• دوشنبه 1394/02/07 - تعداد بازدید 33 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ خدا حفظتون کنه دوستان بامرااااام
  • یکشبنه 1394/02/06 - تعداد بازدید 47 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ می گم اگه یه راننده به پلیس بگه: "باور کن تا حالا من یواشکی بارها با سرعت 180 تا هم رفتم و هیچ اتفاقی نیفتاده. بذارین من راحت ب
  • شنبه 1394/02/05 - تعداد بازدید 56 مرتبه
    امید: سلااااام؛ می دونین الان تو ذهنم داره چی می گذره؟ اینکه شماها خیلی خوبین. خیییییلی!... دلیل دارم براش. فکر نکنین رو هوا دارم حرف می زنم. دلی
  • چهارشنبه 1394/02/02 - تعداد بازدید 70 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ می گم حواستون که هست؟ حواستون به اینکه از بحثا برداشت اشتباه نکنین! آخه ممکنه از اونور بوم بیفتیم. آخه می شناسم کسانی رو که ب
  • سه شنبه 1394/02/01 - تعداد بازدید 74 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ امروز یکی از همکارا بهم گفت: "باورم نمی شه! فردا چهلم مادر آقای رزاقه. چه زود گذشت! مگه می شه؟ انگار، دیروز بود!" انگشت به دهن
  • دوشنبه 1394/01/31 - تعداد بازدید 65 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ راستش یه لقمه غذا رو اگه دوبار بجوی، می شه غورتش داد؛ ولی فرقش با لقمه ای که خوب جویده بشه از زمین تا آسمونه. باور نداری مجله
مشاهده آرشیو کامل مطالب
کمی طاقت داشته باشید...
مشاهده تالارهای اعضا

    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 19 اسفند 1392
    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 12 اسفند 1392
    • همایش هم اندیشان دزفول ، اهواز ، اندیمشک ، شوشتر - در دزفول
    • 24 بهمن 1392
    • همایش هم اندیشان تهرانی - قرچک ورامین
    • 8 آذر 1392
    • همایش اندیشه سبز - مشهد مقدس
    • 9 آبان 1392
    • هم اندیشان در همایش بزرگداشت حافظ
    • 19 مهر 1392
    • چهارمین میزبان هم اندیشان در صداوسیما : برنامه پنجشنبه اردیبهشت
    • 18 مهر 1392
    • سومین حضور امید در تلویزیون - برنامه اردیبهشت
    • 8 مهر 1392
    • همایش هم اندیشان مشهد مقدس
    • 27 شهریور 1392
    • اولین همایش طرح همیاری بانوان هم اندیش
    • 26 مرداد 1392
    • حضور امید در برنامه طلوع
    • 1391
    • اولین تصویر گرفته شده از پیام
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • فعالیت های شخصی و ابراز علاقه هم اندیشان
    • نمایشگاه کتاب 1392
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • اردیبهشت 1392
    • همایش یزد هم اندیشان
    • اسفند 1391
    • اولین همایش هم اندیشان تهرانی
    • 22 مهر 1391

« در حال حاضر باشگاه هم اندیشان فعالیتی ندارد. ادامه بحث ها در وبلاگ جناب بیدگلیان جریان دارد »


اگر در این سایت عضو می شوید ، حتما شهر خود را نیز وارد کنید.
پس از عضویت در این سایت می توانید در بخش انجمن های تخصصی به فعالیت پرداخته و با دیگر هم اندیشان بحث و گفتگو داشته باشید.

»آرشیو پیامکهای باشگاه

»آلبوم عکس خاطرات

»آلبوم فیلم

»درباره هم اندیشان

»مرجع شماره های کاربردی


هم اندیشان سه شنبه 25 شهریورماه 1393

مجموعاً 1 امتیاز از 5 توسط 5 نفر
| نظرات داده شده (0) | مربوط به موضوع: 1393 ، قضاوت عجولانه ،

هم اندیشان سه شنبه 25 شهریورماه 1393

سلام هم اندیشان؛ اعتراف می کنم که قبلا خییلی اهل قضاوت بودم؛ ولی الآن نه. خیلی مراقب هستم و هر کسی هم که بخواد قضاوتی بکنه می گم شما که نمی دونی اصل ماجرا چی هست!  شاید قضیه یه طور دیگه باشه. ممنون که هستین.

