• سه شنبه 1394/02/08 - تعداد بازدید 7 مرتبه
    امید: سلااااااام بر دوستان بامرااااااام؛ راستش! آدما گاهی به دلایل مختلف، گیج می زنن. گاهی بدجور و گاهی هم کم جور! منم ظاهرا دیروز بدجور گیج ز
  • دوشنبه 1394/02/07 - تعداد بازدید 37 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ خدا حفظتون کنه دوستان بامرااااام
  • یکشبنه 1394/02/06 - تعداد بازدید 51 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ می گم اگه یه راننده به پلیس بگه: "باور کن تا حالا من یواشکی بارها با سرعت 180 تا هم رفتم و هیچ اتفاقی نیفتاده. بذارین من راحت ب
  • شنبه 1394/02/05 - تعداد بازدید 61 مرتبه
    امید: سلااااام؛ می دونین الان تو ذهنم داره چی می گذره؟ اینکه شماها خیلی خوبین. خیییییلی!... دلیل دارم براش. فکر نکنین رو هوا دارم حرف می زنم. دلی
  • چهارشنبه 1394/02/02 - تعداد بازدید 75 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ می گم حواستون که هست؟ حواستون به اینکه از بحثا برداشت اشتباه نکنین! آخه ممکنه از اونور بوم بیفتیم. آخه می شناسم کسانی رو که ب
  • سه شنبه 1394/02/01 - تعداد بازدید 81 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ امروز یکی از همکارا بهم گفت: "باورم نمی شه! فردا چهلم مادر آقای رزاقه. چه زود گذشت! مگه می شه؟ انگار، دیروز بود!" انگشت به دهن
مشاهده آرشیو کامل مطالب
کمی طاقت داشته باشید...
مشاهده تالارهای اعضا

    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 19 اسفند 1392
    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 12 اسفند 1392
    • همایش هم اندیشان دزفول ، اهواز ، اندیمشک ، شوشتر - در دزفول
    • 24 بهمن 1392
    • همایش هم اندیشان تهرانی - قرچک ورامین
    • 8 آذر 1392
    • همایش اندیشه سبز - مشهد مقدس
    • 9 آبان 1392
    • هم اندیشان در همایش بزرگداشت حافظ
    • 19 مهر 1392
    • چهارمین میزبان هم اندیشان در صداوسیما : برنامه پنجشنبه اردیبهشت
    • 18 مهر 1392
    • سومین حضور امید در تلویزیون - برنامه اردیبهشت
    • 8 مهر 1392
    • همایش هم اندیشان مشهد مقدس
    • 27 شهریور 1392
    • اولین همایش طرح همیاری بانوان هم اندیش
    • 26 مرداد 1392
    • حضور امید در برنامه طلوع
    • 1391
    • اولین تصویر گرفته شده از پیام
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • فعالیت های شخصی و ابراز علاقه هم اندیشان
    • نمایشگاه کتاب 1392
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • اردیبهشت 1392
    • همایش یزد هم اندیشان
    • اسفند 1391
    • اولین همایش هم اندیشان تهرانی
    • 22 مهر 1391

« در حال حاضر باشگاه هم اندیشان فعالیتی ندارد. ادامه بحث ها در وبلاگ جناب بیدگلیان جریان دارد »


اگر در این سایت عضو می شوید ، حتما شهر خود را نیز وارد کنید.
پس از عضویت در این سایت می توانید در بخش انجمن های تخصصی به فعالیت پرداخته و با دیگر هم اندیشان بحث و گفتگو داشته باشید.

»آرشیو پیامکهای باشگاه

»آلبوم عکس خاطرات

»آلبوم فیلم

»درباره هم اندیشان

»مرجع شماره های کاربردی


هم اندیشان دوشنبه 24 تیر 1392

مجموعاً 0 امتیاز از 5 توسط 0 نفر
| نظرات داده شده (0) | مربوط به موضوع: 1392 ، خودشناسی ،

سلام؛ خوبید؟ همه دارن درمورد اینکه خودشناسی خوبه صحبت می کنن. ما هم قبول داریم خوبه. درمورد اینکه اصلا چه جوری باید خودمون رو بشناسیم راه حل بدید لطفا!

