• سه شنبه 1394/02/08 - تعداد بازدید 7 مرتبه
    امید: سلااااااام بر دوستان بامرااااااام؛ راستش! آدما گاهی به دلایل مختلف، گیج می زنن. گاهی بدجور و گاهی هم کم جور! منم ظاهرا دیروز بدجور گیج ز
  • دوشنبه 1394/02/07 - تعداد بازدید 37 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ خدا حفظتون کنه دوستان بامرااااام
  • یکشبنه 1394/02/06 - تعداد بازدید 51 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ می گم اگه یه راننده به پلیس بگه: "باور کن تا حالا من یواشکی بارها با سرعت 180 تا هم رفتم و هیچ اتفاقی نیفتاده. بذارین من راحت ب
  • شنبه 1394/02/05 - تعداد بازدید 61 مرتبه
    امید: سلااااام؛ می دونین الان تو ذهنم داره چی می گذره؟ اینکه شماها خیلی خوبین. خیییییلی!... دلیل دارم براش. فکر نکنین رو هوا دارم حرف می زنم. دلی
  • چهارشنبه 1394/02/02 - تعداد بازدید 75 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ می گم حواستون که هست؟ حواستون به اینکه از بحثا برداشت اشتباه نکنین! آخه ممکنه از اونور بوم بیفتیم. آخه می شناسم کسانی رو که ب
  • سه شنبه 1394/02/01 - تعداد بازدید 81 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ امروز یکی از همکارا بهم گفت: "باورم نمی شه! فردا چهلم مادر آقای رزاقه. چه زود گذشت! مگه می شه؟ انگار، دیروز بود!" انگشت به دهن
مشاهده آرشیو کامل مطالب
کمی طاقت داشته باشید...
مشاهده تالارهای اعضا

    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 19 اسفند 1392
    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 12 اسفند 1392
    • همایش هم اندیشان دزفول ، اهواز ، اندیمشک ، شوشتر - در دزفول
    • 24 بهمن 1392
    • همایش هم اندیشان تهرانی - قرچک ورامین
    • 8 آذر 1392
    • همایش اندیشه سبز - مشهد مقدس
    • 9 آبان 1392
    • هم اندیشان در همایش بزرگداشت حافظ
    • 19 مهر 1392
    • چهارمین میزبان هم اندیشان در صداوسیما : برنامه پنجشنبه اردیبهشت
    • 18 مهر 1392
    • سومین حضور امید در تلویزیون - برنامه اردیبهشت
    • 8 مهر 1392
    • همایش هم اندیشان مشهد مقدس
    • 27 شهریور 1392
    • اولین همایش طرح همیاری بانوان هم اندیش
    • 26 مرداد 1392
    • حضور امید در برنامه طلوع
    • 1391
    • اولین تصویر گرفته شده از پیام
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • فعالیت های شخصی و ابراز علاقه هم اندیشان
    • نمایشگاه کتاب 1392
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • اردیبهشت 1392
    • همایش یزد هم اندیشان
    • اسفند 1391
    • اولین همایش هم اندیشان تهرانی
    • 22 مهر 1391

« در حال حاضر باشگاه هم اندیشان فعالیتی ندارد. ادامه بحث ها در وبلاگ جناب بیدگلیان جریان دارد »


اگر در این سایت عضو می شوید ، حتما شهر خود را نیز وارد کنید.
پس از عضویت در این سایت می توانید در بخش انجمن های تخصصی به فعالیت پرداخته و با دیگر هم اندیشان بحث و گفتگو داشته باشید.

»آرشیو پیامکهای باشگاه

»آلبوم عکس خاطرات

»آلبوم فیلم

»درباره هم اندیشان

»مرجع شماره های کاربردی


هم اندیشان شنبه 1 مهر 1391

مجموعاً 2 امتیاز از 5 توسط 1 نفر
| نظرات داده شده (1) | مربوط به موضوع: خوشبختی واقعا چیه؟ ، 1391 ،

سلام و صد سلام به همه دوستای خوبم. این هفته قراره درباره خوشبختی صحبت کنیم. اینکه خوشبختی واقعا چیه؟ ولی یه قرار کوچیک هم داشتیم که نکته های کلیدی برنامه گلبرگ که درباره دوستی های قبل از ازدواج بود رو برای هم اندیشان بگین. نوبت صبح امروز رو به درج این پیامک ها اختصاص می دیم و پیامک های بعدازظهر که ساعت 17 درج می شه رو می ذاریم برای موضوع هفته یعنی خوشبختی.        

******

سلام عمو امید؛ کارشناس برنامه گلبرگ حرف قشنگی زدن که برای دلتون و چشمتون نگهبان بذارید و اجازه ندین که دلتون گاراژ بشه که هر کسی بیاد توش. خیلی روم تاثیر داشت مخصوصا که حالا می خوام وارد دانشگاه شم. امیدوارم شما هم اندیشان هم یه نگهبان خوب واسه دلتون بذارید.

