• سه شنبه 1394/02/08 - تعداد بازدید 7 مرتبه
    امید: سلااااااام بر دوستان بامرااااااام؛ راستش! آدما گاهی به دلایل مختلف، گیج می زنن. گاهی بدجور و گاهی هم کم جور! منم ظاهرا دیروز بدجور گیج ز
  • دوشنبه 1394/02/07 - تعداد بازدید 37 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ خدا حفظتون کنه دوستان بامرااااام
  • یکشبنه 1394/02/06 - تعداد بازدید 51 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ می گم اگه یه راننده به پلیس بگه: "باور کن تا حالا من یواشکی بارها با سرعت 180 تا هم رفتم و هیچ اتفاقی نیفتاده. بذارین من راحت ب
  • شنبه 1394/02/05 - تعداد بازدید 61 مرتبه
    امید: سلااااام؛ می دونین الان تو ذهنم داره چی می گذره؟ اینکه شماها خیلی خوبین. خیییییلی!... دلیل دارم براش. فکر نکنین رو هوا دارم حرف می زنم. دلی
  • چهارشنبه 1394/02/02 - تعداد بازدید 75 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ می گم حواستون که هست؟ حواستون به اینکه از بحثا برداشت اشتباه نکنین! آخه ممکنه از اونور بوم بیفتیم. آخه می شناسم کسانی رو که ب
  • سه شنبه 1394/02/01 - تعداد بازدید 81 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ امروز یکی از همکارا بهم گفت: "باورم نمی شه! فردا چهلم مادر آقای رزاقه. چه زود گذشت! مگه می شه؟ انگار، دیروز بود!" انگشت به دهن
مشاهده آرشیو کامل مطالب
کمی طاقت داشته باشید...
مشاهده تالارهای اعضا

    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 19 اسفند 1392
    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 12 اسفند 1392
    • همایش هم اندیشان دزفول ، اهواز ، اندیمشک ، شوشتر - در دزفول
    • 24 بهمن 1392
    • همایش هم اندیشان تهرانی - قرچک ورامین
    • 8 آذر 1392
    • همایش اندیشه سبز - مشهد مقدس
    • 9 آبان 1392
    • هم اندیشان در همایش بزرگداشت حافظ
    • 19 مهر 1392
    • چهارمین میزبان هم اندیشان در صداوسیما : برنامه پنجشنبه اردیبهشت
    • 18 مهر 1392
    • سومین حضور امید در تلویزیون - برنامه اردیبهشت
    • 8 مهر 1392
    • همایش هم اندیشان مشهد مقدس
    • 27 شهریور 1392
    • اولین همایش طرح همیاری بانوان هم اندیش
    • 26 مرداد 1392
    • حضور امید در برنامه طلوع
    • 1391
    • اولین تصویر گرفته شده از پیام
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • فعالیت های شخصی و ابراز علاقه هم اندیشان
    • نمایشگاه کتاب 1392
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • اردیبهشت 1392
    • همایش یزد هم اندیشان
    • اسفند 1391
    • اولین همایش هم اندیشان تهرانی
    • 22 مهر 1391

« در حال حاضر باشگاه هم اندیشان فعالیتی ندارد. ادامه بحث ها در وبلاگ جناب بیدگلیان جریان دارد »


اگر در این سایت عضو می شوید ، حتما شهر خود را نیز وارد کنید.
پس از عضویت در این سایت می توانید در بخش انجمن های تخصصی به فعالیت پرداخته و با دیگر هم اندیشان بحث و گفتگو داشته باشید.

»آرشیو پیامکهای باشگاه

»آلبوم عکس خاطرات

»آلبوم فیلم

»درباره هم اندیشان

»مرجع شماره های کاربردی


هم اندیشان پنجشنبه 2 آذر 1391

مجموعاً 0 امتیاز از 5 توسط 0 نفر
| نظرات داده شده (1) | مربوط به موضوع: راهکار برای تغییر عادت های بد ، 1391 ،

 سلام به به اندیشان ماه؛ راستش می خواستم بگم: از روزی که با باشگاه آشنا شدم یه دفتر برداشتم و مطالب جالبی رو که دوستای هم اندیشم می گن می نویسم تا همیشه همرام باشن. برای حسینی شدن هم باید حسین را شناخت و با زینب همراه شد. همونطور که برای هم اندیش شدن باید با هم اندیشان همراه شیم.

