• سه شنبه 1394/02/08 - تعداد بازدید 7 مرتبه
    امید: سلااااااام بر دوستان بامرااااااام؛ راستش! آدما گاهی به دلایل مختلف، گیج می زنن. گاهی بدجور و گاهی هم کم جور! منم ظاهرا دیروز بدجور گیج ز
  • دوشنبه 1394/02/07 - تعداد بازدید 37 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ خدا حفظتون کنه دوستان بامرااااام
  • یکشبنه 1394/02/06 - تعداد بازدید 51 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ می گم اگه یه راننده به پلیس بگه: "باور کن تا حالا من یواشکی بارها با سرعت 180 تا هم رفتم و هیچ اتفاقی نیفتاده. بذارین من راحت ب
  • شنبه 1394/02/05 - تعداد بازدید 61 مرتبه
    امید: سلااااام؛ می دونین الان تو ذهنم داره چی می گذره؟ اینکه شماها خیلی خوبین. خیییییلی!... دلیل دارم براش. فکر نکنین رو هوا دارم حرف می زنم. دلی
  • چهارشنبه 1394/02/02 - تعداد بازدید 75 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ می گم حواستون که هست؟ حواستون به اینکه از بحثا برداشت اشتباه نکنین! آخه ممکنه از اونور بوم بیفتیم. آخه می شناسم کسانی رو که ب
  • سه شنبه 1394/02/01 - تعداد بازدید 81 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ امروز یکی از همکارا بهم گفت: "باورم نمی شه! فردا چهلم مادر آقای رزاقه. چه زود گذشت! مگه می شه؟ انگار، دیروز بود!" انگشت به دهن
مشاهده آرشیو کامل مطالب
کمی طاقت داشته باشید...
مشاهده تالارهای اعضا

    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 19 اسفند 1392
    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 12 اسفند 1392
    • همایش هم اندیشان دزفول ، اهواز ، اندیمشک ، شوشتر - در دزفول
    • 24 بهمن 1392
    • همایش هم اندیشان تهرانی - قرچک ورامین
    • 8 آذر 1392
    • همایش اندیشه سبز - مشهد مقدس
    • 9 آبان 1392
    • هم اندیشان در همایش بزرگداشت حافظ
    • 19 مهر 1392
    • چهارمین میزبان هم اندیشان در صداوسیما : برنامه پنجشنبه اردیبهشت
    • 18 مهر 1392
    • سومین حضور امید در تلویزیون - برنامه اردیبهشت
    • 8 مهر 1392
    • همایش هم اندیشان مشهد مقدس
    • 27 شهریور 1392
    • اولین همایش طرح همیاری بانوان هم اندیش
    • 26 مرداد 1392
    • حضور امید در برنامه طلوع
    • 1391
    • اولین تصویر گرفته شده از پیام
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • فعالیت های شخصی و ابراز علاقه هم اندیشان
    • نمایشگاه کتاب 1392
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • اردیبهشت 1392
    • همایش یزد هم اندیشان
    • اسفند 1391
    • اولین همایش هم اندیشان تهرانی
    • 22 مهر 1391

« در حال حاضر باشگاه هم اندیشان فعالیتی ندارد. ادامه بحث ها در وبلاگ جناب بیدگلیان جریان دارد »


اگر در این سایت عضو می شوید ، حتما شهر خود را نیز وارد کنید.
پس از عضویت در این سایت می توانید در بخش انجمن های تخصصی به فعالیت پرداخته و با دیگر هم اندیشان بحث و گفتگو داشته باشید.

