• سه شنبه 1394/02/08 - تعداد بازدید 7 مرتبه
    امید: سلااااااام بر دوستان بامرااااااام؛ راستش! آدما گاهی به دلایل مختلف، گیج می زنن. گاهی بدجور و گاهی هم کم جور! منم ظاهرا دیروز بدجور گیج ز
  • دوشنبه 1394/02/07 - تعداد بازدید 37 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ خدا حفظتون کنه دوستان بامرااااام
  • یکشبنه 1394/02/06 - تعداد بازدید 51 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ می گم اگه یه راننده به پلیس بگه: "باور کن تا حالا من یواشکی بارها با سرعت 180 تا هم رفتم و هیچ اتفاقی نیفتاده. بذارین من راحت ب
  • شنبه 1394/02/05 - تعداد بازدید 61 مرتبه
    امید: سلااااام؛ می دونین الان تو ذهنم داره چی می گذره؟ اینکه شماها خیلی خوبین. خیییییلی!... دلیل دارم براش. فکر نکنین رو هوا دارم حرف می زنم. دلی
  • چهارشنبه 1394/02/02 - تعداد بازدید 75 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ می گم حواستون که هست؟ حواستون به اینکه از بحثا برداشت اشتباه نکنین! آخه ممکنه از اونور بوم بیفتیم. آخه می شناسم کسانی رو که ب
  • سه شنبه 1394/02/01 - تعداد بازدید 81 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ امروز یکی از همکارا بهم گفت: "باورم نمی شه! فردا چهلم مادر آقای رزاقه. چه زود گذشت! مگه می شه؟ انگار، دیروز بود!" انگشت به دهن
مشاهده آرشیو کامل مطالب
کمی طاقت داشته باشید...
مشاهده تالارهای اعضا

    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 19 اسفند 1392
    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 12 اسفند 1392
    • همایش هم اندیشان دزفول ، اهواز ، اندیمشک ، شوشتر - در دزفول
    • 24 بهمن 1392
    • همایش هم اندیشان تهرانی - قرچک ورامین
    • 8 آذر 1392
    • همایش اندیشه سبز - مشهد مقدس
    • 9 آبان 1392
    • هم اندیشان در همایش بزرگداشت حافظ
    • 19 مهر 1392
    • چهارمین میزبان هم اندیشان در صداوسیما : برنامه پنجشنبه اردیبهشت
    • 18 مهر 1392
    • سومین حضور امید در تلویزیون - برنامه اردیبهشت
    • 8 مهر 1392
    • همایش هم اندیشان مشهد مقدس
    • 27 شهریور 1392
    • اولین همایش طرح همیاری بانوان هم اندیش
    • 26 مرداد 1392
    • حضور امید در برنامه طلوع
    • 1391
    • اولین تصویر گرفته شده از پیام
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • فعالیت های شخصی و ابراز علاقه هم اندیشان
    • نمایشگاه کتاب 1392
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • اردیبهشت 1392
    • همایش یزد هم اندیشان
    • اسفند 1391
    • اولین همایش هم اندیشان تهرانی
    • 22 مهر 1391

« در حال حاضر باشگاه هم اندیشان فعالیتی ندارد. ادامه بحث ها در وبلاگ جناب بیدگلیان جریان دارد »


اگر در این سایت عضو می شوید ، حتما شهر خود را نیز وارد کنید.
پس از عضویت در این سایت می توانید در بخش انجمن های تخصصی به فعالیت پرداخته و با دیگر هم اندیشان بحث و گفتگو داشته باشید.

»آرشیو پیامکهای باشگاه

»آلبوم عکس خاطرات

»آلبوم فیلم

»درباره هم اندیشان

»مرجع شماره های کاربردی


هم اندیشان چهارشنبه 9 اسفند 1391

مجموعاً 0 امتیاز از 5 توسط 0 نفر
| نظرات داده شده (0) | مربوط به موضوع: تفاهم در زندگی مشترک ، 1391 ،

امید: سلاااام؛ بی مقدمه بریم سر پیامک ها....

******

سلام امید؛ با خوندن بعضی پیام ها، دیدم بد نیست از شوهرم تشکر کنم؛ چون مهربون، باگذشت، زحمتکش و خیلی صبوره. براش کم گذاشتم و می خوام از این به بعد قدرش رو بیشتر بدونم. راستی! شروع کردم به پخت و پز تو ظروف پیرکس؛ آخه هیچ نعمتی بالاتر از سلامتی نیست. ممنون از همه.

