• سه شنبه 1394/02/08 - تعداد بازدید 7 مرتبه
    امید: سلااااااام بر دوستان بامرااااااام؛ راستش! آدما گاهی به دلایل مختلف، گیج می زنن. گاهی بدجور و گاهی هم کم جور! منم ظاهرا دیروز بدجور گیج ز
  • دوشنبه 1394/02/07 - تعداد بازدید 37 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ خدا حفظتون کنه دوستان بامرااااام
  • یکشبنه 1394/02/06 - تعداد بازدید 51 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ می گم اگه یه راننده به پلیس بگه: "باور کن تا حالا من یواشکی بارها با سرعت 180 تا هم رفتم و هیچ اتفاقی نیفتاده. بذارین من راحت ب
  • شنبه 1394/02/05 - تعداد بازدید 61 مرتبه
    امید: سلااااام؛ می دونین الان تو ذهنم داره چی می گذره؟ اینکه شماها خیلی خوبین. خیییییلی!... دلیل دارم براش. فکر نکنین رو هوا دارم حرف می زنم. دلی
  • چهارشنبه 1394/02/02 - تعداد بازدید 75 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ می گم حواستون که هست؟ حواستون به اینکه از بحثا برداشت اشتباه نکنین! آخه ممکنه از اونور بوم بیفتیم. آخه می شناسم کسانی رو که ب
  • سه شنبه 1394/02/01 - تعداد بازدید 81 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ امروز یکی از همکارا بهم گفت: "باورم نمی شه! فردا چهلم مادر آقای رزاقه. چه زود گذشت! مگه می شه؟ انگار، دیروز بود!" انگشت به دهن
مشاهده آرشیو کامل مطالب
کمی طاقت داشته باشید...
مشاهده تالارهای اعضا

    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 19 اسفند 1392
    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 12 اسفند 1392
    • همایش هم اندیشان دزفول ، اهواز ، اندیمشک ، شوشتر - در دزفول
    • 24 بهمن 1392
    • همایش هم اندیشان تهرانی - قرچک ورامین
    • 8 آذر 1392
    • همایش اندیشه سبز - مشهد مقدس
    • 9 آبان 1392
    • هم اندیشان در همایش بزرگداشت حافظ
    • 19 مهر 1392
    • چهارمین میزبان هم اندیشان در صداوسیما : برنامه پنجشنبه اردیبهشت
    • 18 مهر 1392
    • سومین حضور امید در تلویزیون - برنامه اردیبهشت
    • 8 مهر 1392
    • همایش هم اندیشان مشهد مقدس
    • 27 شهریور 1392
    • اولین همایش طرح همیاری بانوان هم اندیش
    • 26 مرداد 1392
    • حضور امید در برنامه طلوع
    • 1391
    • اولین تصویر گرفته شده از پیام
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • فعالیت های شخصی و ابراز علاقه هم اندیشان
    • نمایشگاه کتاب 1392
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • اردیبهشت 1392
    • همایش یزد هم اندیشان
    • اسفند 1391
    • اولین همایش هم اندیشان تهرانی
    • 22 مهر 1391

« در حال حاضر باشگاه هم اندیشان فعالیتی ندارد. ادامه بحث ها در وبلاگ جناب بیدگلیان جریان دارد »


اگر در این سایت عضو می شوید ، حتما شهر خود را نیز وارد کنید.
پس از عضویت در این سایت می توانید در بخش انجمن های تخصصی به فعالیت پرداخته و با دیگر هم اندیشان بحث و گفتگو داشته باشید.

»آرشیو پیامکهای باشگاه

»آلبوم عکس خاطرات

»آلبوم فیلم

»درباره هم اندیشان

»مرجع شماره های کاربردی


هم اندیشان یکشنبه 4 تیر 1391

مجموعاً 0 امتیاز از 5 توسط 0 نفر
| نظرات داده شده (0) | مربوط به موضوع: کمرنگ شدن اخلاقیات ، 1391 ،

سلام؛ من شیطانم! عاشق هم اندیشی ام که تهمت می زنه، غیبت می کنه، خیانت می کنه و هزار و یک جور جنایت می کنه. این ها رذائل اخلاقی نیستن بلکه فضیلت اخلاقی اند! یوهاهاها! آهای گول حرفای امید خانو نخورید!

(مخاورپور ، 24 ساله از دهلران)

امید: بچه ها سلام؛ می بینین! شیطون، حتی عضو هم اندیشان هم شده. پس بیشتر حواستون رو جمع کنین.