»آرشیو پیامکهای باشگاه

»آلبوم عکس خاطرات

»آلبوم فیلم

»درباره هم اندیشان

»مرجع شماره های کاربردی


هم اندیشان شنبه 5 اردیبهشت 1394

مجموعاً 0 امتیاز از 5 توسط 0 نفر
| نظرات داده شده (0) | مربوط به موضوع: آرشیو مطالب ، آرشیو کامل ، 1394 ، موضوعات بحث شده در سال 1394 ، حد و حدود ارتباط با نامحرم ،

هم اندیشان شنبه 5 اردیبهشت 1394

امید: سلااااام؛ می دونین الان تو ذهنم داره چی می گذره؟ اینکه شماها خیلی خوبین. خیییییلی!... دلیل دارم براش. فکر نکنین رو هوا دارم حرف می زنم. دلیلش هم اینه که تو این دوره و زمونه که خیلی چیزا خیلیا رو سرگرم کرده، دنبال حرف حساب می گردین. خدا حفظتون کنه.

******

سلام؛ من واقعا دختر باحجاب و باوقاریم. اصلا هم اهل عشوه و چیزی نیستم که بخوام جوری رفتار کنم که طرف مقابلم باهام راحت باشه. اتفاقا ما خودمون تو فامیلمون، دخترای فامیل ارتباطشون با نامحرم فقط در حد سلام و خدافظیه؛ ولی چند ماه پیش اتفاقی افتاد که من واقعا چهارستون بدنم لرزید. آقا پسری تو فامیل که متاهل هم هست به من ابراز علاقه کرد. شمارم رو از توی گوشی خانومش برداشته بود و پیامک داده بود. نه با هم رابطه داریم نه من با اون صحبت کردم. اونوقت من نمی دونم علت کارش چیه؟ (دختری از مشهد)

امید: می دونین؟ آدم وقتی از خدا دور می شه، محبت خدا رو از خودش می گیره؛ اونوقت می شه مثل ماشین بی ترمز و ممکنه دست به هر کاری بزنه!!!! کارایی که بعدها خودش هم باورش نشه!... این از اون آقا. از این مساله که بگذریم، همونطور که گفتیم بعضی وقتا خانوما ممکنه ندونن که یه کارایی می تونه دردسرساز بشه. صرف محجبه و باوقار بودن، کافی نیست. مثلا همین حرف های زنانه و خصوصی و شوخی هایی که خانوما تو فضای مجازی یا با پیامک، با همدیگه دارن؛ غافل از اینکه ممکنه یه نامحرم، تصادفی و یا از روی عمد، به این مطالب، دسترسی پیدا کنه!... واقعیت اینه که فضای مجازی، درواقع یه فضای عمومیه! نباید خصوصی به حساب آوردش. اصلا قرار بود خود آقایون هم نظر بدن و بگن کدوم یک از رفتار خانوما باعث می شه آقایون برداشت بدی بکنن؟ راستی! بعضی پیامکا رو کوتاه کردم که مطالب، تکراری نباشه و به موارد بیشتری هم اشاره بشه.

******

سلام به همگی؛ خب خیلی واضحه. وقتی خانومی تو رفتارش با یه مرد، نسبت به بقیه، تفاوت قائل بشه یا اینکه حرفایی بزنه و یا کارهایی انجام بده که برا اون شخص، جلب توجه کنه. (مجید از شهرکرد)

******

سلام؛ من به عنوان یه مرد، نسبت به ذره ذره ى وجود جنس مخالفم حساسم و لازمه خانوما بدونن که این یه قانون ثابته و درمورد تمام آقایون صدق می کنه. واسه همین خدا به ما دستور نگاه نکردن رو داده. (آرین گودرزى، 19 ساله، شیراز)

امید: من یه چیزایی کشف کردم. اونقدر مهمه که پروفسور بالتازار باید جلوم لنگ بندازه. راستش من کشف کردم که نگاه نکردن خیییلی خیلی آسونتر از نگاه کردن و سعی در کنترل کردن چشمه. کشف کردم که چشم وقتی که ببینه، دیگه مهارش سخت می شه.

ز چشم و دیده و دل هر دو فریاد

که هر چه دیده بیند دل کند یاد!

