• سه شنبه 1394/02/08 - تعداد بازدید 7 مرتبه
    امید: سلااااااام بر دوستان بامرااااااام؛ راستش! آدما گاهی به دلایل مختلف، گیج می زنن. گاهی بدجور و گاهی هم کم جور! منم ظاهرا دیروز بدجور گیج ز
  • دوشنبه 1394/02/07 - تعداد بازدید 37 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ خدا حفظتون کنه دوستان بامرااااام
  • یکشبنه 1394/02/06 - تعداد بازدید 51 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ می گم اگه یه راننده به پلیس بگه: "باور کن تا حالا من یواشکی بارها با سرعت 180 تا هم رفتم و هیچ اتفاقی نیفتاده. بذارین من راحت ب
  • شنبه 1394/02/05 - تعداد بازدید 61 مرتبه
    امید: سلااااام؛ می دونین الان تو ذهنم داره چی می گذره؟ اینکه شماها خیلی خوبین. خیییییلی!... دلیل دارم براش. فکر نکنین رو هوا دارم حرف می زنم. دلی
  • چهارشنبه 1394/02/02 - تعداد بازدید 75 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ می گم حواستون که هست؟ حواستون به اینکه از بحثا برداشت اشتباه نکنین! آخه ممکنه از اونور بوم بیفتیم. آخه می شناسم کسانی رو که ب
  • سه شنبه 1394/02/01 - تعداد بازدید 81 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ امروز یکی از همکارا بهم گفت: "باورم نمی شه! فردا چهلم مادر آقای رزاقه. چه زود گذشت! مگه می شه؟ انگار، دیروز بود!" انگشت به دهن
مشاهده آرشیو کامل مطالب
کمی طاقت داشته باشید...
مشاهده تالارهای اعضا

    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 19 اسفند 1392
    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 12 اسفند 1392
    • همایش هم اندیشان دزفول ، اهواز ، اندیمشک ، شوشتر - در دزفول
    • 24 بهمن 1392
    • همایش هم اندیشان تهرانی - قرچک ورامین
    • 8 آذر 1392
    • همایش اندیشه سبز - مشهد مقدس
    • 9 آبان 1392
    • هم اندیشان در همایش بزرگداشت حافظ
    • 19 مهر 1392
    • چهارمین میزبان هم اندیشان در صداوسیما : برنامه پنجشنبه اردیبهشت
    • 18 مهر 1392
    • سومین حضور امید در تلویزیون - برنامه اردیبهشت
    • 8 مهر 1392
    • همایش هم اندیشان مشهد مقدس
    • 27 شهریور 1392
    • اولین همایش طرح همیاری بانوان هم اندیش
    • 26 مرداد 1392
    • حضور امید در برنامه طلوع
    • 1391
    • اولین تصویر گرفته شده از پیام
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • فعالیت های شخصی و ابراز علاقه هم اندیشان
    • نمایشگاه کتاب 1392
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • اردیبهشت 1392
    • همایش یزد هم اندیشان
    • اسفند 1391
    • اولین همایش هم اندیشان تهرانی
    • 22 مهر 1391

« در حال حاضر باشگاه هم اندیشان فعالیتی ندارد. ادامه بحث ها در وبلاگ جناب بیدگلیان جریان دارد »


اگر در این سایت عضو می شوید ، حتما شهر خود را نیز وارد کنید.
پس از عضویت در این سایت می توانید در بخش انجمن های تخصصی به فعالیت پرداخته و با دیگر هم اندیشان بحث و گفتگو داشته باشید.

»آرشیو پیامکهای باشگاه

»آلبوم عکس خاطرات

»آلبوم فیلم

»درباره هم اندیشان

»مرجع شماره های کاربردی


هم اندیشان چهارشنبه 2 اردیبهشت 1394

مجموعاً 0 امتیاز از 5 توسط 0 نفر
| نظرات داده شده (0) | مربوط به موضوع: آرشیو مطالب ، آرشیو کامل ، 1394 ، موضوعات بحث شده در سال 1394 ، حد و حدود ارتباط با نامحرم ،

