• سه شنبه 1394/02/08 - تعداد بازدید 7 مرتبه
    امید: سلااااااام بر دوستان بامرااااااام؛ راستش! آدما گاهی به دلایل مختلف، گیج می زنن. گاهی بدجور و گاهی هم کم جور! منم ظاهرا دیروز بدجور گیج ز
  • دوشنبه 1394/02/07 - تعداد بازدید 37 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ خدا حفظتون کنه دوستان بامرااااام
  • یکشبنه 1394/02/06 - تعداد بازدید 51 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ می گم اگه یه راننده به پلیس بگه: "باور کن تا حالا من یواشکی بارها با سرعت 180 تا هم رفتم و هیچ اتفاقی نیفتاده. بذارین من راحت ب
  • شنبه 1394/02/05 - تعداد بازدید 61 مرتبه
    امید: سلااااام؛ می دونین الان تو ذهنم داره چی می گذره؟ اینکه شماها خیلی خوبین. خیییییلی!... دلیل دارم براش. فکر نکنین رو هوا دارم حرف می زنم. دلی
  • چهارشنبه 1394/02/02 - تعداد بازدید 75 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ می گم حواستون که هست؟ حواستون به اینکه از بحثا برداشت اشتباه نکنین! آخه ممکنه از اونور بوم بیفتیم. آخه می شناسم کسانی رو که ب
  • سه شنبه 1394/02/01 - تعداد بازدید 81 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ امروز یکی از همکارا بهم گفت: "باورم نمی شه! فردا چهلم مادر آقای رزاقه. چه زود گذشت! مگه می شه؟ انگار، دیروز بود!" انگشت به دهن
مشاهده آرشیو کامل مطالب
کمی طاقت داشته باشید...
مشاهده تالارهای اعضا

    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 19 اسفند 1392
    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 12 اسفند 1392
    • همایش هم اندیشان دزفول ، اهواز ، اندیمشک ، شوشتر - در دزفول
    • 24 بهمن 1392
    • همایش هم اندیشان تهرانی - قرچک ورامین
    • 8 آذر 1392
    • همایش اندیشه سبز - مشهد مقدس
    • 9 آبان 1392
    • هم اندیشان در همایش بزرگداشت حافظ
    • 19 مهر 1392
    • چهارمین میزبان هم اندیشان در صداوسیما : برنامه پنجشنبه اردیبهشت
    • 18 مهر 1392
    • سومین حضور امید در تلویزیون - برنامه اردیبهشت
    • 8 مهر 1392
    • همایش هم اندیشان مشهد مقدس
    • 27 شهریور 1392
    • اولین همایش طرح همیاری بانوان هم اندیش
    • 26 مرداد 1392
    • حضور امید در برنامه طلوع
    • 1391
    • اولین تصویر گرفته شده از پیام
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • فعالیت های شخصی و ابراز علاقه هم اندیشان
    • نمایشگاه کتاب 1392
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • اردیبهشت 1392
    • همایش یزد هم اندیشان
    • اسفند 1391
    • اولین همایش هم اندیشان تهرانی
    • 22 مهر 1391

« در حال حاضر باشگاه هم اندیشان فعالیتی ندارد. ادامه بحث ها در وبلاگ جناب بیدگلیان جریان دارد »


اگر در این سایت عضو می شوید ، حتما شهر خود را نیز وارد کنید.
پس از عضویت در این سایت می توانید در بخش انجمن های تخصصی به فعالیت پرداخته و با دیگر هم اندیشان بحث و گفتگو داشته باشید.