(تنها ماهم خانم باشگاه از گنبد کاووس)

******

سلام؛ اینم یه شعر حکیمانه:

چشم عیب از مردمان بردار و عیب خود نگر

هر که عیب خویش بیند، از همه بیناتر است

(محبوبه سوداگر از زابل)

امید: سلاااام به همگی؛ می گم این مشاعره نبودا. بعدی مشاعره است. با "دال" 

******

مشاعره با شعری از پروین اعتصامی:

درخود آن به که نیکتر نگری

اول آن به که عیب خود گویی

ما زبونیم و شوخ جامه و پست

تو چرا شوخ تن نمی شویی.

(اکرم احمدی، کاشان)

امید: یادم اومد. درباره گفتگوی یه پیاز و سیره که می زنن تو پر هم! راستی! "ی" بدین برا شنبه که مشاعره رو ادامه بدیم؛ چون فردا باید وقتم رو بذارم برا نظرسنجی موضوع.    

******

سلام؛  تو یه مراسم مذهبی نشسته بودیم. همه داشتن دعا می خوندن. منم یه گوشه نشسته بودم و به گوشیم خیره شده بودم. یه دفعه یه خانم میانسال اومد طرفم و گفت: ببین دختر خوب مراسم مذهبی جای گوشی بازی نیست.... نمی دونم شاید اون خانم نمی دونست من همه ی دعاها رو تو گوشیم دارم... بازم قضاوت عجولانه!!

(باران از کرمانشاه)

******

درج اولی؛ سلام هم اندیشان و امید؛ بد نیست آدم برای یک بار هم که شده قضاوت عجولانه کنه تا دیگه هیچ وقت قضاوت عجولانه نکنه و براش درس عبرت شه.

امید: فقط امیدوارم که هزینه ی اون تجربه، زیاد نباشه. 

******

سلام بر همگی؛ خیلی وقتا قضاوت زود و نادرست ریشه در بدبینی آدم ها داره.  آدم های بدبین معمولا از برخوردا و رفتارای دیگران نتیجه گیری منفی می کنن؛ البته به گمان من! امید نظرت؟

(س.ح از گیلان روستای امشل)

امید: فردا ساعت هفده، تو مجله اندیشه مون (670) مطلبی درج می شه با عنوان: "چه کنیم تا دیگران را قضاوت نکنیم؟" گفتگویی دو قسمتی هستش با دکتر معتمدی. پاسخ خیلی از سوالامون اونجا هست. راستی! مجله طب سنتی مون (710) درباره اسلام و تندرستیه. بخونین که فردا بعدازظهر موضوعش عوض می شه.

******

سلام؛ من چند روزی بود باشگاهو نخونده بودم. آخه من یک کارآفرین جوونم. کارگاه خیاطی دارم. سرم شلوغ بود و خدا رو شکر می کنم که رزق پاک و حلال به دست میارم. صبح ها با یاد خدا می رم سر کار و برکتهاش میاد سراغم. راستی اسم خیاطیم نیکو پوشانه. دلیل اسمش فرهنگسازی برای پوشش نیکه؛ جوری که خدا راضی باشه؛ البته که لباس تقوا زیباترین لباسه.

(زهرا نورایی از دهلران)

******

سلام؛ به قول آقای قرائتی: قضاوت نکن! غیبت نکن! ادعا نکن! سرزنش نکن! تحقیر و مسخره نکن! وگرنه به سرت می آید. خداوند ما را در همان شرایط قرار می دهد تا ببیند ما چه کار می کنیم!

(عاطفه، 25 ساله، دختر پایتخت)

******

سلام؛ خواهرم رفته بود مسافرت و برام یه دفترچه شیک و گرون قیمت خرید. دلم نمی اومد توش چیزی بنویسم؛ اما یهو یادم اومد چه چیزی بهتر از اینکه جمله های ناب هم اندیشان رو توش بنویسم.

(فاطمه، نکا)

******

سلام؛ راستش درمورد موضوع این هفته خواستم بگم با نظر همه ى دوستان موافقم ولى گاهى قضاوت عجولانه یه جور دیگه است. مثل زندگى من که بهم ریخت به خاطر قضاوت خوب راجب کسى که خوب نبود. کسى که به خاطر سوء استفاده از من وقتى دید دختر مذهبى هستم تظاهر به خوبى کرد و دلمو به دست آورد... آره! قضاوت عجولانه بود که فکر کردم آدم خوبیه و حالا خورد شدم و آبروم رفت؛ البته با پناه بردن به خدا الان آروم ترم. بهتره زود قضاوت نکنیم.