هم اندیشان چهارشنبه 2 اردیبهشت 1394

امید: سلاااااام؛ می گم حواستون که هست؟ حواستون به اینکه از بحثا برداشت اشتباه نکنین! آخه ممکنه از اونور بوم بیفتیم. آخه می شناسم کسانی رو که با برداشت اشتباه و افراطی از حرفایی که تو مجالس مذهبی می شنون، روابط فامیلیشون کمرنگ می شه. چون جوری برخورد می کنن که دیگه برا دیگران خیلی سخته ارتباط باهاشون برقرار کنن! حالا سر اینم حتما بحث می کنیم که: "تو فامیل باید چیکار کرد؟" فعلا بریم سر سوال دیروزمون که چطور بفهمیم یکی جنبه نداره و اگه نداشت، باید چیکار کرد؟

******

جنبه: سلام؛ به نظرم بهترین و ساده ترین راه اینه که همیشه فکر کنیم طرفمون کم جنبه اس و رفتارمون کمی سرد باشه تا زمانی که شناخت کافی ازش پیدا کنیم و با توجه به اون شناخت، باهاش رفتار کنیم. لطفا برام دعا کنید تا حاجت روا شم. (سوگند)

امید: خب! حالا سوال اینه که وقتی شناخت پیدا کردیم و خیالمون بابت "چشم پاکی" طرف، مطمئن شد، حد و مرز رفتارمون باید چطور باشه؟ فرقی می کنه؟ مخصوصا این که بعضی مواقع، روابط، پیوسته و ادامه داره؛ یعنی با هم بودنا یکی دو روز و یکی دو ساعت نیست!    

******

سلام به همه؛ اگه قرار بود حد و مرزهای محرم و نامحرم با "جنبه" مشخص بشه پس چرا بزرگان ما که مقام عصمت داشتن باز هم اینقدر نسبت به این مساله تاکید داشتن. با این حرفا که طرف جنبه داره یا مثل برادر می مونه و... ساده از کنار این حریم ها نگذریم! (فرشته از مشهد)

******

سلام؛ به نظر من اصل دله و جنبه خود آدم! خودت باید بخواى تا حتى وسوسه گناه هم به سرت نزنه. باید اراده کنى. برام دعا کنید تا آدم شم. (مصطفى)

******

سلام؛ نفس اماره انسان همیشه در کمینه و همه انسان هاى باجنبه هم نفس اماره دارن. شیطان قسم خورده، یک لحظه رهاشون نمی کنه. بعدشم از کجا معلوم ما تا بفهمیم طرف جنبه داره یا نه ضربه خودمونو نخورده باشیم؟ (دختر کرد)

******

 

تنوع: خنگول وصیت می کنه تمام اعضای بدنمو پس از مرگم اهدا کنید جز مغزم! می گن چرا؟ می گه: عکسای خانوادگی توشه! (طیبه صنعتی از رودبار جنوب)

امید: خخخخخخخخ!

******

سلام؛ بحث سر غریزه و میل به جنس مخالفه و همه این ویژگی رو دارن. نمی شه گفت که مثلا فروشنده مغازه اونو داره پس نباید باهاش راحت باشم؛ ولی پسر خالم نداره پس باهاش راحت باشم. اگه منظور از جنبه قدرت کنترل نفسه فک می کنم ربطی به چگونگی رفتار ما نداره؛ چون ممکنه هر آدمی با هر جنبه ای فریب بخوره؛ وگرنه خدا در برابر همه ی نامحرما یه جور رفتار رو تعیین نمی کرد. (زهرا، متولد74)

******

سلام؛ قبول که جامعه بد شده. قبول بعضیا (چه دختر و چه پسر) جنبه ندارن؛ ولی قبول کنید که باید پیچ دلمون رو کمی سفت کنیم. تا دو روز با یکی همکار شدیم، دو تا لبخند هم به هم زدیم سریع نگیم عاشق شدیم. آدم می تونه تو محیط کارش در حدش بگه و بخنده و هیچ مشکلی هم پیش نیاد. اگه پیچ دلش سفت باشه. حالا اونایی که نیاز به آچارکشی دارن بسم الله... شروع کنن. من خودم از هشت سال پیش شروع کردم الان در قلبم قفل قفله. (الهام از تهران)