(انیس از کرمان، ۱۹ ساله) 

******

سلام به همه خیراندیشای دلسوز؛ من از برنامه گلبرگ این برداشت رو کردم که: آدم برای انتخاب طرف مقابل، نباید به طرف، دل ببنده؛ بلکه فقط غرض این باشه که طرف معیارامونو داره یا نه؟

(علی، دانشجوی مهندسی ایمنی از رشت) 

******

سلام دوستان و آقا امید؛ آقای عباسی تو برنامه گلبرگ درباره کنترل چشم صحبت کردن. منم گاهی اوقات نمی تونم چشممو کنترل کنم. می خوام کمکم کنید. امید! می شه اسم کتاب های شیخ رجبعلی رو درج کنی. من تا حالا فقط رمان  خوندم. الان تصمیم گرفتم کتابی بخونم که به دردم بخوره. مهم نیست پیامم درج بشه یا نه فقط اسم کتابارو می خوام.

(یه هم اندیش  ۲۳ ساله از لوشان، گیلان)

امید: کتابای شیخ رجبعلی خیاط معروفن و معمولا کتابفروشی ها می دونن. کیمیای محبت؛ خیاط شهر ما و... 

******

سلام؛ می دونید وقتی من برنامه های مشاوره و آموزنده تلویزیون خصوصا گلبرگ و همین باشگاه شما رو دنبال می کنم خیلی افسوس می خورم؛ چون در دوره ما این بحث و مشاوره به این صورت کامل و فوق العاده عالی نبود و من می تونستم تو سال های پیش ازطریق همین برنامه های هم اندیش حتی زندگی و آینده مو تغییر بدم و تو مسیر بهتری قدم بردارم. تو ازدواجم و تحصیلاتم و خیلی جاها واقعا زندگیم عوض می شد. دوستان شما با این هم اندیشی، درک متقابلی دارید؛ چون حرف همو قبول دارید و تو مسیر سازندگی حرکت می کنید.

******

سلام به ناب اندیشان و آقا امید؛ من برنامه گلبرگ رو به توصیه شما نگاه کردم و به نظرم بهترین نتیجه این بود: داشتن عصمت روحی علاوه بر عصمت جسمی. خود من هم تا حالا یکی از دلایلی که باعث شده با جنس مخالف دوست نشم همین بوده.

(پری، 19ساله،کرج)

******

سلام؛ هم اندیشان و آقا امید چطورن؟ خواستم به عزیزانی که توبه واقعی کردن و از گناه پشیمونن بگم: به آیه 70 سوره فرقان مراجعه کنن که فرموده: کسانی که توبه کنند و عمل صالح به جای آورند، خداوند بدیهایشان را تبدیل به حسنات می کند.

(طیبه، 17 ساله از کاشمر)

******

سلام؛ به  قول حاج آقا عباسی که تو برنامه گلبرگ گفتن: ز دست دیده و دل هر دو فریاد؛ که هر چه دیده بیند دل کند یاد. دوستان! من تصمیم گرفتم به  گفته  ایشون دو تا نگهبان واسه خودم استخدام کنم: یکی واسه دلم که گاراژ نباشه و هر کسی رو راہ ندہ و دیگری برای چشمام که هر کس و هر چیزی رو که میبینه باور نکنه و بهش دل نبنده.

(نازنین عاشق باشگاه ھم اندیشان)

******

اینم یه لطیفه که حال و هوامون عوض شه: خنگول رو برق سه فاز می گیره و پرتش می کنه؛ خنگول هم بلند می شه و خودشو یکم می تکونه و بعد می گه: اگه مردید یه فاز یه فاز بیاید جلو.

(محمدرفیق سپاهیان از شهر زیبای سراوان)

******

یه سلام پر مهر در اولین روز مهر ماه به همه و آقا امید! می خوام همین اول هفته ای که موضوع خوشبختیه یه جمله قشنگ بگم. امیدوارم هیچ وقت یادتون نره. خوشبختی ساختنی است نه پیدا کردنی.

(شادی، 19ساله)

******

سلام؛ به نظر من خوشبختی واقعی یعنی سالم بودن و آرامش داشتن. یادمون باشه که خوشبخت ترین مردم لزوما بهترین چیزا رو ندارن؛ بلکه از هر چیزی که دارن بهترین استفاده رو می کنن.

(نیلوفر، ۱۸ ساله)

******

سلام مهربونا! به نظرم تا کسی تو سختی نیفته قدر زندگی، خوشبختی، و سلامتیش رو نداره. همیشه توی معنویات به بالا دست نگاه کنین و تو مادیات به پایین دست.

