• سه شنبه 1394/02/08 - تعداد بازدید 7 مرتبه
    امید: سلااااااام بر دوستان بامرااااااام؛ راستش! آدما گاهی به دلایل مختلف، گیج می زنن. گاهی بدجور و گاهی هم کم جور! منم ظاهرا دیروز بدجور گیج ز
  • دوشنبه 1394/02/07 - تعداد بازدید 37 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ خدا حفظتون کنه دوستان بامرااااام
  • یکشبنه 1394/02/06 - تعداد بازدید 51 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ می گم اگه یه راننده به پلیس بگه: "باور کن تا حالا من یواشکی بارها با سرعت 180 تا هم رفتم و هیچ اتفاقی نیفتاده. بذارین من راحت ب
  • شنبه 1394/02/05 - تعداد بازدید 61 مرتبه
    امید: سلااااام؛ می دونین الان تو ذهنم داره چی می گذره؟ اینکه شماها خیلی خوبین. خیییییلی!... دلیل دارم براش. فکر نکنین رو هوا دارم حرف می زنم. دلی
  • چهارشنبه 1394/02/02 - تعداد بازدید 75 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ می گم حواستون که هست؟ حواستون به اینکه از بحثا برداشت اشتباه نکنین! آخه ممکنه از اونور بوم بیفتیم. آخه می شناسم کسانی رو که ب
  • سه شنبه 1394/02/01 - تعداد بازدید 81 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ امروز یکی از همکارا بهم گفت: "باورم نمی شه! فردا چهلم مادر آقای رزاقه. چه زود گذشت! مگه می شه؟ انگار، دیروز بود!" انگشت به دهن
مشاهده آرشیو کامل مطالب
کمی طاقت داشته باشید...
مشاهده تالارهای اعضا

    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 19 اسفند 1392
    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 12 اسفند 1392
    • همایش هم اندیشان دزفول ، اهواز ، اندیمشک ، شوشتر - در دزفول
    • 24 بهمن 1392
    • همایش هم اندیشان تهرانی - قرچک ورامین
    • 8 آذر 1392
    • همایش اندیشه سبز - مشهد مقدس
    • 9 آبان 1392
    • هم اندیشان در همایش بزرگداشت حافظ
    • 19 مهر 1392
    • چهارمین میزبان هم اندیشان در صداوسیما : برنامه پنجشنبه اردیبهشت
    • 18 مهر 1392
    • سومین حضور امید در تلویزیون - برنامه اردیبهشت
    • 8 مهر 1392
    • همایش هم اندیشان مشهد مقدس
    • 27 شهریور 1392
    • اولین همایش طرح همیاری بانوان هم اندیش
    • 26 مرداد 1392
    • حضور امید در برنامه طلوع
    • 1391
    • اولین تصویر گرفته شده از پیام
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • فعالیت های شخصی و ابراز علاقه هم اندیشان
    • نمایشگاه کتاب 1392
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • اردیبهشت 1392
    • همایش یزد هم اندیشان
    • اسفند 1391
    • اولین همایش هم اندیشان تهرانی
    • 22 مهر 1391

« در حال حاضر باشگاه هم اندیشان فعالیتی ندارد. ادامه بحث ها در وبلاگ جناب بیدگلیان جریان دارد »


اگر در این سایت عضو می شوید ، حتما شهر خود را نیز وارد کنید.
پس از عضویت در این سایت می توانید در بخش انجمن های تخصصی به فعالیت پرداخته و با دیگر هم اندیشان بحث و گفتگو داشته باشید.

»آرشیو پیامکهای باشگاه

»آلبوم عکس خاطرات

»آلبوم فیلم

»درباره هم اندیشان

»مرجع شماره های کاربردی


هم اندیشان سه شنبه 6 تیر 1391

مجموعاً 1 امتیاز از 5 توسط 2 نفر
| نظرات داده شده (0) | مربوط به موضوع: کمرنگ شدن اخلاقیات ، 1391 ،

سلام به آقا امید و هم اندیشان عزیز؛ دیشب به داداش کوچیکم که برای یه روز هم که شده با پسر آبجیم خوش اخلاق باشه. در جوابم گفت: بهم پول بده که خوش اخلاق باشم.

(علی، 19 ساله از شهرستان خواف)

******

امید: سلام بچه ها! چه خبر؟ خوبین؟ جاتون تو کشتی که راحته؟ اونقدر بهتون خوش نگذره که وقتی رسیدیم دیگه کسی نخواد پیاده بشه!