******

سلام؛ به نظرم تو رابطه با همه نامحرما باید یه رفتار رو داشت. طرف، سن بابامو داره و از این حرفا، دلیل نمی شه! روى جنبه ى هیچ کس نباید حساب کرد. اگه فیلم میوه ى ممنوعه رو یادتون باشه حاج آقا فتوحى اونقدر از خودش مطمئن بود که تو خوابم نمی دید عاشق یه دختر جوون بشه. (مانا، 71)

******

سلام؛ می گم امیدخان آخه این چه کاریه؟ همین که بحث، داغ می شه و ما کامل غرق می شیم، یهو ادامه پیاما می ره برا ساعت 17؟ این چندمین باره ها! (ناهید از شوشتر)

امید: بابا! قرار بود فقط شیرجه بزنین تو عمق بحثا، نه اینکه غرق بشین!

ادامه پیامکا تا ساعت 17

 

سلام؛ به نظر من آدمایی که جنبه ندارن از رفتارشون معلومه. از همون اول کار، چشم از طرف بر نمی دارن. سعی می کنن حرکات یا رفتاری از خودشون نشون بدن که جلب توجه کنن تا طرف رو جذب خودشون کنن. (شقایقم از کوهدشت) 

امید: خب! به نظرتون با اینجور آدما باید چیکار کرد؟

******

سلام گرم به هما و امیدخان؛ اگه دیدیم طرف مقابل بی جنبه است قشنگ سرمونو بالا بگیریم، چشامونو بزرگتر کنیم، طوری که سفیدى چشم، بیشتر باشه. بعد حرفامونو بزنیم. خوب بیییییید؟ (رقیه ام، ۷۴، از تبریز)

امید: اگه طرف، سکته کرد، چی؟!     

******

سلام؛ اول از هر چیزى، سعى می کنیم دیگه تو اون محیط نباشیم یا اگه مجبوریم باشیم، ازش دورى کنیم و رودررو نشیم باهاش. 2- اصلا محل نذاریم بهش. انگار آدمى مثل اون وجود نداره. جواب ندیم به حرف هاى غیرمهم و بى اهمیت. 3- وقتى طرف لودگى می کنه دیگه ادامه ارتباط جایز نیست باید یه خط قرمز کشید دورش. اینجورى عزت نفس تو هم پایمال نمی شه. (گل نساء، 20 ساله از سلماس)

******

سلام؛ به نظرم  اگه آدم، اجتماعی باشه با یه نظر می تونه طرفش رو بشناسه. (جوکار)

******

سلام؛ از اونجایی که توی اطراف همه ما کم نیستن از آدمای دورو، ممکنه توی سنجیدن جنبه طرف، دچار اشتباه بشیم. خب؟ به نظر من بهترین کار باز همون استاندارد رفتار و برخورد خودمونه. (زینب شعبانی از شاندرمن)

******

سلام؛ خداقوت. همگی موافقید آقایون نظر بدن و بگن کدوم یک از رفتار خانوما باعث می شه آقایون برداشت بدی بکنن؟ دعا برا ما یادتون نره. (مرضیه از کبودرآهنگ)

امید: فکر خوبیه! آقایون، اول پیامک بنویسین: "برداشت"

******

سلام؛ به نظر شخصی من، تو چشم همدیگه خیره شدن و حرف زدن خیلی تاثیر داره. از اول، چه آقا و چه خانوم، باید طوری باشیم که حتی افراد بی جنبه هم نتونن فکرهای بد بکنن!! ریشه همه این گناها از نگاه کردن شروع می شه! تو بی توجهی کنی دیگه طرف سراغتم نمیاد چه برسه به اینکه در موردت فکر کنه. درج کن امید؛ چون شوهرم همش می گه همه اینا حرفاییه که امید از خودش داره می نویسه. ساغول گارداش.

