• سه شنبه 1394/02/08 - تعداد بازدید 7 مرتبه
    امید: سلااااااام بر دوستان بامرااااااام؛ راستش! آدما گاهی به دلایل مختلف، گیج می زنن. گاهی بدجور و گاهی هم کم جور! منم ظاهرا دیروز بدجور گیج ز
  • دوشنبه 1394/02/07 - تعداد بازدید 37 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ خدا حفظتون کنه دوستان بامرااااام
  • یکشبنه 1394/02/06 - تعداد بازدید 51 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ می گم اگه یه راننده به پلیس بگه: "باور کن تا حالا من یواشکی بارها با سرعت 180 تا هم رفتم و هیچ اتفاقی نیفتاده. بذارین من راحت ب
  • شنبه 1394/02/05 - تعداد بازدید 61 مرتبه
    امید: سلااااام؛ می دونین الان تو ذهنم داره چی می گذره؟ اینکه شماها خیلی خوبین. خیییییلی!... دلیل دارم براش. فکر نکنین رو هوا دارم حرف می زنم. دلی
  • چهارشنبه 1394/02/02 - تعداد بازدید 75 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ می گم حواستون که هست؟ حواستون به اینکه از بحثا برداشت اشتباه نکنین! آخه ممکنه از اونور بوم بیفتیم. آخه می شناسم کسانی رو که ب
  • سه شنبه 1394/02/01 - تعداد بازدید 81 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ امروز یکی از همکارا بهم گفت: "باورم نمی شه! فردا چهلم مادر آقای رزاقه. چه زود گذشت! مگه می شه؟ انگار، دیروز بود!" انگشت به دهن
مشاهده آرشیو کامل مطالب
کمی طاقت داشته باشید...
مشاهده تالارهای اعضا

    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 19 اسفند 1392
    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 12 اسفند 1392
    • همایش هم اندیشان دزفول ، اهواز ، اندیمشک ، شوشتر - در دزفول
    • 24 بهمن 1392
    • همایش هم اندیشان تهرانی - قرچک ورامین
    • 8 آذر 1392
    • همایش اندیشه سبز - مشهد مقدس
    • 9 آبان 1392
    • هم اندیشان در همایش بزرگداشت حافظ
    • 19 مهر 1392
    • چهارمین میزبان هم اندیشان در صداوسیما : برنامه پنجشنبه اردیبهشت
    • 18 مهر 1392
    • سومین حضور امید در تلویزیون - برنامه اردیبهشت
    • 8 مهر 1392
    • همایش هم اندیشان مشهد مقدس
    • 27 شهریور 1392
    • اولین همایش طرح همیاری بانوان هم اندیش
    • 26 مرداد 1392
    • حضور امید در برنامه طلوع
    • 1391
    • اولین تصویر گرفته شده از پیام
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • فعالیت های شخصی و ابراز علاقه هم اندیشان
    • نمایشگاه کتاب 1392
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • اردیبهشت 1392
    • همایش یزد هم اندیشان
    • اسفند 1391
    • اولین همایش هم اندیشان تهرانی
    • 22 مهر 1391

« در حال حاضر باشگاه هم اندیشان فعالیتی ندارد. ادامه بحث ها در وبلاگ جناب بیدگلیان جریان دارد »


اگر در این سایت عضو می شوید ، حتما شهر خود را نیز وارد کنید.
پس از عضویت در این سایت می توانید در بخش انجمن های تخصصی به فعالیت پرداخته و با دیگر هم اندیشان بحث و گفتگو داشته باشید.

»آرشیو پیامکهای باشگاه

»آلبوم عکس خاطرات

»آلبوم فیلم

»درباره هم اندیشان

»مرجع شماره های کاربردی


هم اندیشان پنجشنبه 6 مهر 1391

مجموعاً 0 امتیاز از 5 توسط 0 نفر
| نظرات داده شده (0) | مربوط به موضوع: خوشبختی واقعا چیه؟ ، 1391 ،

 سلام امید! زهرا هستم. دوستای هم اندیش! قانع شدم که سلامتی جسم و سلامتی روح، بالاترین خوشبختیه؛ ولی در کنار اونا کمی ثروت هم بد نیست.