(مهنازم از مشهد )

******

سلام؛ من سال ها با فامیل نزدیکم قهر بودم. یه روز که مریض شدم عذاب وجدان گرفتم. خیلی پشیمون بودم. تا اینکه از اونا حلالیت گرفتم؛ اما وقتی می بینمشون شرمنده می شم. از خدا هم خجالت می کشم. دیگه توبه کردم کینه ای نباشم.

(زهرا از گیلان)

******

سلام،م،م داداشیا! آبجیا! مگه چقدر زنده ایم که بخوایم عادت بد داشته باشیم. بیاین خوب بودن رو یاد بگیریم. توی این دنیا یه خوبی می مونه یه بدی. بیاین خاطره خوب برای خودمون و دیگران بزاریم.

(ع از سبزوار)

******

سلام؛ امید! می گی پیامکا از بین پیام های روز قبل انتخاب می شه. بعد چه جوریه یکی صبح تو برنامه طلوع شما رو می بینه و بعد از ظهر هم پیامکش درج می شه؟!

امید: سلام به همه دوستان خوبم؛ ما روالمون اینه که پیامک ها از بین پیامک های روز قبل انتخاب بشه؛ ولی موارد خاص هم داره. مثلا ممکنه یه روز اینترنت قطع باشه و مجبور باشیم از پیامک های روزهای قبل تر استفاده کنیم که خیلی به ندرت پیش میاد. یا پیامکی خوب باشه؛ ولی به خاطر زیاد بودن پیامک ها مجبور شی نگهش داری تا یه روز دیگه درج بشه که این هم در موارد خاص اتفاق می افته. یا موارد اورژانسی مثل همین حضور تو برنامه طلوع. برای اینکه به روز باشیم و دوستامون بی خبر نباشن که چه مطالبی گفته شد، این پیامک رو درج کردم و بعدشم درباره برنامه توضیح دادم. راستی! فیلم برنامه رو هفته بعد در سایت باشگاه مخاطبان شبکه 4 قرار می دیم. بهتون اطلاع می دم.

******

 سلام به همه دوستان! بعد از دیدن امید تو برنامه طلوع و شنیدن حرفاشون، منم نذر کردم هر چی می تونم کیسه زباله بگیرم و روش بنویسم ۳۷۰ و بین اونا که نذری میدن پخش کنم و خواهش کنم از مردم که آشغالارو بریزن تو اون کیسه ها؛ ولی ترسم اینه که به حرفم عمل نکنن. شایدم باید خوش بین بود!

(سلما از جهرم)

امید: بالاخره باید از یه جاهایی شروع بشه! یه کسانی پیشقدم بشن. کی بهتر از هم اندیشان؟ البته بهتره از قبل با چند تا از دوستات هماهنگ باشی و خودتون با هم این کار رو انجام بدین. دیگران وقتی کار خوب شما رو ببینن حتما  تحت تاثیر قرار می گیرن. این یعنی فرهنگ سازی.

******

سلام رفقا؛ آبجی سحر! من جای آبجی کوچیکتم؛ ولی بزار یه چیزی رو بهت بگم. خدا رو شکر که شما ماشین داری و زیر بارون منتظر تاکسی نمی شی و به همین خاطر هم خدا رو شاکری؛ اما کاش همون موقع تو دلت ی دعایی هم واسه اون بنده خداها می کردی که ماشین دار بشن یا حداقل تاکسی زودتر بیاد.. حسینی شدن یعنی هرچی واسه خودم می پسندم واسه دیگرانم بپسندم.

(زکیه، 18، آستانه اشرفیه)

امید: شایدم گفته و دیگه همتش نشده تو پیامکش بنویسه.  

******

اندکی تأمل: وقتی دیدم هم اندیشا خدا رو به خاطر نعمت هاش شکر می کنن گفتم بذار منم شکرگزاریم از خدا به خاطر: "کسب روزی حلال هر چند با زحمت بسیار هر چند بسیار کمتر از روزی حرام؛ ولی با لذتی بیشتر" باشه. داشتن ماشین شکر داره، توفیق کسب روزی حلال شکر نداره؟

******

سلام؛ من تقریبا 5 ماهی با شمام. خارج از ایران بودم ک داشتم می گشتم تو تلکتکس ک پیداتون کردم. شانسی هر روز می خوندم؛ اما همش می  گفتم اینقدر تعریف می کنین ک زندگیمون عوض شده!  اون بحث اعتماد به نفستون واقعا خیلی مفید بود. دیشب برگشتم ایران و بالاخره تونستم منم اس بدم.  بدرج ملت بدونن خارج ایران هم 370ی هستن.

