• دوشنبه 1394/02/07 - تعداد بازدید 19 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ خدا حفظتون کنه دوستان بامرااااام
  • یکشبنه 1394/02/06 - تعداد بازدید 35 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ می گم اگه یه راننده به پلیس بگه: "باور کن تا حالا من یواشکی بارها با سرعت 180 تا هم رفتم و هیچ اتفاقی نیفتاده. بذارین من راحت ب
  • شنبه 1394/02/05 - تعداد بازدید 47 مرتبه
    امید: سلااااام؛ می دونین الان تو ذهنم داره چی می گذره؟ اینکه شماها خیلی خوبین. خیییییلی!... دلیل دارم براش. فکر نکنین رو هوا دارم حرف می زنم. دلی
  • چهارشنبه 1394/02/02 - تعداد بازدید 63 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ می گم حواستون که هست؟ حواستون به اینکه از بحثا برداشت اشتباه نکنین! آخه ممکنه از اونور بوم بیفتیم. آخه می شناسم کسانی رو که ب
  • سه شنبه 1394/02/01 - تعداد بازدید 67 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ امروز یکی از همکارا بهم گفت: "باورم نمی شه! فردا چهلم مادر آقای رزاقه. چه زود گذشت! مگه می شه؟ انگار، دیروز بود!" انگشت به دهن
  • دوشنبه 1394/01/31 - تعداد بازدید 58 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ راستش یه لقمه غذا رو اگه دوبار بجوی، می شه غورتش داد؛ ولی فرقش با لقمه ای که خوب جویده بشه از زمین تا آسمونه. باور نداری مجله
مشاهده آرشیو کامل مطالب
کمی طاقت داشته باشید...
مشاهده تالارهای اعضا

    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 19 اسفند 1392
    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 12 اسفند 1392
    • همایش هم اندیشان دزفول ، اهواز ، اندیمشک ، شوشتر - در دزفول
    • 24 بهمن 1392
    • همایش هم اندیشان تهرانی - قرچک ورامین
    • 8 آذر 1392
    • همایش اندیشه سبز - مشهد مقدس
    • 9 آبان 1392
    • هم اندیشان در همایش بزرگداشت حافظ
    • 19 مهر 1392
    • چهارمین میزبان هم اندیشان در صداوسیما : برنامه پنجشنبه اردیبهشت
    • 18 مهر 1392
    • سومین حضور امید در تلویزیون - برنامه اردیبهشت
    • 8 مهر 1392
    • همایش هم اندیشان مشهد مقدس
    • 27 شهریور 1392
    • اولین همایش طرح همیاری بانوان هم اندیش
    • 26 مرداد 1392
    • حضور امید در برنامه طلوع
    • 1391
    • اولین تصویر گرفته شده از پیام
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • فعالیت های شخصی و ابراز علاقه هم اندیشان
    • نمایشگاه کتاب 1392
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • اردیبهشت 1392
    • همایش یزد هم اندیشان
    • اسفند 1391
    • اولین همایش هم اندیشان تهرانی
    • 22 مهر 1391

« در حال حاضر باشگاه هم اندیشان فعالیتی ندارد. ادامه بحث ها در وبلاگ جناب بیدگلیان جریان دارد »


اگر در این سایت عضو می شوید ، حتما شهر خود را نیز وارد کنید.
پس از عضویت در این سایت می توانید در بخش انجمن های تخصصی به فعالیت پرداخته و با دیگر هم اندیشان بحث و گفتگو داشته باشید.

»آرشیو پیامکهای باشگاه

»آلبوم عکس خاطرات

»آلبوم فیلم

»درباره هم اندیشان

»مرجع شماره های کاربردی


هم اندیشان شنبه 11 آذر 1391

مجموعاً 0 امتیاز از 5 توسط 0 نفر
| نظرات داده شده (0) | مربوط به موضوع: چرا با اعتقاد به آخرت باز هم مرتکب گناه می شویم ، 1391 ،

امید: سلام یاران باوفا؛ خوبین؟ یه هفته جدید و یه بحث جدید. کمربندهاتون رو محکم ببندید که کشتی هم اندیشان داره راه می افته. کدوم کمربند؟! بابا! مگه نمی بینین راه به راه پلیس وایساده، داره جریمه می کنه. زیر صندلی هاتونه. خوب ببندینش!   

