• سه شنبه 1394/02/08 - تعداد بازدید 7 مرتبه
    امید: سلااااااام بر دوستان بامرااااااام؛ راستش! آدما گاهی به دلایل مختلف، گیج می زنن. گاهی بدجور و گاهی هم کم جور! منم ظاهرا دیروز بدجور گیج ز
  • دوشنبه 1394/02/07 - تعداد بازدید 37 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ خدا حفظتون کنه دوستان بامرااااام
  • یکشبنه 1394/02/06 - تعداد بازدید 51 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ می گم اگه یه راننده به پلیس بگه: "باور کن تا حالا من یواشکی بارها با سرعت 180 تا هم رفتم و هیچ اتفاقی نیفتاده. بذارین من راحت ب
  • شنبه 1394/02/05 - تعداد بازدید 61 مرتبه
    امید: سلااااام؛ می دونین الان تو ذهنم داره چی می گذره؟ اینکه شماها خیلی خوبین. خیییییلی!... دلیل دارم براش. فکر نکنین رو هوا دارم حرف می زنم. دلی
  • چهارشنبه 1394/02/02 - تعداد بازدید 75 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ می گم حواستون که هست؟ حواستون به اینکه از بحثا برداشت اشتباه نکنین! آخه ممکنه از اونور بوم بیفتیم. آخه می شناسم کسانی رو که ب
  • سه شنبه 1394/02/01 - تعداد بازدید 81 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ امروز یکی از همکارا بهم گفت: "باورم نمی شه! فردا چهلم مادر آقای رزاقه. چه زود گذشت! مگه می شه؟ انگار، دیروز بود!" انگشت به دهن
مشاهده آرشیو کامل مطالب
کمی طاقت داشته باشید...
مشاهده تالارهای اعضا

    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 19 اسفند 1392
    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 12 اسفند 1392
    • همایش هم اندیشان دزفول ، اهواز ، اندیمشک ، شوشتر - در دزفول
    • 24 بهمن 1392
    • همایش هم اندیشان تهرانی - قرچک ورامین
    • 8 آذر 1392
    • همایش اندیشه سبز - مشهد مقدس
    • 9 آبان 1392
    • هم اندیشان در همایش بزرگداشت حافظ
    • 19 مهر 1392
    • چهارمین میزبان هم اندیشان در صداوسیما : برنامه پنجشنبه اردیبهشت
    • 18 مهر 1392
    • سومین حضور امید در تلویزیون - برنامه اردیبهشت
    • 8 مهر 1392
    • همایش هم اندیشان مشهد مقدس
    • 27 شهریور 1392
    • اولین همایش طرح همیاری بانوان هم اندیش
    • 26 مرداد 1392
    • حضور امید در برنامه طلوع
    • 1391
    • اولین تصویر گرفته شده از پیام
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • فعالیت های شخصی و ابراز علاقه هم اندیشان
    • نمایشگاه کتاب 1392
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • اردیبهشت 1392
    • همایش یزد هم اندیشان
    • اسفند 1391
    • اولین همایش هم اندیشان تهرانی
    • 22 مهر 1391

« در حال حاضر باشگاه هم اندیشان فعالیتی ندارد. ادامه بحث ها در وبلاگ جناب بیدگلیان جریان دارد »


اگر در این سایت عضو می شوید ، حتما شهر خود را نیز وارد کنید.
پس از عضویت در این سایت می توانید در بخش انجمن های تخصصی به فعالیت پرداخته و با دیگر هم اندیشان بحث و گفتگو داشته باشید.

»آرشیو پیامکهای باشگاه

»آلبوم عکس خاطرات

»آلبوم فیلم

»درباره هم اندیشان

»مرجع شماره های کاربردی


هم اندیشان شنبه 15 شهریورماه 1393

مجموعاً 0 امتیاز از 5 توسط 0 نفر
| نظرات داده شده (0) | مربوط به موضوع: 1393 ، گفتگوی آزاد ،

هم اندیشان شنبه 15 شهریورماه 1393

امید: سلاااااام؛ می خوام اول هفته ای حال و هواتون عوض شه؛ پس پیامک بعدی رو بخونین...  

******

سلام امید؛ این شعر از  خودمه. درج کن تا همه بفهمن که تو باشگاه چه شاعر گرانقدری هست.

