• سه شنبه 1394/02/08 - تعداد بازدید 7 مرتبه
    امید: سلااااااام بر دوستان بامرااااااام؛ راستش! آدما گاهی به دلایل مختلف، گیج می زنن. گاهی بدجور و گاهی هم کم جور! منم ظاهرا دیروز بدجور گیج ز
  • دوشنبه 1394/02/07 - تعداد بازدید 37 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ خدا حفظتون کنه دوستان بامرااااام
  • یکشبنه 1394/02/06 - تعداد بازدید 51 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ می گم اگه یه راننده به پلیس بگه: "باور کن تا حالا من یواشکی بارها با سرعت 180 تا هم رفتم و هیچ اتفاقی نیفتاده. بذارین من راحت ب
  • شنبه 1394/02/05 - تعداد بازدید 61 مرتبه
    امید: سلااااام؛ می دونین الان تو ذهنم داره چی می گذره؟ اینکه شماها خیلی خوبین. خیییییلی!... دلیل دارم براش. فکر نکنین رو هوا دارم حرف می زنم. دلی
  • چهارشنبه 1394/02/02 - تعداد بازدید 75 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ می گم حواستون که هست؟ حواستون به اینکه از بحثا برداشت اشتباه نکنین! آخه ممکنه از اونور بوم بیفتیم. آخه می شناسم کسانی رو که ب
  • سه شنبه 1394/02/01 - تعداد بازدید 81 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ امروز یکی از همکارا بهم گفت: "باورم نمی شه! فردا چهلم مادر آقای رزاقه. چه زود گذشت! مگه می شه؟ انگار، دیروز بود!" انگشت به دهن
مشاهده آرشیو کامل مطالب
کمی طاقت داشته باشید...
مشاهده تالارهای اعضا

    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 19 اسفند 1392
    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 12 اسفند 1392
    • همایش هم اندیشان دزفول ، اهواز ، اندیمشک ، شوشتر - در دزفول
    • 24 بهمن 1392
    • همایش هم اندیشان تهرانی - قرچک ورامین
    • 8 آذر 1392
    • همایش اندیشه سبز - مشهد مقدس
    • 9 آبان 1392
    • هم اندیشان در همایش بزرگداشت حافظ
    • 19 مهر 1392
    • چهارمین میزبان هم اندیشان در صداوسیما : برنامه پنجشنبه اردیبهشت
    • 18 مهر 1392
    • سومین حضور امید در تلویزیون - برنامه اردیبهشت
    • 8 مهر 1392
    • همایش هم اندیشان مشهد مقدس
    • 27 شهریور 1392
    • اولین همایش طرح همیاری بانوان هم اندیش
    • 26 مرداد 1392
    • حضور امید در برنامه طلوع
    • 1391
    • اولین تصویر گرفته شده از پیام
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • فعالیت های شخصی و ابراز علاقه هم اندیشان
    • نمایشگاه کتاب 1392
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • اردیبهشت 1392
    • همایش یزد هم اندیشان
    • اسفند 1391
    • اولین همایش هم اندیشان تهرانی
    • 22 مهر 1391

« در حال حاضر باشگاه هم اندیشان فعالیتی ندارد. ادامه بحث ها در وبلاگ جناب بیدگلیان جریان دارد »


اگر در این سایت عضو می شوید ، حتما شهر خود را نیز وارد کنید.
پس از عضویت در این سایت می توانید در بخش انجمن های تخصصی به فعالیت پرداخته و با دیگر هم اندیشان بحث و گفتگو داشته باشید.

»آرشیو پیامکهای باشگاه

»آلبوم عکس خاطرات

»آلبوم فیلم

»درباره هم اندیشان

»مرجع شماره های کاربردی


هم اندیشان دوشنبه 6 آبان 1392

مجموعاً 0 امتیاز از 5 توسط 0 نفر
| نظرات داده شده (0) | مربوط به موضوع: 1392 ، بحث آزاد ،

هم اندیشان دوشنبه 6 آبان 1392

سلام دوستان؛ دیروز دکتر خسروی یه حدیث از پیامبر (ص) از کتاب بحارالانوار خوند که خیلی تکون دهنده بود: "زنی که شوهر خود را بیازارد، تا زمانی که او را خشنودش نسازد و او را همراهی نکند خداوند هیچ نماز و عمل خیری را از او قبول نمی کند و همچنین است برای مرد."

