• سه شنبه 1394/02/08 - تعداد بازدید 7 مرتبه
    امید: سلااااااام بر دوستان بامرااااااام؛ راستش! آدما گاهی به دلایل مختلف، گیج می زنن. گاهی بدجور و گاهی هم کم جور! منم ظاهرا دیروز بدجور گیج ز
  • دوشنبه 1394/02/07 - تعداد بازدید 37 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ خدا حفظتون کنه دوستان بامرااااام
  • یکشبنه 1394/02/06 - تعداد بازدید 51 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ می گم اگه یه راننده به پلیس بگه: "باور کن تا حالا من یواشکی بارها با سرعت 180 تا هم رفتم و هیچ اتفاقی نیفتاده. بذارین من راحت ب
  • شنبه 1394/02/05 - تعداد بازدید 61 مرتبه
    امید: سلااااام؛ می دونین الان تو ذهنم داره چی می گذره؟ اینکه شماها خیلی خوبین. خیییییلی!... دلیل دارم براش. فکر نکنین رو هوا دارم حرف می زنم. دلی
  • چهارشنبه 1394/02/02 - تعداد بازدید 75 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ می گم حواستون که هست؟ حواستون به اینکه از بحثا برداشت اشتباه نکنین! آخه ممکنه از اونور بوم بیفتیم. آخه می شناسم کسانی رو که ب
  • سه شنبه 1394/02/01 - تعداد بازدید 81 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ امروز یکی از همکارا بهم گفت: "باورم نمی شه! فردا چهلم مادر آقای رزاقه. چه زود گذشت! مگه می شه؟ انگار، دیروز بود!" انگشت به دهن
مشاهده آرشیو کامل مطالب
کمی طاقت داشته باشید...
مشاهده تالارهای اعضا

    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 19 اسفند 1392
    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 12 اسفند 1392
    • همایش هم اندیشان دزفول ، اهواز ، اندیمشک ، شوشتر - در دزفول
    • 24 بهمن 1392
    • همایش هم اندیشان تهرانی - قرچک ورامین
    • 8 آذر 1392
    • همایش اندیشه سبز - مشهد مقدس
    • 9 آبان 1392
    • هم اندیشان در همایش بزرگداشت حافظ
    • 19 مهر 1392
    • چهارمین میزبان هم اندیشان در صداوسیما : برنامه پنجشنبه اردیبهشت
    • 18 مهر 1392
    • سومین حضور امید در تلویزیون - برنامه اردیبهشت
    • 8 مهر 1392
    • همایش هم اندیشان مشهد مقدس
    • 27 شهریور 1392
    • اولین همایش طرح همیاری بانوان هم اندیش
    • 26 مرداد 1392
    • حضور امید در برنامه طلوع
    • 1391
    • اولین تصویر گرفته شده از پیام
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • فعالیت های شخصی و ابراز علاقه هم اندیشان
    • نمایشگاه کتاب 1392
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • اردیبهشت 1392
    • همایش یزد هم اندیشان
    • اسفند 1391
    • اولین همایش هم اندیشان تهرانی
    • 22 مهر 1391

« در حال حاضر باشگاه هم اندیشان فعالیتی ندارد. ادامه بحث ها در وبلاگ جناب بیدگلیان جریان دارد »


اگر در این سایت عضو می شوید ، حتما شهر خود را نیز وارد کنید.
پس از عضویت در این سایت می توانید در بخش انجمن های تخصصی به فعالیت پرداخته و با دیگر هم اندیشان بحث و گفتگو داشته باشید.

»آرشیو پیامکهای باشگاه

»آلبوم عکس خاطرات

»آلبوم فیلم

»درباره هم اندیشان

»مرجع شماره های کاربردی


هم اندیشان یکشنبه 28 آبان 1391

مجموعاً 0 امتیاز از 5 توسط 0 نفر
| نظرات داده شده (0) | مربوط به موضوع: راهکار برای تغییر عادت های بد ، 1391 ،

-  سلام؛ واااااااااااااااااای! بیچاره شدم؛ وااااااااااااااای! بدبخت شدم!

- هم اندیشان: چی شده؟؟

- دیگه چی می خواستین بشه؟ عادتای بدمو نوشتم که ای کاش زودتر این کارو می کردم. یه چند صد صفحه ای شده!! حالا من چی کار کنم؟ چه طوری این همه عادت بد رو ترک کنم؟ اینا همه به کنار؛ اعتماد به نفس بیچارم با دیدن این همه عادت بد افتاده کف اتاق و هر کار می کنم بلند نمی شه!

