• سه شنبه 1394/02/08 - تعداد بازدید 7 مرتبه
    امید: سلااااااام بر دوستان بامرااااااام؛ راستش! آدما گاهی به دلایل مختلف، گیج می زنن. گاهی بدجور و گاهی هم کم جور! منم ظاهرا دیروز بدجور گیج ز
  • دوشنبه 1394/02/07 - تعداد بازدید 37 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ خدا حفظتون کنه دوستان بامرااااام
  • یکشبنه 1394/02/06 - تعداد بازدید 51 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ می گم اگه یه راننده به پلیس بگه: "باور کن تا حالا من یواشکی بارها با سرعت 180 تا هم رفتم و هیچ اتفاقی نیفتاده. بذارین من راحت ب
  • شنبه 1394/02/05 - تعداد بازدید 61 مرتبه
    امید: سلااااام؛ می دونین الان تو ذهنم داره چی می گذره؟ اینکه شماها خیلی خوبین. خیییییلی!... دلیل دارم براش. فکر نکنین رو هوا دارم حرف می زنم. دلی
  • چهارشنبه 1394/02/02 - تعداد بازدید 75 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ می گم حواستون که هست؟ حواستون به اینکه از بحثا برداشت اشتباه نکنین! آخه ممکنه از اونور بوم بیفتیم. آخه می شناسم کسانی رو که ب
  • سه شنبه 1394/02/01 - تعداد بازدید 81 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ امروز یکی از همکارا بهم گفت: "باورم نمی شه! فردا چهلم مادر آقای رزاقه. چه زود گذشت! مگه می شه؟ انگار، دیروز بود!" انگشت به دهن
مشاهده آرشیو کامل مطالب
کمی طاقت داشته باشید...
مشاهده تالارهای اعضا

    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 19 اسفند 1392
    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 12 اسفند 1392
    • همایش هم اندیشان دزفول ، اهواز ، اندیمشک ، شوشتر - در دزفول
    • 24 بهمن 1392
    • همایش هم اندیشان تهرانی - قرچک ورامین
    • 8 آذر 1392
    • همایش اندیشه سبز - مشهد مقدس
    • 9 آبان 1392
    • هم اندیشان در همایش بزرگداشت حافظ
    • 19 مهر 1392
    • چهارمین میزبان هم اندیشان در صداوسیما : برنامه پنجشنبه اردیبهشت
    • 18 مهر 1392
    • سومین حضور امید در تلویزیون - برنامه اردیبهشت
    • 8 مهر 1392
    • همایش هم اندیشان مشهد مقدس
    • 27 شهریور 1392
    • اولین همایش طرح همیاری بانوان هم اندیش
    • 26 مرداد 1392
    • حضور امید در برنامه طلوع
    • 1391
    • اولین تصویر گرفته شده از پیام
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • فعالیت های شخصی و ابراز علاقه هم اندیشان
    • نمایشگاه کتاب 1392
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • اردیبهشت 1392
    • همایش یزد هم اندیشان
    • اسفند 1391
    • اولین همایش هم اندیشان تهرانی
    • 22 مهر 1391

« در حال حاضر باشگاه هم اندیشان فعالیتی ندارد. ادامه بحث ها در وبلاگ جناب بیدگلیان جریان دارد »


اگر در این سایت عضو می شوید ، حتما شهر خود را نیز وارد کنید.
پس از عضویت در این سایت می توانید در بخش انجمن های تخصصی به فعالیت پرداخته و با دیگر هم اندیشان بحث و گفتگو داشته باشید.

»آرشیو پیامکهای باشگاه

»آلبوم عکس خاطرات

»آلبوم فیلم

»درباره هم اندیشان

»مرجع شماره های کاربردی


هم اندیشان چهارشنبه 1 آذر 1391

مجموعاً 1 امتیاز از 5 توسط 4 نفر
| نظرات داده شده (4) | مربوط به موضوع: راهکار برای تغییر عادت های بد ، 1391 ،

 سلام بکر اندیشان عزیز! من یه بنده گناهکار، تو شبهای قدر توبه کردم و به دنبال اون به خدا قول دادم حجابم رو خوب رعایت کنم. تو این مدت به قدری از راز و نیاز با خدا و حجاب لذت بردم که قابل وصف نیست. حالا هم تو ماه محرم با توسل به امام حسین می خوام عادت بد غیبت رو ترک کنم. دوستان! قدر این روزها رو بدونید.

(ح، 19 ساله، رشت)

امید: سلام دوستان خوبم! حسینی شدن واقعی یعنی اینکه راهی رو که امام حسین (ع) به خاطرش شهید شد و اون ترویج خوبی ها و نیکی ها بود، ادامه بدیم.