******

سلام؛ از یکی شنیدم که واژه انسان از نسیان میاد. یعنی: فراموشی؛ فهمیدم یکی از دلایلی که با وجود ایمان به خدا، گناه می کنیم، فراموشی ماست که نیاز به مراقبت زیاد داره. اگه اشتباه فکر می کنم بگید!

(مهنا از قم)

امید: به نکته خوبی اشاره کردی. شکی نیست که یکی از دلایل گناه کردن ما با وجود آگاهی از وجود آخرت و حساب و کتاب، فراموش کردنه؛ ولی خب؛ چه کار کنیم که دچار فراموشی نشیم. اول پیامک هاتون بنویسین: فراموشی 

******

سلام دوستان گلم و امید؛ به نظر من دلیل اصلیش غفلت از یاد خداست و اینکه شیطان اون کارو برامون زیبا جلوه می ده و ما از انجامش لذت می بریم. وقتی به این فکر کنیم که شیطان دشمن ما است و باید یه کاری کنیم که دل دشمن مون رو شاد نکنیم این کار می تونه کمک کنه.

******

سلام آقا امید و هم اندیشان؛ به نظر من هم شیرین نشون دادن یه گناه توسط شیطان، باعث می شه آدم ها از مرگ غافل بشن.

(الناز، 23 ساله از کنار بارگاه حضرت معصومه)

******

سلام امید! من یه برادرزاده دارم که یه نوزاد چند روزه است. می خوام جزو هم اندیشان بشه. کاش هم اندیشان حالا حالاها باشه تا "مایسا" بتونه خوب بودن رو از هم اندیشان یاد بگیره.

(رقیه از ترکمن صحرا)

امید: 17 سال بعد! مایسا خانوم! باور کنین تعداد پیامکا زیاده؛ اگه پیامک شما درج نشده به همین خاطره. مگه عمتون این چیزا رو بهتون نگفته! بابا! من "پیرمرد" رو اینقدر اذیت نکنین!       

******

سلام؛ امید! خیلی فکر کردم؛ اما به نتیجه ای نرسیدم. از چند نفر دیگه هم این سؤالو پرسیدم. اونام جوابی نداشتن. نمی دونم شاید به خاطر این گناه می کنیم که ایمانمون ضعیفه و نمازامونو با حضور قلب نمی خونیم.

(الهه از رشت)

******

سلام هم اندیشان؛ من همیشه اینو به خودم می گم؛ ولی وقتی موقعیت گناه واسم پیش میاد خیلی راحت به خودم می گم این دو روز دنیا خوشیتو بکن؛ ولی بعد پشیمون می شم.

(فاطمه، 18 ساله از همدان)

******

سلام؛ به نظر من چون ما آخرتمون رو جدی نمی گیریم و یا شاید به خودمون می گیم اشکالی نداره هر چقدر دلم می خواد گناه می کنم بعدش توبه می کنم.

(غزاله، ۱۸ساله از قم)

******

سلام؛ راستش من هر وقت که می خوام گناه نکنم یدفعه یاد این جمله، اگر صدبار توبه شکستی بازا، میافتم و دوباره گناه می کنم. بعدشم پشیمون می شم که دیگه فایده نداره. واقعا دیگه نمی دونم باید چکار کنم.

(حسن، ۲۱ ساله از روستای مشهدالکوبه، اراک)

******

سلام به همه؛ هم اندیش عزیزی که گفته بودی شاید نتونی بعدا توبه کنی، من با شما موافقم. منم می گم آخه کی تضمین می کنه من تا فردا زنده باشم که بخوام توبه کنم؟ درسته ما به رحمت و لطف پروردگار امید داریم؛ اما این دلیل گناه کردن نمی شه. درست می گم دوستان؟

(ربابه، 18 ساله ازکشتی هم اندیشان)

******

با سلام؛ من خودم معتقد بودم که هنوز جوونم و تا پیری کلی وقت برا توبه دارم تا اینکه اون هفته نزدیک بود برم زیر ماشین... فهمیدم مرگ پیر و جوون نمی شناسه؛ ولی هنوز سرم به سنگ نخورده، آخه چرا امید؟

(مهسا، دانشجو حقوق، 20)

امید: ما این هفته هممون دنبال اینیم که چرا! واقعا چرا؟ امیدوارم به جوابای خوبی برسیم.