(زهرا، 19 ساله، آران و بیدگل، نگینی در کویر)

******

سلام به هم اندیشان؛ خوشبختی یعنی اینکه تو زندگی به کسی که دوسش داری برسی. فقط با سعی و تلاش می تونی خوشبخت باشی.

(ساسان، 22 ساله از کرمانشاه)

امید: بعضی وقت ها بدبختی ها از زمانی آغاز می شه که به کسی که دوستش داری می رسی! این رو با خوندن محتوای بعضی پیامک هاتون می گم. خوشبختی واقعی و بادوام، فقط به دوست داشتن و رسیدن نیست. شرایط زیادی وجود داره.

******

خوشبختی یک سفر است؛ نه یک مقصد. هیچ زمانی بهتر از همین لحظه برای شاد بودن وجود ندارد. زندگی کنید و از حال لذت ببرید.

(سمانه، ۱۸ ساله از نسیم شهر، شهرک مهر)

******

سلام؛ دوستمون پیشنهاد خوبی داد. اگه ما پنج شنبه ها نتیجه گیری کنیم بهتر متوجه بحث می شیم.

امید: بسیار خوب! قراره این هفته این کار رو بکنیم. از چهارشنبه صبح، نتیجه گیری هاتون رو بگید که پنجشنبه درجش کنیم. بگین که از بحث های این هفته متوجه چه نکاتی شدین. قبلا چه طور فکر می کردین؟

******

سلام امید خان! می دونی فانتزی من چیه؟ این پیاده روی صبح جمعه بره اصفهان، بعد آقا مهدی یه تابلو دستش بگیره اسمشو بنویسه روش، ما هم ببینیمش.

(فاطمه، ۲۱ ساله از فامنین)

امید: اونوقت چی می شه؟!

******

سلام! عمو امید من دو ساله که با یه پسری دوستم. الان اومده از راه رسمی خواستگاری کرده. می ترسم که شاید به من خیانت کنه تو زندگی. تو رو خدا کمکم کن. چه جوابی بدم؟

(زهرا، 20 ساله از آبیک)

امید: یکی از مشکلات دوستی های قبل از ازدواج اینه که دو طرف اگه به هم برسن ممکنه تو زندگی مشترک به هم اعتماد نداشته باشن؛ چون می گن همینطور که اینقدر ساده با من دوست شد؛ حتما می تونه قبلا با کسی دیگه ای هم دوست بوده باشه یا بعدا با کسی دوست بشه. همین مورد شما هم یه نمونشه. این رو هم در نظر بگیر که اون هم مثل خودت چنین چیزی تو ذهنش باشه؛ ولی الان که می خواد بهت برسه چیزی نمی گه؛ بعدا توی زندگی ممکنه این شک رو همیشه بهت داشته باشه. بالاخره این احتمال رو بده. در عین حال این شک ها بعیده به راحتی بتونه از ذهن بره. بازهم اگه فکر می کنی این طور نیست و بعد از این دوسال آشنایی، حدس می زنی  پسریه که می تونه واقعا خوشبختت کنه می تونی بیشتر درباره اش تحقیق کنی.

******

از پدر خنگول می پرسن: میذاری پسرت بره دانشگاه؟ می گه: آره؛ به شرطی که به درسش لطمه ای نزنه!

(رضا)

******

سلام؛ خوشبختی فقط پول و بابای کارخونه دار نیست؛ بلکه خوشبختی یه جسم سالم و یه چیز مهمتر، خدا و نعمت هاشه که همش باهامونه. یه چیزایی رو ما داریم که هیچ وقت فکر نمی کنیم که نعمتن.

(نعیم از گیلان، لنگرود)

امید: دوستای گلم! همش می پرسین چه طور طرف مقابلمون رو بشناسیم. یه راه مهمش همینه که موقع خواستگاری یا آشنایی، خوب به حرف هایی که می زنه دقت کنین. اصلا سوال های کلی ازش بپرسین که مجبور باشه حرف بزنه. مثلا خوشبختی از نظر شما چیه؟ اون هر چیزی ممکنه بگه و معمولا حرف هایی که از ته دل باشه به دل هم می شینه و بر عکسش و شما هم کاملا متوجه می شین. مثلا نظرتون درباره همین حرف های دوست هم اندیشمون چیه؟ چه قدر به دل شما نشست؟     

******

سلام؛ هم اندیشان خوبم می خوام بگم که خوشبختی یعنی خوش حال و راضی باشیم از وضع زندگیمون و سپاسگذار خدا باشیم. پس خوشبختی تو باور خودمونه.

(نرگس، ایلام، دانشجوی حقوق)

******

به نام خدا؛ به نظر من اگه آدم از کاری که در هر لحظه از زندگیش انجام می ده رضایت داشته باشه، خوشبخته!

