه داند چاره چیست؟

در جوانی جان گرگت را بگیر؛

وای اگر این گرگ گردد با تو پیر...

امید: حیف که اسم و رسمت رو نداده بودی!

******

سلام هم اندیشان؛ گاهی وقت ها بعضی از دوستان باعث می شن اخلاقیات یادمون بره؛ پس بهتره در انتخاب دوست بیشتر دقت کنیم.

(نسترن از شهر اولین ها)

امید: بر عکسشم هست. به پیامک بعدی توجه بنموویین...

******

با سلام خدمت هم اندیشان گل و آقا امید؛ باشگاهتون رو دوستم بهم معرفی کرد. خیلی باشگاه خوبی دارین. افسوس می خورم چرا از گذشته با باشگاهتون آشنا نشدم. از همتون ممنونم.

(مجید ، 17 ساله از تهران، بچه جنوب شهر)

******

سلام؛ من تازه با شما آشنا شدم. 5 ساله ازدواج کردم. از اولش با همسرم تصمیم گرفتیم تحت هیچ شرایطی اخلاق رو تو زدندگیمون فراموش نکنیم. الان بهترین زندگی رو دارم. نمی خوام بگم خونه یا ماشین و ... داریم. اتفاقا هیچ کدومش رو نداریم؛ ولی آرامش داریم؛ چون خدا رو داریم.

(زیبا ،23، داراب فارس)

******

(پست سفارشی فوری) سلام؛ دوستان می خواستم به مریم خانم از گرگان پیشنهاد کنم کتاب "شما عظیم تر از آنی هستید که می اندیشید" رو حتما بخونن و از دست ندن؛ واقعا مؤثره! گردآورنده: مسعود لعلی. انتشارات: بهاره سبز

(باران از گلبهار)

******

هم اندیشان گل سلام؛ می خواستم بگم اینجا تو این فضای مجازیه که به هم تعارف تیکه پاره می کنیم. ما همونایی هستیم که تو زندگی به هم رحم نمی کنیم.

(فهیمه ، بیست ساله ، مامان امیر علی)

امید: آبجی! دلت می یاد در مورد بچه ها این طور فکر کنی؟ هم اندیشان یقین دارند که خدا و حساب و کتابی هست. هم اندیشان عاشق لبخندهای خدا هستن.

******

سلام بچه ها؛ الان که دارم این پیامک رو براتون می فرستم توی عروسیم و با گوش و پوستم دارم تاثیرات ماهواره رو حس می کنم. الان یکی از جلوم رد شد که موهاش رو با تیغ مدل داده بود. این بچه فردا می خواد چی از آب در بیاد؟

(یه بهشهری)

******

سلام؛ یه مساله مهم در سوق دادن مردم به سمت مادیات، همین تبلیغاته.

(تنها ،25، دلیجان)

امید: درسته! ولی اگه کسی به ما بگه خودت رو بنداز توی چاه، می ندازیم؟ نمی ندازیم؛ چون نسبت به خطرش آگاهی داریم و هوشیاریم. در مورد مصرف زدگی هم همون قدر باید هوشیار باشیم. شرایط دنیای امروزی طوری شده که بدجوری آدم رو به غفلت می بره؛ باید خیلی حواسمون باشه. من وقتی می خوام یه چیزی بخرم مدت ها در موردش فکر می کنم که واقعا لازمه. کلی توی خونه مشورت می کنیم.

******

سلام عمو امید و دوستای هم اندیش؛ ازتون می خوام کتاب "خوشبختی بدون زحمت" نوشته مارس شیمون – کارل کلاین و ترجمه فرشته مولایی رو حتما بخونید. این کتاب بهترین هدیه ای بود که از داییم گرفتم.

(دوسستتون دارم)

******

نکته کلیدی: شاید ما نتوانیم بادها را هدایت کنیم؛ اما می توانیم بادبان های خود را به گونه ای تنظیم کنیم تا در هجوم بادهای مهاجم نباشیم...