»آرشیو پیامکهای باشگاه

»آلبوم عکس خاطرات

»آلبوم فیلم

»درباره هم اندیشان

»مرجع شماره های کاربردی


هم اندیشان شنبه 27 آبان 1391

مجموعاً 0 امتیاز از 5 توسط 0 نفر
| نظرات داده شده (0) | مربوط به موضوع: راهکار برای تغییر عادت های بد ، 1391 ،

دوستان سلام! من امشب عیبهامو لیست کردم. 14 تا شد. دوباره که نگاه کردم دیدم از 14 تا عیبی که دارم تقریبا 10 تاش به زبونم بر می گرده! کنترل زبان هم خودش زیر مجموعه صبر کردن قرار می گیره! به همین سادگی! فقط کافیه در مواجه با مسائل کمی صبر کنیم. راستش یه شعار واسه خودم درست کردم که شاید بدرد شما هم بخوره: زبانت را نگه دار، صبر کن، فکر کن.

(معصومه، 22 ساله، میاندوآب)

******

سلام! من برای ترک عادت های بدم بعد از اینکه عزمم رو جزم کردم اون ها رو روی کاغذ می نویسم تا جلوی چشمم باشه. اونوقت هر وقت خواستم اون ها رو انجام بدم، چشمم به کاغذ میفته و منصرف می شم. امتحان کنین جواب میده.

(صبا)

******

سلام هم اندیشان عزیز! لطفا راهکارهایی پیشنهاد بدین در این مورد که اگر دیگران در جمع ما غیبت می کردند چکار کنیم که هم دچار گناه نشیم و هم به اون ها برنخوره؟

(آرزو، لیسانس میکروبیولوژی، شهرکرد)

امید: سلام دوستان خوبم! من دربارش زیاد فکر کردم. به نظرم بهترین کار اینه که با ظرافت و شوخی، حرف رو عوض کنیم. همه خودشون متوجه قضیه می شن و اگه درست این کار رو انجام بدیم، به کسی هم بر نمی خوره.   

******

سلام! منم مثل آبجی بشرا و داداش آرمین عادت داشتم با کنترل بازی کنم. یه بار وقتی پرتش کردم بالا، بابام علاوه بر زدن یه پس کله، کنترل رو دو هفته بهم نداد تا نتونم هم اندیشان رو بخونم. منم عادتمو ترک کردم.

(الهام از البرز)

امید: نگفتی تکلیف کنترل تو هوا چی شد؟ آخرش کی گرفتش؟ 

******

سلام امید و دوستان! تصمیم گرفتم از  اول محرم  یکی از عادات بدم رو ترک کنم تا اربعین. و بعد از اون اطمینان دارم چون چهل روز انجامش ندادم دیگه حاضر نیستم انجامش بدم. فقط همت بلندی می خواد. پس برام دعا کنید.

(آرزو، 21 ساله، حسابداری)

******

سلام! یکی از راه های ترک عادت بد، ورزش کردنه؛ به خصوص کوه نوردی. خودم ورزش هایی نظیر تکواندو، بکس و فوتبال رو انجام داده ام و الان هم کشتی میرم؛ اما پاکی، صداقت و مقاومتم هربار که به کوه میرم بیشتر می شه.

(ن، کوهدشت)

امید: یه بار که با رئیس فدراسیون دو و میدانی صحبت می کردم بهم گفت: حتما باید بچه ها رو از کودکی و نوجوانی به انجام یه ورزشی تشویق کرد. گفت: خودم دارم از نزدیک می بینیم؛ واقعا ورزش، تو شخصیت آدما تاثیر مثبت می ذاره.

******

سلام! یه چیزی بگم؟ من نمازامو سر اذان می خونم. همیشه اول وقت. حتی وقتی دانشگام و کلاس داریم؛ اما نماز خوندن واسم شده یه عادت. راستشو بخواین هیچ لذتی ازش نمی برم. تو رو خدا بگین چی کار کنم؟ احساس می کنم دارم از خدا دور می شم.

(صفورا، 21، از اصفهان)

امید: باید همیشه هر کار خوب یا بدی که انجام می دیم از خودمون بپرسیم: چرا دارم انجامش می دم؟ دلایلی که تو ذهنمون میاریم، بهمون کمک می کنه. 