زندگی یعنی همان لبخند ناز

ای رفیق، با سرازیری دنیا هم بساز

زندگی تک تک این ساعت هاست

سختی زندگی هم پر شده از حکمت هاست

زندگی را نفسی است ارزش غم خوردن نیست

این همه ارزش ماتم و اندوه هم نیست

به به به خودم! عجب شاعری بودم و خودم نمی دونستم.

(فاطمه از روستای دستجرد شهرستان کبودرآهنگ، درج اولی)

******

سلام امید؛ بعضی وقتا یه حرفایی می زنی که واقعا ظلم به زن رو ثابت می کنی! یعنی چی با مردی که بهت خیانت کرده خوب رفتار کن! چرا آخه؟ خوب رفتار کنه که مردش بهش بد نگذره. متاسفم برا طرز فکرتون. ناامید شدم ازتون.

‏(مروارید، کرمانشاه)

امید: شما پیشنهادت به زنی که زندگیش رو دوست داره و نمی خواد از دستش بده و مردش داره بهش خیانت می کنه چیه؟ اگه به اون پیامک دقت می کردی اون خانوم با همه این حرفا زندگیش رو دوست داشت و گفته بود: "تحمل اینکه زندگی ای رو که با سختی ساختم یکی دیگه صاحب بشه ندارم" من الانم حرفم رو تکرار می کنم؛ البته برا اونایی که زندگیشون رو با وجود چنین مشکلی، هنوز هم دوست دارن و حاضرن برا درست شدنش تلاش کنن: اینجور وقتا که یکی با محبت داره یکی رو ازمون می گیره با محبت باید به جنگش رفت، نه با جر و بحث و خلق تنگی. جر و بحث و رفتارای این چنینی برا وقتیه که برامون مهم نیست که این وسط، زندگیمون از هم بپاشه؛ چون مردها "معمولا" با چنین رفتارهایی، بدتر می کنن. یه بار دیگه پیامک چهارشنبه رو بخونین.

******

سلام؛ نمی دونم درج می شه یا نه اما می دونم تارا خانم مثل خودم احتیاج به کمک داره. این جور وقتا واقعاً مغز هنگ می کنه. به عنوان یه باتجربه بهت می گم. من هر روشی رو فکر کنی از تهدید طرف تا بد رفتاری با شوهر امتحان کردم فقط روش محبت و نادیده گرفتن تماس جواب می ده. تا می تونی محبت کن و کارهاشو نادیده بگیر و زیاد نسبت بهش حساس نشو. انشالله شوهرت برمی گرده. منم تمام سعیم رو کردم تا شوهرم بعد از 5 سال برگرده. دارم موفق می شم. برات دعا می کنم.

(عذرا از چهارمحال شهر وردنجان)

امید: شاید اگه از اول تجربه الان رو داشتی، 5 سال طول نمی کشید.

******

مشاعره:

نصیحت گوش کن جانا

که از جان دوست تر دارند

جوانان سعادتمند

پند پیر دانا را

خب! برا مشاعره ی فردا الف بدین.

(آمنه)

******

سلام! ن خسته! غرض از مزاحمت، ما با اینکه تلویزیون دیجیتال داریم اما شبکه های نسیم و جام جم و افق نداریم. اما همسایه بغلیمون که تلویزیونشون جفت ما است همه شبکه ها رو دارن. چیکار باید بکنیم؟!!! کسی چیزی می دونه؟ خب سواله دیگه! حتما که نباید فلسفی باشه! نقص فنی پیش اومده دیگه!!

(ملیحه، 20 ساله)

امید: هر شبکه جدیدی که به شبکه ها اضافه می شه، دوباره باید سیستم جستجو رو فعال کنین؛ البته بهتره اول، همه شبکه ها رو پاک کنین و بعد، رو جستجو بزنین که همه با هم بیاد.

******

درج اولی؛ می گم امید! با این همه دردسر برا گفتگوى موفق، اصلا حرف نزنیم بهتر نیست؟

امید: راستش! چیزی خوردن هم دردسر داره؛ از زحمت تهیه هزینه اش تا خرید و درست کردن و... پس نباید چیزی بخوریم؟ شاید بگین: "اونو مجبوریم." خب! برا خوب زندگی کردن هم مجبوریم گفتگوی درست داشته باشیم و برا این کار هم باید زحمت کشید و مهارت کسب کرد. واقعیت اینه که هیچ چیز ارزشمندی تو این دنیا بدون زحمت به دست نمی یاد. این قانون دنیا است.