(با آرزوی خوشبختی برای هم اندیشای گل)

امید: دوستان گلم! سلام؛ امروز روز نتیجه گیری از بحث این هفته اس. اول، پیامک زهرا خانوم رو گذاشتم؛ چون شاید برای شما هم جالب بود تا بدونین بالاخره بعد از این همه بحث، زهرا خانوم به چه نتیجه ای رسیده. پیامکش که یادتونه:

با سلام به امید و هم اندیشای گل؛ چرا همه شعار می دن که خوشبختی در پول و ثروت نیست؟ به نظر شما بدون پول می شه زندگی کرد؟

(زهرام از شهر باران)

******

نتیجه؛ سلام؛ اگه حس خوب به همه چیز داشته باشیم، ایمان به خدا و رضایت پدر و مادر هم باشه و در کنار این ها پول هم داشته باشیم؛ خوشبختی رو خود به خود به دست میاریم.

(لادن، 18 ساله، مامان امیر محمد، ورامین)

******

نتیجه؛ سلام؛ این هفته حرفای قشنگی زده شد؛ اما توجه کردین خیلی هامون پول رو دغدغه اصلی مردم دونستیم. یادتون نره امید سوال قشنگی پرسید: آیا با نبودن پول باید احساس بدبختی کرد؟ یادمون باشه پول هدف نیست.

(آتنا برهانی،20 ساله از مشهد)

******

نتیجه؛ سلام آقا امید و هم اندیشان؛ امیدوارم همیشه شاد شاد باشین. همیشه خوشبختی ثروت نیست؛ اگه هم باشه، موقتی هست. توصیه می کنم فیلم تکیه بر باد رو تا آخرش از شبکه تهران ببینید.

(محدثه، ۱۹ساله، دانشجوی زیست شناسی، از شهر باران = رشت)

******

لطیفه؛ سلام امید؛ بدرج حال و هوا عوض بشه. خنگول میره جوراب فروشی می گه: آقا من جوراب می خوام. فروشنده می گه: مردونه؟ خنگول دستشو دراز می کنه به فروشنده دست می ده می گه: مردونه!

(منصوره، ۲۰ ساله از مشهد)

******

پیشنهاد: دوستان دانشگاهی این جمله رو پای تخته بنویسید:

تلتکست شبکه 4، صفحه 370، باشگاه هم اندیشان

(آقای نعمتی، قم، دانشجو، 19 ساله)

******

سلام؛ من خیلی به مرگ فکر می کنم. شدم یه آدم افسرده. زندگی رو از حالا برای خودم و بقیه جهنم کردم. من از مرگ می ترسم. خیلی.

(ساناز، لشت نشا)

امید: یه کاری می گم اگه انجام بدی مشکلت خیلی راحت حل می شه. از همین الان هر کاری می خوای انجام بدی ببین خدا راضیه یا نه؟ تو جزء جزء کارهات این کار رو بکن. این طوری وقتی داری با پدر و مادرت صحبت می کنی یاد همین برنامه ات می افتی و توجه و احترامت رو بیشتر می کنی و همین باعث می شه در خودت احساس خوبی پیدا کنی؛ لامپ اضافه رو ببینی روشنه فورا خاموش می کنی و یه حس خوب پیدا می کنی. وقتی مسواک می زنی، شیر آب رو بیهوده باز نمی ذاری و این باز هم بهت یه حس خوب بهت می ده و همینطور این حس های خوب بهت کمک می کنه تا حس کنی که رابطه ات با خدا یه جور دیگه شده. قشنگتر شده. نمازات رو با دقت بیشتری می خونی و... و خلاصه با خدا واقعا رفیق می شی. اون وقته که دیگه مرگ برات ترسناک نیست. به جای اینکه بگی امید چی برا خودش می گه؛ پاشو دست به کار شو. چند وقت دیگه بهت زنگ می زنم و احوالت رو می پرسم. این حرف ها رو به خودمم زدم؛ پس چند وقت دیگه احوال خودم رو هم باید بپرسم.  