******

سلام! ما اگه به عادت بد خودمون و تأثیری که رو خودمون و اطرافیانمون میذاره نگاه کنیم می بینیم که ترک اون عادت بد واجبه. من خودم اولا دخترخشکی بودم؛ اما الان ۱۸۰ درجه فرق کردم. دوستای گلم که مشهدین حتما برام دعا کنید.

(الهام هستم از منیوحی)

******

سلام! امروز هفده ساله شدم. به خاطر روی گل داداش امید و قوانین باشگاه، تا حالا چون زیر هفده سال بودم پیام نمی دادم؛ ولی مطالبو می خوندم.

(دریا از شاهیندژ)

امید: خوشحالم که تو جمع مایی. 

******

سلام به همه؛ به نظر من مهمترین ترک عادت ها، ترک محرماته و بعد،  ترک عادت های بد دیگه. دوستان! من این شعر حافظ رو که می خونم یه تلنگری برام می شه: کاروان رفت و تو در خواب و بیابان در پیش؛ کی روی؟ ره ز که پرسی؟ چه کنی؟ چون باشی...

(محمد، 32 ساله از ساری)

******

سلام دوستان! برای ترک عادت های بدمان باید اول باور کنیم که واقعا اون عادت بد در وجود ما هست. دوم: درک کنیم که این عادت بد باعث آسیب به خودمون و رنجش اطرافیان و در نهایت تنهایی و افسردگی می شه. سوم: تصمیم کبری بگیریم برای کنار گذاشتنش. چهارم: برای عادت بدمون یه جایگزین خوب پیدا کنیم. مثلا یکی از آشنایان برای پر کردن خلا سیگار در انگشتان، قلم به دست گرفت و خطاط شد. پنجم و مهمتر از همه: باید برای همه این کارها عزت نفس داشته باشیم. درضمن؛ با توکل، زانوی اشتر ببند. پس یا علی!

(طیبه از شیراز)

******

سلام دوستان گل هم اندیش! چهارشنبه داشتم فوتبال نگاه می کردم. آخر مسابقه کارشناس گفت: این مسابقه 60  هزار تماشاچی داشت! منو می گی، یخ کردم!! پیش خودم گفتم: 54 هزار نفر که هیچ، اگه جمعیت هم اندیشا نصف این تماشاچی هام باشه، واااااای! ماشاالله چقدر خونوادمون بزرگه ها!!! نه؟!

(فاطمه، زرین شهر)

امید: اینو واقعا می گم. معتقدم حداقل صد هزار نفر هستیم؛ ولی بعضی ها بی وفایی می کنن و چراغ خاموش تو باشگاه حضور دارن. درسته که نمی تونیم همه پیامک ها رو درج کنیم؛ ولی واقعا برای بالا بردن کیفیت بحث ها، به نظرات همتون احتیاج داریم. 

******

راهکار: وقتی از انجام کاری ناامید شدید یا دیدید هر کاری می کنید که به هدفتون برسید؛ ولی نمی شه ناامید نشوید... به حمام بروید و یک دوش آب یخ، تأکید می کنم آب یخ، به مدت 5 دقیقه بگیرید و مدام تکرار کنید که: من می توانم... بعد هم یک راست به سراغ داروهاتون برید که سرما نخورید؛ البته اول منتظر می مونیم که امید خان امتحان کنه بعد نتیجه شو به ما هم اطلاع بده.. چطوره؟!

(مینا از گچساران)

امید: باشه! ولی اگه یه هفته نتونستم بیام باشگاه، تقصیر مینا خانومه ها!

******

سلام امید! سلام دوستان! چه برنامه تکان دهنده ای بود مستند شوک شبکه 3، می دونم درج نمی شه؛ اما حیفم میاد که این رو ارسال نکنم. این بار درباره شیشه بود. مردی معتاد به شیشه که بچه هاش رو شبیه هیولا می دید و...