******

درج اولی؛ سلام امید و رفقا. یه راه گفتگوی موفق اینه که حرف منطقی و مستند بزنیم. نمی شه که ما حرف غیرمنطقی بزنیم و توقع داشته باشیم طرف مقابل گفته هامونو بپذیره. پس اطلاعات خودمون رو بالا ببریم تا گفتگوی موفقی داشته باشیم.

(فاطمه مکاری، 18 ساله از طبس)

******

 سلام؛ دیشب مسجد بودم. حاج آقا یه حرف قشنگ زد حیفم اومد واستون نگم. ایشون گفتن: "واسه یه نفر که مهمون میاد طرف کلی غذا درست می کنه و آخرش غذایی که از مهمون اضافه میاد رو واسه اینکه اسراف نشه می ده به یه آدم فقیر. این کار در ظاهر قشنگه؛ اما از صد تا ناسزا واسه اون نیازمند بدتره. اگه می خواین کارتون خداپسندانه باشه و به شعور فرد نیازمند برنخوره از بهترین هاتون انفاق کنید. از همون چیزی که جلوی مهمونتون میزارین. آیا شما غذای مونده به مهمان می دین؟ یا لباس پاره می پوشین؟ "حالا همه با هم عمیق شین...

(مریم، دختر فارس و البته درج اولی)

******

سلام؛ وقت زنگ تفریحه! خنگول به کله پاچه فروشى می ره. فروشنده می گه: قربان! چشم بذارم؟ خنگول می گه: بله! ولى اول صبر کن من برم قایم شم!

******

درج اولی؛ سلام به همگی. بذارین یه چیزی بگم که شاید یکم هوای دلتونو داشته باشین. من همیشه موقع دعا یه دعای همیشگی داشتم. همیشه از خدا می خواستم به پدرم که سال ها بود اعتیاد داشت کمک کنه که ترک کنه ولی هیچ وقت ایمان نداشتم که برآورده شه. باید بگم که الان پدرم ۶  ماهه پاکه.

امید: تو مباحث دینی یه بحثی هست با عنوان "علل تأخیر در ظهور آثار اجابت دعا" که یکی از اون علت ها اینه: گاهی همه شرایط برای قبولی دعا، وجود داره و دعا، مستجاب و پذیرفته شده؛ اما بحث در زمان بروز و ظهور اثر اجابت دعا است. چون خداوند در تأخیر، مصلحتی می بینه، اجابت رو به تأخیر می‏اندازه. راستی! یه سورپرایز براتون دارم. حدیثی از پیامبر (ص) که می تونه تو قبولی دعاهامون خیلی تاثیر داشته باشه: "هر گاه خواستی دعا کنی و از خدا تقاضایی داشته باشی، قبل از آن یا نماز بخوان، یا صدقه بده، یا کار خیری انجام بده و یا ذکری بگو."

******

سلام؛ می دونید بدترین اتفاق برای ما آدما چیه؟ مرگ نیست! چون یه روزی داغش سرد می شه. بدترین اتفاق بی آبروییه. اگه آبروت بره به هیچ عنوان نمی تونی برش گردونی و یه عمر باید جلوی چشمای کسانی راه بری که تحقیرت می کنند. مثل خواهر من که آبروش رو دو دستی تقدیم یه نامرد کرد و اون هم پرپرش کرد و ریخت دور.

(زینب، درج اولی)

******

درج اولی؛ سلام؛ زنگ تفریح... یه روز امید می ره معدن... بقیه اش باشه بعدا. مرحبا به این باشگاهتون.

(نرگس.ش)

امید: ما رو سر کار می ذاری! هان؟! نمی ذارین دو دقیقه این عصا سر جاش باشه!

******

درج اولی؛ سلام؛ روزتون به خیر. ما آدما گاهی اوقات عجولیم و حکمت خدا رو زیر سوال می بریم یا به هیچ وجه حاضر نیستیم راضی باشیم به رضای خدا به خاطر همین بهتره دعای 35 صحیفه سجادیه رو زیاد بخونیم. موفق باشید.

