• دوشنبه 1394/02/07 - تعداد بازدید 33 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ خدا حفظتون کنه دوستان بامرااااام
  • یکشبنه 1394/02/06 - تعداد بازدید 47 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ می گم اگه یه راننده به پلیس بگه: "باور کن تا حالا من یواشکی بارها با سرعت 180 تا هم رفتم و هیچ اتفاقی نیفتاده. بذارین من راحت ب
  • شنبه 1394/02/05 - تعداد بازدید 56 مرتبه
    امید: سلااااام؛ می دونین الان تو ذهنم داره چی می گذره؟ اینکه شماها خیلی خوبین. خیییییلی!... دلیل دارم براش. فکر نکنین رو هوا دارم حرف می زنم. دلی
  • چهارشنبه 1394/02/02 - تعداد بازدید 70 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ می گم حواستون که هست؟ حواستون به اینکه از بحثا برداشت اشتباه نکنین! آخه ممکنه از اونور بوم بیفتیم. آخه می شناسم کسانی رو که ب
  • سه شنبه 1394/02/01 - تعداد بازدید 74 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ امروز یکی از همکارا بهم گفت: "باورم نمی شه! فردا چهلم مادر آقای رزاقه. چه زود گذشت! مگه می شه؟ انگار، دیروز بود!" انگشت به دهن
  • دوشنبه 1394/01/31 - تعداد بازدید 65 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ راستش یه لقمه غذا رو اگه دوبار بجوی، می شه غورتش داد؛ ولی فرقش با لقمه ای که خوب جویده بشه از زمین تا آسمونه. باور نداری مجله
مشاهده آرشیو کامل مطالب
کمی طاقت داشته باشید...
مشاهده تالارهای اعضا

    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 19 اسفند 1392
    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 12 اسفند 1392
    • همایش هم اندیشان دزفول ، اهواز ، اندیمشک ، شوشتر - در دزفول
    • 24 بهمن 1392
    • همایش هم اندیشان تهرانی - قرچک ورامین
    • 8 آذر 1392
    • همایش اندیشه سبز - مشهد مقدس
    • 9 آبان 1392
    • هم اندیشان در همایش بزرگداشت حافظ
    • 19 مهر 1392
    • چهارمین میزبان هم اندیشان در صداوسیما : برنامه پنجشنبه اردیبهشت
    • 18 مهر 1392
    • سومین حضور امید در تلویزیون - برنامه اردیبهشت
    • 8 مهر 1392
    • همایش هم اندیشان مشهد مقدس
    • 27 شهریور 1392
    • اولین همایش طرح همیاری بانوان هم اندیش
    • 26 مرداد 1392
    • حضور امید در برنامه طلوع
    • 1391
    • اولین تصویر گرفته شده از پیام
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • فعالیت های شخصی و ابراز علاقه هم اندیشان
    • نمایشگاه کتاب 1392
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • اردیبهشت 1392
    • همایش یزد هم اندیشان
    • اسفند 1391
    • اولین همایش هم اندیشان تهرانی
    • 22 مهر 1391

« در حال حاضر باشگاه هم اندیشان فعالیتی ندارد. ادامه بحث ها در وبلاگ جناب بیدگلیان جریان دارد »


اگر در این سایت عضو می شوید ، حتما شهر خود را نیز وارد کنید.
پس از عضویت در این سایت می توانید در بخش انجمن های تخصصی به فعالیت پرداخته و با دیگر هم اندیشان بحث و گفتگو داشته باشید.

»آرشیو پیامکهای باشگاه

»آلبوم عکس خاطرات

»آلبوم فیلم

»درباره هم اندیشان

»مرجع شماره های کاربردی


هم اندیشان شنبه 21 دی 1392

مجموعاً 0 امتیاز از 5 توسط 0 نفر
| نظرات داده شده (0) | مربوط به موضوع: 1392 ، جایگاه زن و مرد در دنیای امروز ،

هم اندیشان شنبه 21 دی 1392

امید: سلااااام؛ کیا ناراحتی و ضعف قلبی داشتن؟!!... بحث، سوپر چالشیه ها! خلاصه! کار، دست خودتون ندید! خب! کی می خواد آتیش بیار معرکه بشه؟! وایسین! الان معلوم می شه...    