******

دوش حموم رو گذاشتم رو آب سرد که هر کی رفت تو حموم دوش رو که باز کنه آب سرد بریزه رو کله اش، عصر رفتم تو حموم که لباسمو بشورم یادم رفته بود که چی کار کردم، شیر رو که باز کردم آب ریخت رو کله خودم.

(آرزو ، 18 از تبریز)

امید: بابا! الان گفتم حواستون باشه گول شیطون رو نخورید.

******

سلام؛ یکی از دلایل توجه نداشتن به اخلاقیات فراموش کردن یا اعتقاد نداشتن به آخرته؛ وقتی کسی کار خلاف انجام می ده یا حق یکی رو می خوره و یه لیوان آب هم روش و می گه فلانی چش شد که ما چیمون بشه، فکرشو نمی کنیم که بابا برای جواب پس دادن دنیای آخرتی هم هست.

(ح.ز ، 21 ساله از تبریز)

******

سلام امید؛ به نظر من چشم و هم چشمی باعث شده تا آدمای امروزی هم طوری که شده به طرف پول و مادیات برن و به اخلاقیات بی توجه بشن و فراموش کنن که یه روزی باید حساب پس بدن.

(مصطفی کورشی، همدان)

امید: بچه ها؛ وقتی پیامک هاتون رو می خونم متوجه می شم که همتون روی این مساله اتفاق نظر دارین که عامل مهم کمرنگ شدن اخلاقیات، فاصله گرفتن از خداست. حالا این فاصله چه طور ایجاد می شه؟ گفتین که زیاد دنبال پول و مادیات رفتن و غرق شدن در مسایل دنیایی که یکی از عواملش هم چشم و هم چشمیه که همه این ها باعث می شه تا به قول دوست داروسازمون مثل مه جلوی چشمامون گرفته بشه و خدا رو نبینیم. یکی از بچه ها هم دیروز گفت: دوست بد که به نکته مهمی اشاره کرد. راستی؛ اگه بخوایم خوب باشیم غیر از اینکه باید خدا رو همواره پیش چشم داشته باشیم دیگه باید چه کار کنیم؟ من می گم یکیش کتاب خوندنه.

******

سلام به برو بچ هم اندیش و داداش امید و روح پیام؛ می خواستم کتاب"از ملک تا ملکوت" که متن سخنرانی اخلاقی آیت الله حق شناس است رو معرفی کنم. 14 جلد قراره باشه که سه تاش چاپ شده. موضوعش کاملا اخلاقیه. روی من که خیلی تاثیر داشت. این یک جمله کتاب:

"شیطان بیست و چهار ساعته مواظب شماست. داداش جون او تو را می بینه و تو او را نمی بینی؛ ولی همین که از ذکر خدا غافل شدی در دام شیطان می افتی"

آبجیا و داداشا! اگه نخونید همه عمرتون بر فناست. از نمایشگاه قرآن که یک ماه دیگه است می تونید تهیه کنید. هزینه پیامک: 130 تومان شماره حساب: یه دنیا صفا دوستی واریزی شما برای من.

(قاصدک، تهران ، 25 ، هم اندیش 370)

این هم اندیشی ادامه دارد...

******

سلام؛ برای داشتن اخلاق خوب باید به عواقبش نگاه کنیم؛ مثلا لذتی که خوش رویی و احترام داره بچشیم به این فکر کنیم که آدمای با اخلاق چقدر عزیزن در نظر بقیه خانواده و جامعه.

(الهه، 18 ساله از بیرجند، روستای آبیز)

******

کجایی امید؟ الان دیگه بنی آدم ابزار یکدیگرند. دوره کمک کردن به دیگران و اخلاق خوب و این حرفا گذشته؛ اگه واقعا همه نظرا رو درج می کنی نظر منو که مخالف همه نظراست رو درج کن.

(زهرا، 17 ساله از تهران)

امید: بچه ها! امیدوارم که آبجی زهرا شوخی کرده باشه؛ ولی اگه واقعا همه همین حرف رو بخوان بزنن و بگن دوره اخلاقیات تموم شده؛ گذشته از عواقب اخرویش؛ چه اتفاقی توی جامعه می افته؟ آیا می شه توی اون جامعه دیگه زندگی کرد؟ بیاین بیشتر درباره همین مورد صحبت کنیم. سعی کنین مثال بزنین.

******

سلام به همه اندیشان به روز؛ اگه این رو قبول کنی که ( خدا همه جا هست) اون وقت هر وقت که بخوای گناهی انجام بدی حضور خدا رو در کنارت حس می کنی و نفست رو به خوبی کنترل می کنی.

