• دوشنبه 1394/02/07 - تعداد بازدید 33 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ خدا حفظتون کنه دوستان بامرااااام
  • یکشبنه 1394/02/06 - تعداد بازدید 47 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ می گم اگه یه راننده به پلیس بگه: "باور کن تا حالا من یواشکی بارها با سرعت 180 تا هم رفتم و هیچ اتفاقی نیفتاده. بذارین من راحت ب
  • شنبه 1394/02/05 - تعداد بازدید 56 مرتبه
    امید: سلااااام؛ می دونین الان تو ذهنم داره چی می گذره؟ اینکه شماها خیلی خوبین. خیییییلی!... دلیل دارم براش. فکر نکنین رو هوا دارم حرف می زنم. دلی
  • چهارشنبه 1394/02/02 - تعداد بازدید 70 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ می گم حواستون که هست؟ حواستون به اینکه از بحثا برداشت اشتباه نکنین! آخه ممکنه از اونور بوم بیفتیم. آخه می شناسم کسانی رو که ب
  • سه شنبه 1394/02/01 - تعداد بازدید 74 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ امروز یکی از همکارا بهم گفت: "باورم نمی شه! فردا چهلم مادر آقای رزاقه. چه زود گذشت! مگه می شه؟ انگار، دیروز بود!" انگشت به دهن
  • دوشنبه 1394/01/31 - تعداد بازدید 65 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ راستش یه لقمه غذا رو اگه دوبار بجوی، می شه غورتش داد؛ ولی فرقش با لقمه ای که خوب جویده بشه از زمین تا آسمونه. باور نداری مجله
مشاهده آرشیو کامل مطالب
کمی طاقت داشته باشید...
مشاهده تالارهای اعضا

    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 19 اسفند 1392
    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 12 اسفند 1392
    • همایش هم اندیشان دزفول ، اهواز ، اندیمشک ، شوشتر - در دزفول
    • 24 بهمن 1392
    • همایش هم اندیشان تهرانی - قرچک ورامین
    • 8 آذر 1392
    • همایش اندیشه سبز - مشهد مقدس
    • 9 آبان 1392
    • هم اندیشان در همایش بزرگداشت حافظ
    • 19 مهر 1392
    • چهارمین میزبان هم اندیشان در صداوسیما : برنامه پنجشنبه اردیبهشت
    • 18 مهر 1392
    • سومین حضور امید در تلویزیون - برنامه اردیبهشت
    • 8 مهر 1392
    • همایش هم اندیشان مشهد مقدس
    • 27 شهریور 1392
    • اولین همایش طرح همیاری بانوان هم اندیش
    • 26 مرداد 1392
    • حضور امید در برنامه طلوع
    • 1391
    • اولین تصویر گرفته شده از پیام
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • فعالیت های شخصی و ابراز علاقه هم اندیشان
    • نمایشگاه کتاب 1392
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • اردیبهشت 1392
    • همایش یزد هم اندیشان
    • اسفند 1391
    • اولین همایش هم اندیشان تهرانی
    • 22 مهر 1391

« در حال حاضر باشگاه هم اندیشان فعالیتی ندارد. ادامه بحث ها در وبلاگ جناب بیدگلیان جریان دارد »


اگر در این سایت عضو می شوید ، حتما شهر خود را نیز وارد کنید.
پس از عضویت در این سایت می توانید در بخش انجمن های تخصصی به فعالیت پرداخته و با دیگر هم اندیشان بحث و گفتگو داشته باشید.

»آرشیو پیامکهای باشگاه

»آلبوم عکس خاطرات

»آلبوم فیلم

»درباره هم اندیشان

»مرجع شماره های کاربردی


هم اندیشان دوشنبه 5 تیر 1391

مجموعاً 0 امتیاز از 5 توسط 0 نفر
| نظرات داده شده (0) | مربوط به موضوع: کمرنگ شدن اخلاقیات ، 1391 ،

سلام دوستان هم اندیش؛ بیایم از امروز یه اخلاق خوب رو به مدت یه هفته تمرین کنیم. ببینیم شرایطمون بهتر می شه یا بدتر. این روش رو تا همیشه ادامه بدیم. به امید یه باشگاه آرمانی.

