• سه شنبه 1394/02/08 - تعداد بازدید 7 مرتبه
    امید: سلااااااام بر دوستان بامرااااااام؛ راستش! آدما گاهی به دلایل مختلف، گیج می زنن. گاهی بدجور و گاهی هم کم جور! منم ظاهرا دیروز بدجور گیج ز
  • دوشنبه 1394/02/07 - تعداد بازدید 37 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ خدا حفظتون کنه دوستان بامرااااام
  • یکشبنه 1394/02/06 - تعداد بازدید 51 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ می گم اگه یه راننده به پلیس بگه: "باور کن تا حالا من یواشکی بارها با سرعت 180 تا هم رفتم و هیچ اتفاقی نیفتاده. بذارین من راحت ب
  • شنبه 1394/02/05 - تعداد بازدید 61 مرتبه
    امید: سلااااام؛ می دونین الان تو ذهنم داره چی می گذره؟ اینکه شماها خیلی خوبین. خیییییلی!... دلیل دارم براش. فکر نکنین رو هوا دارم حرف می زنم. دلی
  • چهارشنبه 1394/02/02 - تعداد بازدید 75 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ می گم حواستون که هست؟ حواستون به اینکه از بحثا برداشت اشتباه نکنین! آخه ممکنه از اونور بوم بیفتیم. آخه می شناسم کسانی رو که ب
  • سه شنبه 1394/02/01 - تعداد بازدید 81 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ امروز یکی از همکارا بهم گفت: "باورم نمی شه! فردا چهلم مادر آقای رزاقه. چه زود گذشت! مگه می شه؟ انگار، دیروز بود!" انگشت به دهن
مشاهده آرشیو کامل مطالب
کمی طاقت داشته باشید...
مشاهده تالارهای اعضا

    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 19 اسفند 1392
    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 12 اسفند 1392
    • همایش هم اندیشان دزفول ، اهواز ، اندیمشک ، شوشتر - در دزفول
    • 24 بهمن 1392
    • همایش هم اندیشان تهرانی - قرچک ورامین
    • 8 آذر 1392
    • همایش اندیشه سبز - مشهد مقدس
    • 9 آبان 1392
    • هم اندیشان در همایش بزرگداشت حافظ
    • 19 مهر 1392
    • چهارمین میزبان هم اندیشان در صداوسیما : برنامه پنجشنبه اردیبهشت
    • 18 مهر 1392
    • سومین حضور امید در تلویزیون - برنامه اردیبهشت
    • 8 مهر 1392
    • همایش هم اندیشان مشهد مقدس
    • 27 شهریور 1392
    • اولین همایش طرح همیاری بانوان هم اندیش
    • 26 مرداد 1392
    • حضور امید در برنامه طلوع
    • 1391
    • اولین تصویر گرفته شده از پیام
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • فعالیت های شخصی و ابراز علاقه هم اندیشان
    • نمایشگاه کتاب 1392
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • اردیبهشت 1392
    • همایش یزد هم اندیشان
    • اسفند 1391
    • اولین همایش هم اندیشان تهرانی
    • 22 مهر 1391

« در حال حاضر باشگاه هم اندیشان فعالیتی ندارد. ادامه بحث ها در وبلاگ جناب بیدگلیان جریان دارد »


اگر در این سایت عضو می شوید ، حتما شهر خود را نیز وارد کنید.
پس از عضویت در این سایت می توانید در بخش انجمن های تخصصی به فعالیت پرداخته و با دیگر هم اندیشان بحث و گفتگو داشته باشید.

»آرشیو پیامکهای باشگاه

»آلبوم عکس خاطرات

»آلبوم فیلم

»درباره هم اندیشان

»مرجع شماره های کاربردی


هم اندیشان شبنه 3 تیر 1391

مجموعاً 0 امتیاز از 5 توسط 0 نفر
| نظرات داده شده (0) | مربوط به موضوع: کمرنگ شدن اخلاقیات ، 1391 ،

بنازم ماه شعبان را که با شادی قرین باشد. در او میلاد عباس(ع) و حسین(ع) و ساجدین(ع) باشد. به نیمه چون رسد شعبان، مهش تابنده تر گردد. چرا؟ چون چشم زهرا(س) روشن از روی پسر گردد. شعف در نیمه شعبان، به قلب عاشقان باشد. جهان در انتظار مهدی صاحب زمان(عج) باشد. اعیاد شعبانیه بر هم اندیشان مبارک.