(مهدی، 21 ساله، مهندس برق، لاهیجان)

******

توجه! توجه! این پس کله زدن رو ترکش کنید؛ چون من شنیدم یه نقطه ای پشت گردن هست که اگه محکم بهش ضربه بخوره باعث سکته می شه از ما گفتن بود!

(محمدرضا)

امید: بابا! شوخی می کنن فضای باشگاه عوض شه! جدی نگیر. عمرا پسه کله بزنن و یا اجازه بدن که کسی بهشون پس کله بزنه!

******

سلام؛ می خواستم کتاب (جوانان چرا؟) نوشته مرحوم مصطفی زمانی رو  معرفی کنم. خیلی کتاب مفیدیه. حتما بخونید. کاش می تونستم این کتاب رو به اون هم اندیشی که می خواست اون عادت بدش؟! رو ترک کنه بدم.

(حسین از اهر)

******

سلام؛ امسال محرم مثل هر سال می رم هیئت؛ اما امسال همش به خودم می گم با چه رویی اومدی برا امام حسین عزاداری کنی؟ گناهی که مرتکب شدم اونقدر زشت و بزرگه که روم نمی شه دست بلند کنم و واسه امام حسین سینه بزنم. احساس می کنم امسال دیگه لیاقتشو ندارم. دیگه روم نمی شه بهش بگم ببخش.

امید: این پشیمونی برای خدا خیلی قشنگه. به درگاهش ناامید نباش.

******

از هیئت اومدم خونه. می خواستم عادت های بدم رو بنویسم. تا نگام به سفیدی و صافی کاغد افتاد، به خودم اومدم که یه روزی فطرت ما هم همین جوری صاف و سفید بود. . . اما الان. . . فقط به این امید زندگی می کنم که بتونم باز به همون صافی و سفیدی برگردم. دوستون دارم. هر کسی کو دور ماند از اصل خویش؛ باز جوید روزگار وصل خویش

(حسن از تهران)

******

واااای! چقدر سخت بود بابامو راضی کنم تا لوگوی370 رو بزنه پشت ماشین. هم اندیشان دیار بافق اگه 405 سفید دیدین مفتخر میشین منم ببینین!

(محدثه از بافق)

******

سلام هم اندیشان! من همیشه یه دغدغه فکری دارم که می خوام نظر شما رو در موردش بدونم. چی می شه در ایام محرم کتاب هایی در مورد عاشورا نذر کنیم و بین همسایه ها پخش کنیم. مثل کتاب های استاد مطهری. شما چی فکر می کنید؟

(ساناز از شهر صحنه، لیسانس حقوق قضایی)

امید: کتاب "لهوف" سید ابن طاووس درباره واقعه کربلا؛ "حماسه حسینی" شهید مطهری و "کیمیای محبت" حجت الاسلام محمدی ری شهری مربوط به زندگی شیخ رجبعلی خیاط؛ برای نذر فرهنگی در محرم کتاب های خیلی خوبیه.

******

سلام امید و اندیشمندان عزیز! نذر فرهنگی من اهدای خون هست. حدود سه ساله که خونم رو اهدا می کنم و کارت عضویت رسمی دارم. هر سه ماه یکبار خون میدم. تا الان حدود پانزده بار خون دادم.

(حمید جیریایی شراهی، 28 ساله از کرج)

******

سلام نمی دونم چند تا از دوستان مثل من عادت فالگوش وایستادن و آتو گرفتن از دوروبری ها رو دارن. من این عادتو از بچگی داشتم تا اینکه شروع کردم به ختم معنی قرآن. روزی 3 صفحه معنی قرآن نذر داشتم. رسیم به آیه: ولا تجسسوا! یعنی در کار همدیگر سرکشی نکنید. رو این آیه خیلی فکر کردم. از اون موقع 15 سال گذشته و من هر وقت اومدم کنجکاوی کنم ندای درونم بهم گفت: و لا تجسسوا... و خودم رو مشغول کار دیگه ای می کنم یا ذکر می گم. لطفا 8 آیه اول سوره انفال رو بخونید.