******

سلام؛ دوستان! من ۳ تا دوست خیلی خوب و همدل دارم. دیروز با هم نشستیم اخلاقای خوب و بد همو گفتیم. خیلی خوب بود. شما هم این کارو بکنین. تازه میفهمی چه رفتاراییت بده و چیا خوب.

(نگین، ۲۰ ساله، مشهد، دانشجوی مدیریت صنعتی)

******

سلام؛ دوستان! دیروز تو برنامه عصر خانواده در مورد عادات غلط صحبت می کردن. خانوم دکتر گفتن: ما باید در ارتباط با دیگران مخصوصا همسر عادتای غلطمونو بشناسیم و ترکشون کنیم. نذاریم که در وجودمون ریشه دار شه.

(رویا از آذربایجان، دانشجو)

******

به نام خدا. سلام امید! من واسه خودم یه دستبند درست کردم و روش نوشتم: هم اندیش. هر وقت می خوام کار اشتباهی انجام بدم نگاهش می کنم و یاد راهکارای دوستان هم اندیشم می افتم و سعی می کنم خطا نکنم. وقتی کسی دستبند رو می بینه و دربارش سوال می کنه با باشگاه آشناش می کنم و از همتون تشکر می کنم.

(دوستدار شما مهری)

******

راهکار: سلام! تو برنامه سمت خدا می گفت یکی از علت هایی که نمی تونیم تو مراسم امام حسین (ع) اشک بریزیم اینه که چشمامون بیمار شده. به خاطر کنترل نکردن نگاه هامون.

(پریناز، لوشان)

******

پخش نوشیدنی داغ تو لیوان پلاستیکی پلیمری تو خانواده ما ممنوع اعلام شد! داداش امید! وقتی خونوادم علت رو ازم پرسیدن، پیام شما رو واسشون خوندم و اونا هم قانع شدن. هرچی باشه خونوادمم یه هم اندیشن... یه هم اندیش واقعی.

(ثریا، 22 ساله از تبریز)

امید: من معتقدم هر کسی که بدونه نوشیدنی داغ تو لیوان های یه بار مصرف شیشه ای مواد سمی آزاد می کنه و برای عزاداران امام حسین (ع) مضره، هیچ وقت حاضر نمی شه چنین کاری انجام بده و تمام سعیش رو می کنه تا بقیه رو هم آگاه کنه. باید تو لیوان های کاغذی یا گیاهی باشه. غذای داغ هم همینطوره باید تو ظروف گیاهی باشه.

******

محیط زیست: سلام بر هم اندیشان گلم! من امروز یه تیکه آشغال رو 55 کیلومتر تو دستم نگه داشتم تا رسیدم مقصد. آخه تو ماشین سطل زباله نبود. می تونستم شیشه ماشین رو پایین ببرم و.... ولی وجدانم بهم اجازه نداد این کارو بکنم....

(یه هم اندیش 29 ساله از تایباد)

******

سلام به امید و اندیشمندان! می گم 55 هزار نفرم جمعیت کمی نیستا. امیدوارم تو این ایام با حفظ حجابمون زینبی باشیم و با نگه داشتن چشم و زبان، حرمت نگهداریم. سینه و زنجیر زدنمون بدنمون رو اذیت نکنه. هنوز هم هستن روز عاشورا قمه به سر و صورت می زنن. این عزاداری نیست. خودزنی و حرامه.

(راضیه،20 ساله، آستانه اشرفیه)

******

سلام! حسینی نمی شیم وقتی نماز صبح سر وقت نمی خونیم ولی تا 1 شب تو تکایا می گردیم. حسینی نمی شیم وقتی همسایه گرسنه اس و غذا نذریمونو محض خود شیرینی به فامیل پولدار می دیم. اینا تذکر به خودمه ولی شما هم بشنوید.

(یه نفر از آمل)

******

سلام امید! بدترین چیز تو زندگی، خراب شدن کنترل تلوزیونه. من دارم میمیرم از بی هم اندیشانی. کمممممک!

(آتنا برهانی)

امید: این رو باید به آقا آرمین گفت که عادت داره کنترل سالم رو بندازه هوا و در فاصله دو میلیمتری زمین بگیردش!  

******

سلام امید! با اینکه دختر چادری ام و دارم کارشناسی می خونم؛ ولی از محرم فقط زیارت عاشورا می دونم. لطفا راهنماییم کن.

(ترنم، 21 ساله)

امید: پیامک های دوستان هم اندیشت حتما بهت کمک می کنه! باید باهاشون همراه باشیم.

