• دوشنبه 1394/02/07 - تعداد بازدید 19 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ خدا حفظتون کنه دوستان بامرااااام
  • یکشبنه 1394/02/06 - تعداد بازدید 35 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ می گم اگه یه راننده به پلیس بگه: "باور کن تا حالا من یواشکی بارها با سرعت 180 تا هم رفتم و هیچ اتفاقی نیفتاده. بذارین من راحت ب
  • شنبه 1394/02/05 - تعداد بازدید 47 مرتبه
    امید: سلااااام؛ می دونین الان تو ذهنم داره چی می گذره؟ اینکه شماها خیلی خوبین. خیییییلی!... دلیل دارم براش. فکر نکنین رو هوا دارم حرف می زنم. دلی
  • چهارشنبه 1394/02/02 - تعداد بازدید 63 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ می گم حواستون که هست؟ حواستون به اینکه از بحثا برداشت اشتباه نکنین! آخه ممکنه از اونور بوم بیفتیم. آخه می شناسم کسانی رو که ب
  • سه شنبه 1394/02/01 - تعداد بازدید 67 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ امروز یکی از همکارا بهم گفت: "باورم نمی شه! فردا چهلم مادر آقای رزاقه. چه زود گذشت! مگه می شه؟ انگار، دیروز بود!" انگشت به دهن
  • دوشنبه 1394/01/31 - تعداد بازدید 58 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ راستش یه لقمه غذا رو اگه دوبار بجوی، می شه غورتش داد؛ ولی فرقش با لقمه ای که خوب جویده بشه از زمین تا آسمونه. باور نداری مجله
مشاهده آرشیو کامل مطالب
کمی طاقت داشته باشید...
مشاهده تالارهای اعضا

    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 19 اسفند 1392
    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 12 اسفند 1392
    • همایش هم اندیشان دزفول ، اهواز ، اندیمشک ، شوشتر - در دزفول
    • 24 بهمن 1392
    • همایش هم اندیشان تهرانی - قرچک ورامین
    • 8 آذر 1392
    • همایش اندیشه سبز - مشهد مقدس
    • 9 آبان 1392
    • هم اندیشان در همایش بزرگداشت حافظ
    • 19 مهر 1392
    • چهارمین میزبان هم اندیشان در صداوسیما : برنامه پنجشنبه اردیبهشت
    • 18 مهر 1392
    • سومین حضور امید در تلویزیون - برنامه اردیبهشت
    • 8 مهر 1392
    • همایش هم اندیشان مشهد مقدس
    • 27 شهریور 1392
    • اولین همایش طرح همیاری بانوان هم اندیش
    • 26 مرداد 1392
    • حضور امید در برنامه طلوع
    • 1391
    • اولین تصویر گرفته شده از پیام
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • فعالیت های شخصی و ابراز علاقه هم اندیشان
    • نمایشگاه کتاب 1392
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • اردیبهشت 1392
    • همایش یزد هم اندیشان
    • اسفند 1391
    • اولین همایش هم اندیشان تهرانی
    • 22 مهر 1391

« در حال حاضر باشگاه هم اندیشان فعالیتی ندارد. ادامه بحث ها در وبلاگ جناب بیدگلیان جریان دارد »


اگر در این سایت عضو می شوید ، حتما شهر خود را نیز وارد کنید.
پس از عضویت در این سایت می توانید در بخش انجمن های تخصصی به فعالیت پرداخته و با دیگر هم اندیشان بحث و گفتگو داشته باشید.

»آرشیو پیامکهای باشگاه

»آلبوم عکس خاطرات

»آلبوم فیلم

»درباره هم اندیشان

»مرجع شماره های کاربردی


هم اندیشان دوشنبه 22 دیماه 1393

مجموعاً 0 امتیاز از 5 توسط 0 نفر
| نظرات داده شده (0) | مربوط به موضوع: 1393 ، بحث آزاد ،

هم اندیشان دوشنبه 22 دیماه 1393

امید: سلااااااام؛ می گن خوب نیس آدم از خودش تعریف کنه؛ اصلا خوب که هیچ، خیییییلی هم بده! ولی خب! من که از خودم نمی خوام تعریف کنم. می خوام از باشگاهمون تعریف کنم. باشگاهی که با فکر و اندیشه و تجارب شماها شکل گرفته و حالمون رو داره هر روز بهتر می کنه. کجا آدما اینقدر راحت می تونن حرف دلشون رو بزنن؟ این راحت حرف زدنا یعنی دریایی از تجربه برای دیگران...