******

سلام؛ جایگاه مرد در منزل اینه که با دست، محکم بکوبه روی میز ناهاخوری و داد بزنه و بگه: تمام ظرفا را خودم می شورم!! بخندید دیگه!

(مهنازم از اصفهان)

امید: خب! خنده هاتون تموم شد؟!... می گم شنیدید می گن: مرد هم مردای قدیم. به نظرتون چرا؟... دلایل زیادی داره؛ ولی یکیش اینه که مردای قدیم، ابهت خاصی داشتن. همه اعضای خانواده ازشون حساب می بردن؛ ولی الان چی؟ درسته! خیلی ها مخالف اون همه سختگیری هستن و می گن اون موقع، مردا خیلی تو این زمینه افراط می کردن. اگه حرف این گروه رو بپذیریم، راهکارمون چیه؟ پیشنهادمون برا مردای امروز چیه؟ آیا دیگه به ابهت مردونه تو خونه نیازی نیست؟ به اینکه یه کی تو خونه باید حرف آخر رو بزنه؟! نظرتون چیه؟ اول پیامک بنویسین: نظر

******

سلام؛ به نظر من تو جامعه امروزی، یه جور فضای رقابتی بین زن و مرد به وجود اومده و بیشتر زن ها می خوان خودشون رو به مردها ثابت کنن!! به نظرم الان بچه ها بیشتر از مادرشون حرف شنوی دارن تا پدر خانواده و تا حدودی نقش پدر در خانواده خیلی کمرنگ شده.

(مریم، 23، سلماس)

امید: اتفاقا ما می خوایم ببینیم اگه چنین اتفاقی بیافته؛ اصلا مشکلی پیش میاد؟ همونطور که گفتم، اول پیامک بنویسین: نظر

******

خانم ها و آقایان عزیز! لطفا با کسانی که در زمینه های دینی و فرهنگی با هم اختلاف دارید به هییییییچ وجه ازدواج نفرمایید. پس از ازدواج هم بر سر هم داد نکشید. سعی کنید اختلافات خود را حل کنید. مرد بودن به نررررررررررررر بودن نیست. به عربده  کشیدن و حرفای ناجور به خانواده نیست. آقا امید! لطفا این متنو با فونت درشت داخل هم اندیشان درج کنید. البته اگه دوست داشتی...

(یک فرزند یا شایدم فرزندهای زخم خورده از این اختلافات)

امید: خب! فرمایش دیگه ای نبید؟! 

******

زنگ لطیفه: زن به شوهر: اگه من ازت جدا بشم چی می شه؟ مرد: دیوونه می شم. زن: نمیری دوباره زن بگیری؟ مرد: والا به دیوونه اعتباری نیست.

(راضیه)

******

کارول بیکر خطاب به زنان مى گوید: در زندگى زناشویى، مطیع مرد باشید تا او شما را بپرستد! از کتاب "لطفا همسر خوبى باشید" اینم یه مطلب دیگه همین کتاب: در زندگى تا مى توانید زن باشید و بگذارید همسرتان تا مى تواند مرد باشد؛ آنگاه رویش خوشبختى را به تماشا بنشینید. "اوشو"

(زیبا، دانشجو، معلم آینده)

******

سال ها برای برابری زنان و مردان تلاش کردیم و بالاخره توانستیم حق مش کردن مو، سوراخ کردن گوش و برداشتن ابرو را به آقایان بدهیم! امید! من از همین الان منتظرم برای بحث. با این که سه تا امتحان دارم.

(فاطمه، گرگان)

امید: من همیشه به این فکر می کنم که چه عواملی باعث شده تا روحیه بعضی از مردای امروزی با مردای قدیم خیلی متفاوت باشه! همونطور که گفتم همه رفتارهای مردهای قدیم شاید درست نبوده؛ ولی چرا اون هایی که درست بوده داره کمرنگ می شه؟!