******

سلام هم اندیشان! یکی از اساتید ما می گفتن: هیچ کس یه شبه تغییر نمی کنه؛ حتی فضیل عیاض که گفته اند با شنیدن یک آیه راهزنی رو کنار گذاشت هم از قبل 2 خصلت خیلی مهم داشت که هر کس داشته باشه عاقبت بخیر می شه. یکی نماز اول وقت و دیگری عدالت. درضمن، تمام سهم راهزنی خودش رو هم به فقرا می بخشیده؛ پس ما باید زمینه ترک عادات بد رو در خودمون ایجاد کنیم و با تفکر و تمرین و توکل، موفق بشیم. ان شاءا...

(یه دوست از شیراز)

******

سلام امید و دوستان! اینم یه جمله خوب: اندیشه بکارید و عمل برداشت کنید. عمل بکارید و عادت برداشت کنید. عادت بکارید و منش برداشت کنید. منش بکارید و سرنوشت برداشت کنید. از کتاب: راهکارهای موفقیت، اثر برایان تریسی.

(آیناز و گلناز، دو قلوهای نابغه، 18 ساله، ترکمن صحرا)

******

سلام امید و هم اندیشان. نه! بزنم به تخته خیلی دوستان فهیمی دارم... امید! من قانع شدم و با نظراتی که گفتن: پیشگیری بهتر از درمان است موافقم.

(همون طیبه خیییلی هم اندیش از آق قلا که سوال چالشی رو مطرح کرد)

******

سلام آقا امید؛ من از هرچه مواد مخدر هست بدم میاد. یه بار خواهر جاریم به من گفت: قلیون می کشی؟ گفتم نه! می دونی به من چی گفت؟ گفت: تو خیلی بچه مثبتی. قلیون که ضرر نداره! به نظر شما راست می گه؟

(نازنین رقیه از نیشابور، 19 ساله)

امید: مجبورم کردی برم یه مقاله درباره صحبت هایی که تو کنگره بیماری های ریه شده بود رو بخونم. ظاهرا قلیان از سیگار هم بدتره. به اضافه قارچ ها و میکروب هایی که تو لوله مرطوب قلیان رشد می کنن و در دراز مدت، باعث هزار جور بیماری می شن. تو اینترنت مطالب زیادی در اینباره هست.      

******

سلام هم اندیشان گل و آقا امید! من و خواهرم، دیشب موقع خوندن پیام ها، به لطیفه هایی که دوستان فرستاده بودن، کلی خندیدیم. نه به خاطر جدید بودنشون، به خاطر اینکه همه از پیام نمای شبکه بوووووق کپی شده بود و در آخر ممنون از اینکه موجبات خنده و شادی ما را فراهم کردید.

(زهرا و راضیه هم اندیش)

امید: دوستان خوبم! خواهشا از هر جا لطیفه می فرستین از پیام نماهای دیگه نباشه؛ چون دوستاتون خیلی روش حساس هستن.

******

سلام؛ دوستای عزیرم! مدتیه سوالی ذهنم رو مشغول کرده که اگر ما تمام تلاشمون رو برای رسیدن به هدفمون انجام بدیم و به نتیجه نرسیم باید از کجا بفهمیم که: تلاشمون کافی نبوده یا مصلحت خدا نبوده که ما به هدفمون برسیم؟ درضمن؛ یه نکته آموزنده که می تونه شامل ترک عادت بد هم بشه اینکه: کار بزرگ وجود نداره، به شرطی که آن را به کارهای کوچک تر تقسیم کنیم.

(اعظم، ۲۸ساله از اصفهان)

امید: سوال خیلی خیلی خوب و مهمیه! دوستان خوبم اول پیامک هاتون بنویسین: تلاش

******

محیط زیست: سلام؛ خوبین؟ منم خوبم. آماده شدم برم دانشگاه. چشمم ب جیب کنار کیفم خورد. داخلش پر بود از دستمال و پوست شکلات و از این جور چیزا. کیف پولمم اگه باز کنین کلی کاغذ شارژ استفاده کرده توشه. ی بارم تولد امام رضا راننده تاکسی برامون شربت گرفت لیوانشو آوردم خونه چون مسیرمون سطل آشغال نبود. تازشم کلی مسخرمم کردن دوستام. امید ب هم اندیشان بگو ازم یاد بگیرن.