(محمدرضا، سرباز دور از وطن، الان تهران)

امید: سلاااااام به همه دوستان من؛ به خصوص سربازان دور از وطن که یکیشون آقا محمدرضای گله؛ ببینین دوستان! اینکه می گن اگه خدا تو زندگی آدم باشه، انسان به سرچشمه آرامش وصل می شه دلیلش اینه که وقتی خدا تو جای جای زندگی آدم باشه، کارهامون هم همه رنگ خدایی می گیره؛ وقتی هم کارها رنگ خدایی بگیره، مشکلاتمون کمتر می شه. اون موقع هم رضایت خدا رو داریم و هم مشکلاتمون کمتره و همینه که به آرامش می رسیم. راستی! جهت یادآوری: دکتر خسروی، یکشنبه ها، ساعت هشت و نیم تا نه صبح تو برنامه "سلام تهران" در شبکه پنج، درباره چگونه زیستن، صحبت می کنه. به نظر من اگه آدم به اندازه چند ساعت برنامه خوب تلویزیون رو تو هفته "گلچین" کنه و ببینه خیلی خوبه؛ اینو از این جهت گفتم که تلویزیون تو خیلی از خونه ها همییییینطور روشنه!!!

******

سلام به اندیشه هایی که همشون زیباست و به ما درس بهتر زندگی کردن رو یاد می ده. درباره آرامش صحبت کردین خواستم یادآوری کنم که یکی از اون منبع های انرژی، خوندن نماز شبه که تاثیر فوق العاده ای داره.

(زهرا، روانشناس)

امید: می دونید چرا اینطوره؟ چون تو موقعی که خیلی ها تو عمق خوابن تو تونستی.... همینه که باعث می شه حس متفاوتی داشته باشی. اصلا هر چی انجام کاری که داری برا خدا انجام می دی سخت تر و متفاوت تر باشه حسی که دریافت می کنی زیباتره.

******

سلام امید! من که روزی سه بار مسیر آرامش رو میرم و بر می گردم! جای دوری نیست! از خونمونه تا مسجد...

(سامان، کاشان)

امید: رو فرش قرمز، هم اندیشان رو که دعا می کنی؟

******

اینم لطیفه: یه کانگرو بچشو گم می کنه زنگ می زنه 110 و می گه: جیبمو زدن! سلام؛ اینجوری هم می شه لبخند خدا رو حس کرد حتی با یه لطیفه. مگه نه امید؟

(راضیه، تولم شهر، لاکسار)

امید: یه مشکل اینه که خیلی از ما فکر می کنیم فقط یه کارای خاصی هستش که خدا رو خشنود می کنه. هر کاری که باعث یه حس خوب واقعی و یه احساس رضایت درونی تو ما بشه مطمئن باشین خدا رو هم بیشتر از خودمون خشنود می کنه. مثلا خاموش کردن تلویزیونی که بی جهت روشنه!

******

سلام؛ من چهل سالمه و ازدواج نکردم. با پدر 80 ساله و مادر 70 ساله ام زندگی می کنم. وجود اون ها واقعا به من آرامش می ده. هر شب قبل از خواب برای اون ها دعا می کنم. وقتی از خونه بیرون می زنم مادرم برام هفت قل هو الله می خونه. به نظر خودم ثروتمند ترین و خوشبخت ترین آدم روی زمینم. برای طول عمر و سلامتی پدر و مادر من و همه پدر و مادرهای خوب دنیا دعا کنید. حرمت نهادن به پدر و مادر هم در بودنشان به انسان آرامش می دهد و هم زمانی که از کنار ما می روند؛ چون بعد از اون ها وجدانمون راحته که حرمتشون رو نگه داشتیم. من همیشه هم اندیشان رو برا مادرم می خونم.

امید: می بینین نوع نگاه انسان چقدر تو آرامش انسان تاثیر گذاره؟

******

سلام دوستان هم اندیشم؛ خب! حالا می خوام چند تا نکته که خانوم ها باید در قبال همسراشون انجام بدن رو براتون بگم: (از کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی): 1. به همسرتان اعتماد کنید. 2. از رفتار و تلاش او قدردانی کنید. 3. وقتی همسرتان هنگام رانندگی راه را گم کرد بر سر آن قیل و قال راه نیدازید. 4. هنگامی که مرد مرتکب اشتباه شد سرزنشش نکنید و نگویید "من که این را قبلا به تو گفتم؟!"

(راحله، 18 ساله، دانشجوی حسابداری، همشهری خیام)

امید: پس یاد گرفتن مهارت ها هم یکی از مهمترین راه های عملی رسیدن به آرامشه؛ چون باعث می شه خیلی از مشکلاتمون حل شه و یا حداقل، کم شه.

