• سه شنبه 1394/02/08 - تعداد بازدید 7 مرتبه
    امید: سلااااااام بر دوستان بامرااااااام؛ راستش! آدما گاهی به دلایل مختلف، گیج می زنن. گاهی بدجور و گاهی هم کم جور! منم ظاهرا دیروز بدجور گیج ز
  • دوشنبه 1394/02/07 - تعداد بازدید 37 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ خدا حفظتون کنه دوستان بامرااااام
  • یکشبنه 1394/02/06 - تعداد بازدید 51 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ می گم اگه یه راننده به پلیس بگه: "باور کن تا حالا من یواشکی بارها با سرعت 180 تا هم رفتم و هیچ اتفاقی نیفتاده. بذارین من راحت ب
  • شنبه 1394/02/05 - تعداد بازدید 61 مرتبه
    امید: سلااااام؛ می دونین الان تو ذهنم داره چی می گذره؟ اینکه شماها خیلی خوبین. خیییییلی!... دلیل دارم براش. فکر نکنین رو هوا دارم حرف می زنم. دلی
  • چهارشنبه 1394/02/02 - تعداد بازدید 75 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ می گم حواستون که هست؟ حواستون به اینکه از بحثا برداشت اشتباه نکنین! آخه ممکنه از اونور بوم بیفتیم. آخه می شناسم کسانی رو که ب
  • سه شنبه 1394/02/01 - تعداد بازدید 81 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ امروز یکی از همکارا بهم گفت: "باورم نمی شه! فردا چهلم مادر آقای رزاقه. چه زود گذشت! مگه می شه؟ انگار، دیروز بود!" انگشت به دهن
مشاهده آرشیو کامل مطالب
کمی طاقت داشته باشید...
مشاهده تالارهای اعضا

    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 19 اسفند 1392
    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 12 اسفند 1392
    • همایش هم اندیشان دزفول ، اهواز ، اندیمشک ، شوشتر - در دزفول
    • 24 بهمن 1392
    • همایش هم اندیشان تهرانی - قرچک ورامین
    • 8 آذر 1392
    • همایش اندیشه سبز - مشهد مقدس
    • 9 آبان 1392
    • هم اندیشان در همایش بزرگداشت حافظ
    • 19 مهر 1392
    • چهارمین میزبان هم اندیشان در صداوسیما : برنامه پنجشنبه اردیبهشت
    • 18 مهر 1392
    • سومین حضور امید در تلویزیون - برنامه اردیبهشت
    • 8 مهر 1392
    • همایش هم اندیشان مشهد مقدس
    • 27 شهریور 1392
    • اولین همایش طرح همیاری بانوان هم اندیش
    • 26 مرداد 1392
    • حضور امید در برنامه طلوع
    • 1391
    • اولین تصویر گرفته شده از پیام
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • فعالیت های شخصی و ابراز علاقه هم اندیشان
    • نمایشگاه کتاب 1392
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • اردیبهشت 1392
    • همایش یزد هم اندیشان
    • اسفند 1391
    • اولین همایش هم اندیشان تهرانی
    • 22 مهر 1391

« در حال حاضر باشگاه هم اندیشان فعالیتی ندارد. ادامه بحث ها در وبلاگ جناب بیدگلیان جریان دارد »


اگر در این سایت عضو می شوید ، حتما شهر خود را نیز وارد کنید.
پس از عضویت در این سایت می توانید در بخش انجمن های تخصصی به فعالیت پرداخته و با دیگر هم اندیشان بحث و گفتگو داشته باشید.

»آرشیو پیامکهای باشگاه

»آلبوم عکس خاطرات

»آلبوم فیلم

»درباره هم اندیشان

»مرجع شماره های کاربردی


هم اندیشان سه شنبه 1 اردیبهشت 1394

مجموعاً 0 امتیاز از 5 توسط 0 نفر
| نظرات داده شده (0) | مربوط به موضوع: آرشیو مطالب ، آرشیو کامل ، 1394 ، موضوعات بحث شده در سال 1394 ، حد و حدود ارتباط با نامحرم ،

هم اندیشان سه شنبه 1 اردیبهشت 1394

سلام؛ اگه اینطوره پس چرا بعضیا با رعایت نکردن این حد و حدودها به کجاها که نرسیدن. زندگی مشترک، شغل خوب و... طرف اونقدر با این و اون جیک تو جیک و خودمونی می شه که 3 سوته همه کاراش رو ب راه می شه و همه جا می سپرن براش واسه کار. چند نفرم جذبش می شن و آخرم زندگی مشترک! (زینب نامجو)

امید: سلاااااااام؛ امروز یکی از همکارا بهم گفت: "باورم نمی شه! فردا چهلم مادر آقای رزاقه. چه زود گذشت! مگه می شه؟ انگار، دیروز بود!" انگشت به دهن، مونده بود! واقعیت اینه که زمان داره به سرعت می گذره. به سرعت برق و باد. چشم باز می کنیم و می بینیم رسیدیم ته خط و پیش خدا، دستامون خالیه! اینه که همیشه باید ببینیم برا خدا که قراره برا همیشه بریم پیشش، چی مهمه! یادمون باشه که خوشی های دنیا زودگذرن...