******

سلام؛ پدرم معتاد، حقوقمون بسته شده، وضع زندگی متوسط رو به پایین داریم؛ ولی من خوشبختم چون جوونم و تازه اول زندگیمه. می تونم خودم زندگیم رو بسازم.

(تهمینه،20)

******

نتیجه؛ سلام؛ خوشبختی فقط در پول و ثروت معنی نمی شه. آدمای فقیری هستن که خوشبختی رو به بهترین شکل دارن. این شعار نیست. یه حقیقته. آدم پولدار هست که هیچ خوشبختی رو حس نمی کنه

(محمدجواد از استان کرمانشاه)

******

نتیجه؛ ما فقط یک عکس از زندگی افراد پولدار می بینیم و فکر می کنیم خوشبخت هستن. در صورتی که اگه فیلمی از زندگیشون تهیه کنیم اون وقت می فهمیم همه چیز اون جورکه ما می بینیم نیست.

(امیرحسین حکیمی از رشتخوار)

امید: تو مراسم ختم مادربزرگم، پولدارترین آدم فامیلمون رو بعد از سال ها دیدیم و فرصتی شد تا باهاش صحبت کنم. کمتر از شصت سال داره. می گفت 5 میلیون دلار داره صرف می کنه تا در کنار بقیه کارهاش یه کار جدید راه بنداره. حالا ببینین ثروتش چه قدره! این یه عکس. حالا یه فیلم کوچولو رو هم داشته باشین: می گفت: دوبار عمل باز قلب کرده و یه سرطان رو هم پشت سر گذاشته. وقتی کنارم نشسته بود واقعا سنگین نفس می کشید. خانومش به خاطر بیماری که داره تو کمتر مراسمی دیده می شه. هیچکدوم از بچه هاش با اینکه بالای سی سال دارن هنوز نتونستن ازدواج کنن با اینکه پدر من که هم سن و سال اونه پنج تا نوه داره و.... البته این ها رو نگفتم که بگم پول بده. پول به اندازش خوبه. باید هم برای به دست آوردنش تلاش کرد. ولی نباید تو زندگی هدف باشه و وقتی نیست احساس بدبختی کنیم. نباید به زندگی آدم های پولدار حسرت بخوریم؛ چون ما چند تا عکس و شاید یه فیلم کوچولو بیشتر از زندگی اونا نداریم.          

******

سلام امید؛ می خوام یه چیزی بگم اجازه هست؟ اگه اجازه بدی می گم. بگم؟؟ خودت اجازه دادی! منم پایه ام. می خوام با یه هم اندیش ازدواج کنم! به عنوان داداش بزرگتر پا درمیونی کن. نظرت چیه؟

(حمزه از ایلام، دانشجوی رشته حسابداری، 21 ساله)

امید: آقا مهدی رو کم داشتیم؛ آقا حمزه هم اضافه شد. از دست شماها! در عین حال؛ خواستن توانستن است. من به این جمله ایمان دارم؛ ولی هر کاری می کنی حواست رو جمع کن. فقط هم اندیش بودن ملاک نیست. ما رو بی خبر نذاری. کارت عروسی هم یادت نره!  

******

نتیجه؛ خوشبختی یعنی راضی بودن پدر و مادر ازت و اینکه هر کاری رو به خاطر خدا انجام بدیم.

(مینا، دانشجوی حقوق از قزوین)

******

سلام؛ دوستان خوبین؟ امید تو چطوری؟ خوبی؟ یه سوال! کشتیمون کجا رفت؟ پیداش نیس؟

(مقداد، گیلان، لاهیجان، دانشجو عمران)

امید: کشتی کجا رفت؟! زیر پاهاته. پس تو چی نشستیم داریم بحث می کنیم؟ اونقدر بهتون داره خوش می گذره که اصلا یادتون رفته تو کشتی هم اندیشان نشستین.