(حواستون بود؟ آهنگین شدا) 

******

زنگ تفریح: یکی به رفیقش می گه: می خوام دختر شاه رو بگیرم! رفیقش می گه: مگه کشکیه؟! می گه: بابا! من که راضیم، ننم هم که راضیه، فقط مونده شاه و دخترش!

(زهرا، 18 ساله، کرج)

******

سلام بر همگی؛ امید! مگه حباب ترکوندن فقط مختص دختر خانومای باشگاست!؟ پس چرا آقا پسرای باشگاه دست بکار نمی شن تا اونا هم چند تا حباب بترکونن کیف کنیم!؟

(مرتضی، 70، دانشجوی نقشه برداری، قوچان)

امید: خب! راست می گه دیگه! ولی یادتون باشه حباب ترکوندن هم مهارت می خواد. نزنین یه دفعه طرف رو له و لورده کنین. گاهی لازمه به تدریج این کار اتفاق بیافته تا طرف مقابل، خودش سرد شه؛ ولی یکی نیست بگه آخه چرا از اول باید چنین اشتباهی صورت بگیره که راه حلش شکوندن دل و گاهی نابود کردن زندگی یکی دیگه باشه؟ هان؟!

******

دیگران را ببخشید نه برای اینکه دیگران ارزش بخشیدن دارند، برای اینکه شما ارزش آرامش دارید. دکتر آزمندیان.

(الهام، 71، خرم آباد، خیاط آینده)

******

اندکی شوخی... پول همه چیز دنیا نیست؛ اما دست کم باعث می شه بچه هاتون هر روز به شما سلام کنن!

******

مشاعره:

دیده ی اهل طمع به نعمت دنیا

پرنشود همچنان که چاه به شبنم.

(مریم، دانشجوی حسابداری)

امید: آخ! آخ! چی گفتی مریم خانوم! خلاصه می خواد بگه: زرق و برق دنیا تمومی نداره! اگه با پشتوانه های فکری درست، "کنترلی" رو خودمون نداشته باشیم همیشه باید حسرت به دل و در حال دویدن باشیم و هیچوقت هم احساس رضایت نکنیم. دیروز یکی که یه ماشین شاسی بلند گرون قیمت زیر پاش بود، داشت به یکی دیگه می گفت: ماشینای جدید رو دیدی؟ صندوق عقبش سنسور داره و اگه چیزی تو دستات باشه و نتونی با دست، درش رو باز کنی می تونی پاهات رو به سنسور نزدیک کنی تا درش باز شه. اگه یادتون باشه چند روز پیش نتایج نظرسنجی یکی از کشورها درمورد آرامش رو گفتم. مردم تو این نظرسنجی، رو چهار تا چیزی که باعث آرامش می شه تاکید داشتن. یکیش بحث "کنترل" بود. دومیش کار داشتن؛ سومیش اجتماعی بودن؛ و چهارمیش هم عبادت. پیامک بعدی هم داره باز، مورد چهارمی رو تایید می کنه. 

******

سلام؛ اگر به عقاید مذهبی و معنوی پایبند باشید به یکی از باافتخارترین روش های رسیدن به آرامش خاطر رسیده اید. داشتن یک تکیه گاه معنوی درحد تعادل، موجب آرامش می شود!

(نسترن)

امید: جالبه حتی تو کشورهایی که مردمش خیلی اهل دینداری نیستن سعی می کنن خودشون رو یه جورایی با کارهای خیریه داوطلبانه آروم کنن؛ پس این نشون می ده که واقعا نسترن خانوم به نکته مهمی داره اشاره می کنه و عقاید معنوی، نقش زیادی در آرامش انسان داره.  

******

سلام؛ ساده زیستی می تونه به رسیدن به آرامش کمک کنه. دور بودن از چشم و هم چشمی. می دونید؟ ما آرامش رو قربونی آسایش می کنیم. داشتن یک وسیله مثل جاروبرقی آسایش میاره؛ ولی ما برای داشتنش چه کارا که نمی کنیم!!

******

سلام؛ موضوع اینه که همه آرامش و آسایش می خوایم. پول درسته آسایش میاره؛ اما ممکنه آرامش نیاره! دقت کردین چی شد! حالا اگه گاهی دلت هوس ثروت کرد و نداشتی ببین ته دلت تو زندگی واقعا دنبال چی هستی! هر کی پولدار هم باشه آرامش رو می خواد؛ یعنی هدف هر انسانی از زندگی واقعی همینه؛ پس حداقل آرامشو می تونی با ایمان و عشق داشته باشی و به دیگران هم بدی.

