• سه شنبه 1394/02/08 - تعداد بازدید 7 مرتبه
    امید: سلااااااام بر دوستان بامرااااااام؛ راستش! آدما گاهی به دلایل مختلف، گیج می زنن. گاهی بدجور و گاهی هم کم جور! منم ظاهرا دیروز بدجور گیج ز
  • دوشنبه 1394/02/07 - تعداد بازدید 37 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ خدا حفظتون کنه دوستان بامرااااام
  • یکشبنه 1394/02/06 - تعداد بازدید 51 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ می گم اگه یه راننده به پلیس بگه: "باور کن تا حالا من یواشکی بارها با سرعت 180 تا هم رفتم و هیچ اتفاقی نیفتاده. بذارین من راحت ب
  • شنبه 1394/02/05 - تعداد بازدید 61 مرتبه
    امید: سلااااام؛ می دونین الان تو ذهنم داره چی می گذره؟ اینکه شماها خیلی خوبین. خیییییلی!... دلیل دارم براش. فکر نکنین رو هوا دارم حرف می زنم. دلی
  • چهارشنبه 1394/02/02 - تعداد بازدید 75 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ می گم حواستون که هست؟ حواستون به اینکه از بحثا برداشت اشتباه نکنین! آخه ممکنه از اونور بوم بیفتیم. آخه می شناسم کسانی رو که ب
  • سه شنبه 1394/02/01 - تعداد بازدید 81 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ امروز یکی از همکارا بهم گفت: "باورم نمی شه! فردا چهلم مادر آقای رزاقه. چه زود گذشت! مگه می شه؟ انگار، دیروز بود!" انگشت به دهن
مشاهده آرشیو کامل مطالب
کمی طاقت داشته باشید...
مشاهده تالارهای اعضا

    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 19 اسفند 1392
    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 12 اسفند 1392
    • همایش هم اندیشان دزفول ، اهواز ، اندیمشک ، شوشتر - در دزفول
    • 24 بهمن 1392
    • همایش هم اندیشان تهرانی - قرچک ورامین
    • 8 آذر 1392
    • همایش اندیشه سبز - مشهد مقدس
    • 9 آبان 1392
    • هم اندیشان در همایش بزرگداشت حافظ
    • 19 مهر 1392
    • چهارمین میزبان هم اندیشان در صداوسیما : برنامه پنجشنبه اردیبهشت
    • 18 مهر 1392
    • سومین حضور امید در تلویزیون - برنامه اردیبهشت
    • 8 مهر 1392
    • همایش هم اندیشان مشهد مقدس
    • 27 شهریور 1392
    • اولین همایش طرح همیاری بانوان هم اندیش
    • 26 مرداد 1392
    • حضور امید در برنامه طلوع
    • 1391
    • اولین تصویر گرفته شده از پیام
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • فعالیت های شخصی و ابراز علاقه هم اندیشان
    • نمایشگاه کتاب 1392
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • اردیبهشت 1392
    • همایش یزد هم اندیشان
    • اسفند 1391
    • اولین همایش هم اندیشان تهرانی
    • 22 مهر 1391

« در حال حاضر باشگاه هم اندیشان فعالیتی ندارد. ادامه بحث ها در وبلاگ جناب بیدگلیان جریان دارد »


اگر در این سایت عضو می شوید ، حتما شهر خود را نیز وارد کنید.
پس از عضویت در این سایت می توانید در بخش انجمن های تخصصی به فعالیت پرداخته و با دیگر هم اندیشان بحث و گفتگو داشته باشید.

»آرشیو پیامکهای باشگاه

»آلبوم عکس خاطرات

»آلبوم فیلم

»درباره هم اندیشان

»مرجع شماره های کاربردی


هم اندیشان یکشنبه 14 آبان 1391

مجموعاً 0 امتیاز از 5 توسط 0 نفر
| نظرات داده شده (0) | مربوط به موضوع: اعتماد به نفس ، 1391 ،

 

00:03    

00:02    

00:01            

00:00      

((((((BOOOM))))))  

هم اندیشان گل؛ تولدت مبارک.

(سیده ریحانه)

******

با طلوعت در صبح زندگیم، امید را مهمان قلبم کردی و زیباترین تجربه ها و سخن ها را به من هدیه دادی. هم اندیشان! تولدت را تبریک می گویم.

(زهرا، کاشمر)

******

دوستان خوبم! باشگاه، تولد دوباره ای برای همه ما بود، هدیه ما به اون می تونه عمل به حرفایی که تو باشگاه زده می شه یا به عبارتی، هم اندیش واقعی بودن باشه.

