• سه شنبه 1394/02/08 - تعداد بازدید 7 مرتبه
    امید: سلااااااام بر دوستان بامرااااااام؛ راستش! آدما گاهی به دلایل مختلف، گیج می زنن. گاهی بدجور و گاهی هم کم جور! منم ظاهرا دیروز بدجور گیج ز
  • دوشنبه 1394/02/07 - تعداد بازدید 37 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ خدا حفظتون کنه دوستان بامرااااام
  • یکشبنه 1394/02/06 - تعداد بازدید 51 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ می گم اگه یه راننده به پلیس بگه: "باور کن تا حالا من یواشکی بارها با سرعت 180 تا هم رفتم و هیچ اتفاقی نیفتاده. بذارین من راحت ب
  • شنبه 1394/02/05 - تعداد بازدید 61 مرتبه
    امید: سلااااام؛ می دونین الان تو ذهنم داره چی می گذره؟ اینکه شماها خیلی خوبین. خیییییلی!... دلیل دارم براش. فکر نکنین رو هوا دارم حرف می زنم. دلی
  • چهارشنبه 1394/02/02 - تعداد بازدید 75 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ می گم حواستون که هست؟ حواستون به اینکه از بحثا برداشت اشتباه نکنین! آخه ممکنه از اونور بوم بیفتیم. آخه می شناسم کسانی رو که ب
  • سه شنبه 1394/02/01 - تعداد بازدید 81 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ امروز یکی از همکارا بهم گفت: "باورم نمی شه! فردا چهلم مادر آقای رزاقه. چه زود گذشت! مگه می شه؟ انگار، دیروز بود!" انگشت به دهن
مشاهده آرشیو کامل مطالب
کمی طاقت داشته باشید...
مشاهده تالارهای اعضا

    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 19 اسفند 1392
    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 12 اسفند 1392
    • همایش هم اندیشان دزفول ، اهواز ، اندیمشک ، شوشتر - در دزفول
    • 24 بهمن 1392
    • همایش هم اندیشان تهرانی - قرچک ورامین
    • 8 آذر 1392
    • همایش اندیشه سبز - مشهد مقدس
    • 9 آبان 1392
    • هم اندیشان در همایش بزرگداشت حافظ
    • 19 مهر 1392
    • چهارمین میزبان هم اندیشان در صداوسیما : برنامه پنجشنبه اردیبهشت
    • 18 مهر 1392
    • سومین حضور امید در تلویزیون - برنامه اردیبهشت
    • 8 مهر 1392
    • همایش هم اندیشان مشهد مقدس
    • 27 شهریور 1392
    • اولین همایش طرح همیاری بانوان هم اندیش
    • 26 مرداد 1392
    • حضور امید در برنامه طلوع
    • 1391
    • اولین تصویر گرفته شده از پیام
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • فعالیت های شخصی و ابراز علاقه هم اندیشان
    • نمایشگاه کتاب 1392
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • اردیبهشت 1392
    • همایش یزد هم اندیشان
    • اسفند 1391
    • اولین همایش هم اندیشان تهرانی
    • 22 مهر 1391

« در حال حاضر باشگاه هم اندیشان فعالیتی ندارد. ادامه بحث ها در وبلاگ جناب بیدگلیان جریان دارد »


اگر در این سایت عضو می شوید ، حتما شهر خود را نیز وارد کنید.
پس از عضویت در این سایت می توانید در بخش انجمن های تخصصی به فعالیت پرداخته و با دیگر هم اندیشان بحث و گفتگو داشته باشید.