(راحله از کاشان)

******

سلام امید؛ هیچ کس به اندازه پسر عموی من به اخلاقیات بی توجه نشده. اون قراره یه گربه رو با بنزین آتیش بزنه. فکر آخرتش هم نیست.

(فاطمه ، 17 ساله)

******

با افکار زیبا زندگی کن تا زندگیت به همان اندازه افکارت زیبا شود.

(احمدی ، مشهد مقدس)

******

سلام عمو امید و بچه های هم اندیش و روح عمو پیام؛ به نظر من یه اخلاق بد اینه که موقع خواستگاری، به طرفت دروغ بگی.

(شبنم از قزوین 1371)

******

گردشگری؛ سلام دوستای عزیز هم اندیشم؛ می خوام یه جای بکر و زیبا رو بهتون معرفی کنم. "کوه گل" در شهر سی سخت استان کهگیلویه و بویر احمد. بچه ها! خیلی طبیعت بکری داره. حتما برین

(لیلا ،25، شهر کرد)

امید: بچه ها! من یه سری توی اینترنت زدم متوجه شدم منطقه فوق العاده ایه. در موردش تحقیق کنین و اون ایامی که فصل گله برین اونجا. حواستون هم به اونایی که به طبیعت نامهربونی می کنن باشه.

******

سلام امید؛ ببینم یعنی تو انتظار داری من که 18 سال با بد اخلاقی و رو کم کنی زندگی کردم بیام یه دفعه خوش اخلاق بشم؟ شک نمی کنن؟

(رضا محرابی، 18 ساله از ارومیه)

امید: رضا خان! اولندش که خوش اخلاق شدن یه شبه نمی شه و باید رو خودت کار کنی. دویومندش وقتی خوش اخلاق شی و لذت خوب بودن رو بچشی می بینی که تمام 18 سال گذشته ، عمرت بر فنا رفته.

******

لطیفه: به یه نفر می گن اسم دکتر چیه؟ می گه ترابی. می گن اسم کوچیکش چیه؟ می گه فیزیو!!!

(علیرضا محمدی از پاکدشت)

******

من می گم واسه ترویج اخلاقیات هر کس باید از خودش شروع کنه و این شروع از دروغ نگفتن آغاز می شه. به نظر من دروغ مادر تمام بی اخلاقی هاست. بیاید با هر شخصی که برخورد می کنیم جوری رفتار کنیم که دوست داریم باهامون برخورد بشه.

(الهام ،26، فریدن)

******

سلام آقا امید و دوستای خوبم؛ دلم از بابام گرفته. به جای محبت کردن به بچه هاش ، جلوی اونا با بچه های فامیل شوخی و خنده داره. بزرگ شدم و خودم مادر 2 تا دخترم؛ اما محتاج محبتشم. نمی شه به خاطر اخلاقش کنار بذارمش.

(گیتی ،32 ساله از مشهد)

امید: آبجی! می دونم که داره بهت سخت می گذره ولی بدون: همه آدم ها خوبی و بدی دارن؛ حتی بابا و مامانامون. باید به خوب هاشون فکر کنیم. اگه این مهارت رو نتونیم به دست بیاریم؛ آدما یکی یکی از زندگیمون و یا از توی قلبمون حذف می شن؛ البته این به معنی این نیست که هیچ تلاشی برای رفع مشکلات نکنیم. شما اگه می تونی تو یه شرایط آروم ، با پدرت صحبت کن و مشکلت رو بهش بگو؛ منتها در مورد حرفهایی که می خوای بزنی خوب فکر کن.

******

می گویند که بالاتر از جو زمین ابری وجود ندارد. پس هر وقت آسمان دلت ابری شد بدان به اندازه کافی اوج نگرفته ای.

(عباس اعظم زاده از بهشهر)

******

با درورد فراوون؛ شما در مورد خواسته ها گفتی: "شاید صلاح نیست به بعضی هاشون برسیم..."ولی خدا می تونه علاوه بر این که ما رو به آرزوهامون برسونه، کاری کنه در صلاحمونم باشن. متشکرم.

