• سه شنبه 1394/02/08 - تعداد بازدید 7 مرتبه
    امید: سلااااااام بر دوستان بامرااااااام؛ راستش! آدما گاهی به دلایل مختلف، گیج می زنن. گاهی بدجور و گاهی هم کم جور! منم ظاهرا دیروز بدجور گیج ز
  • دوشنبه 1394/02/07 - تعداد بازدید 37 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ خدا حفظتون کنه دوستان بامرااااام
  • یکشبنه 1394/02/06 - تعداد بازدید 51 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ می گم اگه یه راننده به پلیس بگه: "باور کن تا حالا من یواشکی بارها با سرعت 180 تا هم رفتم و هیچ اتفاقی نیفتاده. بذارین من راحت ب
  • شنبه 1394/02/05 - تعداد بازدید 61 مرتبه
    امید: سلااااام؛ می دونین الان تو ذهنم داره چی می گذره؟ اینکه شماها خیلی خوبین. خیییییلی!... دلیل دارم براش. فکر نکنین رو هوا دارم حرف می زنم. دلی
  • چهارشنبه 1394/02/02 - تعداد بازدید 75 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ می گم حواستون که هست؟ حواستون به اینکه از بحثا برداشت اشتباه نکنین! آخه ممکنه از اونور بوم بیفتیم. آخه می شناسم کسانی رو که ب
  • سه شنبه 1394/02/01 - تعداد بازدید 81 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ امروز یکی از همکارا بهم گفت: "باورم نمی شه! فردا چهلم مادر آقای رزاقه. چه زود گذشت! مگه می شه؟ انگار، دیروز بود!" انگشت به دهن
مشاهده آرشیو کامل مطالب
کمی طاقت داشته باشید...
مشاهده تالارهای اعضا

    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 19 اسفند 1392
    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 12 اسفند 1392
    • همایش هم اندیشان دزفول ، اهواز ، اندیمشک ، شوشتر - در دزفول
    • 24 بهمن 1392
    • همایش هم اندیشان تهرانی - قرچک ورامین
    • 8 آذر 1392
    • همایش اندیشه سبز - مشهد مقدس
    • 9 آبان 1392
    • هم اندیشان در همایش بزرگداشت حافظ
    • 19 مهر 1392
    • چهارمین میزبان هم اندیشان در صداوسیما : برنامه پنجشنبه اردیبهشت
    • 18 مهر 1392
    • سومین حضور امید در تلویزیون - برنامه اردیبهشت
    • 8 مهر 1392
    • همایش هم اندیشان مشهد مقدس
    • 27 شهریور 1392
    • اولین همایش طرح همیاری بانوان هم اندیش
    • 26 مرداد 1392
    • حضور امید در برنامه طلوع
    • 1391
    • اولین تصویر گرفته شده از پیام
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • فعالیت های شخصی و ابراز علاقه هم اندیشان
    • نمایشگاه کتاب 1392
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • اردیبهشت 1392
    • همایش یزد هم اندیشان
    • اسفند 1391
    • اولین همایش هم اندیشان تهرانی
    • 22 مهر 1391

« در حال حاضر باشگاه هم اندیشان فعالیتی ندارد. ادامه بحث ها در وبلاگ جناب بیدگلیان جریان دارد »


اگر در این سایت عضو می شوید ، حتما شهر خود را نیز وارد کنید.
پس از عضویت در این سایت می توانید در بخش انجمن های تخصصی به فعالیت پرداخته و با دیگر هم اندیشان بحث و گفتگو داشته باشید.

»آرشیو پیامکهای باشگاه

»آلبوم عکس خاطرات

»آلبوم فیلم

»درباره هم اندیشان

»مرجع شماره های کاربردی


هم اندیشان سه شنبه 8 اسفند 1391

مجموعاً 0 امتیاز از 5 توسط 0 نفر
| نظرات داده شده (0) | مربوط به موضوع: تفاهم در زندگی مشترک ، 1391 ،

امید: سلااااام؛ امروز صبح که داشتم می اومدم اداره؛ می دونین به چی فکر می کردم؟ به اینکه اونایی که عاشق باشگاهن، کسایی هستن که عاشق دونستنن؛ عاشق تغییرن؛ و این تو زندگی، خیلی مهمه. اگه کسی به این نقطه برسه خیلی از بقیه جلوتره. آفرین! جدی می گم: آفرین.