(زهرا، مامان مهسا، منجیل)

******

سلام هم باشگاهی های مهربون و آقا امید؛ محبت از درخت آموز که سایه از سر هیزم شکن هم بر نمی دارد.

(حسین موسوی از ساری)

******

امید و هم اندیشان؛ سلام! شصت دست راستتون رو بذارین رو دکمه ۷ موبایلتون؛ حالا در همین حالت انگشت اشاره دست چپتون رو بذارین رو دکمه ۳؛ خب! الان ۵ بار ۲ رو بزنین.... حالا یاد گرفتین چه جوری باید یه نفر رو سر کار گذاشت؟!

(مریم فلاح زاده از شیراز)

******

سلام دوستان! یه سوال دارم. چطور مردا اول ازدواج می تونن ابراز علاقه کنن و بگن دوست دارم؛ ولی یه مدت بعد نمی تونن و باید از رفتارشون فهمید؟ چرا واقعا؟ گفتن یه کلمه سخته براشون.

(پگاه، 20، کرمانشاه)

امید: ببین آبجی! همونطور که قبلا گفتیم مرد و زن، به خاطر متفاوت بودن جنسیتشون یه تفاوتایی با هم دارن؛ الکی که نمی گن مردان مریخی و زنان ونوسی؛ یعنی انگار هر کدوم از یه سیاره اومدن. "معمولا" مردا محبتشون تو رفتارشونه؛ ولی اوایل ازدواج؛ چون یه اتفاق مهم تو زندگیشون افتاده و هیجانی شدن یه مدتی از این حالت می یان بیرون؛ ولی ممکنه دیر یا زود، به اون طبیعت خودشون برگردن. راه حلش اینه که اولا خانوما تو رفتارهای آقایونشون  دنبال محبت بگردن و بعد هم هر از گاهی با مهارت، بهشون یادآوری کنن که خانوم ها به محبت کلامی هم نیاز دارن. دیروز راهکارش رو دادم.

******

سلام به همگی؛ کی می گه مردا نمی تونن احساساتشونو بیان کنن؟ همسر من با اینکه سه سال از زندگیمون گذشته هنوزم احساساتشو به زبون میاره؛ پس این شامل همه نمی شه.

(الهه دژآگاه، بیست ساله از کرج)

امید: اگه یادتون باشه تو پیامک قبلی گفتم: "معمولا" مردها محبتشون تو رفتارشونه؛ چون "بعضی" مردها که روحیه عاطفی و احساسی بالایی دارن، محبت گفتاری خوبی هم دارن؛ البته بعضی مردها هم که با مهارت های زندگی آشنایی دارن، می دونن که باید حواسشون به محبت گفتاری هم باشه.

******

سلام؛ امید! دلم واسه رفتگرا می سوزه. خودم زباله هامو تفکیک می کنم تا کمتر خسته بشن.

(طاهره هداوندی عاشق زندگیم از گلستان)

******

عشق بعد از ازدواج: سلام امید. خود من از همون اول از قیافه، تیپ و حرف زدن شوهرم خوشم نمیومد؛ پس چطور می تونم بهش علاقه پیدا کنم. نابود شدم. با اینکه آدم خوبیه ولی... خواهش می کنم بچه هاتون رو به زور وادار به زندگی کردن نکنید.

(فاطمه، بجنورد)

امید: دوستان! ببینین! حالا آبجی فاطمه که ظاهرا به زور ازدواج کرده؛ ولی در مورد به وجود اومدن عشق بعد از ازدواج بهتون بگم: آدم ها خودشون از دل خودشون خبر دارن و می دونن چه جور آدمی هستن، چه خصوصیاتی دارن و  و چی براشون مهمه و... نباید بگین چون فلانی قبل از ازدواج از همسرش خوشش نمی اومده؛  ولی الان دوستش داره و عاشقشه؛ پس ما هم همینطوری می شه. همونطور که دوستاتون گفتن: طرف باید غیر از خوبی، از نظر به دل نشستن، یه حداقل هایی داشته باشه که شما رو راضی کنه. نباید ازش بدتون بیاد.  

******

سلام؛ کمکم می کنید؟ به نظرتون چیکار کنم خدا حاجتمو بده. هر کاری به فکرم رسیده کردم. چی کار کنم؟ ممنون می شم کمک کنید.