(مهناز ، 22 ساله ، مشهد)

******

چه آسان تماشاگر سبقت ثانیه هاییم و به عبورشان می خندیم. چه آسان لحظه ها را به کام هم تلخ می کنیم و چه ارزان به اخمی می فروشیم لذت با هم بودن را. چه زود دیر می شود و نمی دانم که فردامی آید و شاید ما نباشیم

(فرزانه، 17 ، نسیم شهر)

******

سلام آقاااااا امییییید؛ حالت باید خیلی خوب باشه. دارم با ارتشم میام تا سرکوبت کنم. چرا ما بچه های هم اندیش کوچولو نباید عضو باشگاه باشیم تا ما هم از اندیشه هاتون استفاده کنیم تا در آینده فردی موفق باشیم؟ به زودی در میدان نبرد می بینمت. عزت زیاد.

امید: اگه اسمت رو نوشته بودی ممکن بود شاید یه کم احتمالا ازت بترسم. جومونگ کوچولو! بعدشم هر باشگاهی شرایط سنی داره . شرایط سنی باشگاه هم اندیشان هم حداقل 17 ساله که "پیام" از روز اول باشگاه تعیین کرده.

******

سلام بچه ها؛ من دختری 19 ساله ام. با پسری آشنا شدم . یه عالمه قسم خورد میاد خواستگاریم. منم تقریبا باور کردم. به خانوادم گفتم؛ اما اون زد زیر قسماش . حالا هم خانوادم گوشیمو گرفتنو تو خونه حبسم کردن. با کسی رابطه ندارم. فقط خدا رو دارم. تو رو خدا گول بعضی پسرا رو نخورین.

(ساشا ، مسجد سلیمان)

امید: وقتی اخلاقیات فراموش میشه....!

******

سلام ؛ با یه پسر آشنا شدم و با دختر همسایمون درمویون گذاشتم. اونم همه رازهامو فاش کرد. برام آبرو نذاشت. به همه اطرافیانمون گفت. خودش و خانوادش فکر اون دنیا رو نکردن که باید جواب بدن خیلی تنها شدم.

(صدیقه، 20 ، شیراز)

امید: وقتی اخلاقیات...!

******

سلام؛ من شش ماهه نامزد کردم برخلاف میلم چون سه تا خواهر بزرگتر دارم. تو این جند ماه هر چی بد و بیرا و غیبت و تهمت بود در حقم روا داشتن. با اینکه همسر مهربونی دارم؛ ولی با بداخلاقیاشون و قطع رابطه باهام زندگی رو به کاممون تلخ کردن.

(هستی، 19ساله از نسیم شهر)

امید: وقتی....

******

سلام داداش امید؛ به نظر من اگر ما مرگ رو با تمام وجود باور کنیم تو رفتارمون کمتر دچار اشتباه می شیم

(مریم ، 24، فراهان)

******

هم اندیشان 370؛ به فرموده امام علی(ع): پشیمانی قبلی مرحله اول در توبه و تصمیم بر ترک گناه مرحله دوم توبه است.

(سمیرا 18 ساله از البرز)

******

خاطره؛ یه روز داشتم هم اندیشان رو می خوندم که دوستم زنگ زد. از اون دوستایی که 1ساعت حرف میزنه و به هیچ کس مهلت نمیده حرف بزنه. خلاصه من هم با عجله گفتم بعدا زنگ می زنم. بقیه هم اندیشان رو خوندم. رفتم که بهش زنگ بزنم دیدم همینطوری داره حرف می زنه و متوجه نشده بود که تلفن رو قطع کردم. تا 2 هفته سوژه خنده بود. این هم از عواقب پرحرفی.

(زینب 60)

******

سلام داداش امید؛ می شه در مورد این مراکز فنی و حرفه ای که می گین یکم توضیح بدی و بگی شرایطش چیه؟ و از کجا باید اقدام کرد؟ممنون

(پری370تهران)

امید: سازمان فنی حرفه ای کشور توی همه مراکز استان ها اداره کل داره و توی اکثر شهرها هم مرکز فنی و حرفه ای داره؛ اگه می تونین حتما برین حضوری کاملا در مورد همه چیز سوال کنین. خیلی بهتره؛ ولی در عین حال پایگاه اینترنتی این سازمان به نشونی:

http://www.irantvto.ir

هم اطلاعاتی رو به شما میده. اگر در گوشه سمت راست این پایگاه، در بخش "عنوان ها" ، روی "استاندارد آموزش مهارت و فناوری" و سپس روی " استانداردهای آموزش شغل" کلیک کنین می تونین با رشته های مختلف و شرایط اون ها آشنا بشین. حتما براتون شگفت انگیز خواهد بود وقتی اون همه رشته متنوع رو ببینین. از رشته های "شیرینی پزی سنتی ترکمن" و "پرورش همزمان اردک و ماهی" گرفته تا رشته های "طراحی و معماری" و "تعمیرکار تلویزیون های پیشرفته (LCD و پلاسما) و... فقط باید به مرکز فنی و حرفه ای شهرتون مراجعه کنین ببینین چه رشته هایی رو داره. ممکنه آموزش بعضی رشته ها هم رایگان باشه. آخ که چقدر نوشتم. انگشتام درد گرفت.