(یلدا از یه جاى خوب)

******

درج اولی؛ سلام آقا امیدخان!! من با حرفت درمورد موسیقی کاملا مخالفم. من خودم موسیقی کار می کنم و از گوش دادن بهش نهایت لذتو می برم. به خالق خودم نزدیکتر می شم. هنر به آدم آرامش می ده و موسیقی هم قسمتی از هنره. من عاشق موسیقی سنتی هستم مخصوصا اون هایی که ترانه هاشون از جناب حافظ و مولانا هست. به نظر خودم من با گوش دادن به این نوع موسیقی عبادت می کنم؛ چون یاد پروردگارم می افتم و شکر می کنم.

(راضیه، 21 ساله از شهر قدس)

امید: می گم اینقدر رفتی بالا بالاها که حرف من، خوب به گوشت نرسیده! یه بار دیگه تو آرشیو، نظرم رو بخون! بابا! من خودمم که گفتم: "گاهی از گوش کردن به موسیقی لذت می برم." صحبت از توجه "زیاد" به موسیقی بود! تازه ما درباره اینکه چه نوع موسیقی! با چه ریتمی! چه تن صدایی! چه خواننده ای! چه محتوایی! و... صحبت نکردیم. آخه بی توجهی به این مسائل هم مشکل سازه. باور ندارین پیامک بعدی رو بخونین.  

******

سلام ها؛ بحث آهنگ شد؟ من 2 ساله کلاس می رم. تو مایه های باشگاه خودمون اما کوچولوتر. چند جلسه قبل بحث آهنگ شد و مضراتش. منم مامور شدم یه تحقیق جامع بکنم. واسه همین کتابای "گناهان کبیره: باب غنا" و "نظری به موسیقی از دیدگاه کتاب و سنت" رو تقریبا خوندم. یه جستجو هم تو گوگل کردم. برام جالب بود مثلا گوش کردن به موسیقی می تونه باعث: جنون، کوتاهی عمر، ضعف اعصاب، سلب غیرت، فساد و تهیج عشق و... بشه. تازه دلایل حرمتش تو روایات به کنار.

(زینب)

امید: دیدین؟ موسیقی گوش کردن هم مهارت می خواد. عجیب هم نیست. وقتی آب خوردن مهارت می خواد، موسیقی گوش کردن نخواد؟!

******

سلام؛ امید وقتی ما قضاوت عجولانه می کنیم و غلط از آب درمیاد خودمون هم اذیت می شیم. مثلا یه بار دوستم پیامکم رو دیر جواب داد؛ چون ازش یه کار خواسته بودم گفتم حتما نمی خواد انجامش بده که جواب نداده و کلی ازش دلخور شدم!!! تا اینکه یکی دو ساعت بعد با کلی عذرخواهی جوابمو داد و بنده خدا گفت که حموم بوده. هنوزم که هنوزه شرمندشم. امید! دادا! زمینه یه قضاوت دیگه رو هم فراهم نکن و درجش کن! آهان! این شد یه چیزی!

(آجی رقیه، دانشجوی ترم 3 مدیریت جهانگردی، دانشگاه دولتی اردبیل)

******

سلام؛ خدا قوت! امید چرا شهریور امسال تموم نمی شه؟ قبل ترها اینجور نبود!

(علی، ۶۸)

امید: نکنه درج چندمی باشی؟! آخه به درج چندمیا داره خیلی سخت می گذره! شما می تونین! شش روز دیگه هم طاقت بیارین.

******

سلام به امید و هم اندیشان؛ یه تصویر ذهنی خوب دارم: یه وقتایی یه کسایی رو تو زندگیمون راه می دیم که مامان و باباهاشون به زور تو خونه راهشون می دن!

(زهرا هستم از رفسنجان)

******

راز خوشبختی در این است که کاری را که مجبور به انجام آن هستید دوست بدارید.