******

امید! سلام؛ خوبی؟ بچه ها خوبن؟ همسرت خوبه؟ دادا چرا حواست نیس؟ مشکلی پیش اومده؟ بگو ما که غریبه نیستیم؛ پس چرا حواست نیس؟ مهرناز از گناوه که خبر تفکیک زباله رو گفت، بنده خدا اسمشو اول پیامکش نوشته بود که؛ پس چرا می گی اسم و رسمتو ننوشتی؟ داداش اگه می خوای سر به بیابون بزاری چرا بهونه الکی میاری؟؟ باور کن تو اوج بی شارژی اسو فرستادم. دخترت رو ببوس.

(زهرا دهقان، 19 ساله سر زیبادشت)

امید: آبجی! معلومه که راه و رسم انتقاد کردن رو خوب بلدی. واقعیتش اینه که هر کی جای من باشه باید سوتی های زیادی بده؛ چون من تو چند ساعت باید پیامک هاتون رو بخونم؛ به سختی انتخاب کنم؛ فکر کنم و جواب بدم و خیلی از کارهای حاشیه ای دیگه. در هر صورت، بیشتر از همه، از آبجی مهرناز باید عذرخواهی کنم.

******

سلام؛ به نظر من اول باید ببینیم تعریفمون از عشق چیه، بعد تلاش کنیم تا بهش برسیم.

(مریم هستم، دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی از زنجان)

******

سلام؛ عشق فقط رمانیک بودن، روشن کردن شمع سر میز شام، و دست در دست هم قدم زدن نیست. عشق حقیقی یعنی یک عمر همدلی، تعهد و اعتماد.

(رضوان از شهریار)

******

سلام؛ یه جمله از کتابی که هم اندیشا معرفی کردن" عاشق بودن شیرین تر از حق داشتن است؛ پس اگر در زندگی مشترک همواره بر این اصرار کنید که حق به جانب من است، عشق و گذشت را فراموش خواهید کرد. کانون خانواده مکانی برای بخشش و خوشبخت کردن طرف مقابل است نه مقابله و به دست آوردن امتیاز...

(سحر)

******

در جواب اون دوستمون که گفت: "چرا همیشه زن ها باید محبت کنن؛ ولی بهشون محبت نشه؟" بگم: باید محبت رو تو رفتار دید. من اوایل همش به شوهرم می گفتم منو دوست نداره؛ یعنی می گفتم تو رفتارش نشانی از عشق نیست؛ چون بعضی وقتا کارایی ازش می خواستم که قبول نمی کرد؛ ولی یه مدت که خودش کارایی رو فقط به خاطر من انجام می داد که براش سخت هم بود بهم یادآوری می کرد و من بعد از یکسال و نیم درک می کنم که محبت و عشق راه ابرازش تو افراد مختلف متفاوته. راستی! شاید دوستمون داره به نظر خودش محبت می کنه؛ ولی در کنارش کارایی می کنه که شوهرش آزرده می شه. به نظرم باید ریشه رفتار دیگران با خودمون رو تو خودمون پیدا کنیم.

(مینا، 18 ساله)

******

محبت: سلااااام؛ دوست عزیز بهتون پیشنهاد می دم کتاب: "رازهایی درباره مردان"  از: دکتر باربارا دی آنجلیس رو حتما مطالعه کنید. تو این کتاب نوشته: ما زنان در مهارت های کلامی از قبیل بیان احساسات؛ صمیمیت و عشق ورزی استادیم و از مردان انتظار داریم در مهارت هایی که هیچ گونه آموزشی ندیده اند استاد شوند. مردان خواستار یادگیری احساسات بارز هستند تا بتوانند در کنار بیان احساسات و عواطف خود با زنان زندگی کنند؛ اما یادگیری این گونه مهارت ها کمی برای آن ها مشکل است.. (مردان به عشق و محبت و صبر و حمایت حقیقی شما خانم ها نیاز دارند تا با کمک شما بتوانند دریچه قلب خود را به سویتان بگشایند)

(صائمه؛ 23ساله؛ گیلان؛ فومن)

******

محبت: با سلام؛ چرا خانوما فکر می کنن دوست داشتن یعنی هر روز به زنت بگی دوست دارم؟ ما آقایون بیشتر با کردار و رفتارمون عشقمون رو ابراز می کنیم نه با گفتار؛ پس این دلیل نمی شه که به ما بگین کم محبت. درضمن؛ مهر و محبتی که خدا تو وجود زن آفریده بیشتر از مردها است. مگه نه امید؟

(علی هستم از مشهد مقدس)

امید: به قول خودت مهر و محبت مردها بیشتر، پشت رفتارهاشونه و چون نمودش کمتره، کمتر دیده می شه؛ پس از یه طرف، خانوما باید بیشتر به رفتار مردهاشون دقت کنن نه به زبانشون؛ از طرف دیگه هم مردها باید وقتی می بینن اینقدر محبت زبانی برای خانوم هاشون مهمه؛ یه کم حواسشون رو جمع کنن و سعی کنن محبت زبانی رو هم یاد بگیرن.