(مریم، 40 ساله، تهران)

******

سلام امید! مچتو گرفتم! پیامارو دستکاری می کنی؟! شیطونی؟؟!!

امید: ما هیچوقت محتوای اصلی پیام ها رو دستکاری نمی کنیم. این خیانت  به باشگاه و به هم اندیشانه. ممکنه پیامکی یه قسمتش تکراری و تو پیامک های قبلی باشه و یه قسمتش مطلب جدیدی داشته؛ اون قسمت تکراری رو برای اینکه پیامک ها کسل کننده نشه حذف می کنیم و یا اگه خیلی طولانی باشه مجبوریم خلاصش کنیم؛ یا اصلا فقط یه قسمت یه پیامک به درد باشگاه بخوره؛ همون قسمت رو درج کنیم. برخی پیامک ها رو هم مجبوریم ویرایش کنیم و... خلاصه به خوبی خودتون ببخشید.

******

سلام؛ امید! یه سوال؛ چرا ما به عادت های بد رو میاریم که بعد درصدد ترک اون بربیایم؟

(سحر از بویین زهرا)

امید: سوال خوبیه. چه طور می شه که یه عادت بد در ما ایجاد می شه. تو بحث عادت های بد به این مورد نپرداختیم. اول پیامک هاتون بنویسین: شروع 

******

سلام امید! می شه خواهش کنم یه مدت در مورد هدف بحث کنیم؟

(پریسا، 25 ساله از دهلران)

امید: تو نظرسنجی می ذارم؛ ولی فعلا به پیامک بعدی توجه بنمووو

******

سلام! دکتر خسروی تو برنامه طلوع گفت: کسی که هدف نداره احساس ناامیدی می کنه و همین ناامیدی او را می کشه. انسان بی هدف مثل کسی است که در ماشینی نشسته و راننده او را به هر کجا که می خواد می بره. انسان هایی موفق می شوند که دنبال پیروزی هدفمند هستند. واسه هدف باید الگو داشت و....

******

سلام آقا امید! ما عاشورای هر سال تو یه حسینیه ناهار می دیم. هر سالم ظروف یه بار مصرف می خرن و همه خریدها توسط دایی بزرگم انجام می شه. امید می تونی کمکم کنی بگی چی بگم تا به داییم برنخوره و به حرفم گوش کنه و از این ظروف ها نخره؟؟

(سیده فائزه، 23 ساله)

امید: ظروف یه بار مصرف اگه گیاهی باشه که الان هم زیاد شده اصلا اشکالی نداره. باید یه جوری به داییت بگی که توی روزنامه ها و مجلات و برنامه های مختلف تلویزیونی بارها کارشناسا اعلام کردن که ریختن غذای داغ توی ظروف یه بار مصرف پلاستیکی باعث آزاد شدن مواد شیمیایی پلاستیک در غذا می شه و برای بدن مضره. هر کس این رو بدونه حاضر نمی شه کاری کنه که برای عزادار امام حسین ضرری داشته باشه. راستی دوستان خوبم! تو این چند روزی که ایام عزاداریه و باشگاه تعطیله حتما برامون بگین که محرم امسال در کنار عزاداری چه کار دیگه ای کردین که متفاوت و با ارزش بود. نذر فرهنگی هم کردین؟ تا دوشنبه ظهر، خدانگهدارتون. همه هم اندیشان رو دعا کنید.

ارسال شده توسط : امید و پیام

به اشتراک بگذارید...
اين نظر توسط افسانه در تاريخ 1392/08/04 و 14:52 دقيقه ارسال شده است

آقا یکی بمن بگه این باشگاه هم اندیشان واس چیه؟
فقط بمن معرفیش کردن گفتن بیا
شکلک
پاسخ : از قسمت پایین همین صفحه روی درباره ما کلیک کنید تا با هم اندیشان آشنا بشید


کد امنیتی رفرش

مطالب مشابه:

  1. هم اندیشان چهارشنبه 1 آذر 1391
  2. هم اندیشان سه شنبه 30 آبان 1391
  3. هم اندیشان دوشنبه 29 آبان 1391
  4. هم اندیشان یکشنبه 28 آبان 1391
  5. هم اندیشان شنبه 27 آبان 1391