»آرشیو پیامکهای باشگاه

»آلبوم عکس خاطرات

»آلبوم فیلم

»درباره هم اندیشان

»مرجع شماره های کاربردی


هم اندیشان شنبه 4 خرداد 1392

مجموعاً 0 امتیاز از 5 توسط 0 نفر
| نظرات داده شده (0) | مربوط به موضوع: 1392 ، بحث آزاد ،

امید: سلاااام؛ خیییییلی با معرفتین! ای کاش مثل آقا پیام یه صدایی داشتم و می تونستم با یه دهن آواز خوش، از خجالتتون در بیام! با اینکه هنوز دو روز از سرشماری نگذشته؛ ولی بیشتر از ده هزار نفر تو سرشماری شرکت کردن. امیدوارم باشگاه، هر روز بهتر و سربلندتر از روز قبل باشه. اگه آمار خیلی خوبی از تو سرشماری بیرون بیاد، حتما رسانه ایش می کنیم.  

******

سلام امید؛ پس تکلیف اونایی که گوشیشون اعدادش انگلیسی نمی شه چیه؟!

(زهرا از پاکدشت)

امید: تا اونجایی که می دونم تعداد خیلی خیلی کمی از گوشی ها ممکنه اعداد انگلیسی نداشته باشه. شاید نیاز به تنظیمات داره. اگه هم درست شدنی نیست لطف کنید و از تلفن همراه دیگه ای پیامک بدین. راستش! چند ساعتی که از سرشماری گذشت متوجه شدم نرم افزار، پیامک کسانی رو که کد سه رقمی استانشون رو به فارسی فرستادن قبول نمی کنه؛ پس اونایی که با عددهای فارسی، کد رو فرستادن لطف کنن و حتما یه بار دیگه پیامک بفرستن. اونایی هم که تازه متوجه سرشماری شدن حتما آرشیو باشگاه (صفحه 430) رو بخونن. آخرای آرشیو، کد سه رقمی استان ها داده شده.

******

سلام امید و ها؛ الان دارم با گوشی بابام اس می دم؛ ولی سرشماری رو با گوشی مامانم فرستادم. راستش! هر چی خواستم با گوشی بابام هم بفرستم دلم راضی نشد. گفتم بذار آمار، دقیق باشه. موفق باشید دوستان گلم. در خدمتیم.

(محدثه از یاسوج)

امید: ممنونم آبجی! آمار الکی که فایده ای نداره! 

******

سلام امید! خسته نباشی. من 8 ماهی می شه همراهتونم. خیلی چیزا تو این مدت دستگیرم شد. ازتون ممنونم. می خواستم تاریخچه باشگاه رو بدونم. راستی! هم اندیشان خیلی قدرخودتونو بدونید.

(زهرا، 21 ساله؛ یه جوون شاد از دورود)

امید: د! د! د! آبجی! اگه پیامک شما رو ندیده بودم؛ یادم می رفت که به هم اندیشان بگم: دیروز، سه خرداد، روز ولادت حضرت علی (ع)، سالگرد افتتاح پیام نمای شبکه چهار بود. سال نود، در چنین روزی، این اتفاق خوب افتاد و چند ماه بعدش هم تو 24 آبان سال نود، همزمان با عید غدیر خم، باشگاه هم اندیشان رسما آغاز بکار کرد.

******

سلام به همه؛ لطفا یه هفته هم درمورد قدرت نه! نگفتن صحبت کنیم.

(بهناز، خواهر مهتاب از بروجرد)

امید: موضوع خیلی خوبیه. می ذارم برا نظرسنجی بعدی.

******

سلام دوستان؛ یادمه یه بار یکی از هم اندیشان گفتش که الان ٢ ساله هر شب کارش شده گریه. منم گفتم: مگه همچین چیزی می شه؛ ولی الان چند ماهی هست شده کار خودم. حالا موندم چی کار کنم؟!

(مرضیه، 73، از ابهر)

******

سلام؛ تجربه من و خیلیا تو این شعر خلاصه می شه:

یک روز رسد غمی اندازه کوه

یک روز رسد نشاط اندازه دشت

افسانه زندگی چنین است عزیز

در سایه کوه بایداز دشت گذشت.

یادمون باشه "این نیز بگذرد"

(پروانه، کرج)                                    

******

تجربه: سلام؛ من تجربه کردم؛ اگه کسی رو به خاطر کاری یا حتی گناهی که کرده ملامتش کنی یا سرزنش کنی از دنیا نمی میری مگه خودت اون کار رو بکنی.