******

آقا امید! چرا دوستامون درمورد آقایون بی رحمانه صحبت می کنن؟ مگه آقایون دل ندارن؟ مگه می شه به همسرت محبت کنی و جوابشو نده؟ من و همسرم دو سال پیش با سن کم ازدواج کردیم و تونستیم به کمک مشاور، کتاب و سی دی های سخنرانی، بهترین زندگی رو واسه خودمون بسازیم.

(آتنا، 19 ساله و داوود 23 ساله از زنجان)

******

سلام امید و گل اندیشان؛ خواستم سی دی صحبت های دکتر علیرضا آزمندیان رو که در مورد تکنولوژی عشق و مدیریت دلهاست رو بهتون معرفی کنم. خیلی خوبه.

(سمانه از بیرجند)

******

سلام؛ من دارم می رم مشهد. لوگوی باشگاه (هم اندیشان 370) رو زدم رو ساکم. هر وقت منو دیدین بدونین منم آبجی مریم. راستی! دوستای گلم! شما رو هم دعا می کنم.

(آبجی مریم، 370، گرگان)

******

سلام؛ من نسبت به همسرم خیلی بیشتر محبت می کنم. بعضی وقتا حرصم درمیاد؛ ولی یاد این مصرع می افتم که: از محبت خارها گل می شود...

(زهرا از اراک)

امید: آبجی! محبت های رفتاریش رو هم حساب کردی یا نه؟ آخه همونطور که گفتیم نوع محبت مردها فرق می کنه.

******

محبت: ریحانه گلم! چون مردها بیشتر به محبت احتیاج دارن. اونا صبح میرن سر کار و شب خسته بر می گردن. لب خندون ما با یه خسته نباشید خیلی موثره. وقتی نشست با محبت از بپرس شام یا چای میل داری؟ ببین چقدر تو روحیش اثر می ذاره. مامانم همیشه می گه زن، سنگ زیر آسیاب باید باشه. صبرش زیاد باید باشه تا زندگی خوبی داشته باشن.

(فاطمه، 25 ساله از قیامدشت)

******

محبت: هنوز اول راهی خواهر گلم از طرز حرف زدنت مشخصه که شیطان تیر ناامیدی رو به هدف زده. محبت کردن بدون منت اونم به همسرت که حالا دیگه نزدیکترین فرد بهته باید واست لذت بخش باشه نه اینکه منتظر دریافت جواب محبت هات باشی. مطمئن باش اگه همسرت ببینه توی محبت و چیزهای دیگه واسش کم نمی ذاری اونم واست کم نمیذاره و سنگ هم باشه نرم می شه.

(منیژه و محمدرضا از همدان)

******

سلام امید و دوست های خوب هم اندیشم؛ می خواستم در جواب ریحانه خانم که از کمی محبت شوهرش گله داره بگم تمام سرمایه زن محبته که آقایون باید قدردان اون باشند؛ ولی خانم ها باید این رو بدونن که محبت را هم باید بجا و از ته دل خرج کنند تا اثر خودش رو بگذاره!

(حمید، کارشناس روانشناسی، بافق)

******

سلام به هم اندیشان گل و آقا امید و پیام؛ راستش چند وقت پیش امید خان گفت: بچه های جنوب کم پیامک می دن؛ اما من پیامک می دم درجیده نمی شه و خیلی وقته لطیفه های تو باشگاه کم شده. امید خان! بدرج شادمون کن. خنگول دم گوش راننده پچ پچ می کرده. همه از راننده می پرسن: چی میگه؟!! راننده می گه: دیوونم کرده؛ یه ساعته هی داره می گه چپ کن بخندیم. تقدیم با خندهههههههه.