******

سلام؛ این خوشبختی چیه همه گیر دادن بهش و دنبالشن؟ کسی هم پیداش نمی کنه. به نظر من خوشبختی یه کلمه بیخوده و وجود نداره. گشتم نبود، نگرد نیست. چیزی که باید دنبالش باشیم فقط داشتن آرامش و رضایت از زندگیه.

(وحید حاتمی نیا از شهر قدس، 9 مهر میشم20 ساله)

******

به نام خدا؛ سلام؛ می خواستم کتاب رضایت از زندگی نوشته عباس پسندیده نشر دارالحدیث رو معرفی کنم. هنر رضایت از زندگی هم خلاصه همین کتابه از نشر معارف.

******

نتیجه؛ با توجه به بحث این هفته دوستای هم اندیش به این نکته پی بردم که مهم  احساس آدم ها  درمورد خوشبختیه! این یعنی خوشبختی در درون ماست.

(هاجر اسماعیلی، لیسانس مدیریت دولتی از بویین میاندشت)

******

سلام، راستش من نمی فهمم خوشبختی چه ربطی به پول داره. پول وسیله ای برای رفع نیازهای آدماست؛ اما خوشبختی رو باید از درون خودمون احساس کنیم.

******

نتیجه؛ خوشبختی با طرز تفکری که داریم رابطه مستقیم داره. مهم نیست پول و ماشین و خیلی چیزای دیگه نداریم. مهم نگاهمون به زندگیه. آدما هزار تا بهونه واسه احساس خوشبختی دارن؛ ولی درست می گردن دنبال اون چند تا مشکل! بابا اول از خودمون شروع کنیم. هر آدمی تو هر شرایطی می تونه خوشبخت باشه. حس خوشبختی درون ماست؛ پس دنبال دلیلش تو بیرون نباشیم. شاد باشید. با یه لبخند شروع کنین. آفرین!

(فاطمه، 18ساله، ماسال، گیلان، پشت کنکوری هستم)

******

نتیجه؛ زندگی باید کرد؛ گاه با یک گل سرخ؛ گاه با یک دل تنگ؛ گاه باید رویید؛ در پس یک باران؛ گاه باید خندید؛ بر غمی بی پایان. زندگی باور می خواهد آن هم ازجنس امید که اگر سختی راه به تو یک سیلی زد، یک امید از ته قلب به تو گوید که سلام! آن زمان است که خوشبخت ترینی.

(زهرا از نجم آباد)

امید: دوستای گلم یادتون نره که بحث هفته بعد درباره طلاق و علت های اونه تا تجربه های این بحث بتونه به همه هم اندیشان کمک کنه که تو مرحله انتخاب یا تو زندگی حواسشون رو جمع کنن. یادتون هم نره که هر کی به باشگاه سر می زنه؛ حتی هفته ای یا چند هفته ای یه بار؛ برای مشخص شدن تعداد اعضای خانواده هم اندیشان یه پیامک به 3000048 ارسال کنه که فقط توش نوشته:   عضو   حتی یه نقطه هم اضافه نباید تو اون پیامک باشه. داریم سرشماری می کنیم. اگه تو خانوادتون کسان دیگه ای هم هستن که به هم اندیشان سر می زنن؛ از اون ها هم بخواهین تا با تلفن همراه خودشون کلمه  عضو رو برامون ارسال کنن؛ چون نرم افزار ما از هر تلفن همراه فقط یکبار این پیامک رو دریافت می کنه. اگه می خواین درباره موضوع هفته پیامک بفرستین تو یه پیامک دیگه جداگانه ارسال کنین. شنبه همدیگه رو می بینیم.

ارسال شده توسط: امید و پیام

به اشتراک بگذارید...

کد امنیتی رفرش

مطالب مشابه:

  1. هم اندیشان چهارشنبه 5 مهر 1391
  2. هم اندیشان سه شنبه 4 مهر 1391
  3. هم اندیشان دوشنبه 3 مهر 1391
  4. هم اندیشان یکشنبه 2 مهر 1391
  5. هم اندیشان شنبه 1 مهر 1391