(افشین، 30 ساله)

امید: سلام بر همه بروبچه های باصفای هم اندیش. به نظر من آقا افشین پیشنهاد خوبی می ده. به قول آبجی الهه، وقتی انسان، اثرات خوبی رو که خوب بودن داره ببینه و بهش فکر کنه، برای داشتن اخلاق خوب، بیشتر انگیزه پیدا می کنه. وقتی لذت خوش رویی و احترام رو بچشه، وقتی متوجه بشه که آدمای با اخلاق چقدر در خانواده و جامعه عزیز هستن و از همه بالاتر وقتی لبخند خداوند رو ببینه.

******

سلام داداش امید؛ هیچ کس نمی گه من اخلاق ندارم. همه از دیگران ایراد می گیرن؛ در صورتی که اول باید از خودمون شروع کنیم.

(الهام، رشت)

******

سلام هم اندیشاااان و داداش امییییید؛ امام علی (ع) می فرمایند: همنشینی چون اخلاق خوش و میراثی چون ادب نیست.

(یک هم اندیش خوش اخلاق از لنگرود)

******

سلام داداش امید؛ می خواستم بگم برا رفتن به سمت فضایل اخلاقی قرار بود بریم قله قاف نه اینکه سوار کشتی شیم.

(زهرا، 1370 ، تهران)

امید: آخه "پیام" ساربان بود و من ملوان. بچه ها! راستی توی کشتی، شلوغ بازی در نیارین؛ ممکنه حواسمون پرت بشه و مثل کشتی "تایتانیک" به کوه یخ بخوریم. یه گوشه ای بیشینین  با همدیگه حرف های خوب خوب بزنین تا برسیم. آقا افشین یه لحظه این فرمون رو بگیر من برم با روح پیام کار دارم و بیام.

******

سلام امید؛ امروز روی دستم چای داغ ریخت. فکر نمی کردم چیز مهمی باشه؛ ولی باعث شد نتونم تا آخر وقت اداری کار نوشتاری انجام بدم. با خودم گفتم چقدر ما آدما عاجزیم. گاهی فکر نمی کنیم مورچه ها هم چیز مهمی باشن؛ ولی در آخر خوراک اون ها می شیم پس چرا غرور و بداخلاقیو کنار نمی ذاریم؟ دنیا دو روزه!

(لطیفه، 22 ، ترکمن صحرا)

******

سلام به داداش امید؛ ماری کوری می گه: جهان امروز از نداشتن دارویی به نام پرهیز و اخلاق رنج می برد.

(علیرضا ولی الهی، 20 ساله از آران و بیدگل)

******

با سلام بر هم اندیشان و آقا امید؛ در مورد اخلاقیات به این جمله توجه داشته باشین: انسان با دست های گره کرده به دنیا آمد که بگوید همه هچیز را می خواهم اما با دست های باز رفت تا بگوید هیچ چیز را نتوانستم ببرم.

(هایده محمدی از تهران)

******

سلام؛ من تازه 3 روزه که با هم اندیشان گل آشنا شدم تو این مدت کم خیلی چیزها ازتون یاد گرفتم و قصد دارم بحث های زیباتون رو یادداشت کنم و یه روزی تبدیل به کتابش کنم. همیشه پایدار بمونید هم اندیشان

(پریسا ، 18 ، سامان)

******

سلام آقا امید، روح پیام و بچه های هم اندیش؛ سخنی از یکی از ریاضیدانان خوندم که ازش پرسیدن به آدما چقدر و چطور نمره میدین؛ گفته بود اگه اخلاق داشته باشه یه یک بهش می دم. اگه زیبایی هم داشته باشه یه صفر جلو یک می زارم. اگه پولو داشته باشه یه صفر دیگه جلو اون می زارم؛ ولی اگه اخلاق نداشته باشه یکی در کار نیست و همش صفر و صفر. صفر هم یعنی هیچ.

(سارا، 22، دشت طلایی ری)

******

سلام به هم اندیشان عزیز؛ به نظر من دلیل کمرنگ شدن اخلاقیات، طمع و حرص زدن برای مال دنیاست. از مغازه ای یه صابون خریدم، هشتصد تومن گرون بهم داد. گفتم طوری نیست.وقتی رفتم خونه دیدم 3 سال پیش تاریخ مصرفش هم گذشته.