******

سلام به دوستان نیک اندیش؛ اینم از مشاعره که بی ارتباط با بحثمون نیست:

نباید بستن اندر چیز و کس دل

که دل برداشتن کاری است مشکل

(گل گندم، همونی که ۲۰ روز دیگه ۲۰ ساله می شه)

******

سلام؛ امید واقعا از ذهنم پاک نمی شه. رفتم اردو. راحت بودم. چادرمو برداشتم. عین بچه ها بپر بپر کردم. بلند خندیدم. نمی دونستم کسی اون حوالی هست که دلش لرزید به خاطرم! فقط فهمیدم، بهش علاقه پیدا کردم. دیروز تا حالا از رفتارم پشیمونم. الکی هم خودم هم اونو دلبسته و آشفته کردم. (فاطمه، ۲۲ ساله)

******

سلام؛ گاهی فقط یه نگاه بی معنا و یه لبخند کوچیک باعث می شه آقایون برداشت بد بکنن. (مجید، ۶٧، بندرترکمن)

******

سلام؛ لطف بی مورد، باعث برداشت بد می شه. (سپهر)

******

سلام؛ اولین مورد، حجاب خانومه که اگه نامناسب باشه فریاد بی صداس و بعدم خندیدن خانوم با صدای بلند و سر به زیر نبودن در حضور نامحرمه که نمی شه ازش برداشت خوبی داشت. التماس دعا (محمد از استهبان)

******

سلام؛ به نظر منم لبخند نابجا و زیادی یه خانوم (هر چند بدون قصد و غرض) مقابل آقایون باعث سوء برداشت آقایون می شه. ( علی ام، 74، خرم آباد)  

******

سلام دوستان؛ به نظرم خودمونی بودن خانوما و به کار بردن کلمات خیلی گرم و صمیمی برای آقایونی که نامحرمن سوءتفاهم پیش میاره. (محسن، مریوان)

******

سلام؛ مداومت در برخورد بانامحرم، حتی با رعایت حدود شرعی، ممکنه مشکل ساز بشه. شیطان کار خودش رو خوب بلده. شما هم ایمانتون قوی باشه، اندازه ایمان طرف مقابلتون معلوم نیست! جوانی مذهبی که همسر و فرزند داشت و علاقه زیادی به خانواده اش، تعریف کرد که: "خانم جوانی برای کارآموزی آمد شرکت ما و ادعا می کرد نامزد دارد. مدت زیادی هر روز با او سر و کار داشتم. کم کم روابطمان عادی تر شد. روزی حرفی زد که مرا لرزاند!!! رفتم سر سجاده و بر سرم کوبیدم که ای وای! شیطان از جایی که فکرش را نمی کردم، می خواست مرا نابود کند. مسیری که در مجردی سر بلند بیرون آمده بودم! اندیشیدم خاک بر سر من که رفتارم باعث فتنه ای شود!" (ز از شیراز)

******

سلام؛ آقا شماها بلد نیستید استاندارد رفتار کنید؟ بابا! گفتگو و خنده بیجا با نامحرم اشکال داره! اونقدر سوال جواب پیچیده نداره که! استانداردم بودی و دیدی طرف داره اشتباه برداشت می کنه، رابطه تو کمرنگ کن! حالا هی بپیچونید این بحث رو تا بشیم پیچ! (فاطیما)

******

سلام هما و آقا امید؛ من باید هفته آینده درمورد حد و حدود ارتباط با نامحرم کنفرانس بدم. می خوام بترکونم؛ البته با کمک صحبتای هم اندیشان. (فاطیما، 19ساله، تهران)

امید: حتما می ترکونی!