(زهرا، همدان)

امید: کارهای خیر خالصانه در حق بندگان خدا در برآورده شدن حاجت خیلی موثره. برو دنبال کارهای خیر؛ از کمک و احترام به والدین و پدربزرگ و مادربزگ گرفته تا کمک کردن تو درس یه دانش آموز غصه دار. دل انسان ها رو شاد کنی خدا هم دلت رو شاد می کنه. این یکی از رازهای مهم برآورده شدن حاجته. پاشو دست به کار شو! حاجتت رو گرفتی ما رو بی خبر نذاریا!

******

سلام؛ چرا همیشه عذرخواهی می کنین از این که بحث ها جدی می شه؟ باور کنید جاهای زیادی برای شنیدن گلایه و لطیفه وجود داره؛ اینجا یه جایی برای بالا بردن فرهنگمون و اصلاح زندگیمونه؛ پس بهتره جدیش بگیریم.

(آزاده، ۲۵ ساله، لیسانس ادبیات، خشکبیجار)

امید: آبجی! ما تو باشگاه، باید حواسمون به همه سلیقه ها و روحیه ها باشه. تجربه پیامک ها بهمون ثابت کرده که در کنار بحث های جدی، تنوع لازمه؛ ضمن اینکه تلاشمون اینه که همون پیامک های حاشیه ای هم نکته دار باشه. 

******

سلام امید و هم اندیشان عزیز؛ اگه می خواین تفاوت زن و مرد رو بیشتر درک کنین؛ حتما سری به صفحه 791 پیام نما بزنید. امید! درج کن تا به دوستامون کمک کرده باشم.

(سیده ریحانه، 18 ساله از بابل)

امید: عاطفه، ۱۹ ساله از شهرضا؛ خدیجه 27 ساله مامان امیر حسین و حدیث از هفتگل خوزستان و... هم پیشنهاد خوندن این صفحات رو بهتون دادن.

******

سلام؛ الان که دارم این پیامو می دم شوهرم مریضه، جلو چشمم مثل بچه ها آروم خوابه. دارم فکر می کنم چقدر همه دنیا بی ارزش میشه در برابر سلامتی عزیزت. خدایا این دم عیدی تو هیچ خونه مریضی و غصه نباشه.

(فاطمه، 33، لنگرود)

******

محبت: سلام من تو یه خونواده ای بزرگ شدم که از بس دنبال پولن مجالی برا محبت کردن نداشتن! حالا منی که رنگی از محبت ندیدم؛ چطور به شوهر آیندم محبت کنم؟ محبت چه شکلیه! کجا پیداش کنم؟ امید اگه کمکی ازت بر میاد دریغ نکن.

(ناهید)

امید: آبجی! آدم ها دو دسته اند: یه دسته وقتی کمبودی احساس می کنن، در اون مورد، حس انتقام جویی پیدا می کنن و سعی می کنن یه جورایی با انتقام گرفتن از دیگران، خودشون رو راضی کنن؛ ولی یه عده بر عکس، براشون درس می شه؛ می فهمن که نبود یه چیزی چه سخته و سعی می کنن با نثار کردن اون به دیگران، خودشون رو راضی کنن و به آرامش برسن. می دونم که حواست هست که دسته دومی باشی؛ اگه خوب به محیط اطرافت و به رفتار آدم ها  دقت کنی، اشکال مختلف محبت رو می تونی همه جا ببینی و ازشون درس بگیری.

******

عشق بعد از ازدواج: سلام؛ من می گم "شاید" عشق، بعد از ازدواج فروکش کنه؛ اما نمی تونم درک کنم که عشق بعد از ازدواج به وجود بیاد. مگه می شه؟؟؟

(محمد علی باغچه ای، 71، فارس، نوبندگان)

امید: عشق بعد از ازدواج یعنی اینکه دو طرف اول از نظر خصوصیات اخلاقی، روحیات و سایر شرایط، همدیگه رو بپسندن و حس خوبی هم به همدیگه داشته باشن و بعد از ازدواج اون نقاط مشترکی که دارن در اون ها باعث به وجود اومدن عشق بشه. چطوره؟... تو عشق قبل از ازدواج، اول عاشق می شن و بعد می رن دنبال بقیه چیزا. این یکی چطوره؟ من فکر می کنم که اون عشق، مانع این می شه تا درست همه چیز رو بررسی کنن.

******

سلام؛ آخ! اینقدر از محبت بین زن و شوهرها حرف زدین که دلم لک زده واسه ازدواج؛ ولی جدی می گم خیلی دوست دارم تو این سن ازدواج کنم؛ چون حس می کنم با وجود یه همسر خوب و نجیب، می تونم کامل بشم.