(زلیخا، ١٨ ساله از شهرستان خوی)

امید: درسته! یه حدیث معروف از پیامبر (ص) داریم که در اصول کافی اومده: "هر کس کار زشتی را فاش کند، (کیفر او) مانند کسی است که آن کار را انجام داده است و کسی که مومنی را به گناهی سرزنش کند، نمی میرد تا خود، آن را مرتکب شود." البته اگه کسی مرتکب این عمل (سرزنش کردن...) بشه و از کارش از ته دل پشیمون بشه و توبه "واقعی" کنه، حتما بی تاثیر نیست و می تونه از عواقب بد اون در امان بمونه؛ چون خداوند توبه کاران رو دوست داره. راستی! درباره بر ملا نکردن گناه و اشتباه دیگران و فاش نکردن رازشون، حافظ هم یه بیت شعر معروف داره:  

به پیر میکده گفتم که چیست راه نجـات                   بخواست جام می و گفت: "راز پـوشیدن"

******

تجربه من؛ یادمون باشه: اعتماد المثنی نداریم.

(زهرا از سراوان)

امید: المثنی داره؛ ولی گرفتنش "خیِییییلی" سخته؛ وقتی هم بگیریم، روش نوشته: المثنی؛ پس باید مراقب باشیم دیگران اعتمادشون از ما سلب نشه که کارمون سخت می شه. 

******

سلام 370دیا. امروز دقیقا 2 هفته اس که ازتون بی خبرم. آخه مادرمو عمل کرده بودن رفته بودم پیش اون. تلویزیون اونام تلتکس نداره. خواستم ببینم خوبین؟ خوشین؟ من نبودم چه خبرا بوده؟ جامو خالی کردین دیگه؟ خیلی دلم تنگ شده بودا.

(فاطمه، مامان آیسان، تبریز)

******

سلام؛ روز پدر و مرد رو به امید و پیام و همه آقایون باشگاه تبریک می گم. دوستان! قدر پدراتون رو بدونید قبل از اینکه دیر بشه. من 4 ساله پدر ندارم و قدرش رو حالا می فهمم.

(زهرا، لیسانس روانشناسی از فسا)

******

سلام امید و"ها"، امید! به دادم برس. LED خریدیم، پیام نماش انگلیسیه. بگو چی کار کنم؟ خواهش می کنم کمکم کن.

امید: معمولا منوی فارسی داره که باید تنظیم بشه. دوستان! اگه تجربه ای دارید حتما بگید که مشکل دوستمون حل بشه. اول پیامک بنویسین: تنظیم

******

سلام؛ به دوستان پیشنهاد می کنم کتاب: اخلاق زندگی؛ نوشته: احمد شریف زاده رو حتما بخونن. حدود 150 صفحه هست.

(اسماعیل از زیبا شهر قرچک)

******

خداوندا... آرامشى عطا فرما تا بپذیرم آنچه را که نمى توانم تغییر دهم. شهامتى که تغییر دهم آنچه را که مى توانم و دانشى که تفاوت این دو را بدانم.

******

سلام؛ الان در روستای دیزانم. جایی که نه خبری از ماشینی شدن هست نه آلودگی هوا و نه ترافیک و تجمل گرایی. معنی زندگی رو اینجا می شه فهمید.

(مرضیه)

******

با سلام به هم اندیشان عزیز؛ اینم یه حرف آموزنده از پائولو کوئلیو: سعی کن آنقدر کامل باشی که بزرگترین تنبیه تو برای دیگران، گرفتن خودت از آن ها باشد.

(زهرا جلالپور، همدان)

******

سلام امید؛ دیل کارنگی تو کتاب آئین زندگی می گه: خوشبخت، آن کسی است که امروز را روز خود می نامد و با آسوده دلی می تواند بگوید: ای فردا! هرچه توانی کن که امروز را به تمامی زیسته ام!