******

ما هم اندیشانیم؛ شیرین زبانیم؛

تنها و با هم، باشگاه را می خوانیم.

ما در باشگاه شادیم و خندان؛ 

چون گل که دارد جا در گلستان.

 هر کار ما خوب؛ رفتار ما خوب؛

 با هر کسی هست؛ گفتار ما خوب.

(صیف الله ملگزهی، 23 ساله از سمنان، یه هم اندیش واقعی)

امید: خب! نفر بعد "ب" بده

******

سلام امید؛ یه سوال خییییلی مهم داشتم. چه روزهایی دکتر میثاق توی برنامه اردیبهشت شبکه 4 حضور پیدا می کنن؟ لطفا جواب بده چون واسم حیاتیه.

(مریم)

امید: روزهای پنجشنبه؛ بعد از اذان ظهر. این هفته برنامش رو دیدم و خیلی خوشم اومد. بحث های روانشناسی خوبی می کنه که خیلی کاربردیه. خیلی رک و صریح هم حرف می زنه. پاسخ خیلی از سوالهاتون رو می تونین تو این برنامه پیدا کنین.

******

سلام هم اندیشان و امید! من فکر می کنم یکی از دلیل هایی که ما به عقوبت گناهی که می کنیم توجه نمی کنیم اینه که خیلی از گناه ها تو جامعه عادی شده و در نظر ما آدما زشت نیست؛ چون خیلیا اون گناه ها رو انجام می دن.

******

آقا امید سلام؛ خواستم بگم من سال های سال گناه کردم و به خاطرش زندان رفتم. با اینکه چوب گناهانم رو تو این دنیا خوردم؛ با اینکه توبه کردم؛ ولی روز و ساعت و دقیقه و ثانیه ای نیست که از یاد خدا و اون ساعتی که فرشته مرگ رو بروم قرار بگیره غافل باشم. ای کاش از همون کودکی راهنمای درستی داشتم تا راه و چاه زندگی رو نشونم می داد و امروز به عذاب وجدان گرفتار نمی شدم. قدرخودتون رو بدونید و گناهی مرتکب نشید که مثل من حسرت بخورید. دنیا تمام شدنی و آخرت تمام نشدنی است. خدا پشت و پناه همه هم اندیشان پاک...

(محمد، 43 ساله از گرگان، کاشانی)

******

سلام؛ به نظر من خوب بودن اولش سخته یعنی برای اینکه بی گناه باشی باید از خیلی چیزها بگذری و پا رو دلت بذاری و بعد لذت باایمان بودن رو می چشی. به همین دلیل خیلی ها قید باایمان بودن رو می زنن. به عبارت دیگر، گناه کردن راحت تر از بی گناه موندنه!

(طیبه هم اندیش ترکمن، 22 ساله)

******

سلام؛ همه آدما می دونن دخانیات مضره؛ اما چرا این همه سیگاری وجود داره! حتی بین پزشک ها!؟ چون همه علم دارن؛ ولی ایمان ندارن. مرگ هم همینطوره. علم داریم که آخرت هست؛ ولی ایمان نداریم.

(زینب،  دانشجوی گل اندیش اصفهانی)

******

سلام؛ امید! خواستم بگم بحث این هفته چون ترسناکه بیشتر لطیفه درج کن تا شبا خوابمون ببره.