(مرضیه، 27 ساله از اصفهان)

امید: بچه ها وقتی اخلاقیات توی یه جامعه کمرنگ بشه؛ زندگی برای همه سخت می شه. برای همه. باید برای ترویج خوبی تلاش کنیم؛ اما چه طور؟ دست به کار شین و راهکار بدین.

******

سلام بچه ها و آقا امید؛ چطورین؟ کنکوری ام وقت نمی کردم بیام باشگاه. راستش من به اخلاقیات خیلی اهمیت میدم. اصلا طاقت نمیارم که کسی ازم ناراحت بشه. راستی امید چه خوب می شد یه مدینه فاضله بود. دعا کنین همه کنکوری ها قبول بشن.

(محمد، 20 ساله از قزوین، پلاک 79)

******

سلام گلا؛ خوبین؟ با یه دختری صحبت می کردیم. حرف از ازدواج شد. اولین معیارهاش به جای با ایمانی و اخلاق پول و قیافه بود. هر چی باهاش حرف زدم نتونستم قانعش کنم.

(ساجده، 17)

******

امید خان! مگه مشکلات زندگی میذاره اخلاقیات بمونه؟

(مریم بیابانی، 17 ، ورامین)

امید: بخشی از مشکلات دست خودمون نیست؛ اما بخش زیادیش هم ساخته خودمونه؛ این یک. دوم اینکه چون مشکل داریم دروغ بگیم. تهمت بزنیم. دیگران رو آزار بدیم و ... چرا این طوری نیگام می کنی؟ بد می گم؟

******

سلام به همه هم اندیشای گل؛ به نظر من یکی از دلایل کمرنگ شدن اخلاقیات اینه که همه یاد گرفتن شعار بدن ولی هیچ کس به فکر عمل کردن نیست مگه نه؟

(نجمه از یزد)

******

حدیثی که دوست خوبم بهاره از خرم آباد در مورد بداخلاقی فرستاده بود خیلی خوب و تاثیر گذار بود. من خودم تو خونه خیلی بداخلاقی می کنم. خواهش می کنم یه کتاب خوب معرفی کنید.

(زهرا از قم)

امید: بچه ها! می خوام یه چیزی رو خیلی جدی بهتون بگم. جدی تر از اونی که فکرش رو بکنین. هیچ چیز به اندازه یه کتاب خوب ، تو زندگی انسان تاثیر گذار نیست. گاهی یه نکته توی یه کتاب ، انسان رو زیر و رو می کنه. همیشه دنبال شکار این نکات باشید. منتها یه نکته ای که وجود داره اینه که باید با کتابی که می خونیم ارتباط برقرار کنیم. دوستش داشته باشیم. دیروز توی یه کتاب این جمله رو خوندم که حیفم اومد برای شما نگم. "کتاب های بسیار خوبی وجود دارند؛ تنها کاری که باید انجام بدهید این است که یکی را امتحان کنید؛ اگر از آن خوشتان نیامد دیگری را امتحان کنید. آن قدر این کار را تکرار کنید تا کتاب مورد علاقه تان را پیدا کنید و آن کتابی است که وقتی تمام می شود شما از تمام شدن آن ناراحت شوید."

******

گردشگری؛ سلام؛ یه شهر داریم طلا، زاویه تابش خورشید 90 درجه. از سر ملت بخار بلند می شه؛ چون آب بدنشون در حال تبخیر شدنه. کلاغ رو هوا کباب می شه. خلاصه به کویر لوت گفته زکی! حتما تشریف بیارید. خوشحال می شیم!

(ترانه 19 از کاشون)

امید: آبجی! با ای حرفایی که زدی حتمه خم اومه. بچا پاشید بار و بندیلا رو جمع کنید و بریم کاشو؛ ولی ما خم رف قمصر و نیاسر که هواش خوبه؛ نخم رف خود کاشو.