(محمد علی، 71)

امید: پس پنجاه درصدش حله! فقط خوب چشم و گوشت رو باز کن و بدون با تلاشه که همه چیز درست می شه. راستش! دیروز تو سرویس به دوستی که مثل خودت به فکر ازدواجه گفتم: ببین! با نشستن و دعا کردن فقط کار درست نمی شه. از تو حرکت؛ از خدا برکت.

******

همسرت را قبل از ازدواج بیازما نه یکبار، بارها؛ اما بعد از ازدواج آزمایشش نکن. در آزمون ها همراهیش کن.

(مریم، 24 ساله، کارشناس مدیریت، اصفهان)

******

عشق بعد از ازدواج: سلام؛ باورکنید عشق بعد از ازدواج خیلی شیرینتر از عشق قبل ازدواجه. من دو تا خواهر دارم که حتی یه ماه بعد نامزدیشونم از نامزدشون بدشون میومد؛ ولی الان هردوشون عاشق شوهرشونن.

(کبری از زنجان، دوستتون دارم)

امید: همونطور که گفتیم روحیات آدم ها با همدیگه فرق می کنه. هر کس باید به خودش رجوع کنه و ببینه چه جور آدمیه و دنبال چیه؟ ممکنه یکی یه روحیاتی داشته باشه که نتونه با این مساله کنار بیاد.

******

سلام خوبان؛ به نظر من عشق بعد از ازدواج در صورتی به وجود میاد که طرفتون ملاک های مهمی که نمی تونین ازش بگذرین رو داشته باشه؛ مثلأ یکی قیافه خیلی براش مهمه، یکی اخلاق رو مهم می دونه... پس خوب فکر کنین! همین که دیدین آدم خوبیه هول نکنین زود بله رو بگین!

(مریم از طبس)

******

سلام؛ می شه بیشتر، راجع به محبت مردها که تو رفتارشونه توضیح بدید؟؟

(هدیه و امیر از تهران)

امید: نوع محبت های رفتاری در مردهای مختلف متفاوته؛ یکی ممکنه تو ظرف شستن به همسرش کمک کنه و یکی ممکنه این کار رو نکنه؛ ولی یه کار دیگه انجا بده. مثلا با وجودی که از سر کار اومده و خسته اس به خانومش بگه تو نمی خواد بچه رو ببری کلاس، خودم می برم و زحمت خانومش رو کم کنه و...   

******

سلام امید و هم اندیشان؛ کاش پارسال هم اندیشان رو می خوندم. من طلاق گرفتم و الان که هم اندیشان رو می خونم مطمئنم اگه اون موقع می خوندم وضعم الان این نبود. دوستان هم اندیش دعام کنید.

(ر،۲۲ ساله، تاکستان)

******

سلام هم اندیشان؛ باشگاهتون خیلی عالیه. شماها با حرفای قشنگتون رابطه من و همسرم رو بهتر کردین. همسرم خواست ازتون تشکر کنیم.

(خدیجه از همدان)

******

اونقدر بهش وابسته شدم که مطمئنم وقتی بعدا بخوام ازدواج کنم توی دلم نمی تونم همسر آیندمو جا کنم و اونو خوشبخت کنم. دوستان! قسمتون می دم قبل ازدواج، از این دوستیا نداشته باشید. آخرش فقط پشیییموووونیه.

(یه دختر شرمنده)

******

سلام امید! من با بحثای شما یه سوال واسم پیش اومده؛ یعنی کسی که قبل ازدواج عاشق باشه بعدها عشقش از بین می ره؟ من یه خواستگار دارم که عاشقمه و می خواستم بهش جواب مثبت بدم؛ ولی با بحثای شما تردید پیدا کردم. خواهش می کنم کمکم کنید.

(فاطمه از کرج)

امید: آبجی! باید ببینی عشقش از اون عشق های چشم بسته و آتشین نباشه؛ چون اینجور عشق ها معمولا توخالیه و بعد از ازدواج، از بین می ره. یه جفت چشم دیده و بی هدف، عاشق شده. ببین چرا عاشق شده؟ هدفش از ازدواج چیه؟ و... باید بیشتر بشناسیش.

******

عشق بعد از ازدواج: امید! به نظر من این ریسکه که ازدواج کنی به امید اینکه بعد از ازدواج عشق به وجود بیاد؛ شاید هیچ وقت این عشق به وجود نیاد و باعث طلاق شد. اونوقت مشکلات بعد از طلاق، برای خانوم ها 3 برابر می شه. نظرت چیه امید خان؟

(الهام از کرمان)

امید: فکر کنم نظرمو گفتم. دیگه تکراری می شه. این که مشکلات خانوم ها بعد از طلاق چند برابر آقایونه هم واقعا درسته! طلاق باید آخرین راه باشه. به قول دوستمون باید تا جایی که "امیدواری" وجود داره تلاش کرد.