(سمانه حاج خلیلی، 18 ساله از کرمان)

******

محبت؛ سلام امید و هم اندیشان؛ من دو ساله ازدواج کردم؛ ولی هرگز محبت رو تو زندگیم حس نمی کنم. شوهرم هیچوقت درکم نمی کنه. فکر می کردم با یه بچه همه چی درست می شه؛ ولی بدتر شد. من باردارم و احتیاج به توجه و محبت شوهر دارم؛ ولی کارم شده هر روز گریه. قسم می خورم که شوهرمو دوست دارم و هیچ وقت از همه لحاظ کم نذاشتم. چی کار کنم؟

امید: یکی اینکه سعی کن بیشتر متوجه محبتی که تو رفتارهاشه باشی و چند نمونه اش رو برای خودت یادداشت کن. بعد هم تو یه فضای آروم باهاش صحبت کن و بهش بگو که متوجه محبت های رفتاریش هستی و همون نمونه هایی که یادداشت کردی رو هم براش مثال بزن و تاکید کن که قدردارن اون محبت ها هستی. اینجوری کلی انرژی می گیره و زمینه برای نکته ای که می خوای بهش بگی فراهم می شه. اون هم اینه که بهش بگی: زن ها نیاز به محبت گفتاری هم دارن؛ به ویژه تو دوران بارداری و یکم بیشتر باید هوات رو داشته باشه.    

******

سلام هم اندیشان؛ می خواستم بگم تو زندگی هر حرفی رو  موقع عصانیت به زبان نیارین! دل طرفتون رو نشکنید؛ چون روح زندگی خودتون رو با دست خودتون نابود می کنین! مثل همسر من تا دنیا باقی است حرف های زشتش از یادم نمیره! با اینکه بهش محبت می کنم؛ ولی هر لحظه اون حرف ها تو ذهنمه!

(یه غریب، صندلی 313 کشتی) 

******

محبت: تو یه حدیث خوندم که خداوند زن ها را مایه آرامش و آسودگی شوهرانشان قرار داده؛ چون زن ها سرشار از عشقند و برای محبت ورزیدن آماده تر از مردانند به همین دلیل تسکین بخشیدن به زندگی بر دوش زنان است!

(م.م از م)

******

یادمان باشد اگر روزی خاطرمان تنها ماند طلب عشق ز هر بی سر و پایی نکنیم! خواهش می کنم چشاتونو باز کنید. درسته که تفاهم یعنی درک تفاوت ها؛ ولی همیشه هم نمیشه چشاتو ببندی وخودتو وادار کنی که تفاوتا رو تحمل کنی. امیدوارم هیچ وقت مجبور به تحمل نشید.

امید: قبلا هم گفتیم یه سری تفاوت ها واقعا طبیعیه و به خاطر متفاوت بودن جنس زن و مرده که زوج ها باید با این تفاوت ها آشنا بشن تا بتونن بهتر با هم کنار بیان؛ مثل همین تفاوتی که در نوع محبت کردن زن و مرد وجود داره؛ اما یه سری تفاوت ها به خاطر نوع تربیت، نوع فرهنگ، نوع شخصیت و... هستش که شدت و ضعف هم داره. موقع انتخاب همسر به این تفاوت ها باید خیلی دقت کرد؛ به ویژه به اینکه چقدر عمیقه و ریشه دار.

******

سلام؛ 6 ماهه عروسی کردم. بیشتر از 30 دفعه سر موضوعات مختلف بینمون بحث شده؛ ولی نذاشتیم زیاد طول بکشه و زود حلش کردیم. من و شوهرم عاشق هم هستیم با اینکه ازم ۸ سال بزرگتره؛ ولی با تمام وجودش منو درک می کنه. عشق، بعد از ازدواج به وجود اومد و حالا قلبم از محبت شوهرم پره.

(مهدیه از عجبشیر)

******

سلام دوستان؛ یه خواهر دارم چند وقت پیش واسش خواستگار اومده بود. پسره واقعا عالی بود. از تحصیل و شغلش گرفته تا وضعیت زندگی و خانوادش؛ اما خواهرم بهونه آورد و گفت: نه! هر چی مامانم گفت: بعد ازدواج علاقه به وجود میاد، قبول نکرد. دوستان! اگه طرفتون از همه نظر خوبه فقط چند تا مشکل کوچیک داره زیاد سخت نگیرین. وقتی برین زیر یه سقف علاقه ایجاد می شه، مثل خواهر من نشین که از صبح تا شب گوشه خونه نشسته و...

(آبجی ریحانه)

امید: اتفاقا نکته بسیار مهمیه! اگه طرف مقابل، شرایط قابل قبولی داشت؛ ولی احساس کردیم در حال حاضر، علاقه ای بهش نداریم؛ چطور بفهمیم عشق، بعد از ازدواج، بینمون به وجود می یاد؟ دیروز ازتون خواستیم به این سوال جواب بدین. بریم سراغ جوابا...