******

سلام؛ من خیییلی وقته که از شما دورم و اصلا سراغتون نمی اومدم تا دیشب باز دوباره بهتون اضافه شدم. کمکم کنین! یک ساله عقد کردم. هر روزمون دعوا و جنجال. همشم مقصر منم. به خاطر زبونم. به خاطر حرفایی که بدون فکر زده می شه. شوهرمم از دستم عاصی شده. تو رو خدا کمکم کنید.

(بهجت، مشهد)

امید: نمی خوام دلت رو بسوزونم؛ ولی می دونی تو این مدتی که نبودی چقدر چیز یاد گرفتیم و چقدر تغییر کردیم؟ الان هم دیر نشده، بحثامون رو دنبال کن. یادت نره ها؟ آدمیزاد بدجور فراموشکاره! 

******

سلام؛ خیر ببینید هم اندیشان. امید خان شمام. دیروز رفتم خونه مادرم دیدم شلوغ و بهم ریخته اس. شروع کردم همه چیو مرتب کردن. ظهر که تموم شد، دیدم مادرم یه برق شادی تو چشمشه. کلی دعام کرد. خیلی حال خوبی دارم. ممنون.

******

سلام؛ فخر رازی: تاثیر عمل یک نفر بر هزار نفر بیشتر از تاثیر حرف هزار نفر بر 1 نفر است؛ پس ما هم اندیشان می تونیم خیلی موثر باشیم. از قدرتمون استفاده کنیم.

(الهام)

******

خاطره :سلام؛ یادش بخیر اوایل که با هم اندیشان آشنا شده بودم، هر وقت باشگاهو می خوندم بابام خدابیامرز هم باهام می خوند. جالب بود اونجاهایی رو که امید صحبت کرده بود با یه صدا می خوند و اونجاهایی رو که هم اندیشا پیام داده بودن با یه صدای دیگه. برای هر کدوم از بچه ها هم صداش رو عوض می کرد؛ ولی برای امید با همون صدا می خوند. خدا بیامرزدش. برای عاقبت بخیری بچه هاش خیلی تلاش کرد. رفتگان رو یاد کنیم با یک دسته گل صلوات. یا علی "ع"

(فاطمه، طلبه، دی 72، اراک)

امید: اللهم صل علی محمد و آل محمد

******

سلام؛ امید منم واسه خودم دفتر نماز درست کردم. شاید دیر باشه؛ ولی ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه اس. کلی دعاتون کردم که یادمون دادی. مواظب خوبی هاتون باشید.

(دریا، 30 دی 71، تهران)

******

سلام امید؛ فورا به مشاوره نیاز دارم. به نظرت به خواستگاری که ایمان و اخلاقش خوبه؛ ولی چند ماه آینده قراره واسه خودش کار دست و پا کنه چی جواب بدم؟ به خاطر ایمانش نمی تونم ازش بگذرم؛ ولی با وجود بیکاری فعلیش راضی کردن خانواده کار سختیه. چی کار کنم؟

امید: مهم اینه که جربزه کار رو توش ببینی! کسی که جربزه ی کار داره بالاخره کار پیدا می کنه. برا اینکه بفهمی جربزه داره ازش بپرس تا حالا چه کارایی کرده؟ اینا نشون می ده که اهل کار هست یا نه؟

******

سلام به هم اندیشان و امید؛ داشتم هم اندیشان می خوندم دیدم دختر یه سال و نیمم وایستاده جلوی تلویزیون و داره یه چیزهایی با خودش می خونه. فکر کنم اونم هم اندیش شده.

(مامان سارا از شهرک ارم کرج)

******

سلااااام؛ امروز که ناخودآگاه با احتیاط رو فرشامون راه می رفتم تا مبادا مورچه ای صدمه ببینه، اثرات بودن با شما رو عینا دیدم.

‏(ارادتمند همگی، ریحانه بحری)

امید: دیروز همکارم می گفت: "تو یه انیمیشنی توی شبکه پویا، پیامبر (ص) می خواست از چاهی آب برداره. دید گربه ای قصد داره از گودال آبی که کنار چاه ایجاد شده، آب بخوره. پیامبر صبر کرد تا گربه آبش رو خورد و بعد به چاه نزدیک شد تا آب برداره." واقعیت اینه که احترام به مخلوقات خدا، احترام به خدا است و برکت داره. برا رفتن مورچه ها از تو خونه، بهترین کار اینه که خونه همیشه تمیز باشه. بیچاره ها دیگه کاری ندارن! اونا دنبال یه لقمه نونن که اونم از جلوشون برمی داریم. مجبورن راهشونو دور کنن و برن یه جای دیگه! بالاخره بهتر از اینه که تو خونه ما جونشون کف دستشون باشه.