******

 سلام؛ دیروز توی خیابون یه خانومه با شوهرش بود. با اینکه حجابش خیلی بهتر از خانومای توی خیابون بود و حتی یه تار از موهاش هم بیرون نبود، همه داشتن اونا رو نگاه می کردن؛ چون خانومه یه شنل سبز انداخته بود رو خودش و مدلش هم یه جوری بود که آدمو جذب می کرد؛ پس مدل و رنگ لباس خیلی تأثیر داره! (مهران صفرزاده از لاهیجان)

******

سلام بر ها؛ پیامبر (ص) می فرمایند: "هر کس سنت زشتی را در بین مردم باب کند، تا وقتی که مردم بدان عمل کنند، گناه آن را به حساب او نیز می گذارند..."پس لطفا مواظب رفتارای خودتون تو جامعه باشید تا با رفتاراتون به ترویج عمل زشت توی جامعه کمک نکنید! (سارا اسماعیلی، قم)

******

سلام؛ آقایون داداشام خواهرام! من وقتی عرف جامعه رو رعایت می کنم؛ ولی با این وجود، بازم آقایونی هستن که مشکل دارن، دیگه من مقصر نیستم. اونا باید یه فکری به حال خودشون بکنن. من که نمی تونم خودمو زندونی کنم. (آزاده، شهرکرد)

******

با سلام؛ تو سریال همه چیز آنجاست، مهندس شرکت آقای روحی طوری برخورد کرده بود و صمیمانه شده بود با منشی شرکت، (صرف این که مثل دخترشه) که همین رفتار اشتباهش باعث شده بود منشی برداشت اشتباه بکنه که مهندس، دلباخته اون شده. (از پیشکسوتام، از  پاییز 90، نیلوفر محمدی، 73 از همدان، اعتمادیه)

******

سلام؛ هر کی از حرام لذت ببره به همون اندازه از حلالش کم می شه. این جمله تو ارتباط با نامحرم به من خیلی کمک کرد. شاید به شما هم کمک کنه. (هانیه)

******

سلام؛ من ngo زدم توی اداره محیط زیست شهرمون و اسمشو به خاطر شما دوستان خوبم گذاشتم "سبز اندیشان" دعا کنید انشاءلله موفق بشم تو کارم. ممنون که هستین. (زهرا مندنی، مهندس منابع طبیعی و محیط زیست، شهر ترکالکی)

******

سلام امید؛ خسته نباشی. می گما پیامکهای دیروز رو نیگا کن. یکیش خیلی خوب زده تو خال. (وحیده، قزوین)

امید: پیداش کردم. اینه هاشش...

******

سلام امید و دوستان خوبم؛ یه نکته مهم اینجا مطرحه. این که مدت نگاهمون رو کوتاه کنیم. چه زن چه مرد. خیره خیره به چهره نامحرم نگاه نکنیم. در عین پاکی و صداقت، حرفمون رو بگیم یا خرید کنیم و و... ممنون از بودنتون. (وحیده، قزوین)

امید: خلاقیتت تو درج پیامک، خیلی تاثیر داشت. از انصاف نگذریم نکته مهمی رو هم گفتی. درواقع زدی تو خال! راستی! پاکی و صداقت همینجوری با یه تصمیم، ایجاد نمی شه. باید از درون بجوشه. باید درون رو اصلاح کرد. اونوقته که همه به خوبی، حسش می کنن.     

******

سلام؛ آقا امید من کاملا با حرفای شما و بقیه دوستان موافقم؛ ولی با این حرف که می گین کسی که مورد توجه نامحرم قرار می گیره ممکنه بعضی از حدودا رو رعایت نکرده باشه، مخالفم... من خودم به این حدودا خیلی توجه می کنم و کاملا رعایتشون می کنم. همینقدر بگم که حتی حدودایی که جلو محارمم رعایتشون مستحبه رو هم رعایت می کنم؛ ولی با همه اینا وقتی میرم بیرون، خیلی تو چشمم و به اصطلاح زود به دل مردم می شینم؛ حتی هم جنسام. از بچگی اینطور بوده. دوستم می گه چون ظاهر و قیافه معصوم و جذابی داری. (نجمه)

امید: می گم به نظرتون اینجور وقتا باید چیکار کرد؟ اول پیامک بنویسین: "چیکار"