******

سلام هم اندیشان و آقا امید؛ من یکی از اونایی هستم که به خاطر اخلاقم از کشتیتون جامونده بودم؛ ولی از وقتی که به حرف های بچه ها گوش دادم خیلی بهتر شدم و با شنا خودمو بهتون رسوندم؛ الان هم هنوز خیس آب هستم.

(محسن دهقان هرمیزانی از مبارکه بافق 74)

امید: محسن جون برو یه گوشه ای توی آفتاب وایسا سرما نخوری. داری می لرزی. اینجا ما دکتور مکتور نداریم؛ البته یه داروساز داریم. چه پیامک قشنگی هم فرستاده بود.

******

سلام آقا امید؛ کاش انسان ها می دانستند نزدیکی به خدا چقدر آرامش بخش است. کاش می فهمیدیم با خوندن قرآن و نماز مخصوصا نماز صبح هر دو دنیا برامون پر از خیرات می شه. شک نکنید کسی که با خدا معامله کنه ضرر نمی کنه.

(پریا از تهران)

******

سلام هم اندیشان محترم؛ به نظر من تربیت والدین بیشترین تاثیر رو روی اخلاق بچه ها می ذاره مثلا اگه امید همیشه با همه مهربون باشه بچه های امید هم مهربون بودن رو یاد می گیرن با بقیه سجایای اخلاقی.

(بهزاد ، 23، همدان)

******

سلام داداش امید و دوستان هم اندیش؛ می خوام یه کتاب خوب معرفی کنم که یه روز داداشم به من امانت داد و خوندمش. اسمش: "آیین زندگی نوشته دیل کارنگی" و یه حدیث از امام صادق (ع) بگم: "خودت را از آنچه که هستی پایین تر بدان تا مردم تو را از آنچه که هستی بالاتر بدانند."

(سمانه، 27، خرم آباد)

******

اول سلامی به گرمی قلب های مهربانتان. نکته کلیدی: دانایانبا عمل زندگی می کنند، نه با اندیشه عمل!

(حسین باقری 23 س از خ. شمالی شهر جاجرم)

******

هم اندیشان سلام؛ یه راه حل عملی برای دور شدن از بی اخلاقی که خودم بارها امتحانش کردم و نتیجه گرفتم. با خودمون و وجدانمون قرار بزاریم حداقل دو هفته اون عمل رو تحت هر شرایطی انجام ندیم تاثیرش رو حتما می بینید

(راحیل ، 23 ساله، تهران)

******

نکته کلیدی: سلام امید؛ سلام به شما هم اندیشان؛ توی کتابی خوندم که عادت های زشت اولش مثل یه نخ باریک اند؛ ولی اگر اونا رو زود با دست پاره نکنیم اون موقع میشن مثل سیم های آهنی که به هیچ قیمتی پاره نمیشن؛ پس چه بهتر همین امروز اونا رو با دست پاره کنیم. راستی بچه ها عیدتون مبارک.

(مریم از شیراز)

******

گردشگری؛ سلام آقا امید؛ می خوام یه جای خوش آب و هوا، زیبا، دیدنی و... رو بهتون معرفی کنم. در استان گلستان ، خودم چند روز پیش رفتم. خیلی خوش گذشت. این بهشت پنهان جایی نیست جز "شیر آباد" بچه های هم اندیش امیدوارم به این جا بیاین.

(عظیمی، 18 ساله از ترکمن صحرا)

امید: ای کاش می گفتی که هفت تا آبشار داره، غار داره و... بچه ها! در عین حال هر جا میرین می تونین توی اینترنت حسابی در موردش تحقیق  کنین. من که تجربه خوبی از این کار دارم.

******

سلام داداش امید؛ می شه یه هفته ام درباره موضوع چشم و هم چشمی صحبت کنیم؟

(اعظم، 370)

امید: هفته بعد قراره درباره یه موضوع کاملا جدید و جذاب صبحت کنیم که پنج شنبه بهتون می گم؛ ولی می تونیم هفته بعدش این کار رو بکنیم؛ چون موضوعی که پیشنهاد دادی بسیار مهمه.

******

سلام آقا امید؛ چقدر خنده داره که بعضی دوست دارن بدون اینکه کاری در راه خدا انجام بدن به بهشت برن. چقدر خنده داره که صد هزار تومان کمک در راه خدا مبلغ بسیار هنگفتیه؛ اما وقتی که با همون مبلغ می خواهیم به خرید بریم کم به چشم میاد.