(حوریه از سردها)

******

سلام! می خواستم بگم تا صیغه نذر رو نخوندید، می تونید نذرتون رو تغییر بدین!

امید: درسته! معمولا صیغه عربیش، کمتر خونده می شه و فارسیش هم اینجوریه که گفته باشه: "خدایا! من نذر می کنم که فلان کار مشخص رو انجام بدم" و اگه قراره به ازای برآورده شدن حاجتی، نذری رو ادا کنه، گفته باشه: در ازای برآورده شدن فلان حاجت. در غیر اینصورت، اون نذر قابل تغییره؛ ولی به هر حال اگه تصمیم به چنین کاری دارید، بهتره با دفتر مرجع تقلیدتون هم تماس بگیرید.

******

پیشنهاد: سلام دوستان؛ من دیدم بعضی جاها مثل طالقان و قزوین، آش رو با قابلمه میارن جلو در خونه و خود صاحبخونه کاسه میاره تا صاحب نذر، براش آش بکشه.

(فرزانه زنجانی از قزوین)

امید: ولی خب ما نفهمیدیم شما زنجانی هستین یا قزوینی؟

******

پیشنهاد: سلام به امید و «ها». سر کوچه ما هم محرم و صفر ایستگاه صلواتی برپا می شه که الان چهار ساله دیگه غذا رو می ذارن پشت ماشین و خونه به خونه غذا پخش می کنن. این کار هزینش کمتره و ثوابش بیشتره!!

(سمانه از بستان آباد)

امید: یادتونه چهارشنبه یکی از هم اندیشان گفته بود که تو کارخونه تولید ظروف یه بار مصرف کار می کنه؟ باهاش تماس گرفتم. می گفت: روزی یه تریلر ظروف یه بار مصرف تو کارخونه بارگیری می شه. می گفت: "هر ماه، حدود هفت و نیم تا هشت میلیون ظرف یکبار مصرف تو کارخونمون تولید می شه." این تازه آمار تولید یکی از هفتاد کارخونه تولید ظروف یکبار مصرف در کشوره. اگه کاری کنیم که نیازی به این قدر ظرف نباشه، تعداد این کارخونه ها و تولیداتشون هم مثل قارچ افزایش پیدا نمی کنه.

******

پیشنهاد: سلام بر اونایی که می خوان از ظروف یه بار مصرف استفاده نکنن. ما تو شهرمون برای نذری آش چون فقط تو کوچه و محله  خودمونه، به جای ظرف یه بار مصرف از کاسه های چینی استفاده می کنیم. راستی! امید! بیشتر مناطق برا غذا دادن تو عروسیاشون از ظروف یه بار مصرف استفاده می کنن؛ ولی ما از ملامین استفاده  می کنیم و برای پخش شربت و چای هم از لیوانای کاغذی مخصوص.

(س.ض، لردگان)

امید: یکی از همکارام هم پیشنهاد خوبی داد. گفت: معمولا مساجد و هیئت ها کلی ظرف دارن که می شه برا پخش نذری، از اونا کمک گرفت. دوستان خوبم! امروز مشکلاتمون زیاد بود و اونجوری که می خواستم نشد که در خدمتتون باشم. موضوع علمی - کاربردی هم موند برای فردا. جبران می کنم! همتون رو به خدای بزرگ می سپارم.

به اشتراک بگذارید...

کد امنیتی رفرش

مطالب مشابه:

  1. هم اندیشان پنجشنبه 29 اسفند 1392
  2. هم اندیشان چهارشنبه 28 اسفند 1392
  3. هم اندیشان سه شنبه 27 اسفند 1392
  4. هم اندیشان دوشنبه 26 اسفند 1392
  5. هم اندیشان یکشنبه 25 اسفند 1392
  6. هم اندیشان شنبه 24 اسفند 1392
  7. هم اندیشان پنجشنبه 22 اسفند 1392
  8. هم اندیشان چهارشنبه 21 اسفند 1392
  9. هم اندیشان سه شنبه 20 اسفند 1392