• سه شنبه 1394/02/08 - تعداد بازدید 7 مرتبه
    امید: سلااااااام بر دوستان بامرااااااام؛ راستش! آدما گاهی به دلایل مختلف، گیج می زنن. گاهی بدجور و گاهی هم کم جور! منم ظاهرا دیروز بدجور گیج ز
  • دوشنبه 1394/02/07 - تعداد بازدید 37 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ خدا حفظتون کنه دوستان بامرااااام
  • یکشبنه 1394/02/06 - تعداد بازدید 51 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ می گم اگه یه راننده به پلیس بگه: "باور کن تا حالا من یواشکی بارها با سرعت 180 تا هم رفتم و هیچ اتفاقی نیفتاده. بذارین من راحت ب
  • شنبه 1394/02/05 - تعداد بازدید 61 مرتبه
    امید: سلااااام؛ می دونین الان تو ذهنم داره چی می گذره؟ اینکه شماها خیلی خوبین. خیییییلی!... دلیل دارم براش. فکر نکنین رو هوا دارم حرف می زنم. دلی
  • چهارشنبه 1394/02/02 - تعداد بازدید 75 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ می گم حواستون که هست؟ حواستون به اینکه از بحثا برداشت اشتباه نکنین! آخه ممکنه از اونور بوم بیفتیم. آخه می شناسم کسانی رو که ب
  • سه شنبه 1394/02/01 - تعداد بازدید 81 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ امروز یکی از همکارا بهم گفت: "باورم نمی شه! فردا چهلم مادر آقای رزاقه. چه زود گذشت! مگه می شه؟ انگار، دیروز بود!" انگشت به دهن
مشاهده آرشیو کامل مطالب
کمی طاقت داشته باشید...
مشاهده تالارهای اعضا

    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 19 اسفند 1392
    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 12 اسفند 1392
    • همایش هم اندیشان دزفول ، اهواز ، اندیمشک ، شوشتر - در دزفول
    • 24 بهمن 1392
    • همایش هم اندیشان تهرانی - قرچک ورامین
    • 8 آذر 1392
    • همایش اندیشه سبز - مشهد مقدس
    • 9 آبان 1392
    • هم اندیشان در همایش بزرگداشت حافظ
    • 19 مهر 1392
    • چهارمین میزبان هم اندیشان در صداوسیما : برنامه پنجشنبه اردیبهشت
    • 18 مهر 1392
    • سومین حضور امید در تلویزیون - برنامه اردیبهشت
    • 8 مهر 1392
    • همایش هم اندیشان مشهد مقدس
    • 27 شهریور 1392
    • اولین همایش طرح همیاری بانوان هم اندیش
    • 26 مرداد 1392
    • حضور امید در برنامه طلوع
    • 1391
    • اولین تصویر گرفته شده از پیام
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • فعالیت های شخصی و ابراز علاقه هم اندیشان
    • نمایشگاه کتاب 1392
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • اردیبهشت 1392
    • همایش یزد هم اندیشان
    • اسفند 1391
    • اولین همایش هم اندیشان تهرانی
    • 22 مهر 1391

« در حال حاضر باشگاه هم اندیشان فعالیتی ندارد. ادامه بحث ها در وبلاگ جناب بیدگلیان جریان دارد »


اگر در این سایت عضو می شوید ، حتما شهر خود را نیز وارد کنید.
پس از عضویت در این سایت می توانید در بخش انجمن های تخصصی به فعالیت پرداخته و با دیگر هم اندیشان بحث و گفتگو داشته باشید.

»آرشیو پیامکهای باشگاه

»آلبوم عکس خاطرات

»آلبوم فیلم

»درباره هم اندیشان

»مرجع شماره های کاربردی


هم اندیشان یکشنبه 6 اردیبهشت 1394

مجموعاً 0 امتیاز از 5 توسط 0 نفر
| نظرات داده شده (0) | مربوط به موضوع: آرشیو مطالب ، آرشیو کامل ، 1394 ، موضوعات بحث شده در سال 1394 ، حد و حدود ارتباط با نامحرم ،