******

سلام داداش امید: من 24 سالمه. دو تا بچه دارم. یه از خدا بی خبر ضربه بزرگی به زندگیم زد. من که حلالش نمی کنم. حالا شرمنده بچه هام شدم. دعام کنید.

******

واااااااای.... بچه ها! یعنی اگه به فرض محال، آخرت نباشه ما خودمون نباید به عنوان انسان، خوب رفتار کنیم؟؟

(مهرنوش، 17)

******

سلام به همه هم اندیشان گل و بلبل و سنبل! به قول آقای "آنتونی رابینز": گاهی برای برنده شدن دست به کارهایی می زنیم که با ارزش های درونی ما ناسازگارند، در این موارد بازنده اصلی ما هستیم.

(زهرا، 67، رشت، سراوان)

******

سلام امید خان؛ خواستم به اطلاع همه هم اندیشان عزیز برسونم: وقتی برادری خواهر بی پناهش رو به خاطر ترس از زنش راه نده؛ وقتی مردی به خاطر مادرش، زنش رو طلاق بده؛ وقتی اطرافیان به تو که از خودت مطمئنی که با کی تهمت می زنند؛ حتی برای اثباتش قسم می خورند؛ امی خان شب جمعه همه بریم مراسم تدفین و ترحیم انسانیت.

(پایدار، 25، پایتخت)

امید:بچه ها‍! می بینین وقتی انسانیت و اخلاق نباشه توی جامعه چه اتفاقاتی می افته. چقدر زندگی کردن سخت می شه. عرصه به همه تنگ می شه؛ اما خدا رو شکر هنوز هم آدم های خوب زیادن که وجودشون توی جامعه به آدم روحیه میده. چند وقت پیش یه پیرمرد با خدایی رو سوار ماشینم کردم. می گفت: قفل سازه و از وقتی که پدر و مادرش از دنیا رفتن پنج شنبه ها رایگان کار مردم رو راه می ندازه تا ثوابش برسه به روح پدر و مادرش.

******

سلام به همه بروبچه های هم اندیش و داداش امید؛ شاید دلیل اینکه اخلاقیات رو فراموش کردیم اینه که با اینکه خدا رو قبول داریم ولی اونو وارد متن زندگی روزانمون نمی کنیم. با حلوا حلوا گفتن که دهن شیرین نمی شه؟

(وحید،تالش)

******

سلام به امید خان؛ می گم منم جا موندم. با شنا خودمو می رسونم. راستی کشتیتون اگه آشپز خواست ما هستیم ها

(رضا از کاشان، 370)

******

گردشگری؛ سلام دوستان؛ اگه وقت کردین بیاین شهر تالش. اینجا یه ساحل داریم به نام ساحل قروق که خیلی قشنگه. یه طرفش دریاست، یه طرفشو جنگل. تازه یه سورتمه هم داریم تو دل جنگل که خیلی با حاله.

(محسن جبروتی، 24 ساله از تالش)

******

سلام به آقا امید و هم اندیشان؛ من تازه عضو کتابخانه شدم. اگه می شه چند تا کتاب خوب معرفی کنید

(مریم از کاشان)

******

سلام بچه ها؛ می خواستم کتاب معرفی کنم. "با طلا باید نوشت" نویسنده: حسین خرمی. شامل پیام های جذاب قرآنی، گفتار ائمه (ع)، تجربه بزرگان. توصیه می کنم کتاب رو بخونید. بهتون کمک می کنه.

(آزاده، 70 ساری)

******

سلام به هم اندیشان گل؛ یه جمله عرفانی هست که می گه در آسانی ها خدا را بخوان تا در سختی ها صدایت آشنا باشد. مشکل ما آدما اینه که وقتی به مشکل می خوریم یاد خدا می افتیم.

(آیدا،تهران)

******

سلام هم اندیشای عزیز؛ آقا امید سلام؛ یه سوال دارم تو رو خدا کمکم کنید. من دو ساله که نماز نمی خونم احساس می کنم خیلی از خدا دور شدم. تو رو خدا بگید چی کار کنم که دوباره مثل اول شم. کمکم کنید.