******

عشق بعد از ازدواج: سلام بر امید و روح پیام و هم اندیشان عزیز؛ دکتر فرهنگ می گه: اگه طرف مقابل، همه معیارهای شما رو داشت و با هم تناسب داشتین در آخر ببینید به دلتون می شینه یا نه. یه مدت با هم رفت و آمد داشته باشین اگه به دلتون نشست که خوب وگرنه که هیچی.

(تینا از اندیمشک)

******

عشق بعد از ازدواج: سلام! به نظر من عشق بعد از ازدواج زمانی به وجود میاد که دختر و پسر تو جلسات خواستگاری از هم خوششون بیاد و به اصطلاح به دل هم بشینن؛ اما وقتی من از رفتار و ظاهر و حرف زدن یکی خوشم نیاد؛ چطور می تونم در آینده اونو دوست داشته باشم؟ بد میگم امید خان؟؟

(فاطمه، دم بخت، از تبریز)

******

عشق بعد از ازدواج: سلام به همه؛ من که تجربه ندارم؛ ولی به نظرم هر کسی خودشو می شناسه و می دونه از چه تیپ شخصیتی خوشش میاد، دیدید گاهی اوقات دوستی داریم که خیلی آدم خوبیه؛ ولی رفتار و حرفاش به دل آدم نمی شینه. فکر می کنم با چند تا برخورد و گفتگو می شه فهمید...

(پناه، 18 ساله، اصفهان)

******

سلام؛ یه مشاور می گفت: قبل از ازدواج لازم نیست عاشق چهره طرف بشین؛ چون بعد از مدتی براتون عادی می شه؛ ولی نبایدم از چهره اش متنفر باشین. کافیه حس بدی نسبت به چهره اش نداشته باشین. من خودم عشق بعد از ازدواج رو تجربه کردم. شاید باورتون نشه من قبل ازدواجم یه خورده با چهره  همسرم مشکل داشتم؛ ولی به حرف پدر مادرم اعتماد کردم. آخه 5 سال بود که همسرم رو می شناختن و بهش کاملا ایمان داشتن. بعد از چندین جلسه صحبت من قبول کردم و الان عاشق همسرم و زندگیم هستم.

(مینا)

******

عشق بعد از ازدواج: سلام هم اندیشان؛ یکی از دلایلی که عشق به وجود نمیاد اینه که هنوز دلمون پیش کس دیگه ای هست و مانع می شه محبتای همسرمون رو ببینیم تا عشق و دوست داشتن به وجود بیاد.

(مهناز، 72)

امید: اینجوری که تو این مدت از محتوای بعضی پیامک هاتون متوجه شدم؛ واقعا بعضی وقت ها یه دلیلش همینه. از یه کارشناس برجسته شنیدم که باید اول تکلیفمون رو با این مساله روشن کنیم و بعد ازدواج کنیم. نباید با اندیشه یکی دیگه ازدواج کنیم. بعد هم اینو به یاد داشته باشید که چون به اون طرف نرسیدید اینقدر آرزوش رو می کنید. مطمئنین اگه زیر یه سقف می رفتین و عیب هاش رو می دیدین؛ باز هم اینقدر خواهانش بودین؟ 

******

عشق بعد از ازدواج: به نظرمن به دو دلیل عشق ممکنه به وجود بیاد یا نه ؛ یکی توقع زیاد ماست. فکر می کنیم مرغ خونه همسایه غازه! همش مقایسه می کنیم. دلیل دیگشم فکر می کنیم از دماغ فیل افتادیم و لیاقت همسر بهتری داشتیم. خوب مسلمه محبتی نه به چشم میاد نه به دل می شینه. صد افسوس! شاید همین موقعیت رو هم از دست بدیم!

(شاهچراغی از یزد، همایش خوبی داشتیم)

امید: دوستان! ببخشید که امروز، بحث مهم بود و کمتر، پیامک های حاشیه ای داشتیم. فردا جبران می کنم. ممنون از همتون. تعداد پیامک های دیروز: 2592

ارسال شده توسط : امید و پیام

به اشتراک بگذارید...

کد امنیتی رفرش

مطالب مشابه:

  1. هم اندیشان شنبه 12 اسفند1391
  2. هم اندیشان پنجشنبه 10 اسفند 1391
  3. هم اندیشان چهارشنبه 9 اسفند 1391
  4. هم اندیشان دوشنبه 7 اسفند 1391
  5. هم اندیشان یکشنبه 6 اسفند 1391
  6. هم اندیشان شنبه 5 اسفند 1391
  7. هم اندیشان پنجشنبه 3 اسفند 1391
  8. هم اندیشان چهارشنبه 2 اسفند 1391
  9. هم اندیشان سه شنبه 1 اسفند 1391