(مایا، 24 ، ترکمن صحرا)

******

به نظر من واسه این اخلاقیات کمرنگ شده که خیلی ها صبر و حوصلشون رو از دست دادن. به جای اینکه بد رو با خوب جواب بدن با بدتر جواب می دن. خسته اند! خسته خسته! و به خاطر همین دیگران رو هم تو دنیای خستگیاشون غرق می کنن. همه اینا موضوع کتاب من هست.

(لیلا، ساله از مرند)

امید: تو باشگاهمون دکتر و نویسنده کم داشتیم که نویسندش جور شد. آبجی لیلا! من هم خیلی به این موضوع فکر می کنم. خیلی! به این نتیجه رسیدم که یه عامل اصلی خیلی از مشکلات اینه که در دنیای جدید، جذابیت های فوق العاده زیادی وجود داره که باعث نیازهای کاذب شده. کالاهای متنوع از انواع وسایل الکترونیکی گرفته تا انواع مبلمان و دکوراسیون منزل و... ؛ رستوران های رنگ و وارنگ؛ کلاس های مختلف و ... برای برآورده کردن این نیازها باید پول باشه و هر چه پول دربیاری بازم کمه؛ اینه که می افتن دنبال پول درآوردن و این وسط، خدا و به دنبالش اخلاقیات فراموش می شه؛ دیگه حساسیتی روی لقمه حلال وجود نداره؛ اعصاب ها داغون و حوصله ها کم می شه و ... ما توی خونمون برای هر کاری مشورت می کنیم تا ببینیم انجام اون کار لازمه یا اینکه یه نیاز کاذبه!!! واقعا هم جواب داده.

******

تنها خداست که می داند بهترین در زندگانیمان چگونه معنا می شود. من آن بهترین را برای همه دوستای هم اندیشم آرزو می کنم.

(محبوبه ، 19 ساله از سمنان)

******

سلام می خواستم کتاب "یک دقیقه برای خودم" رو بهتون معرفی کنم. خیلی قشنگه. از این نویسنده کتاب های دیگه ای مثل: "یک دقیقه برای پدر" و "یک دقیقه برای مادر" هم هست. امیدوارم درج کنی تا به اطلاعات بچه ها افزوده شه.

(هانیه از فارس)

******

خاطره؛ داشتم هم اندیشان می خوندم بابام آیفون خونه رو زد. منم رفتم برداشتم گفتم: بله؟ بابام گفت: بیا پایین. رفتم پایین می گم بله؟ می گه برو بالا کلیدای ماشینو بیار!!

(سجاد از قزوین، 370)

امید: آقا سجاد! بابای باحالی داریا! قدرش رو داشته باش.

******

سلام؛ من معنی این جمله آقا بهنام رو که : "به آنچه فکر می کنی بیاندیش" نفهمیدم. امیدجون می شه یه کمی توضیح بدی؟

(مرضیه ، 17ساله از زنجان)

امید: آبجی! یعنی مراقب افکاری که توی سرت می چرخه باش؛ چون افکار به گفتار، گفتار به رفتار؛ رفتار به عادت و عادت به شخصیت انسان تبدیل می شه.

******

سلام بچه ها؛ وااای فوق العاده بود. جمعه من و دخترم عمه هام باحمایت شدید مردم( به خدا جدی می گم) آشغالای ساحل کاسمین رو جمع کردیم.

(فاطمه ، مائده ، مریم)

******

قبلا با یه آقایی آشنا شدم ولی به خدا نمی دونستم که زن داره الان احساس می کنم زنش هیچ وقت حلالم نمی کنه. تو رو خدا بیاییم اخلاقیات انسانی رو زیر پا نذاریم. من بابت اشتباهم پشیمونم. خدا کنه حلالم کنه. تو عذابم!

******

سلام داداشی؛ من با این حرفا مخالقم. هر کی اخلاقیات داشته باشه از خیلی چیزا عقب می مونه؛ البته من خودم پایبند اخلاقیات بودم و هستم؛ ولی مخالفم. وقتی دیدم اونایی که اخلاقیاتو زیر پا می ذارن زندگیشون از خیلی آدما بهتره مخالف اخلاقیات شدم. امیدوارم بدرجید.

(رها یه دانشجوی 20 ساله)

امید: آبجی رها باید ببینیم هر کی اخلاقیات داشته باشه از چی عقب می مونه؟ از ماشین شاسی بلند و ویلا توی شمال؟ بذار عقب بمونه؛ چون این ها رو نمی شه برد اون دنیا! بعدشم آقای قرائتی حرف قشنگی زد. گفت: "از زندگی آدما عکس نگیرین. فیلم بگیرین." ای کاش فیلم زندگی آدمایی که اخلاقیات رو زیر پا می ذارن و به قول شما به همه جا رسیدن رو می تونستیم ببینیم تا مشخص بشه اونا واقعا چه طور زندگی می کنن!؟!