******

تنها شبی روشناییش بیشتر از شب های دیگه اس که رحمت خدا سفید بر تمام شهر می بارد! سردیش به گرمی محبت خدا نیست! یخ می بندد و محبت اوست که هر یخ و یخ زده ای را آب می کند! و سلام؛ ی سوال! چرا خانوما دوس دارند کارهایی که به رشد جامعه و خانواده کمک می کنه رو رها کنن؟ بنظرم زن و مرد یک اندازه نقشه کلیدی در جامعه و خانواده دارن؛ ولی هر کدام در جا و مکان خودشون نه تعویضه جا و مکانشون.

(وحید، ۲۸ ساله)

******

سلام؛ خواستم به خدیجه خانوم بگم گول نخوری! این پیامک های تبلیغاتی همه اش دروغه. من هم 4 ماه پیش برام پیام اومد که شما برنده یک گوشی آیفون آپل شدید و همین الان تماس بگیرید. تماس که گرفتم گفت: باید 36 هزار تومن بریزی به حساب. بعد از یک هفته، گوشی رو براتون پست می کنیم؛ ولی بعدش هر چی زنگ زدم گوشیش خاموش بود. خواستم بگم حواست جمع باشه کلاهی که سر من رفته سر شما نره.

(گل سرخ، دزفول)

******

سلام؛ ناامید شدم امید! 4 ماهه که ازدواج کردم؛ اما به قول دوستمون مهارت داشتن زندگی خوب رو نداشتم. 2 ماهیه دارم کتاب هایی رو که دوستامون معرفی کردن می خونم. تازه زندگیم و شوهرداریم خوب شده که امروز بعد چند وقت اومدم هم اندیشان رو خوندم. وقتی بخش هم اندیشان دانشگاهی و... رو دیدم گفتم کجای کاری؟ تو زندگی دو نفره موندی ببین مردم چه ها کردن! آه... ولی بازم خدا رو شکر که شوهرم رو راضی کردم وگرنه خدا عاقبتم و بخیر می کرد.

(ز، 21 ساله، تنها افتخارمم شوهر گلمه)

امید: قبلا هم گفتیم که نباید جذابیت های دنیای امروز باعث کمرنگ شدن چیزهای اصیلی بشه که همیشه برا خدا اهمیت داشتن و خواهند داشت! البته که ممکنه دنیا با ما کاری کنه که این اتفاق بیافته.

******

سلام؛ امروز نذری داشتیم. مامانم بشقاب ها رو به من داد تا برا همسایه هامون ببرم. 12 تا خونواده دارن تو بلوک ما زندگی می کنن و با کمال تاسف من فقط 2 تا خونواده رو می شناسم. تازه اونم در حد رفت و آمد نیست و به واسطه مادربزرگم که قبلا خونمون اومده بود می شناسمشون و امروز برا اولین بار برا همین پخش نذری بقیه رو دیدم. با خودم فکر کردم مسلما هر کدوم از این همسایه ها مشکلاتی دارن که شاید کلیدش دست ما باشه؛ ولی نه از مشکلات هم خبر داریم و تازه بعد از 4 سال تازه دارم می بینمشون. واقعا کجا رفتن اون فرهنگ های قشنگ ایرانی اسلامی که باعث زیباتر شدن زندگی ها و ثواب آخرت می شد؟

(بهاره از جنوب، راستی! ظرف نذری هامون چینی بودا!!)

******

سلام؛ یکی از مسایل مربوط به جایگاه زن و مرد اشتغال خانم ها است. بعضی خانم ها! دقت کنید! بعضی از اون ها! با اشتغالشون اقتصاد خونه رو تو دستاشون گرفتن؛ ولی در واقع جایگاه مادر بودن و همسر بودنشون رو از دست دادن. بعللله. یه همچین آدم چالش برانگیزیم من! آب عسل بدین امید!