******

سلام؛ تو جنبه داشته باش و حدت رو رعایت کن تا سوء برداشت نشه و اگه شد، محکم حالیشون کن که اشتباه کردن. بعدشم رفتارتو اصلاح کن که همه چیز از خودمون شروع می شه و به خودمونم ختم می شه. (شیرینم)

******

سلام؛ درسته که خیلیا با رعایت نکردن حد و اندازه ها به بعضی جاها رسیدن؛ ولی اینم مهمه که عاقبتش چه جوری می شه؟! به نظرتون کسی که با عشوه یه شغلی رو به دست میاره، محل کارش چه جور جایی می تونه باشه؟ یا اصلا طرف، ازدواج کرد، آینده این ازدواج مهمه یا نه؟! همسرش بعد یه مدت که از اون هیجان اولیه اش کم شد نمی گه من که به خاطر عشوه های این خوشم اومد دیگران چه حسی دارن؟ اعتماد بینشون چه جوریه؟ همیناست که مهمه؛ وگرنه ازدواج و رسیدن به شغل که به خودی خود اهمیت نداره! (رومینا)

******

سلام؛ مگه چقدر صبر داره یه مرد؟؟ این مراعات کردنا باید دو طرفه باشه تا حق کسی ضایع نشه و بهش ضربه ای هم نخوره. هم ما خانوما و هم آقایون داداشام! قراره جوری رفتار کنیم که لبخند خدا رو ببینیم دیگه. درسته؟ (فاطمه دهقانی)

******

سلام امید و هم اندیشان؛ ببخشید ولی شما هم دیگه شورشو درآوردید. آخه اینجوری که شما می گید بمیریم بهتره که؟! به نظر من آدم باید متناسب با شعور طرف مقابلش رفتارشو، تنظیم کنه. اگه جنبه نداشتن، باهاش حتی حرف هم نزنه؛ ولی اگه آدم با جنبه ای باشه شوخی هم اشکال نداره. اگه سوءتفاهمی هم پیش اومد، با حرف زدن برطرفش کنه. اگه اشتباهه خب شما قانعم کنید. (مرضیه از دولت آباد یاسوج)

امید: می دونین؟ مشکل اینه که دل، وقتی که بره، دیگه رفته! چیزی نیست که با حرف زدن بشه درستش کرد!

******

جنبه: سلام دوستان؛ به نظرم این مسئله مثل رانندگی تو خیابونه که حتی اگه مطمئن باشیم بقیه خوب دارن رانندگی می کنن، ما بازم باید  حواسمون به رانندگیمون باشه. (فقیهی از دیار بانوی کرامت)

******

سلام؛ در جواب زینب خانوم و آقا محسن باید بگم که زن واسه مرد جذابه. یعنی نمی تونیم بگیم مرد ناز و اداى زن رو می بینه و تحریک نمی شه! این یه قانونه! مرد فقط با نگاه نکردن می تونه جلوى فساد رو بگیره. مردایی هم که نگاه نکنن کمن. بحث سر یه قانونه نه جنبه! (آرین، 19 ساله، شیراز)

******

سلام؛ وای.. وای که چقدر به موقع بود موضوع این هفته. مثل یه معجزه می مونه. امید اگه موضوع این هفته نبود معلوم نیست تو چه راهی قرار بود پا بذارم... ممنون ک هستید. (ل.م)

امید: حتما یه جایی یه کاری کردی که خدا اینجوری برات خواسته. داییم دیشب بهم می گفت: مادربزرگت رو که بردم مکه، وقتی برگشتم، کاری که سه دهه بود به شکل های مختلف عقب می افتاد و نمی تونستم انجامش بدم رو ظرف سه ماه انجامش دادم. می گفت: خودم فهمیدم که به خاطر اون کارم، خدا بهم عنایت کرد. می گفت: نکته اش اینه که من برا مزد گرفتن از خدا مادرم رو نبردم مکه که اگه اینجوری بود، شاید اون عنایتا نصیبم نمی شد.

******

سلام؛ نامحرم، فامیل و غیرفامیل نداره. دیدم دختری رو که اونقدر زننده و زشت آرایش کرده و لباس بد پوشیده و گفته: "طرف، شوهر خواهرمه. اشکال نداره! چشم پاکه! طرف، پسر عمومه؛ با هم بزرگ شدیم. مثل داداشمه." آدم 4 شاخ می زنه از دلایل عجیب بعضیا که سعی دارن توجیه کنن. (الهام)

******

چیزی به نام جنبه وجود نداره. آدم ها متفاوتند. اینکه انتظار داشته باشیم اطرافیان از رفتارمون بفهمن ما منظوری از نوع برخوردمون نداریم غیرمنطقیه! مثل این می مونه بدون زدن چراغ راهنما به راست یا چپ بریم و از رانندگان پشت سرمون انتظار داشته باشیم خودشون حدس بزنن ما به راست می ریم یا چپ! (فریبا زند کریمی از سنندج)