******

سلام به هم اندیشان گل؛ خیلی وقته که از حرف های قنشگ هم اندیشان در زندگی استفاده می کنم. یه دفعه به سرم زد من هم در جمعتون باشم. اگر قابل بدونید. چاکر همتون.

(رضا)

امید: خوب چیزی به سرت زد! خوب!

******

سلام به هم اندیشان و داداش امید گل؛ می خواستم بگم من خیلی خوش اخلاق هستم ولی ممکنه خیلی ها خوش اخلاق باشن؛ ولی ازشون سوء استفاده بشه.

(مینا، 22 ساله از مسجد سلیمان)

امید: یه هم اندیش واقعی هم خوش اخلاقه و هم مراقبه که از اخلاق خوبش سوء استفاده نشه.

******

سلام؛ می خواستم بگم که الگو بودن در ترویج اخلاقیات خیلی تاثیر داره؛ مثلا به کسی که در بین مردم محبوبه و با همه خوش اخلاقه؛ معمولا آدما از اون شخص الگو برداری می کنن و اخلاقیات ترویج پیدا می کنه.

(ابراهیم از تهران)

******

سلام داداش امید؛ هم اندیشان! من هفت ساله یه چیزی از خدا می خوام ولی نمی دونم چی کار کردم که هر چی دعا می کنم مستجاب نمی شه. حالا یه خواهش عاجزانه دارم اینکه شما برام دعا کنید. امروز از بس گریه کردم چشمام باز نمی شه.

(دلشکسته دلشکسته تر ، 19 ساله)

امید: باید به این کلام خدا ایمان داشته باشیم که: "....گاهی چیزهایی رو دوست دارید که به صلاح و خیر شما نیست و خداوند (صلاح شما را) می داند و شما خود نمی دانید" راستش من یه زمانی یه دانشگاهی رو که خیلی دوست داشتم، قبول نشدم. زیاد خونده بودم و نذر و نیاز کرده بودم. مادرم هم کلی برام دعا کرده بود. خیلی  حالم گرفته شد؛ ولی بعد ، با تلاش بیشتر ، توی دانشگاه مهم دیگه ای قبول شدم که مسیر زندگی خودم و خونوادم رو تغییر داد.

******

سلام هم اندیشان؛ آقا امید یه سوال: قضیه 370 چیه؟

(فائزه ، همدان)

امید: صفحه 520 رو بخون.

******

دوست داشتن کسی که لایق دوست داشتن نیست اسراف محبت است.

(سودا از ماکو)

******

همیشه می گفتن پیدا کردن دوست خوب خیلی سخته ، اما من باور نمی کردم... تا اینکه تو رو دیدم که واسه پیدا کردن من چقدر زحمت کشیدی.

( یعقوبی از الموت شرقی ، قزوین)

******

سلام داداش امید و خواهر و برادرای هم اندیش؛ الان 23 و 20 دقیقه شبه. در حال کمک به پدرم برای آبیاری مزرعه هستم و اینکه هیچ وقت خدا رو فراموش نکنید و همیشه به فکر آخرت باشید.

(علی ، 24 س از توابع تبریز)

امید: صدای پای آب و چهچهه جیرجیرک ها رو داریم می شنویم. علی آقا! بابات داره صدات می کنه. ببین چی کار داره!

******

سلام؛ آبجی ترانه! اتفاقا کاشان جای خیلی خوبیه . یه عالمه هم جاهای دیدنی داره. من که خیلی از اونجا خوشم اومد. شما چطور داش امید؟

(مهربان ، 18 از تهران)

امید: آبجی ترانه شوخی کرد. آخه کجای دنیا کلاغ توی هوا کباب می شه؟ بچه ها! راستی دیروز وقتی سعی کردم با لهجه کاشونی جواب آبجیمون رو بدم؛ خونه هم که رفتم لهجه هنوز برنگشته بود.

******

سلام هم اندیشان؛ به نظر من اگه هر صبح که از خواب بیدار شیم فکر کنیم که ممکنه روز آخری  باشه که می تونیم زندگی کنیم، اخلاق و رفتارمون خود به خود، خوب می شه. منم می خوام امتحان کنم.