******

داداش امید سلام؛ به نظر من، آدما به خاطر این از اخلاقیات دور شدن چون به حق خودشون و چیزی که دارن قانع نیستن. می خوان صاحب همه چیز بشن اون هم از بهترین نوعش و بدون زحمت و به سرعت جت. به خاطر همین دست به هر عملی می زنن تا به اهدافشون برسن؛ غافل از اینکه شر کارهاشون به صورت حوادث ناگوار، بیماری، فرزندان ناخلف و ... گریبانگیر خودشون می شه.

(نفیسه، مادر دوقلوها امین و متین، 35 ساله از تهران)

******

سلام به نظر من همه این مواردی که بچه ها گفتند رو باید گذاشت یه طرف، ماهواره هم گذاشت یه طرف. علت این همه بی اخلاقی و دوری از خدا همین ماهوارس.

(علی، 18 سال و 4 روز از اصفهان)

******

سلام، من با نظر خیلی ها که می گن پول باعث فاصله گرفتن از اخلاقیات می شه مخالفم.آدمای پولدار زیادی هستن که به اصول اخلاقی پایبندی زیادی دارن. مشکل پرورش ندادن مکارم اخلاقیه.

(نیلوفر، 22، رشت)

امید: پولدار بودن اشکال نداره. دنبال پول افتادن اشکال داره. به قول نفیسه خانوم، برای پولدار شدن، یه شبه ره صد ساله رو پیمودن اشکال داره.

******

داش امید؛ یه سوال! من چند دفعه باید پیام بدم تا اس منو درج کنی؟ اصلا دیگه اس نمی دم! لطفا در باشگاه رو کنار بزن می خوام برم. ای بابا.... باشه چون من اخلاقم خوبه این دفعه هم طاقت میارم؛ ولی دفعه دیگه...

(ساناز کرمی از آبدانان)

امید: دفعه دیگه چی؟ هان؟... ولی من می دونم: دفعه دیگه هم طاقت میاری. هیشکی دلش نمیاد از پیش این بچه های هم اندیش بره! هیشکی! در ضمن هر نظر خوبی که توی باشگاه می بینی از بین همین پیامک هایی انتخاب شده که صاحبش هیچ وقت فکر نمی کرد درج بشه. تمام؟

******

سلام عمو امید؛ امروز خیلی دلم گرفته. از بی اخلاقی بعضی آدم های دنیا بین. الان می خوام آماده بشم برم مسجد. چون همیشه اونجا آرامش می گیرم.

(زهرا، 1371، تهران)

******

هم اندیشان سلام؛ کسی که قرآن می خونه و به اون عمل کنه دنبال حرام خوری و کارهای بد نمی ره.

(نوشکفته از بوشهر)

******

سلام به دوستان هم اندیش؛ در جواب آبجی زهرا که گفت دوره کمک کردن به دیگران و اخلاق خوب گذشته خواستم بگم حتما به استان های جنوبی ایران یه سری بزنه ببینه رفتار مردم با همدیگه چه جوریه.

(محمد رضا، 21، بندر ماهشهر)

******

سلام به هم اندیشان گلم. داداشی به نظر شما اخلاقیات بد می تونه ارثی باشه آخه من خیلی از این موردا مشاهده کردم.

(پریسا از تهران)

امید: بعضی خصلت های انسان؛ چه خوب و چه بد می تونه ریشه ژنتیکی داشته باشه. انسان ها باید برای خصلت های خوبی که دارن همیشه خدا رو شکر کنن و با اراده ای که خداوند به انسان داده تلاش کنن تا خصلت های بد رو از خودشون دور کنن. همین کاره که ارزش داره.

******

سلام هم اندیشان؛ لطفا به احترام انسانیت و اخلاقیات و همچنین پیامک های درج نشده، یک دقیقه سکوت کنید!

(رضا از شهریار)

******

سلام آقا امید؛ برای بهتر شدن اخلاقیات دیدن برنامه سمت خدا از شبکه 3 رو پیشنهاد می کنم.

(یاسین 17 ساله)

امید: بچه ها هفته قبل تهیه کننده این برنامه رو دیدم و ساعت دقیق پخش برنامه رو ازش پرسیدم. شنبه تا چهارشنبه ساعت یک و نیم. در ضمن برنامه گلبرگ هم که پنج شنبه ها ساعت یک و نیم از شبکه 3 پخش می شه، بسیار پرطرفداره.