(فاطمه خانم از ماهدشت)

امید: سلاااام خوبان؛ راستش من تمام تلاشم اینه که بحث این هفته خیلی روون و ساده و کاربردی پیش بره. چششششم! بازم تلاشم رو بیشتر می کنم. یه کوچولو صبر کنین!

******

سلام داداش پیام و امید؛ به برنامه ماه عسل پیامک دادم که حتما شما رو دعوت کنن. شماره پیامکش بیست هزار، سیصد و سی و پنج (20000335) هستش. همه چیز رو با جزئیات کامل نوشتم تا بهتر و راحت پیداتون کنن.

(سیده محیا، 22 ساله، شهریار)

امید: خیلی ها شماره پیامک برنامه رو از ما خواسته بودن که خدا رو شکر با کمک محیا خانوم از خجالتشون در اومدیم. فقط بدونید ماه عسل دنبال موارد خاص و ویژه می گرده. از نظر من باشگاه هم اندیشان با پنجاه هزار هم اندیش و تاثیراتی که تو موضوعات مختلف روشون داشته، خاصه؛ فقط باید خاص بودنمون رو یه جوری تو پیامکی که براشون می فرستید ثابت کنید.

******

سلام؛ اینم مشاعره با "ه" از متن تیتراژ برنامه ماه عسل:

هوایی رو که تو نفس می کشی

دارم راه می رم بغل می کنم

تو با من بمون تا ته این سفر

من این ماه رو "ماه عسل" می کنم.

واقعا آهنگ قشنگیه!

******

سلام ها و دوستان! به نظر من خودشناسی یعنی اینکه بدونی خدا واسه چی من نوعی رو آفریده؟ که من تو این جهان چی کار باید بکنم؟ چه استعدادی دارم و این استعداد رو کجا به بهترین نحو می تونم خرج کنم که خدا ازم راضی باشه؟!

(فاطمه محمدی، روانشناس آینده، ۷۳)

امید: حالا دیدین؟ همه اش همین بود. به همین سادگی. خودشناسی یعنی فکر کردن درباره همین چیزهایی که الان آبجیمون گفت. وقتی خوب فکر کنیم حتما به این نتیجه نمی رسیم که اومدیم تا یه چند روزی سرگرم باشیم و بعد هم نابود شیم. حتما راهمون رو پیدا می کنیم. به قول آبجی سهیلا، هدف نهایی برای زندگیمون مشخص می شه و اینجوری راحت تر با خودمون و زندگی کنار میایم؛ چون می دونیم دنبال چی هستیم. تا اینجای کار که پیدا کردن راه و هدفه، به نظر من زیاد سخت نیست؛ سختی کار از اینجا به بعده؛ چون به قول داداش یاسین، جلومون سنگ زیاده و جذابیت های دنیا و آرزوهای دنیاییمون نمی ذاره مسیر و هدفی رو که پیداش کردیم درست بریم.

******

سلام؛ امروز بعد افطار برای اولین بار چایی رو با خرما خوردم. واقعا عالی بود تا حالا امتحان نکرده بودم. خرما به این خوشمزگی دیگه چرا قند؟

(سفری، ۶۷، گناباد)

امید: چند وقتیه دنبال اینم که این خرما خشک های خوشمزه و شیرین رو بخرم؛ هسته اش رو دربیارم؛ قطعه قطعه کنم؛ بذارم تو قندون. شاید هم لازم باشه بذارم جلو پنکه تا بیشتر خشک بشه. همین روزا باید برم تجریش...

******

درود به هم اندیشان؛ هر سال موقع سحر مامانم همه چیزو آماده می کرد و ما فقط می خوردیم؛ اما امسال پاش تو گچه. من سحر بیدار می شم و سفره رو می چینم. حس خوبیه! باعث شد قدر مامان و بابای عزیزمو بیشتر بدونم.