(ساقی از طالخونچه اصفهان)

******

آقا امید؛ فراهم کردن ازدواج فرزند مهم تره یا رفتن سفر مکه؟ در صورتی که فرزند از رفتن این سفر راضی نباشه حج والدینش قبوله؟

امید: توی یه برنامه تلویزیونی یه بار خانوم سالخورده ای رو نشون داد که ده سال برای رفتن به حج عمره پول جمع کرده بود؛ ولی حالا که پول هاش آماده شده بود اومد داد تا یه زندانی بدهکار رو از زندان آزاد کنه. گفت: می دونم ه با این کار، خدا از من راضی تره.

******

سلام امید؛ به نظر من ما هدفمون رو گم کردیم. هدفمون شده رو کم کنی دیگران و پول و مادیات ؛ اما فراموش کردیم هدف به وجود اومدنمون رو کم کردن شیطون و نشون دادن خود واقعیمونه.

(زهرا، 17، تهران)

******

سلام آخه چرا اینقدر سر این امید بیچاره غر میزنین که پیاممون رو ندرجین؟ آخه چه گناهی داره؟ من همیشه پیام میدم اما اصلا از درج نشدن پیامکم ناراضی نیستم چون هدف توی باشگاه اینه که یه چیزی یاد بگیریم

(مونا از الیگودرز)

******

لطیفه: به خنگول می گن بابا شدی، می گه به زنم نگید می خوام سورپرایزش کنم.

(سهیلا از شهرستان ملایر)

******

گردشگری؛ سلام به داداش امید و هم اندیشای خوبم؛ می خواستم شما و به غار یخی که در استان چهار محا و بختیاری در کوهرنگو روستای چما قرار داره دعوت کنم؛ ولی لطفا زباله نریزید.

(عاطفه، 17، اصفهان)

امید: خیالت در مورد هم اندیشان راحت باشه.

******

سلام دوستان؛ خیلی راحت می شه اخلاق خوب داشت. کافیه هر موقع که عصبانی شدید تا ده بشمارید بعد این جمله رو بگید: هر چی کمتر بهش بیشتر هکر کنی بیشتر ناراحتیت کمتر میشه . جالب بود؟

(میثم شهرری)

امید: امتحانش که ضرر نداره؟

******

سلام ؛ من از روزای اول باشگاه با شما هستم . خیلی اخلاقیات رو فراموش کرده بودم؛ اما شما برام یادآوری کردید. مطالبتون خیلی تاثیر گذاره.

(نسرین، زرینشهر)

امید: بچه ! انسان همیشه نیاز به یادآوری داره؛ چون یه بار یه چیزی رو می شنوه و منقلب می شه و بعد دوباره همه چیز رو فراموش می کنه. برای اینکه این اتفاق نیفته راه های مختلفی وجود داره. یکیش اینه که دوستای خوبی داشته باشیم که با حرف ها و اعمال خوبشون به ما کمک کنن تا خوبی ها رو فراموش نکنیم که دوستی با بچه های هم اندیش هم یه نمونشه. یکی دیگه اینکه چند تا کتاب خوب رو که خوندیم و خیلی تاثیر گذار بوده، کنار دستمون بذاریم و گاهی چند تا صفش رو یه نگاهی بندازیم.

******

سلام عمو امید؛ چند وقت پیش منو خیابون اتفاقی پام خورد پشت پای یه خانم. ازشون عذرخواهی کردم؛ اما اون یهو داد زد: مگه کوری؟ جلوی پاتو نگاه کن و ...

(مارال محمدی فرد از خرم آباد)

******

خدایا، نرسان زمانی را که برای زندگی ، همه چیز داشته باشیم غیر از "اخلاق".

(ساعده از بندر گز)

امید: بچه ها ! فکر نمی کنم کسی در بین شماها باشه که واقعا با اخلاقیات مخالف باشه؛ چون همه می دونن که اگه اخلاقیات توی یه جامعه کمرنگ بشه چه اتفاقی برای افراد جامعه می افته و چقدر زندگی کردن برای همه سخت و عذاب آور می شه؛ پس بگین برای ترویچ اخلاقیات توی جامعه باید چه کار کرد؟

فردا همدیگه رو می بینیم. به امید دیدار

تایپ شده توسط: حسین وفا

به اشتراک بگذارید...

کد امنیتی رفرش

مطالب مشابه:

  1. هم اندیشان پنجشنبه 8 تیر 1391
  2. هم اندیشان چهارشنبه 7 تیر 1391
  3. هم اندیشان دوشنبه 5 تیر 1391
  4. هم اندیشان یکشنبه 4 تیر 1391
  5. هم اندیشان شبنه 3 تیر 1391