(مریم از مشهد)

امید: سلام دوستان! یکی یه لیوان آب قند برا آبجی مریم بیاره تا حالش جا بیاد. آبجی! آروم باش همه چیز درست می شه. تا هم اندیشان رو داری، غم نداری. به نظر من برای شروع، خیلی به خودت سخت نگیر تا افسردگی پیدا کنی. با یه عادتی که فکر می کنی می تونی از پسش بر بیای شروع کن و به تدریج سعی کن اون رو از بین ببری. شیرینی این کار بهت کمک می کنه تا با اراده و قدرت بیشتر، سراغ عادت های مهمتر بری. با رفتن رو به خوبی ها، خیلی از عادات بد هم خود به خود رفع می شه.      

******

سلام؛ من عادت خیلی بد دعوا کردن داشتم. برا ترکش با خودم قرار گذاشتم هفته ای یه بار حق دعوا کردن دارم! وقتی بهش عادت کردم قرارو به ماهی یه بار رسوندم. الآن به زحمت فصلی یه بار دعوا می کنم.

(آلاهیدا از آمل)

امید: آبجی! امیدوارم سهمیه فصل پاییزت رو به جا آورده باشی. اینجوری خیال هم اندیشان هم راحت تره! 

******

سلام هم اندیشان! متاسفانه من عادت بد غیبت کردنو دارم و هر شب از احساس گناه ساعت ها خوابم نمی بره. حالا که یه فرشته کوچیک در وجودم هست و پنج ماه دیگه به دنیا میاد می خوام این گناه بزرگو واسه همیشه ترک کنم. تو رو خدا کمکم کنید.

(س، 65، لاهیجان)

******

سلام آقا امید و دوستان هم اندیش! من الان دارم سریال راستش را بگو رو که هر شب از شبکه یک پخش می شه میبینم. چقدر جالبه! موضوعش در مورد کنترل زبانه که خیلی از عادت های بد از اون سرچشمه گرفته.

(زارع، اصفهان)

******

سلام؛ عادت بد مثل سرطان می مونه. هر چی بیشتر انجام بشه، بیشتر تو آدم ریشه پیدا می کنه؛ پس باید هرچه زودتر ازش خلاص شد.

(احسان دوستدار۳۷۰)                                                                  

******

دوستای گلم سلام! برای ترک عادت های بدمون باید نیاز ترکشو از درون حس کنیم. اینطوری دیگه طرفش نمیریم و ازش متنفر می شیم.

(آبجی فاطمه از گرگان)

******

سلام؛ باید به نتایج کار بدی که می کنیم فکر کنیم. اگه اون لحظه که قصد انجامشو داریم پیامداشو جلو چشمون بیاریم، از انجامش منصرف می شیم. معمولا انسان تا سرش به سنگ نخوره متوجه کارای اشتباهی که می کنه نیست.

(فاطمه از جالق)

******

سلام! من هیچوقت با خدا خلوت نمی کردم تا برا ترک ی کار بدم تصمیم گرفتم یاد خدا تو دلم زنده باشه. همیشه حس می کردم کنارمه. خیلی خوب اون کارو کنار گذاشتم. یکی از روش های ترک عادت یاد خدا بودنه. بعد اون ماجرا من همیشه شبا تو رختخواب اول چند تا صلوات می فرستم بعدش با خدا حرف می زنم و دعا می کنم. آخ! اگه بدونین با چه آرامشی می خوابم! امتحانش بد نیس! البته هر شب.