(زهرا از شهریاقوت های سرخ)

******

هم اندیشان! تولدت مبارک! خدایا کمک کن باشگاه به هدفش برسه. آمین.

(داریوش، ۲۰ ساله از آذربایجان)

امید: باشگاه، با داشتن سرمایه های گرانقدری مثل شما عزیزان، به هدفش رسیده. خانواده هم اندیشان الان به یه خانواده گرم و صمیمی، تبدیل شده؛ حتما همتون، این رو مثل من، با تمام وجودتون، حس کردین. سلام به تک تک اعضای خانواده بزرگ هم اندیشان. امروز، پیام هم اینجا است تا در سالروز تولد باشگاه، هممون در کنار هم باشیم.           

پیام: سلام  به 50 دوست دیده و 54 هزار دوست  نادیده خودم. خوبین؟ خوشین؟ سلامتین؟ می گم این چند وقت که با امید گشتین بد با حال  شدینا! یه جورایی همه بچه مثبت! سن بالا! نه که بگم بده. خیلی هم خوبه. حس خوبی هم به آدم دست میده؛ ولی من دارم کم کم احساس غربت می کنم!! بابا دست ما رو هم بگیرین. بگذریم! از این قرتی بازی ها خوشم نمیاد. می خوام  یک جک زیر خاکی براتون تعریف کنم در حد پارینه سنگی. بگم؟ پس با اجازه... ( اول برین تو حس) 

یه روز یه بنده خدایی داشت  واسه دوستش تعریف می کرد که: آره. ما  یه روز  تنهایی  رفته بودیم  وسط  یه جنگل بزرگ و تاریک که ییهو  سر و کله  یه  شیر گرسنه  پیداش  شد. آقا چشت روز بد نبینه. من  بدو؛ اون بدو من بدو اون بدو. تا رسیدیم به  ته کوچه بن بست.

-         !!! جنگل مگه کوچه بن بست داره؟

-         آره. جنگلش اروپایی بود. می خواستم جا خالی بدم که یک دفعه  شیر  نعره ای کشید  که با اجازه ات مزاج ما بی اختیار اجابت شد. 

-   خیلی بی ......ی.  نمی خواد همه جزییات رو بگی. بعدش چی شد؟

-   بعدش ؟ هیچی  دیگه. شیر  ما  رو  ورداشت  برد  کنار رودخونه  شست و بعد  رفت  زن و بچه هاشو صدا کرد  و بعد هم  نشستن دست جمعی شروع کردن به  خوردن.

- خوردن چی؟

- پیتزا مخصوص!! منو  دیگه،  بوعلی!!

- بابا تو که الان زنده ای؟!!!  

- زنده ؟؟؟؟ تو به  این میگی  زندگی؟؟  نه، خدا وکیلی تو به این می گی زندگی؟؟؟ نه پولی، نه کاری، نه باری، نه هیکل درستی، نه  قیافه خوشگلی ، دماغ هم  که می بینی: آه  به  پینوکیو گفته  زکی.  2 زار  آبرو هم که  تو محل نداریم. چیه این به زندگی می خوره که  تو به من  می گی  زنده؟ ها ؟؟؟

تکراری بود؟؟ آره. گفتم  که  زیر خاکیه؛ اما من از شما یه سئوال  دارم: شما  اگه  جای دوست این  بنده خدا بودین  چی بهش می گفتین؟ اساسا شما به آدم هایی که همیشه خدا نالان هستن؛ چی می گین؟  من که به قول مولانا شدم ملول از این خلق پرشکایت.

زین خلق پرشکایت گریان، شدم ملول                 

آن های هوی و نعره مستانم آرزوست

امید: امروز حسابی به تولد باشگاه سرگرم شدیم و بحث هفته یادمون رفت.  در بخش دوم پیامک ها، به بحث اعتماد به نفس خواهیم پرداخت. موضوعی که برای خیلی هاتون اهمیت داره. پیامک بعدی رو هم حیفم اومد تو بخش اول درج نکنم. فعلا خداحافظ.

پیام: تا بعد از ظهر

******

سلام هم اندیشان! بار بارا دی آنجلیس می گه: هدف زندگانی آن است که تمامی توانایی های بالقوه خود در مقام انسان را شکوفا و بهترین خویشتن خویش و نیز بیشترین رشد وشکوفایی را از خود ظاهر سازید.