(فریده، ترم 2 متالوژی دانشگاه صنعتی اصفهان)

امید: آتیش بیار معرکه معلوم شد کیه! ولی واقعیتش اینه که ما اینبار نمی خوایم وارد بحث اشتغال خانوم ها بشیم. به اندازه کافی دراین باره بحث شده؛ ولی نمی تونیم درباره اینکه اشتغال خانوم ها چقدر باعث تغییر جایگاه زن و مرد تو زندگی ها شده بحث نکنیم!

******

 سلااام؛ امید! گاهی زن و مرد از کارها خسته می شن و کار خودشون رو سخت تر از طرف مقابل می دونن. اگه یک روز زن و مرد جاشون رو عوض کنن چی پیش میاد!

(زهرا از بیرجند)

امید: خب! تو خیلی از زندگی ها این اتفاق افتاده. مردا دقیقا دارن کارهای خونه رو انجام می دن و خانوم ها هم دارن بیرون کار می کنن! این هفته می خوایم ببینیم در چنین شرایطی چه اتفاقاتی هم تو خونه و هم توی جامعه می افته!

******

من نه می گم زن و نه می گم مرد! طرف حساب من یه انسانه. یه انسان باید توی زندگی بتونه از پس موانع و سختی ها بر بیاد. باور کنید گاهی وقتا لازمه زن ها واقعا تبدیل بشن به یه مرد... برای اینکه بتونه از خودش و شرافتش مراقبت کنه. اونم تو این جامعه ای که همه نگاه ابزاری دارن به زن. و صد البته این تقصیر خود زنهاس. واسه همینه که اسلام محدودیتایی قائله برای این جنس. توی همین سریال آوای باران شخصیت باران درسته خوی مردونه داره؛ ولی انقد تونسته با عقلش و زبونش و زبر و زرنگیش تو اون محیط ناآروم از پس خودش بربیاد و نذاره کسی بهش نگاه چپ بندازه... بله! گاهی وقتا باید گرگ بود. می بایستی مرد بود...

(فائزه عربشاهی، 19 ساله، کرج)

امید: یکی مثل باران مجبوره؛ چون دست سرنوشت اونو تو چنین محیطی قرار داد؛ ولی الان خیلی از خانوم ها خودشون با پای خودشون دارن وارد محیط هایی می شن که... چند وقت پیش کارم به یه مکانیکی افتاد. یه محیط کاملا مردونه! ولی منشی اونجا وسط اون همه مرد، یه دختر خانوم بود!

******

سلام؛ آقا امید!  شما که حرف از خوبى و خوب بودن می زنید چرا وقتى یه نفر مثل من که می خواد خوب باشه هیچ کسى نیست درکم کنه و راهنمایی ام کنه؟ دیگه هیچ انگیزه اى براى زندگى ندارم. احساس می کنم زندگیم به بن بست رسیده. خسته ام...

(زهرا، 19 ساله)

امید: پس باشگاه برا چیه؟ هان؟! درسته که ما نمی تونیم با تک تکتون تماس بگیرم یا جواب تک تکتون رو بدیم؛ ولی مطمئن هستیم اگه مدتی با باشگاه باشین، تک تکتون می تونید جواب مشکلاتتون رو از توی همین پیامک ها پیدا کنید. خیلی ها این کار رو کردن. حالا پاشو یه آبی به سر و صورتت بزنن تا حالت جا بیاد. مطمئن باش اگه بخوای، دیر یا زود، راهت رو پیدا می کنی.  

******

مشاعره:

یک روز رسد غمی اندازه کوه

یک روز رسد نشاط اندازه دشت

افسانه زندگی چنین است عزیز

در سایه کوه باید از دشت گذشت

(فاطمه از شهر گنبدهای فیروزه ای)

******

دوستان عزیز! باشگاه هم اندیشان خیلی از مشکلات رو می تونه حل کنه؛ چون وقتی افراد جامعه که ما هستیم روش زندگیمون درست بشه، جامعه خیلی وضعش بهتر می شه. مشکل از خود ما است. اگه تو خودت رو درست کنی، رفتارت رو چند نفر دیگه هم تأثیر می ذاره.