******

تقدیم به هم اندیشان:

"بگو ای بندگان من که بر خود اسراف و ستم کرده اید! از رحمت خدا نومید نشوید که خدا همه گناهان را می آمرزد؛ زیرا او بسیار آمرزنده و مهربان است. (زمر/آیه۵۳) امید! همه گناهان رو با یه رنگ دیگه درج کن تا کسی دیگه نگه  که: "آخه کاری که من کردم......"

امید: جالبه! امروز یه لحظه زدم رادیو معارف. دقیقا داشت همین آیه رو می خوند. کارشناس برنامه گفت: "خداوند همه گناهان رو می بخشه به شرطی که توبه واقعی کنیم و دیگه تسلیم خدا باشیم و جبران خطاها رو در رفتارمون نشون بدیم."

******

زنگ تفریح...

پلیس: آقا! مگه تابلو عبور ممنوع رو ندیدی؟ راننده: چرا سرکار، تابلو رو دیدم؛ ولی شما رو ندیدم.

(سودابه رحمانیان از درگز)

******

هم اندیشان گل سلام.... خواستم بهتون یک کتاب معرفی کنم که کاملترین و بهترین کتابه و به شدت به کسایی که دنبال سرانجام نیکو هستن کمک می کنه. کتاب قرآن، کلام خدا. ازین بهتر هس؟؟ اما کتاب قرآنی که با ترجمه آیت الله مکارم شیرازیه و از انتشارات اسوه هست رو پیشنهاد می دم؛ چون اضافه بر ترجمه روان آیه ها رو هم تفسیر کرده و یک فهرست آخرش داره که درباره هر موضوعی نوشته تا شما رو به آیه مورد نظر ارجاع بده. به خدا اگر هر شب فقط یک صفحه از اونو بخونید همراه معنی و توضیحاتش که حداکثر ۱۰ دقیقه وقت می بره، می تونه کل زندگیتونو عوض کنه؛ پس تا دیر نشده برید دنبال حقیقت... توضیحاتشم اصلا سنگین نیست. کاملا ملموسه.

امید: می گم خوب دیگه بی خیال اسم و رسمتون شدینا!

******

سلام به دوستای گل هم اندیش خودم که تو این یازده ماهی که باهاتون بودم اندازه یه مدرک کارشناسی ازتون درس زندگی یاد گرفتم. تصمیم گرفتم تا درجه فیلسوفی باهاتون باشم.

(سارا، 20 ساله از بجنورد)

******

سلام امید؛ خسته نباشی. ما رب گوجه، شیره انگور، رب انار، آبغوره... همه رو خودمون طبیعی درست می کنیم؛ ولی نمی دونم سرکه چطور درست می شه! لطفا راهنمایی کن.

(ساره از بافت)

امید: من سرکه رو بهت یاد می دم تو هم شیره انگور رو به ما. آخه امسال برا اولین بار سرکه درست کردم. با دستور یه پزشک طب سنتی. فوق العاده شد. با خودم گفتم حتما وقت انگور که شد و هوا هم گرم، دستورش رو تو مجله طب سنتی برا هم اندیشا می ذارم. آخه تو فصل سرد، سرکه درست نمی کنن! پس اونور سال که انگورا رسید یاد همدیگه بندازیم. پس چی شد؟ شما شیره انگور و من سرکه! 

******

سلام دوستان؛ اگه قبلا کسی رو دوست داشتین، تا فراموشش نکردین ازدواج نکنید. مثل من که عقد کردم؛ ولی طاقت نیاوردم و بازم باهاش ارتباط دارم. از خودم بدم میاد. چرا؟ چون دارم به کسی که دنیاش منم خیانت می کنم. درست تصمیم بگیرید. خواهش می کنم امید بدرج!

(نادیا هستم از رودبار)

امید: باور کنین با خوندن روزانه هزاران پیامک، هر روز دارم بیشتر و بیشتر درک می کنم که تک تک دستورات دین برا چیه؟ برا اینه که خودمون راحت زندگی کنیم. برا اینه که مشکلاتمون کمتر بشه. امیدوارم که هممون اینو درک کنیم و تا آخر عمر هم یادمون نره! آخه آدم بدجور فراموشکاره!... تسلیم خدا بشیم بهتره یا...   