******

سلام؛ امروز رفتم نون بگیرم همسایمون تو نونوایی کار می کنه. می خواست به من بدون نوبت نون بده؛ ولی من قبول نکردم؛ چون نمی خواستم حق دیگران ضایع بشه، کار خوبی کردم؟

(مهسا، تالش)

امید: این خودسازیه! کلی هم حس خوب در آدم ایجاد می کنه. حتما همتون تجربه کردین. همین حس خوب تا مدتی به آدم کمک می کنه تا خطا نکنه. چون دلمون نمی یاد با انجام خطایی، شیرینی و لذت کار خوبمون رو از دست بدیم. حالا تصور کنین تعداد این جور خوبی ها اگه بیشتر بشه، بهترین راه برای مبارزه با عادت های بده. خیلی بهمون کمک می کنه. راستی! دیروز آبجی مهسا پرسید: چه کار کنیم تا دوباره به عادت بدی که ترک کنیم رو نیاریم؟     

******

چاره: سلام؛ به این فک کن که تو این مدت یه کم سختی کشیدی تا عادت بدتو ترک کنی حالا اون عادت بد اونقدر ارزش داره که بخوای دوباره تکرارش کنی و تلاشتو نادیده بگیری. به این هم فک کن که آخرتت ارزش بیشتر داره تا این عادت بد...

(آناهیتا، 72، یاسوج)

******

چاره: سلام؛ آبجی مهسا! راستشو بخواین منم مثل شما بودم. چندین و چند بار توبه کردم و شکستم. تا اینکه پارسال درست شب عاشورا تصمیم گرفتم و  از صمیم قلب توبه کردم. بعد تو تقویم دیوار آشپزخونه که همیشه جلو چشممه روزایی که اون کارو انجام ندادم شمردم و هر روز این شادی رو با مادرم شریک می شدم. به این ترتیب، الان درست یه ساله که دیگه اون کارو نمی کنم. عاشورای امسال رو از دست نده.

******

چاره: سلام؛ با یه تصمیم کبرایی می تونیم عادتمون رو ترک کنیم؛ ولی اگه این ترک عادت، دوام نداره باید بدونی اراده ای که داری اراده پطرسی نیست. ارادت رو قوی کن مثل پطرس یا حتی مثل مورچه ای که توی بالا بردن دونه بعد از بارها شکست خوردن بالاخره موفق می شه.

(محسن، ۳۷۰،  از شیراز)

******

سلام خدمت آقا امید و اعضای خانواده بزرگ هم اندیشان: امید جان! تعدادمون از صد هزار بالا رفته. پنجشنبه یه کاروان بردم شهر قم. تا برگشتن براشون از باشگاه گفتم و دعوتشون کردم. برای فردا شب، شام هر چی داریم یه چهل تایی اضافه کن.

(غلامرضا از تویسرکان)

******

چاره: سلام! منم چند سالی بود که یه عادت بد داشتم و هر بار که توبه می کردم وسوسه می شدم و دوباره تکرارش می کردم تا اینکه پارسال رفتم مشهد و اونجا از ته قلبم به امام رضا قول دادم که دیگه تکرارش نکنم. از اون موقع هر وقت می خواستم تکرار کنم یاد عهدم می افتادم و از انجامش منصرف می شدم.

(مریم از اصفهان)

******

درسته! اگه واسه ترک عادتت به یه شخص مهم مثل خدا، ائمه و... قول بدی دیگه از انجام اون کار شرم می کنی. من خودم به حضرت فاطمه قول دادم و اون عادت بد رو ترک کردم. اگه آدم خدا دوست بدونه چه گناهی رو انجام می ده، به خاطر همون خدا، ترکش می کنه. این یه راه تضمین شده است.

(یگانه، 17، مشهد)

******

چاره: سلام! آبجی مهسا! اگه حتی کمتر از40 روز می تونی توبه خودتو نگه داری و بعدش وقتی دوباره اون کارو انجام می دی ناراحت می شی این ناراحتی نشونه خوبیه! این یعنی نسبت به کاری که کردی بی تفاوت نیستی. یعنی واقعا می خوای که اون عادت رو ترک کنی. یعنی اون نفس ملامتگرت هنوز زنده ست؛ ولی ما یه دشمن قسم خورده داریم. هر وقت توبه کردی و دوباره وسوسه شدی، اول از جاهایی که وسوسه ات می کنه فاصله بگیر. همیشه سعی کن وضو داشته باشی.

(محمد، 19ساله، دانشجو از لنگرود)

******

چاره: سلام؛ تو احادیث گفته شده که اگر کسی شیرینی گناه، درونش وجود داره، توبه کردن یه جور مسخره کردنه خدا حساب می شه. اول شما باید از گناهت پشیمونشی و قلبا بزاریش کنار.