******

سلام؛ خوبین؟ می گم بهتره اول معلوم کنیم نقش سنتی زن و مرد منظورمونه یا نقش مدرن؟ آخه بعضیا این وسط موندن نه مثل قدیمیا هستن نه مثل امروزیا. تکلیفشون با خودشون معلوم نیست.

(عاطفه، تلاشگر، قم)

امید: اتفاقا ما این هفته می خوایم در کنار نقش مدرن، نقش سنتی زن و مرد رو هم آسیب شناسی کنیم و ببینیم واقعا باید چیکار کرد؟ چقدرش امروزه قابل اجرا است؟! حد وسط چیه که کسی بلاتکلیف نمونه؟!

******

سلام؛ آقا امید من یه کنیزه امام رضا دارم اسمشم معصومه خانومه! سه سالشه! عاشق هم اندیشانه. تا می رسم خونه می گه: "بادا! صنام!" یعنی بابا! سلام. بعدش هم تلویزیونو نشونم می ده و می گه: "بادا! بسنم انیش یا سی سا هت؟" یعنی: بابا! بزنم هم اندیشان یا 370؛ آخه قبلنا تا می رسیدم خونه به خانومم می گفتم زود باش بزن هم اندیشان یا 370. حالا دخترم به مامانش حسودیش می شه و می خواد زودتر از مامانش بزنه هم اندیشان تا دوتایی بخونیم.

(امید از سراب)

امید: د! شمام که امید!

******

فرقی نمی کند دختر باشی یا پسر؛ همین که با دل کسی بازی نکنی مردی...

(لیلا از تهران)

امید: می بینین بعضی ویژگی های مردونه همیشه چقدر شاخص بوده که مثال زدنی شده؟ به نظرتون تو زمونه امروزی، چه جوریه؟ دلیلش چیه؟

******

سلام؛ من مرررردی نمی بینم که بخوام راجع به نقشش حرف بزنم؛ البته دور از جون آقایون باشگاه. وقتی مردا دیگه مردونگیاشونو از دست دادن و مردای قدیم نیستن؛ پس حد و مرز نقشاشون هم عوض شده؛ البته بی انصافیه اگه نگم خانوما هم دیگه خانومای قدیم نیستن.

(سمانه جون، 73، مشهد)

******

سلاااام؛ آقایون نقش مرد بودن رو فقط پول درآوردن می دونن و مدیریت همراه با محبت رو از خونوادشون دریغ می کنن!

(نسرین، 73، بهارستان، شهر گلستان)

******

حضرت على (رض): در عجبم از مردمى که به دنبال دنیایى هستند که هر روز از آن دورتر می شوند و غافلند از آخرتى که روز به روز به آن نزدیکتر می گردند!

(عبیداله، 22 ساله، پیشکسوت باشگاه)

******

زنانی که می خواهند مرد باشند، زنانی هستند که نمی دانند زن هستند.

(زری بانو)

******

سلام هم اندیشان؛ زن و شوهر دو رکن بزرگ خانواده هستند؛ ولی مردان بدان جهت که آفرینش ویژه ای دارند و از جنبه تعقلات قویتر هستن رکن و مسوول خانواده محسوب می شوند. خداوند در قرآن، در سوره نساء می فرماید: مردها سرپرست زنان می باشند... حضرت علی (ع) در حدیثی کوتاه درس بزرگی را به مردان جامعه می آموزد ایشان می فرمایند: زن گل است نه قهرمان. این تعبیر زیبا و لطیف به مردان و شوهران می آموزد چگونه با زن که به مانند گل است باید رفتار کرد. امید خان تعادل رو داشتی؟ یاد بگیر!

(راضیه، 68، گیلان) 

امید: بابا! ما هر روز داریم در محضر هم اندیشان شاگردی می کنیم...

******

سلام؛ می خواستم کتاب: "زن کامل" نوشته: مارابل مورگان رو توصیه کنم واسه خانوما. عالیه یعنی قبل از خوندن کتاب واقعا از زندگی ناامید بودم حالا رابطه ام با شوهرم عالی شده.