(مریم امینی از دهاقان)

امید: یه کلمه آبجی زینب حرف مرگ زدا؛ چه زود کم آوردین؟

******

سلام داداش امید و دوستای خوش فکرم؛ حالا وقت هوا خوریه... خنگول صبح از خواب بیدار می شه، می بینه هوا خیلی خوبه، زنگ می زنه هواشناسی و تشکر می کنه... خنده دار بود؛ نههههههههه؟

(مریم از همدان)

******

سلام؛ امید! گفتی چرا با این که می دونیم روز حساب و آخرتی هم هست بازم گناه می کنیم. به نظر من لذت گناه کردن اونقدر شیرین می شه که دیگه به آخر و عاقبتش فکر نمی کنیم. تو این موقع ها دوست بیشترین تاثیر رو رو آدم می ذاره. من خودم شخصا زیاد برام پیش اومده و تصمیم گرفتم دور رفیقای ناباب رو خط قرمز بکشم.

(مژده از مشهد)

******

سلام؛ از بچگی یه چیزی مثل دروغ، غیبت و.... رو یاد می گیری و پی در پی انجامش میدی؛ دیگه ترک کردنش سخته. به آخرت اعتقاد داریم ولی چون که عادت کردیم نمی تونم انجامش ندیم.

(یه دختر مذهبی 24 ساله از دزفول)

******

سلام به همه دوستای هم اندیش گلم؛ مطابق آیه ۱۹ سوره حشر: غفلت از یاد خدا و فراموش کردن اینکه خدا همیشه ناظر اعمال ما است، باعث می شه تا ما خواسته یا ناخواسته مرتکب گناه بشیم.

(ابوذر امیری چله بری،۲۰ ساله، دانشجوی داروسازی از گیلان)

******

سلام؛ مامانم وقتی از دختر داییم پرسید: چرا روزه نمی گیری؟ چرا نماز نمی خونی و چرا...؟ جواب داد: کدوم مرده زنده شده و گفته جهنمو دیده ؟ ها؟ واقعا بعضیا چرا اینجورین آقا امید؟ واقعا این همه آیات خدا رو نمی بینن؟ باید برا هر کس یک بلا، یک معجزه نازل بشه تا باور کنن؟

(سمیه، ۲۰ ساله از تبریز)

******

سلام به هم اندیشان؛ ما برای این گناه می کنیم که مرگ و جهنم و حتی بهشت رو درک نکردیم. چرا از یک مار سمی می ترسیم؟ چون به این واقعیت ایمان داریم و درک کرده ایم. اگر آخرت را هم به اندازه یکی از واقعیت های پر خطر این دنیا می پذیرفتیم شاید به دنبال گناه نمی رفتیم.

(مریم، ۳۳ ساله، شهرضا، زبان انگلیسی)

******

سلام! به امید و سوگولی های باشگاه؛ چند روزه شبکه چهارمون خرابه امروز  درست شده. قضیه آقا رضا مجرده چیه؟ سلام آقا رضا! می دونی هر کی ازدواج کنه دینش کامل می شه! "قرض کن زن بگیر؛ قرض ادا، زن به جا"

(سمیه، 30 سالمه، خراسان رضوی، شهرستان تایباد)

امید: آقا رضا! پس لرزه های زلزله ای که به پا کردی هنوز داره می یاد.

******

محیط زیست: سلام آقا امید و هم اندیشان؛ الان تو کوهم. همه پاکت های چیپس و پفک رو جمع کردم. نمی دونید بقیه چطور چپ چپ نیگام می کنن. منم براشون توضیح دادم ک اولا ی هم اندیشم و دوما چقدر طول می کشه تا این پاکت های پلاستیکی تجزیه بشه و چند دلیل دیگه. خیلی هم درباره هم اندیشان حرف زدم.

(نرگس، لیسانس مدیریت، سرپل ذهاب)

امید: آبجی! دس ت ت درد ن ک...؛ قطع و وصل می شه. شاید به این خاطره که تو کوهه! ولی فکر کنم منظورم رو فهمید.