(زهرایار، شهرستان خواف، روستای برآباد)

******

امید: سلام بچه ها؛ خوبین؟ عیدتون مبارک. با خودم فکر می کردم چه موقع خوبی قراره درباره اخلاقیات صحبت کنیم؛ موقع اعیاد اسوه های واقعی اخلاق.

******

سلام امید؛ به نظر من توجه نداشتن به اخلاقیات به این دلیله که همش به فکر دنیا هستیم و اونقدر توی دنیا غرق شدیم که آخرت رو فراموش کردیم. فراموش کردیم که روزی باید حساب پس بدیم.

(زهرا، 74، از کرمان)

******

سلام دوستان؛ کمممممک!؟! یه دوست دارم درست مثل آدم آهنیا شده. هر کاری می کنم سوار کشتی نمیشه. شده مثل پسر نوح . سوار بشو هم نیست. کممممک!!!

(مصطفی، 17 ، اصفهان)

امید: بچه ها! کشتی راه افتاده ها! داریم از شهر آدم آهنیا فاصله می گیرم؛ به پسر نوح که امیدی نیست؛ ولی شماها اگه پشیمون شدین خودتون رو با شنا به ما برسونین.

******

سلام داداش امید؛ موضوع این هفته عالیه. من یکی از هموناییم که دیگه هیچی برام مهم نیست. یه روزی خیلی خوب بودم؛ اما الان حتی لیاقت ترحمم ندارم. نمی دونم چرا؟ شاید چون خیلی بی اراده شدم.

(هانیه، 17، 370 تهران)

امید: آبجی هانیه اگه شنا بلدی خودت رو به کشتی برسون. ما داریم دور می شیم.

******

سلام به امید خان و هم اندیشان عزیز؛ به نظر من دلیل کم رنگ شدن فضیلت اخلاقی، دور شدن از معنویاته. هر چه به خدا نزدیک تر بشیم کمتر دروغ می گیم و غیبت می کنیم و ...

(سارا، 20 ساله، کوهدشت)

******

سلام به همه ؛ اگه همه ما به این ضرب المثل که می گه : با هر دست بدی از همون دست پس می گیری اعتقاد داشته باشیم؛ حتما مواظب رفتارمون خواهیم بود.

(مرجان، 21 ، تهران)

******

سلام امید؛ من 23 ساله ام و دارم مهندسیمو میگیرم. می خوام به کنکوریا بگم روزای نزدیک کنکور فقط سعی کنن آرامش خودشونو حفظ کنن. روزای آخر فقط کمی مرور کنید و ریلکس باشید؛ چون الان وقت خوندن مطلب جدید نیست

(محمود از فولادشهر اصفهان)

******

امید: بچه ها ! در کنار بحث اصلیمون ، یکمم هوای کنکوری ها رو خواهیم داشت و یه اشاره هایی هم به بحث های قبلی و متفرقه می کنیم. اشکال که نداره؟!

******

سلام؛ از خانوما و آقایون محترم می خوام که قبل از خوندن پیامکای دوستامون، اول یه دور سریع نگاه کنین ببینین اسمتون درج شده یا نه بعد با خونسردی از اول شروع به خوندن کنین. خودم اینکارو می کنم آخه نگرانتونم کار دست خودتون بدین. یکی شوکه میشه از پله میوفته؛ یکی دیگه غذا می پره تو گلوش....

(نسرینم)

******

سلام آقا امید؛ می خواستم به عنوان کوچیک همه یه نصیحت بکنم. بچه جون این عشق و عاشقیا تو رو به هیچ جا نمی رسونه. عشق خیلی قشنگ تر از این حرفاس. اینا هوسه. من خودم 4 سال عاشق یه بنده خدایی بودم. همین 7 ماه پیش خودم همه چیزو پکوندم و به هم زدم! با تک تک سلولام از خدا جونم خواستم فقط چش و گوشمو باز کنه. تو تاریکی شب به جای اینکه بق کنی یه گوشه و هی بگی وااای من بدون اون می میرم بشین به این فکر کن آدمی که پنهونی و بدون اطلاع خونوادت باهات رابطه داره بدترین آدم دنیاست و ارزش نداره. به حرفام فکر کنین. شما یه هم اندیشین!