******

سلام امید؛ خواستم بدونم برای تقویت زبان، خوندن کتاب های دوران مدرسه کفایت می کنه؟ حتی برای ارشد؟ یا حتما باید به یه آموزشگاه زبان مراجعه کنیم؟

(الهه)

امید: ببینین! اگه کتاب های زبان انگلیسی و یا عربی رو به ترتیب از اول راهنمایی شروع کنین و مرحله به مرحله و با دقت بخونین و برین جلو، کم کم می بینین که چه جالب! رسیدین به سال آخر دبیرستان و هیچ مشکلی هم ندارین! در حالیکه قبلا حداقل تو سال های آخر دبیرستان مشکل داشتین. دلیلش اینه که پایه تون حسابی قوی شده؛ ولی برای ارشد باید زبان تخصصی خوند، این پایه قوی، می تونه اونجا کمکتون کنه تا از پس زبان تخصصی هم بهتر بر بیاید. بدون پایه قوی تو زبان، هیچ کاری نمی شه کرد.

******

سلام به امید و همه دوستان؛ سودابه خانم! اگه زندگی خوبی داری، به خاطر مخالفت همسرت با کار بیرون، آرامشت رو بهم نریز. سرگرم شدن فقط به کار نیست، می تونی توی خونه شاگرد قبول کنی یا با کارهای خونه خودتو سرگرم کنی.

(فاطمه، ٢٧ ساله، بابلسر، هادى شهر)

******

سلام؛ به نظرم یکی از دلایل آرامش نداشتن اینه که هدف نداریم و کارهامون با بی برنامگی پیش میره. واسه همین هم مدام استرس داریم.

(راه چمنی از ورامین)

******

سلام؛

یادم باشد حرفی نزنم که به کسی بربخورد؛ نگاهی نکنم که دل کسی بلرزد؛ خطی ننویسم که آزار دهد کسی را. یادم باشد جواب کینه را با کمتر از مهر و جواب دورنگی را با کمتر از صداقت ندهم. یادم باشد از چشمه درس خروش بگیرم و از آسمان درس پاک زیستن. یادم باشد برای درس گرفتن و درس دادن به دنیا آمده ام نه برای تکرار اشتباهات گذشتگان. یادم باشد گره تنهایی و دلتنگی هر کسی فقط به دست خودش باز می شود. یادم باشد زمان، بهترین استاد است. یادم باشد از بچه ها می توان خیلی چیزها آموخت. یادم باشد قبل از هر کار، اول با انگشت به پیشانی ام بزنم تا بعد با مشت بر سرم نکوبم. یادم باشد قلب کسی را نشکنم. یادم باشد که عشق، کیمیای زندگیست.

(زینب)

امید: بازم به پایان آمد این دفتر و حکایت ها همچنان ادامه داره؛ ولی قبل از خداحافظی فقط بگم: چند تا از هم اندیشای فعال شهر مشهد بالاخره تونستن با تلاش خودشون و همکاری ما یه همایش مشترک با اداره محیط زیست شهر مشهد ترتیب بدن. فکر کنم بتونه زمینه خوبی برای خیلی از هم اندیشان فراهم کنه. قراره مسوولان محیط زیست مشهد و کلی خبرنگار هم بیان. درواقع، موفقیتی هستش که با دست خودتون داره شکل می گیره و حتما هم بازتاب خوبی خواهد داشت. قرار شده اونایی که قصد اومدن دارن اول پیامکشون بنویسن داوطلب. خب! مکان همایش: مشهد، بلوار وکیل آباد، جنب خیابان صدف، اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی. زمان همایش: ساعت ده تا دوازده صبح روز پنجشنبه نهم آبان. به امید موفقیت بیشتر هم اندیشان. در پناه خدا باشید.

به اشتراک بگذارید...

کد امنیتی رفرش

مطالب مشابه:

  1. هم اندیشان پنجشنبه 29 اسفند 1392
  2. هم اندیشان چهارشنبه 28 اسفند 1392
  3. هم اندیشان سه شنبه 27 اسفند 1392
  4. هم اندیشان دوشنبه 26 اسفند 1392
  5. هم اندیشان یکشنبه 25 اسفند 1392
  6. هم اندیشان شنبه 24 اسفند 1392
  7. هم اندیشان پنجشنبه 22 اسفند 1392
  8. هم اندیشان چهارشنبه 21 اسفند 1392
  9. هم اندیشان سه شنبه 20 اسفند 1392