******

سلام هم اندیشان؛ من امروز به مادرم کمک کردم که زیارت عاشورا و نماز جعفر طیار بخونه. قبلا هم قرآن بهش یاد داده بودم. شما هم یه کارهایی شبیه این انجام بدید. رضایت والدین = رضایت خدا

(آبجی مریم)

******

کمک!! سلام هم اندیشان؛ حالا که بحث در مورد دینه می خوام بگم که من به طور کلی به یه آدم بی تفاوت به مسائل دین تبدیل شدم. راستش رو بگم لا مذهب شدم. هیچ چیز واسم مهم نیست. احساس پوچی شدیدی هم دارم. چی کار کنم؟

(وارا. 17ساله از دهدشت)

امید: فقط این رو بگم که آخر بی دینی، پوچی، بی هدفی و افسردگیه. باید هر چی زودتر خودت رو پیدا کنی. با هم اندیشان همراه باش! 

******

سلام؛ امیدوارم سریال تقاطع که پنجشنبه از شبکه سه پخش شد رو دیده باشید. این هم از عاقبت رابطه با جنس مخالف، چت کردن... وقتی اینو دیدم نمی دونید چقدر ناراحت شدم و تو دلم هزاران بار خدا رو شکر کردم که با هیچ پسری دوست نبودم. نمی دونید پدر و مادرم چه حرصی می خوردن. آخرش نوشته بود: امام علی(ع): حیا کلید هر خیری است.

(حدیث، متولد70)

******

سلام؛ من ۱۷سالمه. ۱ سال پیش از شوهرم طلاق گرفتم؛ فقط به خاطر اینکه به پول فکر کردم نه اخلاق. تو رو خدا شما عجولانه تصمیم نگیرید.

(فاطمه)

امید: ممنون آبجی که به این نکته خیلی مهم اشاره کردی. موقع ازدواج، خیلی ها تا می شنون طرف فلان مدرک رو داره یا پدرش فلان کسه یا می بینن خوش تیپه یا پول داره و... دیگه از خیلی چیزهای مهم و اساسی تو زندگی، غافل می شن.   

******

سلام به همه. امروز ۱۸ ساله می شم. خیلی دلم می خواد که هدیه تولدم یه جمله باشه که امید از طرف هم اندیشان بهم میده. قول می دم تا همیشه فراموشش نکنم. منتظرما!

(نسیم.س از رابر کرمان)

امید: من یه مطلب ارزشمندی رو به شما و همه دوستای گلم هدیه می دم که از کتاب: "پنج رازی که پیش از مردن باید بدانید" هدیه گرفتم: تو این کتاب، از کارمند موفق بانکی سخن گفته که تو یه مراسم، وقتی قرار شد از خودش و موفقیتش بگه، در حضور همه گفت: "خب، 25 سال است که در بانک کار می کنم؛ ولی همیشه دوست داشتم معلم باشم. عشقم معلمی است. کار در بانک مورد علاقه پدرم بود؛ البته چنین نیست که کار کردن در بانک را دوست نداشته باشم؛ اما همیشه حس می کنم گمشده ای دارم." جان ایزو، نویسنده کتاب معتقده ما باید با خودمون صادق باشیم و کاری رو انجام بدیم که برای اون ساخته شدیم. باید ببینیم چه چیز خداپسندانه ای در ما وجود داره که گمشده ما است و تلاش کنیم تا بهش برسیم. نذاریم وقتی پیر شدیم و کار از کار گذشت بگیم: من عاشق فلان کار بودم؛ ولی حیف که... 

******

نمی دانم چرا بین این همه برنامه پیله کردم به هم اندیشان. شاید فقط با هم اندیشان پروانه می شوم!

(سحر، 18 ساله، قزوین، دانشجوی شیمی محض)

امید: خدانگهدارتون؛ پروانه های هم اندیش. 

ارسال شده توسط: امید وپیام

به اشتراک بگذارید...

کد امنیتی رفرش

مطالب مشابه:

  1. هم اندیشان پنج شنبه 23 آذر 1391
  2. هم اندیشان چهارشنبه 22 آذر 1391
  3. هم اندیشان سه شنبه 21 آذر 1391
  4. هم اندیشان دوشنبه 20 آذر 1391
  5. هم اندیشان یکشنبه 19 آذر 1391
  6. هم اندیشان شنبه 18 آذر 1391
  7. هم اندیشان دوشنبه 13 آذر 1391
  8. هم اندیشان یکشنبه 12 آذر 1391