******

سلام؛ خواهرای هم اندیشم؛ هیچ کس غیر از برادر و پدر خود آدم واسش بابا و داداش نمی شه. انسان ممکن الخطاست؛ پس حد و حدودمونو در روابط با نامحرم حفظ کنیم. واسه صحبت با نامحرم صدامونو نازک نکنیم. تو چشم نامحرم نگاه نکنیم که دلش بلرزه. حیا و پاکدامنیمونو حفظ کنیم و واسش ارزش و احترام قائل شیم تا نامحرم هم خودشو کنترل کنه و وارده گناه نشه و ما رو هم وارده گناه نکنه! (زهرام، 19 ساله از شهرستان آزادشهر، استان گلستان)

******

همه چی با یه سلام شروع شد؛ اما با یه خداحافظ تموم نشد! دل بستم به حرفاش و وعده هاش. قسم که خورد که بمونه تا ابد! اما ابد براش دو ماه بود. تازه می فهمم چرا خدا حرام کرده! تازه فهمیدم تا همه چی شرعی و قانونی نباشه، طرف، زیر بار مسئولیت نمی ره! دیگه گوشیم رو سایلنت نیست! دیگه حس دلهره ندارم! چند روز دیگه تولد 18 سالگیمه. می خوام دیگه خدایی زندگی کنم! رو خودم کار کنم تا دیگه حباب ترکونده شده تشکیل نشه. دعا کنید برام. (مینا)

******

سلام امید و ها؛ تو فامیل ما اگه سرد برخورد کنیم یا بهتره بگم رسمی، می گن طرف قصد و قرضی داره. شما بگید من چیکار کنم که نه گناه کنم نه واسم حرف دربیارن؟ (منا، 19 ساله، کرمانشاه)

امید: راستش! قرار بود هم اندیشان نظر بدن. دارم پیامکایی که این چند روزه اومده رو گلچین می کنم. بازم اگه نظری دارین اول پیامک بنویسین: "نظر"

******

سلام نیک اندیشان؛ راستش بحث این هفتتون جالبه. از یه نظر واقعا آدم نمی تونه تو این زمونه خودشو محدود کنه و با هیچ مرد غریبه ای هم صحبت نشه؛ ولی این هم صحبتی باید بر طبق یه اصول باشه چرا که بعضی آدما به قول دوستان با کوچکترین اشارتی برا خودشون حاشیه می سازن. (الهه از خراسان)

******

سلام و درود؛ می خوام برم عضو هلال احمر بشم. دوست دارم برای دعوت بچه های اونجا به هم اندیشان، یه متن جذاب بنویسم و بزنم به تابلوی اعلانات. حالا هر کی یه متن قشنگ و کوتاه داره، لطف کنه بفرسته. با سپاس. (زهرا خانوم، ۱۸ ساله، عاشق هم اندیشان و شیفته ی پروردگارم)

امید: فکر خوبیه. می شه از این متنها خیلی جاها استفاده کرد. اونم متنهایی که شماها قراره با تمام وجودتون بنویسین. چه شود! اول پیامک بنویسین: "متن" همتون و همه عزیزانتون رو به خداوند می سپارم.

به اشتراک بگذارید...

کد امنیتی رفرش

مطالب مشابه:

  1. هم اندیشان سه شنبه 8 اردیبهشت 1394
  2. هم اندیشان دوشنبه 7 اردیبهشت 1394
  3. هم اندیشان یکشنبه 6 اردیبهشت 1394
  4. هم اندیشان چهارشنبه 2 اردیبهشت 1394
  5. هم اندیشان سه شنبه 1 اردیبهشت 1394
  6. هم اندیشان دوشنبه 31 فروردین 1394
  7. هم اندیشان یکشنبه 30 فروردین 1394
  8. هم اندیشان شنبه 29 فروردین 1394
  9. هم اندیشان چهار شنبه 26 فروردین ماه 1394