******

سلام؛ این رسمش نیست. هی من می گم هفته بعد به روز می شه؛ ولی هیچ خبری نیست. مجله گوناگون رو می گم. انصافا خودتون یک نگاهی بندازید.

(مهدیه علی منفرد)

امید: راستش مجله گوناگون به صفحه 870 منتقل شده. تو فهرست پیام نما (صفحه 103) می تونی تغییرات جدید رو ببینی.   

******

سلام امید؛ من امروز کتابخونه ثبت نام کردم. احساس می کنم یه قدم بزرگی تو زندگیم برداشتم. به خاطر معرفی کتابای خوبتون بوده. ازتون ممنونم.

(زهرا از رشت)

******

سلام؛ جناب امید خان! لطفا، خواهشا، التماسا... همایش یزد تو روزای زوج پخش نشه؛ وگرنه مجبور می شم دانشگاه رو بپیچونم. بعد اگه افتادم یا مشروط شدم گردن خودته ها!!!

(پریسا)

امید: آبجی خوبم و بقیه دوستانی که منتظر دیدن فیلم همایش هستین. واقعا دارم تلاش می کنم که یه کاری براتون انجام بدم؛ اگه مشکلی پیش نیاد تلاش می کنم هم تو "برنامه طلوع" و هم اگه بشه "شب" پخشش کنیم؛ ولی انتظار نداشته باشین که همه همایش پخش بشه؛ چون یه همایش خودمونی بود و پخش همه قسمت هاش تو شبکه چهار، امکان نداره. دعا کنین بتونم یه کاری براتون انجام بدم که راضی باشین و شرمندتون نشم.

******

از حضرت سلیمان روایت شده است که فرمود: درباره کسی به نیکی یا بدی قضاوت نکنید تا رفقایش را ببینید؛ چرا که انسان از روی نزدیکان خود شناخته می شود.

(از قم)

امید: توجه می نموووییین که. هی می گم حواستون باشه با کی دوست می شین به خاطر همینه!  

******

سلام امید و هم اندیشان؛ امید خان! مگه شما قول ندادی این کلمه "بنموویید" رو دیگه نگی؟؟؟؟

(یکی از رشت، سراوان، همونی که ده روز دیگه تولدشه)

امید: آخه کلی پیامک اومد که آقا امید ما به این کلمه عادت کردیم و دوستش داریم و اینجور چیزا.

******

سلام امید؛ خیلی ذوق کردم وقتی تو خیابون یه ماشین دیدم که رو شیشه اش بزرگ نوشته بود: "هم اندیشان" واقعا احساس غرور کردم.

(یه دوست هم اندیش، 28 ساله از آران و بیدگل)

امید: یادتونه پارسال قبل از عید همش صحبت از این بود که تو تعطیلات عید همه رو ماشینشون لوگوی باشگاه رو بزنن تا هر جا می رن شناخته بشن. پیشنهاد خوبی بود. امسال یادتون نره. خب! چون حال و هوای عید نزدیکه از هفته بعد یه جورایی بحثمون باید متناسب با همین حال و هوا باشه. یه خورده از چهارشنبه آخر سال بگین. یه خورده درباره خونه تکونی دل. خلاصه هر چه دل تنگتون می خواد بگین.... یادتون هم نره که اگه ایمیل دارین آدرسش رو  برامون بفرستین. برا روابط عمومی می خوایم. فعلا خداحافظ. تعداد پیامک های دیروز: 2634

ارسال شده توسط: امید و پیام

به اشتراک بگذارید...

کد امنیتی رفرش

مطالب مشابه:

  1. هم اندیشان شنبه 12 اسفند1391
  2. هم اندیشان پنجشنبه 10 اسفند 1391
  3. هم اندیشان سه شنبه 8 اسفند 1391
  4. هم اندیشان دوشنبه 7 اسفند 1391
  5. هم اندیشان یکشنبه 6 اسفند 1391
  6. هم اندیشان شنبه 5 اسفند 1391
  7. هم اندیشان پنجشنبه 3 اسفند 1391
  8. هم اندیشان چهارشنبه 2 اسفند 1391
  9. هم اندیشان سه شنبه 1 اسفند 1391