******

سلام؛ داداش امید! به نظر من مهمترین دلیل کمرنگ شدن اخلاقیات بی توجهی به خداست. من از وقتی نماز نمی خونم بدجوری بداخلاق شدم. شما می تونید کمکم کنید که خوب بمونم؟

(زهرا، 21 ساله از تهران)

امید: دیروز هم به آبجیمون گفتم. با بچه های هم اندیش باشی همه چیز درست می شه.اون حس خوب معنوی هم که داشتی بر می گرده.

******

سلام؛ اگه نمازت رو خیلی راحت قضا کردی! حواست باشه داری از خدا فاصله می گیری و اخلاقیات رو کم کم له می کنی.

(مرضیه، 65 و وحید، 63 از سیرجان)

******

یه دورغ: من هم اندیش نیستم. یه غیبت: امید پیام های منو نمی خونه. یه تهمت: باشگاه تو پیام ها پارتی بازی می کنه. می بینی امید! من از اخلاقیات دور شدم.

(مژگان)

******

خاطره؛ سلام به امید، پیام و همه خواهر و برادرهای فهیم هم اندیش. یه شب شوهرم تا اومد خونه گفت هم اندیشان رو برام بخون. دیر وقت بود. خیلی خوابم میومد. نصفش رو خوندم و تلویزیون رو خاموش کردم. شوهرم خیلی ناراحت شد. با کلی معذرت خواهی از دلش درآوردم. حالا هم قول داده مسافرت که می ریم 370 رو به ماشین بزنه.

(هم اندیش 34 ساله از بوشهر)

******

به نام خدا. سلام؛ می خواستم به هم اندیشان بگم که به آنچه که فکر می کنید، بیاندیشید. شاید این جمله در ظاهر خیلی ساده و کوتاه باشه؛ ولی وقتی به مفهومش پی ببرید اون موقع است که خیلی از مشکلاتی که ناشی از کم شدن اخلاقیاته خود به خود حل می شن.

(بهنام، 18، البرز)

******

سلام به همه دوستای هم اندیش؛ من می گم برای اینکه فرد با اخلاقی باشیم باید از کارای کوچیک شروع کنیم. مثلا وقتی مامان لیوان آب خواست به داداش کوچیکت پاس ندی. یا اگه بابا خواست اخبار ببینه غر نزنی.

(سمیه، تویسرکان)

******

سلام برو بچ با حال هم اندیش؛ بهتره اول خودمون اخلاق خوبی داشته باشیم و خدا رو فراموش نکنیم. وقتی خودت غیبت نکنی می تونی به دیگران هم بگی این کار رو نکنن.

(لیلا، 18 از ورامین)

******

سلام آقا امید؛ اگه همیشه به این فکر کنیم که شاید تا یه دقیقه دیگه بیشتر زنده نباشیم سعی می کنیم اخلاق خوبی داشته باشیم.

(نیلوفر، 17 ساله از زاهدان)

******

فرشته نجاتم! گول این شیطان رو نخورید. با اخلاق باشید. همیشه با دیگران درست رفتار کنید. اگر براتون مشکل پیش اومد آیه الکرسی بخونی نجاتتون می ده. امتحان کنید! دوستون دارم.

(فرشته نجات، الهه، 23 از خرمبید فارس)

******

سلام داش امید؛ من امروز امتحان داشتم، با خودم تقلب هم بردم؛ ولی عذاب وجدان نذاشت ازش استفاده کنم!

(مینا، 21 ساله، لنگرود)

امید: الهی خیر ببینی عموجون. الهی خوشبخت بشی. بچه ها! شماها هم همینطور. خدانگهدارتون.

تایپ شده توسط: حسین وفا

به اشتراک بگذارید...

کد امنیتی رفرش

مطالب مشابه:

  1. هم اندیشان پنجشنبه 8 تیر 1391
  2. هم اندیشان چهارشنبه 7 تیر 1391
  3. هم اندیشان سه شنبه 6 تیر 1391
  4. هم اندیشان یکشنبه 4 تیر 1391
  5. هم اندیشان شبنه 3 تیر 1391