(زهره از سبزوار)

******

سلام؛ نوع برداشت و توقع از جایگاه فرد در زندگی زناشویی از اهمیت ویژه ای برخورداره. بدین معنا که زن و شوهر درباره وظایف و مسوولیت های همدیگه در رابطه با زندگی مشترک، وحدت نظر داشته باشن. نه مرد سالاری و نه زن سالاری بلکه حق سالاری حاکمیت داشته باشه. امید موافقی؟

(عاطفه، بچه گیلک باشگاه)

امید: سوال اینجا است که: نه مرد سالاری و نه زن سالاری! یعنی چی؟ یعنی دیگه لزومی نداره یکی به عنوان سرپرست خانواده محسوب بشه؟! نظرتونو  صریح بگین... 

******

سلام آقا امید! من فکر می کنم اگه جایگاه زن و مرد تغییر پیدا کنه در بعضی موارد اثر منفی داره. مثلا زنی که بیرون از منزل مشغول کار باشه همسرش نمی تونه بهش بگه بالا چشت ابرو هستش! منظورم بعضی از خانم ها بود باعث ناراحتی نشه!

(مریم، 18 ساله)

امید: خب! الان ممکنه بعضی ها بگن: بهتر! خب! نتونه بگه بالا چشت ابروه. مگه چی می شه؟... حالا واقعا به نظرتون چی می شه؟!

******

سلام امید و هم اندیشان! من قبل از ازدواج به زن بودنم افتخار می کردم؛ اما بعد از ازدواجم همسرم به دلیل مرد بودنش تمام اختیاراتی که زن می تواند داشته باشد را از من سلب کرده و من واقعا از اینکه به دلیل زن بودنم باید این همه تحقیر بشم ناراحتم.

امید: د! همینه دیگه! بعضی از آقایون از اختیاراتشون سوء استفاده می کنن که   باعث می شه بعضی خانوم ها هم دنبال تلافی باشن! اینم یه دلیل عوض شدن جایگاه زن و مرد که دودش تو چشم همه می ره! البته بگذریم که باید واقعا دید منظور این خانوم از تمام اختیاراتی که... چی هستش! ما که نمی دونیم! می دونیم؟     

******

از پیرمرد و پیرزنی پرسیدند: شما چطور شصت سال با هم زندگی کردید؟ گفتند: ما از نسلی هستیم که وقتی چیزی خراب می شد تعمیرش می کردیم نه تعویض!

(ریحانه از تهران)

امید: سبک زندگی امروزی رو شخصیت نسل های امروزی خیلی تاثیر گذاشته! چون همه چیز داره راحت و سریع و آسون می شه، آدم ها هم دارن کم صبر و کم حوصله می شن. دیروز یه خانومی داشت خرما می خرید. سه هزار تومان بیشتر نداشت. جوون فروشنده خرمایی که براش کشید 500 تومان بیشتر بود. وقتی اون خانوم گفت: بی زحمت کمش کن! انگار به فروشنده گفت یه کوه رو برام بکن! اونقدر فروشنده با بی حوصلگی و نق زدن این کارو انجام داد که... خب! بازم ته خط و موقع خداحافظی! در پناه حق باشین! همتون!

تعداد پیامک های جمعه؛ 1559؛ پنجشنبه؛ 1852؛ چهارشنبه؛ 2944

به اشتراک بگذارید...

کد امنیتی رفرش

مطالب مشابه:

  1. هم اندیشان پنجشنبه 29 اسفند 1392
  2. هم اندیشان چهارشنبه 28 اسفند 1392
  3. هم اندیشان سه شنبه 27 اسفند 1392
  4. هم اندیشان دوشنبه 26 اسفند 1392
  5. هم اندیشان یکشنبه 25 اسفند 1392
  6. هم اندیشان شنبه 24 اسفند 1392
  7. هم اندیشان پنجشنبه 22 اسفند 1392
  8. هم اندیشان چهارشنبه 21 اسفند 1392
  9. هم اندیشان سه شنبه 20 اسفند 1392