(الهه از همدان)

******

شاید متهم به قضاوت عجولانه بشم ولى حرفم رو می زنم. همه ما با هم می شویم مردم! قضاوت، شغل همه ی ما است. عروس فلانى جهاز نداره! فلانى چرا بچه دار نمی شه؟! دختر آقاى بووق تنبله! اینا حرف هاى صد من یه غازیه که پشت سر دیگران می زنیم و انتظار داریم کسى با زندگى ما کارى نداشته باشه!

(مرضیه، کرج)

******

درج اولی؛ سلام به تمام خواهر برادرای گل اندیشم؛ واقعا همتون عالی هستید. با هر جمله ای که می گید شاید که نه! "یقینا" زندگی خیلی از دوستامونو عوض می کنید. یکی رو از افسردگی نجات می دید. یکی رو از طلاق، یکی رو از دوست ناباب، یکی رو از خیانت به همسر. خیلی ها رو می کشید سمت خدا.  شکر واقعی رو یادمون دادین، ثمره صبر و گذشت رو نشونمون دادین. خدایا شکرت به خاطر این لطفی که در حق ما شده.

(سمانه، کوچیک همتون)

******

سلام؛ هم اندیشان منو نمازخون کردین. نمی دونین چه مسجدی می رم.

(فاطمه از جاورسیان)

******

یه خنگوله سر کلاس داشت چیزی می خورد. معلم پرسید: چی می خوری؟ گفت: نمی خورم! آلو خشک رو گذاشتم تو دهانم تا خیس بخوره برا زنگ تفریح!

(س. 69)

امید: می گم اینا واقعا خنگولن! بابا! ضریب هوشیشون از انشتین هم بالاتره!  

******

بذارید آدما خودشون خودشون رو برای شما تعریف کنن نه اینکه مثل یه کتاب نخونده به تجزیه و تحلیلشون بشینید!

(فریبا صالحی، تهران)

******

سلام هم اندیشان؛ خداوند در آیه ۱۲ و ۱۳سوره حجرات فرمود: ای کسانی که ایمان آوردید از بسیاری گمان ها اجتناب کنید که بعضی از گمان ها گناه است. و از عیوب مردم تجسس مکنید و دنبال سر یکدیگر غیبت نکنید. شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره های بزرگ و کوچک قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید نه اینکه به یکدیگر فخر کنید و فخر و کرامت تنها نزد خدا تقوی است و گرامی ترین شما باتقواترین شما است.

(م از بابل)

******

پیام معرفت: دیگه ناراحت نیستم از اینکه دانشگاه قبول نشدم! چون هم اندیشان برای من خود دانشگاه است... شعار نیست! توی هیچ دانشگاهی نمی تونم اینقدر درس زندگی یاد بگیرم...

‏(ف در ن)

******

سلام؛ گاهی قضاوت عجولانه باعث از هم پاشیدن خانواده و زندگی می شه. به طور مثال در سریال مدینه قضاوت عجولانه و سوء تفاهمی که برای هانیه به وجود اومد داشت زندگیشو از هم می پاشوند و ممکن بود یه عمر مدیون دلش بمونه.

(یه هم اندیش از اهواز)

******

سلام دوستان؛ می خواستم بهتون بگم بعضی آهنگ ها روی ناخودآگاه ذهنتون تاثیر می ذاره؛ پس گوشتون رو با صداهای بی فایده پرنکنید.

(محدثه خانم از شیراز)

******

سلام به نیک اندیشان و امید؛ داشتم مجله می خوندم یه جمله دیدم بدون ربط با موضوع هفته نبود. نوشته بود: "آبرو بخریم، آبرو نبریم." امید! فاصله بین این دو فقط یه کلمه است. "قضاوت"! کاش بتونیم دست از این قضاوت کردنا برداریم.

امید: می گم شماها هم مثل من شدین؟ آخه تا می خوام درمورد یه کسی یه چیزی بگم با خودم می گم: بی خیال شو! به تو چه؟! مگه فضول مردمی؟!!!!

******

درج اولی؛  سلام به همه. من قراره قلبم رو عمل کنم. نمی تونم یه مدتی باهاتون باشم؛ اما اگر برگشتم همراهیتون می کنم. دوستان عزیزم مشکلات رو می شه پشت سر گذاشت؛ اما با صبر. لطفا کمی صبر داشته باشید.