******

سلام به هم اندیشان؛ من خودم هر وقت به خانومم گوشزد می کردم، ناراحت می شد و می گفت: "مگه به من شک داری؟" تا یه روز داشت گریه می کرد؛ چون یکی از آشناها سوء قصد داشته بود. من هم به گفته مادرم، مجبور بودم سکوت کنم تا یک کلاغ چهل کلاغ نشه! البته خانومم باحجاب و باوقار و متین بوده و هست. خانوما مراقب گرگهای دوست نما باشید که به هر حیله و ترفندی، سوی شما می آیند. (محسن از تهران)

******

سلام امید؛ خب حالا بگید چه رفتارایی باشه که هم الفت بین فامیل از بین نره و هم به بحث محرم و نامحرم توجه بشه؟ اول پیامکتون بنویسید: "نظر" راستی! دیگه رفتیم تو اردیبهشت. روزشماری برای نمایشگاه شروع شد. (محبوبه، 66، تهران)

امید: می گم خوووووب برا خودتون باشگاه، اداره می کنین! خوووووب!... خب! همگی شنیدین که چی گفت؟... پس نظر بدین که شنبه خیلی کار داریم.

******

سلام؛ اینم چالش بحث: عصر ما، عصر ارتباطات است و اینگونه مسایل، در دنیای امروز حل شده است. (مهدی کرزبر از بروجرد)

امید: تو اروپا که حل شده! می گن وقتی می ری فرم پر کنی، دیگه فقط ننوشته مجردی یا متاهل! شونصد تا مدل داره. قاطی پاتی شده اساسی! اینه عاقبت رهایی انسان از حدود الهی و دنبال خوشی های دنیا بودن.

******

سلام؛ پنجشنبه شب، لیلة الرغائب، شب آرزوها است. حواسمون باشه مثل همیشه همدیگه رو دعا کنیم. دعا واسه برقرار موندن باشگاه رو هم یادمون نره. اصلا پایه هستین با دعای دسته جمعی؟ پس بسم ا... فقط ساعتشو آقا امید بگن. (مژده، ٢٠ ساله) 

امید: پنجشنبه، بین نماز مغرب و عشاء. یادتون باشه که بگین منم تو باشگاه باشما. باور کنین هم اندیشان بی من صفا نداره!... می گم خودتون که استادین و می دونین لیله الرغائب یه شب خاصه. می تونین "اشانتیون" خدا حسابش کنین. تو این شب، درهای رحمت خدا بیشتر باز می شه و بهترین فرصته برا طلب بخشش از خدا و خواستن حوائج. و چه حاجتی بهتر از این که خدا ما رو تو مسیر خودش قرارمون بده که اگه بده، با عنایت هایی که پشت بندش می یاد، بقیه مسائلمون هم حل می شه. نمی دونم کیا قراره لطف خدا شامل حالشون بشه و "لیله الرغائب" رو درک کنن. یه اعمال خاص داره که تو مفاتیح اومده. هر کی حال خوبی بهش دست داد حتما برا بقیه و برا برقراری باشگاه هم دعا کنه که برا عاقبت بخیری، به وجودش نیاز داریم اساسی! الهی که هممون عاقبت بخیر بشیم.

تعداد پیامک های دیروز: 3078

به اشتراک بگذارید...

کد امنیتی رفرش

مطالب مشابه:

  1. هم اندیشان سه شنبه 8 اردیبهشت 1394
  2. هم اندیشان دوشنبه 7 اردیبهشت 1394
  3. هم اندیشان یکشنبه 6 اردیبهشت 1394
  4. هم اندیشان شنبه 5 اردیبهشت 1394
  5. هم اندیشان سه شنبه 1 اردیبهشت 1394
  6. هم اندیشان دوشنبه 31 فروردین 1394
  7. هم اندیشان یکشنبه 30 فروردین 1394
  8. هم اندیشان شنبه 29 فروردین 1394
  9. هم اندیشان چهار شنبه 26 فروردین ماه 1394