(شیما)

******

چاره: سلام به همگی! آجی مهسا باید توی اون چهل روز با باور و ایمان قلبی کامل نسبت به اینکه اون عادت بد برات ضرر داره، اون کارو انجامش ندی. نه از روی اجبار. مضرات عادت بدت رو مدام برای خودت تکرار کن.

(آرزو، دانشجوی حسابداری، اصفهان)

******

سلام؛ یک تجربه: خوشبختی در یک کادوی زیبا هدیه داده نمی شود، آن را باید از لا به لای کوهی از سنگ بیرون کشید.

(صائمه، 23ساله، گیلان)

******

سلام بر همگی! شیماجون اگه خواستی کلاس آموزش شیطنت بزاری اسم منم تو لیست اساتید بنویس. درآمدش نصف نصف

(باران، 22 ساله، لیسانس نرم افزار)

امید: آبجی شیما فکر کنم تعداد اساتید از دانشجویان بیشتر باشه. من که از پیامکا اینجوری فهمیدم. کاسبیت کساده!

******

چاره: سلام بر همگی! آبجی مهسا معنی سوره مبارک توبه رو بخون. مخصوصا آیه 104 خیلی خوبه.

(فرشته، 18 س، پشت کنکوری، عاشق باشگاه، سرپل ذهاب)

******

چاره: سلام؛ آبجی مهسا! ناامید نشو! خداوند می فرمایند: صد بار اگر توبه شکستی باز آی. از روی تجربه بهت می گم.

(معصومه توکلی از اصفهان)

******

چاره: بعضی مواقع، آدم بعد از اینکه موفق می شه عادتشو ترک کنه، دیگه ازش غافل می شه و همین باعث وسوسه شدنش می شه!

(فاطمه، دانشجوی پرستاری، 19 ساله)

******

با درود فراوون! برای یه گناه بزرگ توبه کرده بودم؛ ولی بعد از توبه، یه دفعه دیگه انجامش دادم. کلی پیش خدا خجالت کشیدم. برای جبرانش تصمیم گرفتم چند تا کار خوب بکنم... امیدوارم خدا من و همه رو ببخشه.

(هانیه، ۱۹ ساله)

******

سلام به همه؛ دوستان! یه سری به مجله گلبرگ صفحه 785 پیام نما شبکه 3 بزنید. ضرر نمی کنید.

(اعظم از لاهیجان)

******

سلام بر هم اندیشان؛ 9 ساله بودم که توسط یکی از هم کلاسی هام با یه عادت بد که واقعا نمی دونستم عادت بدیه آشنا شدم. 21 سالگی فهمیدم که اون عادت بده و گناه هم هست! بینهایت ناراحت شدم. توبه کردم اما چون بهش عادت کرده بودم کنار گذاشتنش سخت بود. دو سال تلاش کردم. با اراده بالایی که داشتم کمتر شده بود؛ اما من می خواستم کاملا از بین بره. 24 ساله بودم که تو ایام فاطمیه یکدفعه به خودم اومدم. از حضرت زهرا مدد گرفتم. تو این دو سال هر موقع به ذهنم میومد با دعا و صلوت به خصوص زیارت عاشورا، از ذهنم بیرونش می کردم. همون ایام فاطمیه عادت بد رو کشتمش و دیگه برنگشت. الان 6 ساله از اون قضیه می گذره. عادت بدی که از بچگی باهام بود، بعد از 15 سال از بین رفت! نگید نمی تونید. بگید هرگز زانو نخواهم زد حتی اگر سقف آسمان از سرم کوتاهتر باشد. شکست ناپذیر باش... خدایا! من خوشبخت ترینم؛ چون همیشه و همه جا بخصوص مواقع سختی تو رو در کنارم دارم.

(بنده همیشه امیدوار به رحمت خدا)

******

سلام! آقا این سرعت پیام نما با مبدل هم حل نمی شه، ما از طریق مبدل شبکه ها رو می گیریم؛ اما سرعت کمه. چاره اینه که با شماره ای که آقا امید گفته و خواهد گفت تماس بگیریم. اونقدر تماس بگیریم تا به فکر حل مشکل بیفتن.