(سعیده رضازاده، رودسر، روستای گرکرود، همون عاشق طبیعت)

امید: راستش! منم از وقتی که پای خانومم تو تصادف شکسته؛ دارم کارهای خونه رو انجام می دم. به ویژه روزهای تعطیل که کسی هم برای کمک خونمون نیست و باید خودم همه کارها رو انجام بدم همه اش با خودم می گم چطور ممکنه با این همه کار، یه خانوم، بیرون از خونه، شغل تمام وقت هم داشته باشه؟ چطور می تونه همه جانبه به زندگیش برسه؟ به تربیت بچه ها اون هم تو این دنیای پیچیده امروز؛ به تهیه غذای "سالم" برای خانواده؛ به مطالعه؛ به همسرداری؛ به فرا گرفتن هنر و مهارت های جدید؛ به حضور موثر پاره وقت تو جامعه؛ به تفریح؛ به دید و بازدید و مهمونی و... به نظر من حتما باید از خیلی از این چیزها یا صرفنظر کنه یا کیفیتشون رو بیاره پایین.

******

سلام؛ آقا امید! من اصلا حرف های شما در مورد شاغل بودن خانم ها را قبول ندارم و باهاش مخالفم. لطفا یه هفته در موردش بحث کنید.

(آرزو، ۲۲ ساله، اصفهان)

امید: به نظر من خیلی خوبه که موافقین و مخالفین به دور از تعصب، دلایلشون رو بگن تا هممون بتونیم به یه نتیجه خوبی برسیم. اگه موافق باشید، هفته بعد، بحث رو شروع کنیم.

******

سلااااااااااااام... داداش امید حال دلم خیلی خوبه! عالیه! می دونید چرا؟! چون تو خونه صدام می زنن هم اندیش! احساس خیلی خوبی بهم دس می ده؛ چون هر وقت یه کار مثبت، خوب، خداپسندانه انجام می دم به این اسم زیبا صدام می زنن.. همون موقع بال واسه پرواز می خوام... اصلا اعتماد به نفسم میره اون بالا بالاها..! کاش می شد برم ثبت احوال... واسه ثبت احوال خوبم با اسم جدید هم اندیش!

( ثریا آزادی!... نه! هم اندیش آزادی از تبریز)

******

 سلام؛ طاعاتتون قبول. امید! در جواب مینا، ایشون براى حضور قلب می تونن در زمان ایستادن به مهر، زمان رکوع به نوک انگشتان پا، زمان سجده به بینی و زمان سلام به زانو نگاه کنن که یه حالت تواضع داره.

(زهرا، اصفهان، بهارستان)

******

سلام به خانواده در حال رشد کیفی و کمی هم اندیشان. رفقا! می شه چند تا کتاب درمورد خودشناسی معرفی کنید یا بخشی از کتابی که خوندین رو بفرستین؟

(محمد باقر جلالی از خلیل آباد، 10 روز تا پایان خدمت مقدس سربازی)

امید: می گم هنوز هم تو سربازی آش می دن یا نه؟ خلاصه اگه می دن بخور نوش جونت؛ ولی جای ما رو هم خالی کن که خیلی هوس آش کردیم. 

******

سلام ب همه... می خواستم بگم کتاب "خود مقدس شما" نوشته دکتر "وین دایر" درمورد خودشناسیه. محشره واقعا.

(سمانه از مشهد، 73)

******

سلام؛ کتاب: "من، منم" گردآورنده: امیر رضا آرمیون، کتاب کوچیک اما فوق العاده ایه. داستان های کوتاه داره که تو هر داستانش کلی حرفه. مطمئن باشید از خوندنش پشیمون نمی شید.

(مژده، صومعه سرا)

******

سلام به همه حالا که بحث این هفته خداشناسیه یه کتاب توپ می خوام بتون معرفی کنم. اسمش تکنولوژی فکر از دکتر علیرضا آزمندیان.

(بهناز، 69، بروجرد)

******

سلام؛ شاید یکی از شیوه های خودشناسی اینه که مثلا: وقتی غذا می خوریم به جای مری از نای پایین نمی ره؛ پس یه خدای مهربون حواسش هست. منو می بینه نیازمو می دونه و...