هم اندیشان یکشنبه 6 اردیبهشت 1394

من نمی دونم واقعا چرا بعضی ها می گن که با دخترعمو یا دخترخاله نباید راحت بود؟ اینا همش شعاره به نظر من. الان تو زندگی روزمره امروزی کی دیگه با اقوام نزدیکش راحت نیست؟ والا من به شخصه صبح تا شب با دختر عمه و دختر عمو گپ می زنیم. راجع به هر چی که فکرشو کنید. خدا شاهده تا حالا یک لحظه فکر هم به یه عمل منفی نکردم. بستگی به آدمش داره. بعضی از پسرا اگه جنس مخالفشون جواب سلامشون رو هم بدن به خودشون می گیرن. (سعید از یاسوج)

امید: سلاااااااام؛ می گم اگه یه راننده به پلیس بگه: "باور کن تا حالا من یواشکی بارها با سرعت 180 تا هم رفتم و هیچ اتفاقی نیفتاده. بذارین من راحت باشم. باور کنین بستگی به آدمش داره. بعضیا با سرعت چهل تا هم تصادف می کنن. باید فرق بذارین بین آدما. راننده داریم تا راننده! من یه عمر تو جاده ها هر جوری خواستم رانندگی کردم و هیچی هم نشده!" به نظرتون پلیس بهش چی می گه؟

******

سلام علیکم؛ آقای آقا امید! ترمز دستی این کشتی رو بکشین! بذارین با هم بریم... الان تکلیف ماهایی که خونواده های جوون داریم چیه؟ نمی شه که تو جمعای خانوادگی اخم کرد و نشست یه گوشه!! لطفا بگین چه جوری مرز بین متانت و الفت فامیلی رو تعیین کنیم؟ هیچ کس فردی خشک و عبوس که از دماغ فیل افتاده به نظر برسه رو دوست نداره! (صالحه)

امید: پیامکا رو باید دنبال کنی. درضمن، این کشتی، کلش واس ماس. ترمز دستیش هم ماس ماس!

******

سلام؛ من قبلا فقط کمی با نامحرم رسمی بودم؛ اما همه ی فامیل اعتراض کردن به بابام که چرا دختر شما اینقدر خودشو می گیره و... حتی غریبه های فامیل. حالا شما بگید من چیکار کنم؟ (زهرا محمدی از قرچک، روستای محمدآباد)

******

سلام هم اندیشان؛ انسان می تونه حد تعادل رو رعایت کنه. مثلا اگه دختری توی جمع فامیل قرار گرفت که درش نامحرمم بود خودشو قایم نکنه که حرفش سر زبونا بیفته؛ بلکه می تونه با پوشش مناسب و با متانت بینشون حاضر بشه. تو بحثاشون شرکت کنه و کاری نکنه که توجه شخص خاصی رو به خودش جلب کنه. نامحرمای فامیلم همیشه نامحرمن؛ اما باید احترامشون گرفته بشه.

******

شمام حرفا می زنیدا! مگه ملت منتظر واستادن که ما بریم یه ناز و غمزه بیایم تا عاشقمون شن! منم نظرم اینه که عصر، عصر ارتباطاته. نمی شه که روابطو محدود کرد؟ ولی در رابطه با غریبه هایی که باهاشون آشنا نیستیم یا آدمایی که معلومه بیمار دلن نظر دوستمون که گفتن یه جور حرف بزنید انگار معذبید رو می پسندم. در بقیه موارد نه زیاد اپن و نه زیاد خشک. (انسیه، 19 ساله، قزوین)

******

سلام دوستان؛ به نظر من هر کی دلش خدایی باشه و واقعا خواستار سعادت باشه، ناخودآگاه بهش تلقین می شه که چه رفتاری در مواجهه با چه آدمی، (ازجمله نامحرم) درست هستش! شاید اینم از قوانین معنوی دنیا است. (فاطمه سیدی، اراک)

******

سلام؛ اون قضیه "اول مرغ بود یا تخم مرغ" رو ول کنید! اگه راست می گین، بگین ببینم اون اول اول، ساعت جلو بود، کشیدنش عقب؟ یا عقب بود کشیدنش جلو؟؟!!! (فاطمه داوری، چند وقت دیگه خاله می شم از قم)