(مائده، مشکل حل کن باشگاه)

امید: تهرانی ها با شماره 162 و شهرستانی ها با شماره 0212781 تماس بگیرن. خب! حالا بریم سر پاسخ هایی  که به سوال اعظم خانوم دادین. چطور بفهمیم تمام تلاشمون رو برای هدفی که در نظر داریم انجام دادیم تا اگه موفق نشدیم، خیالمون راحت باشه؟  

******

تلاش: آبجی اعظم به نظرم باید خودت به باور قلبی یا یه جور یقین برسی که هر کاری و هر تلاشی تونستی انجام دادی و اگه نشده خواست خداست. منظورم اینه که از همه پتانسیلت واسه کاری یا چیزی که می خوای استفاده کرده باشی.

(الهه شرقی، روان شناس آینده از شهرکرد)

******

تلاش: اعظم خانوم قدیما که تحریف تو احادیث زیاد بود می گفتن هر حدیثی که با عقلتون جور در نیومد باطله؛ اگه به چیزی که می خوایم واقعا اعتقاد داشته باشیم و از روی عقل باشه نه احساس؛ پس اگر بی نتیجه موند کم کاری خودمونه.

(عاطفه مهندس از گرگان)

******

تلاش: سلام؛ ما باید تا اونجایی که خودمون از تلاشمون راضی هستیم و واقعا آخرین حد اونه جلو بریم. دیگه بعدش با خداست... این رو هم در نظر بگیرید که اگه خدا نعمتی به بنده اش می بخشه، به خاطر فضل و کرمشه؛ پس نباید از خداوند طلبکار بود. کتاب تفسیر همراه.

(سعید ض،20، آذرخواران)

******

تلاش: اگر برای رسیدن به هدف راهی رو انتخاب کردیم و شکست خوردیم و دو مرتبه از همون راه خواستیم که به مقصد برسیم معلومه که ما در اشتباهیم؛ باید راه های مختلف رو امتحان کنیم؛ و اگر بهش نرسیدیم حتما حکمتی در اونه.

******

تلاش: سلام؛ من وقتی امسال کنکور قبول نشدم به خودم گفتم: 2 راه بیشتر نداری. یا بیشتر از قبل تلاش می کنی و به هدفت میرسی یا با هزار جور بهونه (خدا نخواست یا قسمت نبود یا سرنوشته) بی خیالش میشی و میری سراغ رشته های پایین تر. ولی من راه اول رو انتخاب کردم.  همه باید نهایت تلاششون رو بکنن و دنبال بهونه نگردن. یادتون باشه خدا همیشه بهترین ها رو واسه ما می خواد.

(آرزو، 19 ساله از رشت)

******

تلاش: سلام به آقا امید و هم اندیشان اگر قبل از انجام کار به خدا توکل کنیم و مصلحت کار رو به خدا واگذار کنیم و درحد توانمون تلاش کنیم، نتیجه هر چه باشه انسان احساس رضایت می کنه.

(هستی، مهندس کشاورزی  از مشهد)

******

تلاش: وقتی می گن خدا صلاح آدم ها رو بهتر می دونه بهش اعتماد کن؛ چون اکثر اوقات بعد از یه مدت که به آرزومون نرسیدیم اتفاقی میفته که خدا رو شکر می کنیم که حاجتمون برآورده نشده. درضمن خدا قول داده به کسی که تو این دنیا به حاجتش نرسه تو اون دنیا آنچنان جبران می کنه که آرزو می کنیم کاش هیچکدوم از حاجت های دنیاییمون برآورده نمی شد.

******

سلام؛ خوبین؟ یه سوال! من از کجا بدونم کدوم عادتم بده؟

(نسرین،۲۰)

امید: اول پیامک هاتون بنویسین: نشانه. خدانگهدارتون! به پیامک بعدی هم توجه بنموویین....

سلام امید و پیام و هم اندیشان خوب اندیش! دیشب فیلم طلا و مس رو دیدم؛ خدایا شکرت که می تونم قابلمه آب رو راحت روی اجاق بذارم. خدایا شکرت که راحت راه میرم. خدایا شکرت که هنوز اشکهام جاری می شه و...

(سارا از رامهرمز)

ارسال شده توسط: امید و پیام

به اشتراک بگذارید...

کد امنیتی رفرش

مطالب مشابه:

  1. هم اندیشان پنجشنبه 2 آذر 1391
  2. هم اندیشان چهارشنبه 1 آذر 1391
  3. هم اندیشان سه شنبه 30 آبان 1391
  4. هم اندیشان دوشنبه 29 آبان 1391
  5. هم اندیشان شنبه 27 آبان 1391