(الهام از مشهد)

امید: درسته! می گن یکی از راه های خودشناسی که می تونه ما رو به خداشناسی برسونه اینه که درباره ساختار و نظم و هماهنگی اعضای بدنمون فکر کنیم.

******

خودشناسی: سلام؛ انسان تا زمانی که خودشو نشناسه و به گوهر وجودش ایمان نیاره و درک نکنه چرا هست نمی تونه بزرگی خدا رو بفهمه. راه خداشناسی از خودشناسی می گذره.

(زهرا، 23 ساله، دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی از شهرکرد)

******

سلام؛ ای بابا! ما اونقدر غم و غصه داریم که وقت خودشناسیو نداریم دیگه. دلت خوشه ها! اینم تو مجله خوندم: خودیابی درواقع همان خدایابی است؛ زیرا ما و خدا یکی هستیم و پی بردن به این حقیقت، دلیل تولد بشر است. "جودت استافتن".

(مهسای تنها)

امید: آبجی نگو! باور کن ریشه خیلی از مشکلاتمون همینه که ننشستیم درباره خودمون فکر کنیم و به هدف زندگیمون پی ببریم. اگه این کارو بکنیم هم مشکلاتی که داره به خاطر بی هدفی، با دست خودمون تو زندگیمون درست می شه، کمتر می شه؛ و هم صبرمون دربرابر مشکلاتی که دست خودمون نیست، بیشتر. اینجوری دیگه احساس تنهایی نمی کنیم و آرامشمون هم بیشتره.   

******

سلام امید خان! موضوع فیلم مادرانه که از شبکه سه پخش می شه خیلی خوبه. مشکلات جامعه رو بیان می کنه. از هم اندیشان می خوام نظر خودشون در مورد رها رو بگن. امید! درج کن مهمه.

(محبوبه، ۲۲ ساله، دانشجو پرستاری)

امید: اتفاقا می خواستم بهتون بگم سریال مادرانه نکته های زیادی داره؛ می تونین اون نکته ها رو کشف کنید و به دوستاتون بگید.

******

سلام آقا امید و هم اندیشان؛ ببخشید! جدا از بحث مزاحم شدم. آقا امید! شما که می گید نمی شه همه پیام هاى التماس دعا رو درج کرد "قبول" اما شما به نمایندگى از اون عزیزان، از هم اندیشان بخواین تو این ماه عزیز، خصوصا تو شب هاى قدر، واسه ماها دعا کنن! خوهشا بگو! انشاءالله با دعاهاى هم اندیشان فرجى می شه!

(حسن جعفرى، زرند کرمان)

امید: حتما! روایتی از امام صادق (ع) هست که می فرمایند: "اگر شخصی در پشت سر مؤمنی، برای او دعا کند، از عرش ندا می‏ آید: برای تو صد هزار برابر مثل او است. این در حالی است که اگر برای خودش دعا می‏کرد، فقط به اندازه همان یک دعایش به او داده می‏شد."

تعداد پیامک های دیروز (یکشنبه): 3006

آمار سرشماری تا ساعت سیزده و سی دقیقه امروز (دوشنبه): 44406   

برای شرکت در سرشماری هم اندیشان، صفحه 565 رو بخونید.

به اشتراک بگذارید...

کد امنیتی رفرش

مطالب مشابه:

  1. هم اندیشان پنجشنبه 29 اسفند 1392
  2. هم اندیشان چهارشنبه 28 اسفند 1392
  3. هم اندیشان سه شنبه 27 اسفند 1392
  4. هم اندیشان دوشنبه 26 اسفند 1392
  5. هم اندیشان یکشنبه 25 اسفند 1392
  6. هم اندیشان شنبه 24 اسفند 1392
  7. هم اندیشان پنجشنبه 22 اسفند 1392
  8. هم اندیشان چهارشنبه 21 اسفند 1392
  9. هم اندیشان سه شنبه 20 اسفند 1392