(فاطمه ، 19 ، تهران)

******

سلام بر دوستان هم اندیش؛ داداش امید می گم امروز جوری زندگی کنیم مثل این که روز آخر عمرمون هست. از غیبت کردن ، دروغ و گناه و .... دور می شیم. بد می گم؟

( ج از ایلام)

******

مهربونای هم اندیش سلام؛ وقتی به آدما و رفتارشون دقیق می شم. به اینکه نجابت یه دختر کجا میره وقتی که با یه مرد متاهل رابطه برقرار می کنه؟ چرا یه پسر جوون گوشه خیابون یقه پیرمردی رو میگیره و هزار چرای دیگه. به این می رسم که خدا تو زندگیمون خیلی کمرنگ شده!

(آلتینا.ی ، 25 ساله از هم اندیشان اصیل ترکمن)

امید: بچه ها چکار کنیم که خدا رو فراموش نکنیم؟! چون به قول شماها اگه خدا همیشه جلوی چشم ما باشه که دیگه گناه نمی کنیم؟

******

هم  اندیشان سلام؛ به نظر من بزرگ ترین دلیلی که دچار عدم پایبندی به اخلاقیات شدیم اینه که اونقدر توی مادیات و زرق و برق ها فرو رفتیم که درست مثل مه جلوی دید ما رو گرفته و نمی تونیم جاده اصلی زندیگیمون که تلاش برای رضای خداست رو ببینیم.

(پریسا، دانشجوی داروسازی)

******

زندگی باید کرد؛ گاه با یک گل سرخ؛ گاه با یک دل تنگ؛ گاه باید رویید، در پس این باران؛ گاه باید خندید بر غمی بی پایان؛ زندگی باوری می خواهد آن هم از جنس امید که اگر سختی راه، به تو یک سیلی زد، یک امید از ته قلب، به تو گوید که خدا هست هنوز.( دوستان عزیز و آقا امید سلام؛ از همتون التماس دعا دارم)

******

من روحانی هستم و تازه عضو هم اندیشان شدم. می خوام از تاثیر جادویی اخلاق در خانواده بگم. حتی اگر زن و شوهری در زندگی مشترکشون اختلاف و مشکل داشته باشن می تونن با صبر و حوصله و اخلاق نیکو، علاوه بر این که به هم امیدواری میدن همه مشکلات رو کم کم پشت سر بزارن و مطمئن باشند زندگیشون رو روز به روز شاداب تر و شیرین تر می کنه. به امید اینکه تمام هم اندیشان عزیزم در زندگی مشترک موفق باشند.

(روح الله میرزایی از گرگان)

******

سلام هم اندیشان عزیز، خصوصا آبجی های گلم. بهترین راه برای به دست آوردن دل همسرانتون خوندن کتاب " همسریابی و همسرداری" نوشته سید حسین منتظریه. باور کنید کتاب خوب و سرشار از پند و اندرزه

(الهام از شیرتپه)

******

سلام به همه دوستان؛ اونایی که اخلاقیات بادشون رفته اکثرا با کسایی دوستن که خدا رو از یاد بردن و کارشون شده غیبت و دروغ و .... اونا هم برای اینکه پیش اونا کم نیارن همون کارها رو انجام می دن. یاشون رفته خدا حق الناس رو نمی بخشه. راستش دلم واسه سادگی پدربزرگم تنگ شده. اون هیچ وقت اهل این جور کارها نبود؛ تازه به ما هم می گفت به فکر اون روزی باشید که می خواین جواب بدین که اون روز دیگه دیره...

امید: بچه ها دوباره داره اسم و رسم یاتون می ره ها تازه اعصابمون سرجاش اومده.