(فاطمه هستم، 20 ساله از مازندران)

امید: خیالت راحت باشه. همشون استادن.

******

سلام به دوستای مهربونم؛ شما که می گین بعد 40 روز دوری از عادت بد فراموش می شه من هر وقت قصد ترک 1 عادت بد رو می کنم و توبه می کنم وسوسه می شم و شکست می خورم. دوباره میرم سمتش با اینکه 40 روز هم بیشتر توبه نگه می دارم؛ ولی نمی تونم. چیکار کنم که توبه نشکنم و خوددار باشم؟

(مهسا، 18 ساله از شیرگاه)

امید: اول پیامکتون بنویسین: چاره

******

سلام؛ دوستان هم اندیش! خسته شدید از سرعت لاک پشتی پیام نما؟ با زنگ زدن هم مشکلتون حل نشد؟ یه راه حل دارم. با خرید یک دستگاه مبدل دیجیتال، لاک پشت تبدیل می شه به یه خرگوش.

(مریم، گوشه نشین باشگاه)

******

سلام! خواستم بگم چیزی که باعث می شه بتونیم عادات بدمونو راحت تر ترک کنیم اینه که به این فکر کنیم که هرچه زمان می گذره و آدم سن بالاتر می شه ترک اون عادت بد سخت تر می شه؛ پس تا جوونی اخلاقتو خوب کن

(مطهره، ۶۹، دانشجوی جامعه شناسی)

******

سلام امید و هم اندیشان! یه حدیث ناب دارم از امام علی (ع): مواظب افکارت باش که گفتارت می شود. مواظب گفتارت باش که رفتارت می شود. مواظب رفتارت باش که عاداتت می شود. مواظب عاداتت باش که شخصیتت را می سازد.

(آجی راضیه از همین طرفا)

******

امید و هم اندیشان! شاید این حرف های خوب دوستان در ابتدا شعار به نظر برسه؛ ولی تکرار و تکرار گفتن خوبی ها، با گذشت زمان، با روح و روان آدمی عجین می شه و تبدیل به یه عادت رفتاری خوب خواهد شد.

(آرام، 33 ساله از مشهد)

******

سلام؛ من هر شب که می خوام مسواک بزنم یاد هم اندیشان می افتم و ناخودآگاه شیر آب رو می بندم تا هدر نره! قبل از آشنایی با شما و بحث مصرف گرایی، شیر آب ده دقیقه ای ول بود! ممنون که باعث شدین یه ادت بد رو ترک کنم.

(فرزانه)                                                         

******

سلام امید! من و خواهرم مریم تو راهیم. داریم از کتابخونه برمی گردیم. رفته بودیم عضو بشیم که شدیم! داداش! فکرایی تو سرمون داریم که نپرس.. می خوایم کل بچه های کتابخونه رو عضو باشگاهمون کنیم، چطوره؟

(ثریا آزادی از تبریز )

******

سلام عزیزانم! من عادت دارم سر به سر ملت بذارم. امید! نمی دونی چ کیفی داره. اگه بخواین براتون کلاس آموزشی می ذارم! آموزش شیطنت!

(شیما، جویای دانش)

امید: حالا یه دوری بزنیم! خبرت می کنم. تا فردا

ارسال شده توسط: امید و پیام

به اشتراک بگذارید...

کد امنیتی رفرش

مطالب مشابه:

  1. هم اندیشان پنجشنبه 2 آذر 1391
  2. هم اندیشان چهارشنبه 1 آذر 1391
  3. هم اندیشان سه شنبه 30 آبان 1391
  4. هم اندیشان دوشنبه 29 آبان 1391
  5. هم اندیشان یکشنبه 28 آبان 1391