(هانیه ،19، ری)

امید: اگه بخوایم این طور فکر کنیم خدا اصلا می تونست از اول ما رو توی بهشت بیافرینه که دیگه هیچ مشکلی هم نباشه. براش که کاری نداره! ولی خدا دنیا رو با همین ویژگی هایی که داره آفریده و از این کارش هدف داشته. ما باید این واقعیت رو بپذیریم.

******

سلام آقا امید و هم اندیشان گل؛ اینم سوتی من: روز دوشنبه که باشگاه رو می خوندم وقتی به جواب آقا امید به ترانه خانم رسیدم فکر کردم اشتباه چاپیه. تازه وقتی امید روز سه شنبه خودش گفت با لهجه کاشانی جواب داده بوده موضوع رو فهمیدم و دوباره دقیق خوندمش. ترانه جون لهجتون خیلی بامزه و خوشگله.

(حمیرا 18 از جیرفت)

******

سلام دوستان هم اندیش؛ سلام آقا امید؛ می شه منو راهنمایی کنید. من یه دختر 28 ساله هستم که نه پدر دارم نه مادر نه خواهر نه خاله. یه دختر یه ساله دارم؛ ولی امان از بی کسی. واقعا آدم بی کسی باید چی کار کنه؟

امید: به این فکر کن که خیلی ها همین دختر یه ساله رو هم ندارن. به چیزهایی که نداری حسرت نخور. به چیزهایی که داری فکر کن و سعی کن با شرایط موجودت کاری کنی که خوشبخت بشی.

******

خیلی از یخ کردن های ما از سرما نیست! لحن بعضی ها زمستونیه. درست می گم آقا امید؟ سلام؛

(محمد رضا ،19، پاکدشت)

امید: بچه ها دعا کنین لحن هیچ هم اندیشی زمستونی نباشه. راستی! امروز من یه کم کار دارم زودتر می رم؛ ولی شماها باشین و چند تا پیامک بعدی رو بخونین.

******

گردشگری؛ بچه ها یه جای توپ سراغ دارم. هم بازار داره؛ هم آثار تاریخی! و اون مکان جایی نیست جز خونه ما، چون: اتاق داداشم بازار شامه و اتاق من و خواهرم جزو آثار تاریخی؛ چون هر چیزی میاد تو اتاق ما بر نمی گرده بیرون!

(نازنین ،19 ساله از همدان)

******

سلام؛ آقا بهنام گفت قبل از حرف زدن فکر کنیم واقعا گل گفت. چند وقت پیش تو دانشگاه بچه ها فکر نکرده حرفی به من زدن که داشتم سکته می کردم. تا یه هفته مثل دیوونه ها بودم.

(فاطمه ، 20 ساله از شهریار)

******

با سلام هم اندیشان؛ یه خاطره جالب. عابر بانک بودم داشتم پول می گرفتم که دستگاه قاطی کرد و کارتم رو پس نمی داد. منم با عصبانیت و با تمام زورم دکمه های دستگاه رو فشار می دادم و بهش ضربه می زدم. یهویی از پشت، یه اردنگی محکم خوردم. فکر کردم مامور بانکه . بدون برداشتن کارتم پا به فرار گذاشتم. دیدم یکی بهم می خنده. وایستادم پشت سرمو نگاه کردم دیدم پدرم کنار عابر بانک ایستاده و داره می خنده. کار بابام بود. مردم خیابون این قدر بهم خندیدن که ضایع شدم اصلا هیچی، ذوب شدم. منبع: باشگاه پرواز شبکه دو از کامران از ساوجبلاغ. منم امید هستم از همدان. اخلاقیاتو حال کردی داش امید! با ذکر منبع خاطره فرستادم.

تایپ شده توسط: حسین وفا

به اشتراک بگذارید...

کد امنیتی رفرش

مطالب مشابه:

  1. هم اندیشان پنجشنبه 8 تیر 1391
  2. هم اندیشان سه شنبه 6 تیر 1391
  3. هم اندیشان دوشنبه 5 تیر 1391
  4. هم اندیشان یکشنبه 4 تیر 1391
  5. هم اندیشان شبنه 3 تیر 1391