******

نکته کلیدی : اگه دوست دارین خوشبخت باشین وقتی میرین خواستگاری در مورد اخلاقتون فقط حقیقت رو بگین! شب خواستگاری همسرم گفت: بعد ازدواج ، دیگه سفر مجردی نمی ره؛ اما الان می گه سالی یکی دوبار لازمه با دوستاش مسافرت بره و این مشکل بزرگ زندگیم شده.

(آبجی رها هستم و 28 سالمه)

امید: آبجی رها، کاملا درست می گی؛ اما شما هم نذار به خاطر یکی دو هفته مسافرت او، تمام سال، روزهای قشنگ زندگیت با بحث کردن و فکر کردن در این باره خراب بشه. اگه واقعا نمی تونی قانعش کنی با این مساله کنار بیا. از سرطان که بهتره.

******

سلام  عمو امید می خواستم به هم باشگاهیمون مریم خانوم بگم منم مشکل زود عصبانی شدن رو داشتم ولی کتاب "اخلاق معاشرت" نوشته "آقای جواد محدثی" خیلی بهم کمک کرد. پیشنهاد می کنم حتما بخونن.

(منصوره از ورزنه)

******

سلام بچه ها ؛ کتاب "خشمت را بسوزان قبل از ٱن که خشمت تو را بسوزاند" یکی از بهترین کتاب ها در کنترل کردن خشمه. ببخشید آقا امید مشخصات کتاب یادم نمیاد.

(سازینا یکی یک دونه باشگاه)

امید: من اوی اینترنت پیداش کردم. ناشر: محراب دانش. نویسنده جی.پی واسوانی و با ترجمه شهناز مجیدی.

******

سلام آرزو جان باید دفترچه بگیری واسه دانشگاه علمی کاربردی . هم پودمانی و هم ترمی پودمانی. پودمانی معدلت باید 14 باشه دیگه قبول می شی اما ترمی باید امتحان چند تا کتاب رو بدی که سخت هم نیستن و این کتابا تو دفترچه هستن و در سال 2 بار دفترچه میاد پاییز و اسفند. به همین راحتی

(سمیرا اسماعیلی، 21 ساله از آبدانان)

******

سلام آقا امید؛ من چند هفته ای می شه از طریق یکی از اقوام با باشگاه آشنا شدم و بعد از خوندن مطالبش به مامانم هم گفتم که بخونه. از اون وقت تا حالا مامانم به فامیل و منم به دوستام خوندن مطالب باشگاه رو پیشنهاد می کنیم و به اون ها هم سفارش می کنیم تا به دیگران هم اطلاع بدن.

(نازنین، 71 ، تبریز)

امید: نازنین خانوم ما رو شرمنده می نمویید. خلاصه باشگاه خودتونه. هر گلی بزنین به سر خودتون زدین.

******

سلام دادش امید؛ اگه ما آدما (از جمله خودم) ایمانمون قوی باشه، مطمئنا کاری رو که می دونم اشتباهه نمی کنیم.

(لیلا)

******

سلام به هم اندیشان عزیز می خواستم به اون دوستی که کتاب لطفا گوسفند نباشید رو پیشنهاد داده بودن بگم که من از طریق یکی از دوستام اون کتاب رو تهیه ردم اینم چند تا از جملات این کتاب:

1)      نفرت دیگران را با عشق پاسخ گویید عشقی که بروز می دهید به شما باز می گردد و ارمغان آن آزادی و رهایی است.

2)      این شمایید که به مردم می آموزید چگونه با شما رفتار کنند.

3)      اگر دو عبارت خفته ام و حالم خوش نیست را از زندگی خود پاک کنید نیمی از بی حالی و بیماری خود را مدارا کرده اید

(سودا، 17 ساله از خوی)

******

گردشگری؛ سلام آقا امید؛ می خوام یک شهر با آب و هوای بسیار عالی که جنگل های دیدنی هم داره بهتون معرفی کنم. در استان گلستانه. اسم شهرش "رامیان" بهتون پیشنهاد می کنم یک بار بیاین دیدن کنین. واقعا لذت می برین. ازتون خواهش می کنم وقتی اومدین آشغال نریزین.