******

سلام؛ صله رحم باید باشه؛ ولی تو هیچ جایی نوشته نشده برو خونه فامیل گپ بزن با هر کسی که اونجا بود. خب مسلمه بخوام به عموم سر بزنم پسرشم اونجا خواهد بود؛ ولی لزومی نداره تو دید اون باشم یا عمو رو بی خیال شم و چش تو چش با پسر عموم گپ بزنم. چه با جنبه باشه چه بی جنبه! بعضا یک حرف، یک نگاه، یک دلرحمی، باعث خیلی چیزا می شه. سعی نکنیم کس دیگه یا جامعه رو تغییر بدیم. از خودمون شروع کنیم. (یامور، ٧۴، اردبیل)

******

سلام به همگی؛ به نظر من با وجود این ماهواره های لعنتی و فیلم هایی که توش پخش می شه الان یه لبخند ساده هم به نامحرم بزنی برداشت بد می کنه. چه برسه باهاش زیادی هم صحبت کنی. (آرزو از کرمانشاه)

******

سلام؛ دختری رو می شناسم که رفتارش با عشوه اس. هر وقت خرید می ره بهش تخفیف زیادی یا حتی مجانی می دن. (زینب از شهر قدس)

******

سلام؛ امید قبول داری الان هر کسی که حد محرم و نامحرم رو رعایت نمی کنه و همیشه و همه جا بیشترین و آزادترین برخورد رو با نامحرم داره، از همه هم خوشبخت تره! اما آدمای مثل ما چی؟ همیشه و همه جا عقب موندیم. نظرتون چیه؟

امید: یه مقاله می خوندم با عنوان: "آیا خداوند با کافران است؟!" در واقع می خواست جواب اونایی رو بده که با گرفتن یه عکس از زندگی اونایی که قید و بند زیادی ندارن و خوشن، چنین سوالی از ذهنشون می گذره! مقاله، به یه آیه ای از قرآن اشاره کرده بود: "و کسانى که کافر شدند (و راه طغیان را در پیش گرفتند) گمان نکنند مهلتى که به آنان مى‏دهیم به سودشان خواهد بود، جز این نیست که مهلتشان مى‏دهیم تا بر گناه خود بیفزایند و براى آنان عذابى خوار کننده است." (178 / آل عمران)

******

سلام؛ به نظر من همین که ما تو گفتار و رفتارمون نشون بدیم که برامون محرم و نامحرم مهمه، موضوع حله. حالا چه تو فامیل باشه چه بیرون. (!)

******

سلام به همه؛ نظر من اینه که آدم باید جوری رفتار کنه که نه از اون ور بوم بیفته و نه از اینور. باید تعادل داشت. آخه من یک بنده خدایی رو می شناسم که اصلا اجازه خروج خانومش رو از خونه نمی ده یا اگه ما می ریم خونشون خانومش میره تو اتاق بیرون هم نمیاد! (محبوبه خورشاهی از مشهد مقدس، طبرسی)

******

جنبه: سلام به همه؛ به نظر من فرصتی که ایجاد می کنیم تا جنبه طرف مقابل را بفهمیم مثل اینه که بریم لب ساحل بشینیم و لذت ببریم و شاد بشیم؛ ولی ذره ای خیس یا شنی نشیم. اصلا این چه کاریه طرف با نامحرم می گه و می خنده و اونو تحریک می کنه، بعدش می خواد ظرفیت و جنبه شناسی کنه. وقتی کار از کار گذشت! (میترا، دختر شهر آفتابی)

******

سلام؛ به نظر من منظور از جنبه داشتن یعنی قدیس بودن که این افراد کمیابن! (تعدادی از قدیسین هم آخرش گول شیطان رو خوردن) پس همون حد و حدودی که خدا تعریف کرده رو رعایت کنیم تا مشکلی پیش نیاد. (سپهر)

******

چرا دیگه! دارى رو هوا حرف می زنى آقا امید! آخه من یه هم اندیش بد و بى خاصیتم. یه عیب و ایراد هایى دارم که با هم اندیش بودن درست نمی شن. من یکى فقط اینجوری ام. بقیه هم اندیشان البته که خوبن.

امید: همین که می شینی پای حرف حساب؛ یعنی خیلی خوبی. خیییلی. جدی می گم. وقتی آدم دوست داشته باشه که بشینه پای حرف حساب، همه چیزش کم کم درست می شه؛ حتی چیزایی که باور نمی کنه. پس مطمئن باش که رو هوا حرف نمی زنم.