(زهرا از مینودشت)

******

نیک اندیشان سلام! چرا بعضی مواقع، با وجود اینکه آدم ها به اهداف خوبشون تو آینده فکر می کنن ته دلشون خالی می شه؟ چون بهش نمی رسن اینجورین؟ یا اینکه به چیزهای خوب نباید فکر کرد؟

پیام: وقتی به چیزهای خوب فکر می کنی ته دلت خالی می شه، حالا فکرشو  بکن اگه بخوای به اهداف بد فکر کنی چه شود!!

******

ک م ک! سلام به دوستان هم اندیشم. با اینکه همه می گن که من اعتماد به نفس بالایی دارم؛ اما نمی دونم چرا همیشه منتظر یه اتفاق بدم. همیشه می ترسم و نگرانم! ترس از بیماری ها، حوادث و... یه پسر 11 ماهه دارم که همیشه نگرانشم. دیگه خسته شدم. کتاب های گوناگونی می خونم. از اول هم باهاتون بودم؛ ولی وقتی می خوام مثبت فکر کنم، احساس می کنم دارم خودمو گول می زنم!!!

(مریم،30 ساله از شوش دانیال)

امید: همیشه از چشم زخم می ترسیدم و نگران بودم. زیاد! به ویژه اینکه احادیث مهمی هم دراین باره هست. سال ها پیش، یه روز که با یکی از دوستان خوبم در همین باره صحبت می کردیم، یه جمله ای گفت که تلنگر بزرگی بهم زد و برای همیشه آرومم کرد. گفت: اگه با توجه به روایات، به چشم زخم اعتقاد داری؛ پس با توجه به روایات هم به راه های دفع اون، باید اعتقاد داشته باشی. راه دفع چشم زخم: صدقه روزانه؛ ذکرهای "ماشاءالله لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم" و "فالله خیر حافظا و هو ارحم الراحمین" به ویژه در مواقعی که احساس می کنی در معرض چشم زخم قرار داری؛ و یه راه مهم دیگه: انجام دادن کارهای نیک مثل کمک به دیگران و توجه ویژه به پدر و مادر و... اصلا همین مواردی که گفته شد اگه مشی ما در زندگی قرار بگیره، بزرگترین حافظ ما در برابر حوادثه و در نتیجه، باعث آرامشمون می شه. با اعتقاد و محکم و استوار این کار رو انجام بده و همه چیز رو به خدا بسپار و با آرامش، به زندگیت ادامه بده.

******

سلام؛ پیام نما شبکه 2 یه مشکلی داشت، من پیامک دادم به 30000162 زود برطرف شد. شما هم واسه آهسته بودن سرعت پیام نما یا هر مشکلی که تو پیام نما دارید، ضمن نوشتن مشکل و درج شهر و منطقه تون، پیامک بدید. امیدوارم زودتر برطرف بشه.

(مهدی)

******

سلام! الان که دارم پیام میدم وسط جشن عقد دختر خالمه. با اینکه جشنه ولی من در حد مرگ ناراحتم. ناراحتم از اینکه همه مردم ظاهر بین شدن. اونقدر ناراحتم که دلم می خواد همین الان برم خونمون تا می تونم تو خلوت اتاقم گریه کنم.

پیام: گریه نکن آبجی گلم؛ ظاهر آدم های ظاهر بین چه اهمیتی داره؟ این اهمیت  داره که  تو داری به چیز بی اهمیت؛ اهمیت میدی.

******

سلام به هم اندیشان؛ می خواستم بگم: یه دلیل اینکه اعتماد به نفسمون  رو از دست می دیم مقایسه کردن با دیگرانه. با مقایسه کردن مسلما ما فقط نقصان خودمونو می بینیم. به سایر توانایی هایی که داریم بی توجه می شیم.

(افسانه، 370، رنگرزان)

******

سلام؛ من آدم به ظاهر کمرو و بی اعتماد به نفسی هستم. خیلی ازین خصلت متنفرم. خواستم کمکم کنین چجور باید اعتماد به نفسمو بالا ببرم. تو رو خدا جواب بدین.

(مبینا 18ساله از چالسرا)

امید: یه دلیل مهمه نداشتن اعتماد به نفس، دست کم گرفتن خودمون و تواناییهامونه. باید بپذیریم که واقعا هر کس توانایی هایی داره که باید کشفش کنه. به دو تا پیامک بعدی، خوب توجه کن.      

******

زندگی برای هیچ کس آسان نیست. باید پشتکار و از همه مهمتر اعتماد به نفس داشته باشیم. باید باور کنیم که هر یک برای انجام کاری استعداد داریم و آن کار باید انجام شود. ماری کوری.

******

سلام؛ اعتماد به نفس = شهامت. یعنی اینکه انسان جسارت و جرأت انجام کاری رو داشته باشه و مرتب عذرتراشی نکنه. سرچشمه اعتماد به نفس "خودباوریه". خودتونو دست کم نگیرین. مثبت اندیشیتونو زیاد کنین.