******

سلام! یادمون باشه مهم تر از روز عاشورا، اهداف عاشورا است. اگه بهشون پایبند باشیم، حسین (ع) ازمون راضی می شه. لازم نیس کار خاص دیگه ای انجام بدیم، با حرفم موافقی امید؟

امید: مراسم عزاداری امام حسین (ع) فلسفه اش یادآوریه. یادآوری اهداف عاشورا. اگه مراسمی بتونه اون اهداف رو زنده کنه مراسم حسینیه و کسی هم که بتونه اون اهداف رو دنبال کنه یه حسینی واقعیه! هممون باید دراینباره خوب فکر کنیم. فکر کنیم یه مراسم چه طور باید برگزار بشه تا به این هدف برسه؟ ما باید برای در پیش گرفتن این اهداف چه کار باید بکنیم؟

******

سلام؛ دیشب رفته بودم مجلس عزاداری. دیدم یه پیرزن که کمرش درد می کرد دنبال جایی می گشت که تکیه بده؛ چون دیگه جا نبود من جای خودم رو بهش دادم. به این امید که امام حسین ازم راضی باشه. خدایا شکرت که بدن سالم دارم که می تونم بنده ات رو خوشحال کنم.

(هم اندیش ۲۱ ساله)

******

سلام امید و نواندیشان عزیز! من امسال واسه محرم یه کاری کردم اونم اینه که دستامو نذر امام حسین کردم. یعنی هر چی از دستم بر بیاد واسه آقا می کنم. مثلا تو مسجد محلمون واسه عذادارا چای می برم. غذا تقسیم می کنم. ظرف می شورم. مسجد رو جارو می کنم و.... نمی دونید چه صفایی داره. اصلا به برکت آقا خستگی واسم معنی نداره. به نظر شما آقا ابا عبدالله ازم قبول می کنه؟

(مهدیه جون از استان خراسان جنوبی از یه روستای خیلی باصفا)

امید: چی بهتر از این؟

******

سلام؛ پیشنهاد می کنم اسم جزیره رو به بهونه این ایام که دل از زمین بکنیم و صعود به آسمان و آسمانی شدن داشته باشیم؛ بذاریم: جزیره آسمونی.

******

سلام امید! یه خبر دست اول دارم. دیروز داداشم آدرس هم اندیشان رو خواست. امروزم هم با هم هم اندیشانو خوندیم. بعد عاشورا تاسوعا قرار بره شیراز دانشگاه و یه دانشگاه رو هم اندیش کنه. تعدادمون داره زیاد می شه ها. یه فک برای کشتی بکن. جا کم میاریما! راستی امروز یه پس کله ای به داداشم زدم تا از فکر ازدواج در بیاد آخه ما به این زودیا براش زن نمی گیریم؛ چون سنش هنوز کمه.

(سونیا آبجی کوچیکه حامد، 74، تهران)

******

سلام! وقتی عصبانی می شیم 42 تا ماهیچه لازمه که اخم کنیم؛ اما فقط 4 تا ماهیچه لازمه بزنیم پس کله طرف!! حالا باید چیکار کنیم؟

(پریناز، لوشان)

امید: این همه می گم: اسم پس کله رو نیارین، فشارم می ره بالا؛ تازه شما براش تبلیغ هم می کنین!

******

تصویر ذهنی: این جمله واقعا ذهنمو مشغول کرده: "همیشه شکرگزار خدا باشیم؛ شاید بدترین لحظات ما برای دیگران آرزو باشد." عاشقتم خدااااا

(فاطمه، پشت کنکوری، ماسال)

******

امید و خوب اندیشان سلام! دیشب رفتم هیئت گوشیم خونه جا موند. اول احساس می کردم یه چیزی گم کردم؛ اما بعد که دیدم بعضی ها چطوری  حواسشون به گوشی دستشونه، با خودم گفتم: من یه هم اندیشم. اومدم عزاداری آقامون نه گوشی بازی.

(زهرا، پشت کنکوری، 19ساله از کرمانشاه)

******

سلام امید و هم اندیشان! من می خوام در مورد امام حسین (ع) و واقعه عاشورا بیشتر بدونم. لطفا چند تا کتاب در این باره معرفی کنید.

(زهرا، ۱۹ ساله، اصفهان)

امید: کتاب "لهوف" نوشته سید بن طاووس یکی از منابع معتبر، مهم و کهن واقعه عاشورا است. اگه می خواین حقایق رو درباره واقعه عاشورا بدونین باید این کتاب رو بخونین. 

******

سلام هم اندیشان! امروز همایش بندگی خدا داشتیم تو دانشگاه. حاج آقایی که اومده بود برا سخنرانی اسم کتاب شیخ رجبعلی خیاط (کیمیای محبت) رو گفت. خیلی خوشحال شدم. دیدم واقعا باشگاه کتاب های خوبی معرفی می کنه.