(هانیه، 18 ساله از پاکدشت)

******

سلام بر همگى؛ امید می خوام انتقاد کنم. دارم دیوونه می شم. از وقتى که تو هم اندیشان گفتین هر کار خوبى که می کنین به خاطر خدا باشه. آخه یعنى چى؟؟ من غذا می پزم چون گرسنگیم رفع بشه. مسواک می زنم تا دندونام سالم بمونه. خونه رو جمع می کنم تا همیشه تمیز به نظر بیاد. درس می خونم چون وظیفمه! حالا تو بگو رضاى خدا در چیه این ها می تونه باشه؟ به نظرم رضاى خدا در خوشرویى با دیگران، احترام به بزرگترا، محبت به بقیه و.... نه در غذا پختن، مسواک زدن و... خیلى عذر می خوام که اینو می گم ولى احساس می کنم زیادى دارین بهش شاخ و برگ می دین و از کاه، کوه می سازین و همین امر باعث وسواس در دین می شه. به خدا دیگه ذهنم به جایى قد نمی ده فکر کنم دیوونه شدم. بازم ممنون.

(پریام از کرمانشاه)

امید: فکر کنم جوابت تو این مطلبی که الان می ذارم باشه. تازه ی تازه است. تازه از تو سایت پرسمان، صیدش کردم: "هر عملی، برای رسیدن به هدفی انجام می شود. مثلا کار می کنیم تا حقوق بگیریم. درس می خوانیم تا مدرک بگیریم و مانند آن... آنچه که تحت عنوان "نیت" اختصاص به مؤمنین دارد و باعث ارزش اخلاقی اعمال انسان می شود، هدف نهایی داشتن؛ یعنی قصد قربت به خدای تعالی است" اصلا پیامک بعدی رو بخونین. شاید بیشتر متوجه منظورم بشین که چقدر فرق می کنه نیت، خدایی باشه یا فقط دنیایی!

******

سلام؛ از صبح تا حالا که ساعت 13:58 دقیقه هستش حالم خیلی خوبه. راستش به توصیه هاتون عمل کردمو و صبحمو خیلی خوب و با شکرگزاری خدا شروع کردم.  امروز مادرم خیلی کار داشت و منم حسابی و با یه نیت خوب کمکش کردم و کلی هم بهم خوش گذشت. الانم مادر عزیزم خوابه و منم خیلی شاد. خدا می دونه که شعار نمی دم. کلی مشکل دارم تو زندگیم اما نمی دونم امروز چرا عین خیالم نیست؟! اینو مدیون هم اندیشانم.

(معصومه)

******

درج اولی؛ سلام به آقا امید و هم اندیشان؛ من زیاد اهل پیامک دادن نیستم ولی این جمله رو از امام علی (ع) حیفم اومد براتون نگم. ایشون می فرمایند: چون خبری شنیدی درباره ی آن اندیشه کن که راویان بسیارند و متفکران اندک!

(معصومه جعفری از شریف آباد قزوین)

******

وقتی می بینم آدمای دور و برم اینقدر کوته فکرن دلم به حال خودم می سوزه. آخه امروز دوستم دعوتم کرد خونش واسه آش پشت پای مادرش. همشون درمورد من قضاوت کردن که "عزت" اصلا کار نمی کنه! چرا؟ چون ناخناش بلنده. مگه هر کی ناخناشو بلند می ذاره کار نمی کنه!

امید: ای وای از دست حرف مردم! مخم داره سوت می کشه! راه بیافتم برم! همتون رو به خدا می سپارم. هو هو! چی چی! هو هو! چی چی!   

به اشتراک بگذارید...

کد امنیتی رفرش

مطالب مشابه:

  1. هم اندیشان یکشنبه 24 اسفندماه 1393
  2. هم اندیشان شنبه 23 اسفند ماه 1393
  3. هم اندیشان چهارشنبه 20 اسفند ماه 1393
  4. هم اندیشان سه شنبه 19 اسفندماه 1393
  5. هم اندیشان دوشنبه 18 اسفند ماه 1393
  6. هم اندیشان یکشنبه 17 اسفند ماه 1393
  7. هم اندیشان شنبه 16 اسفند ماه 1393
  8. هم اندیشان چهارشنبه 13 اسفندماه 1393
  9. هم اندیشان سه شنبه 12 اسفند ماه 1393