(م، 19 ساله، دختری از شمال)

امید: داشتیم آبجی؟ هم اندیشان و آشغال ریختن توی طبیعت. خودت که پیامک هاشون رو می خونی.

******

به نظر من علت دور شدن ما از اخلاقیات اینه که ماها بعضی اوقات فراموش می کنیم خدا همه جا هست ، واسه همین باید کاری کنیم که خدا همیشه جلوی چشممون باشه.

(حسین ، 22)

******


سلام ؛ به نظر من دلیلش اینه که شاید فکر می کنیم بخشش خداوند شامل حق الناس هم می شه.

(حکیمه، 24 ساله از تبریز)

******

جمله های کوچک ، درس های بزرگ:

هر وقت زمین خوردی، دست م چیزی از زمین بردار! خوش بین باش اما خوش بین دیر باور! نگذارید که حتی آب دادن گل های باغچه به عادت آب دادن گل های باغچه تبدیل شود!

(راضیه از فریدن)

******

سلام امید؛ این که پیامک هام درج نمی شه ناراحت نیستم فقط احساس می کنم اصلا به دستتون نمی رسه.


(سمیرا)

امید: وقتی پیامکتون رو به 3000048 ارسال می کنین و پیام "تحویل داده شد به 3000048" رو می بینین، مطمئن باشید که پیامتون ارسال می شه. خیلی وقت ها که پیامک هاتون رو می خونم و به علت محدودیت هایی که داریم نمی تونم درجش کنم با خودم می گم ای کاش صاحب این پیامک حداقل می دونست ه پیامش داره خونده می شه.

******

سلام؛ یه سوال! چه کار می شه کرد که تو زندگی دلسرد نشیم؟ آخه احساس می کنم زندگیم به آخر رسیده. می خوام خوشحال باشم، نمی شه.

(مریم، 18 ساله از گرگان)

امید: باید هدف داشته باشم. اونوقت همیشه ذوق داریم که با تلاش هامون داریم یه قدم به هدفمون نزدیک تر می شیم. خیلی لذت بخشه. بشین و برا خودت با توجه به شرایط و استعدادهایی که داری هدف تعیین کن.

******

سلام امید؛ حال شما خوبه، این هفته به موضوع خوبی پرداختی، همین امروز رفتم میوه فروشی میوه خریدم تا اینکه سرم رو برگردوندم میوه های سالم را با میوه خراب جا به جا کرد. من نمی دونم این لقمه حرام رو چه جور به زن و بچه می ده!!!

(سعید جوکار هستم ، 22 ساله از روستای سنان)

امید: بچه ها! در کنار این که به ما بگین چی می شه که اخلاقیات کم رنگ می شه؟ این رو هم بگین که کم رنگ شدن اخلاقیات چه عواقبی ، هم برا خودمون و هم برا جامعه داره. یه نمونش همین پیامکی که خوندین. وقتی آدما بد بشن زندگی کردن سخت تر می شه؛ چون ما همه اعضای یک پیکریم و به همدیگه نیاز دارم. یه نمونه دیگرش هم همین پیامک بعدی. بچه ها تا فردا از من خداحافظ...

******

سلام داداش امید؛ من به خاطر کم رنگ شدن اخلاقیات تو زندگی روز به روز افسرده تر می شم.

(ح از ترکمن صحرا)

******

ای خدای مهربون! به خودم می بالم که بنده ات هستم پس یاری ام کن تا تو را از آفرینشم راضی نگه دارم.

(سهیلا هستم از تهران)

******

قطاری سوی "خدا" می رفت. همه مردم سوار شدند اما وقتی به بهشت رسیدند همگی پیاده شدند همه فراموش کردند که مقصد "خداست" نه بهشت!

(باران ، 18)

تایپ شده توسط: حسین وفا

به اشتراک بگذارید...

کد امنیتی رفرش

مطالب مشابه:

  1. هم اندیشان پنجشنبه 8 تیر 1391
  2. هم اندیشان چهارشنبه 7 تیر 1391
  3. هم اندیشان سه شنبه 6 تیر 1391
  4. هم اندیشان دوشنبه 5 تیر 1391
  5. هم اندیشان یکشنبه 4 تیر 1391