(فاطمه)

امید: سک سک! من زودتر از همه خوندم. اینم یه کوچولوش: "بارالها... به من اطمینان ده که به سبب آن اقرار کنم که قضاى تو جز به آنچه خیر است روان نشده، و شکرم را بر آنچه از من باز داشته‏ اى افزون‏تر از شکرم بر آنچه به من عنایت کرده اى، قرار ده.

******

سلام امید و هم اندیشان؛ حضرت امام رضا (ع) فرموده اند: کسی که توانایی بر چیزی که موجب محو گناهانش می شود، ندارد؛ پس بسیار بر محمد و آل محمد (صلوات الله علیهم) صلوات بفرستد؛ زیرا که صلوات، گناهان را نابود و ریشه کن می کند. پیشاپیش ولادت امام رضا (ع) مبارک.

******

می خواستم بهتون یه راهکار بدم. وقتی مشکلى دارین باید شکر کنین. شعار نمی دم. پارسال یه مشکل خیلی بزرگى داشتم. شبا گریه می کردم و روزا غصه می خوردم؛ ولى یه شب اومدم دو رکعت نماز شکر خوندم و گفتم: خدایا! خودمو به تو می سپارم. مشکلم که یه ماه بود حل نشده بود، یه هفته اى حل شد.

(پریسا)

امید: عوامل مختلفی باعث اجابت دعا می شه. درسته! یکیش هم شکرگزاریه. ولی یه چیزی هم هست. کارهامون نباید حالت داد و ستد پیدا کنه. مثلا موقعی که مشکل داریم، بگیم: "بذار الان یه شکرگزاری بکنم تا دعام..." و بعدش هم همه چیز یادمون بره. وقتی همیشه از ته دل، شکرگزار خدا باشیم؛ موقع دعا هم اون شکرگزاری ها کمکمون می کنه.   

******

سلام به هم اندیشان عزیز؛ حالا که موضوع آزاده می خوام تشکر کنم. تشکر از خدای خوب و مهربون بابت اینکه سالمم، خانواده و دوستای خوب دارم، تو رشته مورد علاقه ام مشغول تحصیل هستم، هنرایی مثل خیاطی و بافتنی یاد گرفتم و کلی نعمتای دیگه. خدایا شکرت.

امید: من که می گم هر کی بره تو نخ این شکرگزاری، کللللی آرامش می گیره، کلللی مشکلاتش حل می شه و مهمتر از همه، کلللی به خدا نزدیکتر می شه. از خدا می خوام که هممون این مطلب رو از همین الان خییییلی جدی بگیریم. اصلا بیاین شروع کنیم به تمرین؛ ولی قبلش باید با یه اردنگی درست و حسابی، این شیطون رو کنار بزنیم که دشمن شکرگزاریه؛ چون خوب از تاثیراتش خبر داره! خوب می دونه اون حس و حال خوبش با آدم چیکار می تونه بکنه! بعدشم روزی چند بار یه وقتایی رو بذاریم برا اینکه یکی یکی، نعمت هایی که خدا بهمون داده رو نام ببریم و از ته دل به خدا بگیم: ممنونتیم! ممنونتیم خدا! ممنون!

******

درج اولی؛ سلام به هم اندیشان و امید خان! زلال ترین شبنم شادی را بر لبانتان آرزو دارم. نه فقط برای امروزتان، بلکه برای فردای هر روزتان هم.

(آرزو، 22 ساله، قزوین)

امید: با این تصویرهای ذهنی که هر روز داریم از باشگاه می گیریم؛ با این آگاهی هایی که از این دور هم بودنا به دست می یاریم، مطمئن هستم هر روز حالمون بهتر از دیروز می شه. به خدا می سپارمتون.

به اشتراک بگذارید...

کد امنیتی رفرش

مطالب مشابه:

  1. هم اندیشان یکشنبه 24 اسفندماه 1393
  2. هم اندیشان شنبه 23 اسفند ماه 1393
  3. هم اندیشان چهارشنبه 20 اسفند ماه 1393
  4. هم اندیشان سه شنبه 19 اسفندماه 1393
  5. هم اندیشان دوشنبه 18 اسفند ماه 1393
  6. هم اندیشان یکشنبه 17 اسفند ماه 1393
  7. هم اندیشان شنبه 16 اسفند ماه 1393
  8. هم اندیشان چهارشنبه 13 اسفندماه 1393
  9. هم اندیشان سه شنبه 12 اسفند ماه 1393