(لیلا، 17 ، همدان)

امید: با دوستای خوب هم اندیشت همراه باش. همه چیز درست می شه.

******

سلام به داداش امید و هم اندیشان؛ این که خیلی ها این قدر به پول اهمیت میدن باعث می شه که نسبت به چیزای دیگه کم اهمیت بشن و همین باعث فراموش کردن خدا می شه. فکر می کنن که با پول می شه هر کاری کرد.

(مجید ، 20 ساله از مشهد)

امید: گاهی با خودم فکر می کنم وقتی دنیا به این سرعت می گذره و قرار نیست هیچ چیز رو جز اعمالمون با خودمون ببریم؛ اقعا نمی فهمم چطور بعضی ها این قدر غرق دنیا میشن؟ مادر بزرگم 90 سالشه و حال خوشی نداره. رفته بدیم دیدنش. به مهرانه 9 ماهه من خیره شده بود و فکر می کرد. با خودم گفتم حتما یاد بچگی های خودش افتاده و می گه: "انگار دیروز بود. چه زود گذشت!" غم سنگینی توی دلم نشست. با خودم گفتم: این داستان چند وقت دیگه برای مهرانه هم تکرار می شه. آدم ها می یان و میرن؛ اما چیزی که باقی می مونه اعمالشونه.

******

همانا گاهی انسان بر اثر بد اخلاقی در بدترین گودال های جهنم گرفتار می شود. پیامبر اکرم(ص)

(بهاره، 73 از خرم آباد)

******

سلام؛ صفحه 102 پیام نما حدیثای قشنگی میذاره من که اونا رو دنبال می کنم. اگه می خواید اخلاقتون رو تغییر بدین اونو دنبال کنید.

(فهیمه،19،گرگان)

******

آهاااااای؛ سلاااااااام..... کسی تو باشگاه نیست؟!! داداش امید منو تو باشگاهتون راه میدید؟! قول میدم یه هم اندیش واقعی باشم... جواب بده داداشی...

(رز هستم ، 20 ساله از اردبیل)

امید: بچه ها! اون کاسه های تخمه رو بذارین کنار یه کمک بدین نگهبونا دروازه رو باز کنن. این "در" خیلی سنگینه! آبجی بیا تو؛ ولی یادت باشه قول دادی که یه هم اندیش واقعی باشیا!

******

سلام هم اندیشان کنکوری؛ پیشنهاد می کنم این چند روز باقی مونده شبا زود بخوابید؛ وگرنه شب کنکور خوابتون نمی بره و این خودش باعث استرس می شه.

(فاطمه،18،تهران)

******

سلام به همه، خوب می شه اگه سعی کنیم هر هفته یک کار بدمون رو کنار بذاریم. مثلا این هفته دروغ نگیم و هفته بعد علاوه بر دروغ نگفتن غیبت رو هم کنار بذاریم و همین طور ادامه بدیم تا یه انسان خیلی خوب بشیم.

(هانیه از کاشمر)

******

سلام امید خان؛ خدا در قرآن می فرماید: "اقم الصلاه لذکری" این جوری همیشه به یاد خدا هستیم. وقتی بدونی برترین قدرت هواتو داره هیچ وقت احساس تنهایی و نگرانی نمی کنی.

(محمد، 1994 از لنگرود)

******

چقدر عجیبه که یک ساعت عبادت در مسجد طولانی به نظر می آید؛ اما یک ساعت فیلم دیدن به سرعت می گذرد...

(ایلام از اندیشه)

******

سلام داش امید به بروبچه های باشگاه خصوصا آباجی ها بگو بدخواه مدخواه داشتن آلبوم عکس بدن قبرستون تحویل بگیرن. باتشکر

(اسکورت باشگاه)

امید: آقای اسکورت!! شما که این همه ادعا داری چرا اسم و رسمی نمی دی؟  این جوری می خوای عکس بگیری جنازه تحویل بدی؟ بچه ها! خیلی روش حساب نکنین. قرارمون فردا توی باشگاه. خدانگهدارتون.

تایپ شده توسط: حسین وفا

به اشتراک بگذارید...

کد امنیتی رفرش

مطالب مشابه:

  1. هم اندیشان پنجشنبه 8 تیر 1391
  2. هم اندیشان چهارشنبه 7 تیر 1391
  3. هم اندیشان سه شنبه 6 تیر 1391
  4. هم اندیشان دوشنبه 5 تیر 1391
  5. هم اندیشان شبنه 3 تیر 1391