(علی از پایتخت)

******

تصویر ذهنی؛ من اون هورمون ملاتونین رو یادم نمی ره؛ چون باعث شده هر شب دیگه زود بخوابم. ممنون.

(سحر زلزله از جهرم)

******

سلام امید آقا! بحثاتون خیلی فانتزیه. جوونا الان اینقد در این مورد می دونن که می تونن کتاب بدن بیرون. مشکلات جونا که فقط همینا نیست. یه نگا به جامعه بندازید لطفا.

(خاطره)

امید: خیلی چیزا می دونیم و به خاطر غافل شدن، بهش عمل نمی کنیم. مهم عمل کردنه. بحث های هم اندیشان، علاوه بر اینکه به هممون آگاهی می ده، باعث تلنگر می شه و از غفلت بیرونمون می یاره تا "عمل" کنیم. منو بیشتر از همه. 

******

امروزه مردم خوشبختی رو تو پول می بینن. هر کس که پول بیشتری داره خوشبختره.

(ساحل از آبیک)

امید: مگه آقای قرائتی نگفت با گرفتن یه عکس از زندگی ها، قضاوت نکنین. اگه تمام فیلم زندگی یه آدم پولدار رو داشتین و این نظرتون بود که پولداره و خوشبخته؛ اون مهمه.  

******

سلام به همه هم اندیشان و امید خان؛ من خواستم به نمایندگی از همه دختر خانم های گل اندیش و خودم از آقا مهدی تشکر کنم بابت تبریک قشنگشون. انشاا... برای روز مرد جبران می کنیم!!!

(یاسمین، 17 ساله از گرگان)

******

سلام آقا امید. این شیخ رجبعلی خیاط کی بوده و واقعا تو این شرایط از نامحرم چشم پوشی کرده یا ساختگی ذهن شماست؟ من که باورم نمی شه. لطفا قانعمان کن!

امید: شیخ، همین چند ده سال پیش فوت کرد و مربوط به زمان معاصره. فرزندانش هم تا همین اواخر، زنده بودن که خاطراتی از پدرشون گفتن که کتاب شده. مقبره ساده شیخ در ابن بابویه توی شهر ری هست. اگه تونستین برین. 

******

سلام به یاران هم اندیش؛ یه دختر داخل دانشگاه ما بود که اصلا زیبایی نداشت؛ اما خیلی دختر خوبی بود. یکی از پسرای دانشگاه که خیلی خوش تیپ بود و شاگرد اول بود باهاش ازدواج کرد؛ پس برا ازدواج خیلی ها هستند که خوب بودن دختر براشون مهمه.

******

محیط زیست؛ عمو امید! الان فومن هستم. کاغذ کلوچه از دستم افتاد رو زمین. با خودم گفتم: ولش کن! ولی بعد یادم اومد هم اندیشم! رفتم برش داشتم.

(سمانه، 17)

امید: نمی دونی با این حرفت چقدر خوشحالم کردی؟

******

خوشبختی یعنی راضی بودن به آنچه خداوند برایت خواست. نگید که  شعاره. من که خوشبختی بالاتر از این سراغ ندارم!

(عاطی از خرم آباد)

******

کتاب تکنیک های مثبت زندگی بخش اثر امیر ملک محمودی کتاب عالیه من که هر موقع میخونمش احساس می کنم وارد یک زندگی جدید عالی می شم.

(فاطیما جعفری)

******

خوشبختی نگاه خداست. دعا می کنم: خداوند هرگز چشم از دوستای هم اندیش گلم برنداره. التماس دعا

(منیره، 22 ساله از ترکمن صحرا)

امید: خداوند همیشه نگهدارتون.

ارسال شده توسط: امید و پیام

به اشتراک بگذارید...
اين نظر توسط مهسانظری در تاريخ 1392/12/03 و 19:17 دقيقه ارسال شده است

توروخدادرج کن.خوشبختی یعنی پیشه پدر مادر باشی یعنی درحد نوش شب داشته باشی یعنیداشتن سقفی که اسایش داشته باشییعنی سلامت باشی ومریضی نداشته باشی یعنی اخلاقت خوب باشه یعنی پدرومادرت ازت راضی باشن یعنی از هرلحاظ داشه باشی به اندازه نه کم نه زیاد خوشبختی یعنی داشتن دوستای خوب مثله شما


کد امنیتی رفرش

مطالب مشابه:

  1. هم اندیشان پنجشنبه 6 مهر 1391
  2. هم اندیشان چهارشنبه 5 مهر 1391
  3. هم اندیشان سه شنبه 4 مهر 1391
  4. هم اندیشان دوشنبه 3 مهر 1391
  5. هم اندیشان یکشنبه 2 مهر 1391