******

سلام؛ من به مادرم می گم: "قلبم به فدای قلبت" آخه من قبلا اینجوری نبودم. شاید اینم از اثرات هم اندیشان باشه و خودم نمی دونم! (سمانه، عاشق خدا؛ ولی نمی دونم چرا بعضی وقتا هم خیلی بد می شم! دنبال دلیلشم!)

امید: نگران نباش! انسان اومده تو این دنیا که با تمرین، خودش رو اصلاح کنه. به تمرینات ادامه بده...

******

سلام؛ می خواستم ازتون یه تشکر ویژه کنم که ذهنمو باز کردین. همیشه با خودم می گفتم من که زن پاکیم و شوهر و بچه دارم، چه اشکال داره با برادر شوهر و پسر دایى و غیره یکم بگو و بخند داشته باشم؟ بعضى وقتا هم احساس می کردم که نگاه بعضیشون به من فرق داره؛ اما الان مطمئن شدم. وقتى جواب آقایون رو درباره ى بحث، شنیدم گریه ام گرفت. تازه دلیلشو فهمیدم. براتون شب لیلة الرغائب خیلى دعا کردم. ممنون که هستین. از آقایونى هم که تو بحث شرکت می کنن ممنونم. (مامان یکتا)

******

سلام؛ دیدین؟ دیدین شاید یه رفتاری از نظر ما بی اشکال باشه؛ ولی عامل اصلی یه واقعه خطرناک باشه؟ من تا حالا فکر نمی کردم لبخندی که همه می گن همیشه به لباتون باشه، مشکل ساز بشه؛ ولی اکثر آقایون گفتن: "لبخند" خانوما هم جذب کننده اس! کارمون خیلی سخت شدها!؟ (فاطیما سادات، شهباز!)

******

سلام امید و هم اندیشان؛ در برنامه خندوانه آقای خمسه حرف خیلی خوبی زد. گفتش یه روز ملانصرالدین در خیابون سرش پایین بوده، بهش می گن دنبال چی می گردی؟ می گه: سوزن! می گن: کجا گمش کردی؟ ملا هم می گه: خونمون! بهش می گن: پس چرا بیرون دنبالش می گردی؟ اونم می گه: چون خونمون تاریکه! خانواده های هم اندیش عزیز تو رو خدا با جووناتون دوست باشید تا دنبال همین دوستی با جنس مخالف نرن! من از حرفش اینو فهمیدم که چیزی که همه در بیرون دنبالش می گردیم، در اصل تو خونه خودمونه. خواهش می کنم دعام کنین. (فاطمه)

******

امید کیست؟ موجودی است که به هیچ کس مجال صحبت نمی دهد؛ اما در مواقع سخت و بحرانی، همه چیز را اول به خدا و بعد به هم باشگاهیا می سپارد. خب دیگه! همتون و همه عزیزانتون رو به خداوند می سپارم. سللللللاااامم یادم رفت. (فاطمه رحیمی، کرمانشاه)

امید: خوب شد یادم اومد که بهتون بگم: پیامکای "چیکار" و "متن" رو که سپرده بودم بهتون، دارم گلچین می کنم برا فردا. پیامکای "نظر" رو که گلچین شده بود، امروز درجشون کردم؛ البته کلمه "نظر" رو از اولش برداشتم که هی تکراری نشه! ممنونم به خاطر تک تک پیامکایی که با تمام وجودتون می فرستین و باشگاه رو زنده نگه داشته. ممنونم به خاطر تک تک پیامک های معرفتتون. الهی که هممون عاقبت بخیر بشیم. 

تعداد پیامک های دیروز: 2371

به اشتراک بگذارید...

کد امنیتی رفرش

مطالب مشابه:

  1. هم اندیشان سه شنبه 8 اردیبهشت 1394
  2. هم اندیشان دوشنبه 7 اردیبهشت 1394
  3. هم اندیشان شنبه 5 اردیبهشت 1394
  4. هم اندیشان چهارشنبه 2 اردیبهشت 1394
  5. هم اندیشان سه شنبه 1 اردیبهشت 1394
  6. هم اندیشان دوشنبه 31 فروردین 1394
  7. هم اندیشان یکشنبه 30 فروردین 1394
  8. هم اندیشان شنبه 29 فروردین 1394
  9. هم اندیشان چهار شنبه 26 فروردین ماه 1394