(علی تائب از شفت)

******

سلام به هم باشگاهی های عزیز و امید. می خواستم بگم فردا حتما برنامه طلوع را ببینید. دکتر علی بابایی درمورد خودشناسی. اعتماد به نفس و کودک درون صحبت می کنن. من اون هفته دیدم خیلی عالی بود.

(تکتم مامان علیرضا از تهران)

******

سوال: اگه یه فرد سیگاری بگه آتیش داری و ما داشته باشیم باید بهش بدیم یا نه؟ اگه بگیم نه، دروغ مصلحتی حساب می شه؟ مسائلی شبیه این بدجور مغزمو درگیر می کنه. شاید کوچیک باشه؛ ولی بهر حال وجود داره.

(حاتمه، 19 ساله از گیلان، شفت)

پیام: اولا شما واسچی  باید آتیش داشته باشی؟ ها؟ در ثانی شما  آتیش داری، نمی خوای  بدی، درسته؟ خب بگو دارم؛ اما چون برات ضرر داره بهت نمی دم. حرفیه؟

******

سلام آقا امید؛ اعتماد به نفسم زیاد بود؛ اما بعد ازدواج، شوهرم از ظاهر من زیاد ایراد می گرفت جلوی فامیلاش. با اینکه ظاهر خوبی  دارم می ترسم تو جمع سلام بدم. لکنت زبان می گیرم و آبروریزی می شه. همش تقصیر شوهرمه.

(حلیمه، 69  از کلاله)

امید: درسته! یه دلیل مهم نداشتن اعتماد به نفس، سرکوفت های اطرافیانه. کتاب "روانشناسی خلاقیت" ماکسول مالتز رو بارها بهتون معرفی کردم. این کتاب به ما کمک می کنه تا تصویرهای مخدوشی که از خودمون داریم رو اصلاح کنیم و اعتماد به نفس، پیدا کنیم. به ما کمک می کنه تا خود واقعیمون رو پیدا کنیم.

******

سلام بر متفکران و امید و پیام! قطار زندگیم داشت از ریل خارج می شد؛ اما با کمک شما حالا داره توی مسیر خودش حرکت می کنه. از همتون ممنونم.

(ف.پ، از شهر آفتاب کناره خلیج همیشه فارس)

******

سلام دوستان باصفا؛ مثبت اندیشی و مثبت عمل کردن، باعث افزایش اعتماد به نفس می شه! حداقل واسه مدتی هم که شده، اینگونه زندگی کنیم! موافق ها دستاشون بالا....

(حسین باقری آزاد از جاجرم)

******

سلام نو اندیشان گل گلاب! می خواستم یه لطیفه بگم تا دور هم شاد بشیم:  غضنفر با گوسفنداش دعواش می شه، واسه چرا می بردشون چمن مصنوعی!

(ریحانه 77 از تهران)

پیام: قدیمی تر نداشتی آبجی؟ اگه می بینی من جک قدیمی میگم فرق می کنه. اولندش من پیامم. دومندش پند  و اندرز و نصیحت و اوووووه کلی درس فلسفی و اخلاقی و از این چیزا  توشه. بله  خواهر من. همین جور الکی که  نیست.

******

تصویر ذهنی؛ من حرف اون دوستمون که گفتن اگه اول کار به آخرش فکر کنی مجبور نمی شی آخرش به اولش فکر کنی یادم نمیره. 2 ماهه بعد یکسال و نیم عقد، عروسی کردیم؛ ولی یه روز خوش ندیدم.

(مائده،20 ساله)

******

سلام؛ چرا ما آدما قدر نعمتایی که خدا بهمون داده رو وقتی می دونیم که از دستش می دیم؟ رفتم پیش متخصص فک و صورت دکتر گفت: فکت مشکل داره باید عمل شه. تا اون موقع هم کم حرف بزن. بلند نخند. غذای سفت نخور. سلامتی بزرگترین نعمته. قدرشو بدونید. (یه بنده بی وفا و پشیمون)

امید: تا فردا

پیام: تا دیداری دوباره

ارسال شده توسط امید و پیام

 

به اشتراک بگذارید...

کد امنیتی رفرش

مطالب مشابه:

  1. هم اندیشان پنجشنبه 18 آبان 1391
  2. هم اندیشان چهارشنبه 17 آبان 1391
  3. هم اندیشان سه شنبه 16 آبان 1391
  4. هم اندیشان دوشنبه 15 آبان 1391