******

سلام آقا امید؛ خواهش می کنم جوابمو بده. دو سال با یه پسری دوست بودم. الان نامزد کردم؛ ولی اومده تهدیدم می کنه که ازت عکس دارم. زندگیتو خراب می کنم. می ترسمم شکایت کنم که بعدش بدتر کنه. نمی دونم باید چیکار کنم؟

******

سلام آقا امید و دوستان هم اندیش؛ مادربزرگم نزدیک یک ساله که فوت شده. در این مدت نه سه تا عموم و نه دو تا عمه ام یادی از پدربزرگم نکردن؛ ولی در این مدت پدرم، پدربزرگمو آورد خونمون و مامانم مثل گل از پدربزرگم مراقبت می کنه. خواهش می کنم برای عموها و عمه هام دعا کنید خدا به راه راست هدایتشون کنه و تا دیر نشده قدر پدرشون رو بدونن. التماس دعا.

(فاطمه)

******

زنگ تفریح یه درج اولی:

یه پسر خجالتی زنگ می زنه خونه نامزدش. پدر زنش گوشی رو برمی داره. پسره هول می کنه از ترس و می گه: ساعت 14:23دقیقه! ساعت 14:23دقیقه!

(زهرا حقی، کوهدشت)

******

سلام آقا امید؛ مدتی بود که خیلی خودمو به خدا نزدیک می دیدم و خیلی از عباداتم لذت می بردم. آرامش عجیبی گرفته بودم که خدا قسمت همه هم اندیشان کنه؛ اما چند وقتیه با این که اصلا طرف گناه نمی رم؛ ولی اصلا هیچ لذتی از معنویات نمی برم. با این که نماز صبح خون شدم. دیگه دارم از همه چی ناامید می شم تو رو خدا کمکم کنید!

(حسین از یزد)

امید: حسین آقا بیا جلوتر بشین که قراره چیزای مهم و جالبی گفته بشه. باید همه اش رو خوب بشنویم. گفتم بشنویم؛ چون خودمم گوش می دم.

"اساساً روح آدمی بگونه ای است که دچار قبض و بسط می شود و جز اولیاء خداوند، همگان کم و بیش این حالت را دارند. قلب چون احوالش دگرگون می شود نام قلب را بر آن نهاده اند. تا حدودی این حالت قابل توجیه و طبیعی است. البته بعضی از اعمال موجب صیقل روح و طهارت آن می شود و بعضی از اعمال و حالات موجب زنگار آلود شدن آن می شوند. از اموری که موجب قبض روح آدمی و ملال آن می شود می توان به ستم کردن بر بندگان، غفلت، اصرار بر هر نوع گناه و معصیت، عدم کنترل زبان، عدم توبه و بازگشت به خداوند، حرام خواری، پرده دری در حق دیگران و... نام برد و از اموری که موجب بسط و نشاط روح می شوند اموری از قبیل ذکر و توجه، ترک گناه و معصیت، توبه، شب زنده داری، صلوات بر محمد و آل محمد، کمک به مستمندان و ضعفا و رعایت عفت و پاکدامنی و هر مسأله ای که موجب صیانت نفس و تقوای آدمی شود و یادآوری قیامت و تلاوت قرآن... اما ورای مطالبی که بیان شد نباید نقش فیزیولوژی و طبیعی و ارتباط جسم و جان را نادیده گرفت. کسالت جسمانی خستگی و ضعف جسمانی از جهات متعدد هم می تواند عامل کسالت روحی و قبض معنوی باشد که ورزش کردن و تغذیه مناسب در این حقیقت بی تأثیر نیست. یادآوری کردن این نکته لازم است که حضرت امیر (ع) می فرمایند: "قلب ها گاهی رو می آورند و گاهی پشت می کنند. آنگاه که رو می آورند پس نوافل و مستحبات را بر او حمل کنید و هنگامی که پشت می کند فقط به واجبات اکتفاء کنید." (نهج البلاغه/حکمت 91)

همتون و همه عزیزانتون رو به خدا می سپارم.

تعداد پیامک های دیروز: 2267

به اشتراک بگذارید...

کد امنیتی رفرش

مطالب مشابه:

  1. هم اندیشان یکشنبه 24 اسفندماه 1393
  2. هم اندیشان شنبه 23 اسفند ماه 1393
  3. هم اندیشان چهارشنبه 20 اسفند ماه 1393
  4. هم اندیشان سه شنبه 19 اسفندماه 1393
  5. هم اندیشان دوشنبه 18 اسفند ماه 1393
  6. هم اندیشان یکشنبه 17 اسفند ماه 1393
  7. هم اندیشان شنبه 16 اسفند ماه 1393
  8. هم اندیشان چهارشنبه 13 اسفندماه 1393
  9. هم اندیشان سه شنبه 12 اسفند ماه 1393