******

سلام بر حسین (ع) و یاران با وفایش! دوستان! سعی کنیم از مجالسی که برای ریا و اسم و رسم برگزار می شه هر چند هم بزرگه دوری کنیم و به جاش در مجالس عزاداری خدمت کنیم که صاف و خالصانه باشه؛ حتی اگه برپاکننده اون عزا آدم فقیر و کوچیکی باشه. عنایت و نظر اهل بیت به این مجالس کوچیک ولی خالص خیلی بیشتر از اون مجالس بزرگ و با مداحان مشهوریه که فقط برای شهرت و اسم و رسمه! عزاداری های همتون قبول درگاه حق.

(مهدی، همون کشاورزه)

******

سلامی گرم به گل اندیشان و آقا امید! من و همسرم و پسر شش ماهم عضو باشگاه هستیم. آیا راهی هست که پیام های روزهای قبل رو بخونیم؟

(مامان مسیحا)

امید: یکی از دوستان هم اندیش زحمت کشیده و توی وبلاگش همه مطالب رو آرشیو می کنه. نشونی اینترنتیش هم اینه: http://hamandishantv4.rozblog.com

******

سلام؛ امید! از دستت دارم دق می کنم. خیلی بی انصافیه که یه ساله پیامک می دم و چند بار مشکل داشتم راهنمایی خواستم؛ ولی انگار نه انگار؛ ولی حالا می بینم مهسا خانوم پیامکش در عرض چند روز 2 بار درج می شه. خدایی کارد بهم بزنن خونم در نمیاد.

(آمنه، 25 ساله، متاهل از بوکان)

امید: آبجی! هر روز صدها پیامک فقط درباره مشکلات مختلف هم اندیشانه که همه انتظار دارن تا پیامکشون درج بشه. ما فقط می تونیم یکی دو تاش رو درج کنیم؛ چون اگه فضای باشگاه همش بیان مشکلات باشه بسیار سنگین و غیر قابل تحمل می شه. در ضمن پیامک ها اونقدر زیاده که ما نمی تونیم بفهمیم کی چند بار تا حالا از مشکلاتش گفته. خدا به من هم صبر بده که باید همه اون ها رو بخونم؛ چون روحیه آدم رو داغون می کنه. درباره دوبار درج شدن پیامک ها هم یه بار گفتم: ما داریم هم اندیشی می کنیم. نمی تونیم پیامک ها رو نوبتی کنیم. من واقعا برای انتخاب پیامک ها به اسم ها نگاه نمی کنم؛ اگه کسی پیامکش دوبار یا چند بار درج شده حتما در مشارکت تو بحث ها فعال تر بوده.

******

سلام به امید و هم اندیشان! آیینه وقتی می خواد عیب کسی رو نشون بده هیج وقت سر و صدا راه نمی ندازه. عیب و خوبی رو با هم نشون می ده. کینه و قصد و غرض نداره. ملاحظه پست و پول و مقام رو نمی کنه. عیبت رو بزرگتر از چیزی که هست نشون نمی ده. تا وقتی که خودت حضور نداری چیزی به میون نمیاره. واقعا چقدر خوبه آیینه صفت باشیم.

(علی، اصفهان، بابوکان، عاشق هم اندیشان)

******

یه روز سر کلاسمون اومدم بگم: استاد اجازه! تو دهنم نچرخید و به حساب عمو امید! اشتباهی گفتم: عمو اجازه! یدفه کل کلاس منفجر شد. از اون موقع هر وقت سوال دارم استادمون می گه: بپرس عمو جون...

(علی صفا، دانشجوی الکترونیک)

عمو جون! خدانگهدارت. خدا نگهدار همتون!

ارسال شده توسط: امید و پیام

به اشتراک بگذارید...
اين نظر توسط شیرین در تاريخ 1391/09/06 و 17:33 دقيقه ارسال شده است

سلام من اونی که دوسش دارم رو نجات میدم چون اونقدر دوسش دارم که فکر نمیکنم کسی به اون اندازه منو دوست داشته باشه

اين نظر توسط jalil در تاريخ 1391/09/01 و 23:04 دقيقه ارسال شده است

اگه دو نفر لبه یک پرتگاه باشند کدومو نجات

میدید اونیکه دوستتون داره یا اونیکه

دوسش دارید؟شکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلک


کد امنیتی رفرش

مطالب مشابه:

  1. هم اندیشان پنجشنبه 2 آذر 1391
  2. هم اندیشان سه شنبه 30 آبان 1391
  3. هم اندیشان دوشنبه 29 آبان 1391
  4. هم اندیشان یکشنبه 28 آبان 1391
  5. هم اندیشان شنبه 27 آبان 1391