******

تمام خوبی ها را برایت آرزو می کنم نه خوشی ها را؛ زیرا خوشی آن است که تو می خواهی و خوبی آن است که خدا برای تو می خواهد. (مهدیه از عجبشیر)

******

سلام؛ شاید خیلی ها این سوال تو ذهنشون باشه که صحبت کردن پسر عمو و دختر عمو و به طور کلی خویشاوندانی از این قبیل گناهه یا نه؟ جوابش از نظر شرع این می شه: صحبت کردن با افراد نامحرم به خودی خود گناه نیست؛ اما اگر صحبت ها به گونه ای باشد که مفسده انگیز باشد و به تدریج شرایط گناه را فراهم کند به حکم عقل و شرع باید از آن پرهیز شود. منبع: صفیر سیمرغ (ندا عامریان از گرگان)

******

سلام ها؛ یه دختری تو دانشگاه بود همش با عشوه حرف می زد. نصف پسرای دانشگاه به بهانه های الکی باهاش حرف می زدن. بعد، دختره می گه: از بس جذابم همه برام بال بال می زنن. آخی یکی نیست بهش بگه: چرا دخترا برات بال بال نمی زنن؟ (مهناز، ۲۲ ساله، یه روانشناس)

******

سلام امید؛ راستش وقتی این بحث رأی آورد، خیلی خوشحال نشدم؛ ولی از موقعی که شروع شد خییییییییلی برام جذاب بود. چند بار خوندم پیاما رو. دلم نمیاد ازشون رد شم. (فاطمه از فارس)

******

سلام... راستش من خودم ضربه خورده ی همین بی توجهی به حد و حدودها هستم. به اسم این که شوهر خواهرمه و 13 ساله عضو خانواده و مثل داداشم هست، رعایت نکردم و اونقدر صمیمی شدم که آخرش افتادم به بدترین گناهی که فکرشم عذابم می ده.

******

با سلام به شما خوبان؛ من فکر می کنم حد و حدود با نامحرم مثل مقررات راهنمایی و رانندگیه که باید همه چیز، درست رعایت بشه؛ وگرنه مشکلات زیادی بوجود میاد و کتابش قرآنه که راه را نشان داده. دیدید روی خط ممتد هر جا که باشیم نمی تونیم دور بزنیم؟ رعایت حدود با نامحرم هم همینه. با هیچ نامحرمی نمی تونیم دست بدیم؛ حتی اگه شوهرخواهر باشه. (شهره از شیراز)

******

سلام امید؛ داشتیم یه صفحه از قرآن که با سمت خدا قرار هر روزمونه رو می خوندم که رسیدم به آیه 32 سوره احزاب. بی ارتباط به بحثمون نیست: "ای همسران پیامبر...... به گونه ای هوس انگیز سخن نگویید که بیماردلان در شما طمع کنند؛ و سخن شایسته بگویید." (فاطمه باقری)

******

سلام؛ بابا! چرا این پیرزن پیرمردای محترم فقط به پست شماها می خوره؟ هان؟ چرا کسی از ما کمک نمی خواد؟ خیلی وقته دنبال بهونه ای واسه حس لبخند خدا می گردم؛ ولی هیشکیم پیدا نمی شه کمکش کنیم...! (زهرا از رزن)

امید: لازم نیست به زور دنبال پیرمرد پیرزنا بگردی. یه راهکار دارم دبش! اساسی! از اونا که خدا خیلی روش حساسه! یه نیگا دقیق، به دور و برت بنداز! نمی بینیشون؟... آره خودشونن... پاشو برو دست هردوشونو ببوس! بعدشم بیشین و تماشا کن لبخند خدا رو...

******

سلام؛ آدمیان به لبخندی که بر لب ها می نشانند و به احساس خوبی که برجا می نهند و به دردی که از یکدیگر می کاهند می ارزند. (لوک خوش شانس، تبریز)

******

سلام امید؛ بحث حد و حدود شد. چرا بعضی از آقایون زود صمیمی می شن؟ شوهر من اونجوریه. با این که قصد بدیم نداره؛ ولی منو آزار می ده. خودش رو من غیرتیه؛ ولی... تصمیم گرفتم مثل خودش بشم! راهکار بدین لطفا!

امید: راستش! اکثر مواقع، اکثر رفتارامون به خاطر ضعف آگاهیه. منظورم آگاهیه درست و حسابیه! از اون آگاهی هایی که اگه گیر کسی بیاد، کارستونه. از اون آگاهی هایی که هم اندیشان با صبوری، بعد از چند هفته هم اندیشی درباره یه موضوع و نتیجه گیری درست، بهش می رسن. اون آگاهی ها اگه نصیب هر کسی بشه، با طلا و جواهر، قابل مقایسه نیست. سعی کن کم کم اون آگاهی ها رو بهش بدی. کم کم! سعی کن بیاریش تو باشگاه...

******

سلام؛ زنگ تفریح دارم براتون در حد اتم! زنگ زدم به روابط عمومی صدا و سیما. بعدش هم شب به همسرم گفتم تو هم زنگ بزن. یه نفرم یه نفره. طفلک اونقدر هول شد که زنگ زده می گه: "تو رو خدا این باشگاه هم اندیشانو تعطیل نکنید! خانوم من ازطریق این باشگاه باارزش، به وزن دلخواهش رسیده!" من که مثل بمب ترکیدم؛ ولی در آخر کلید ستاره رو نزدیم! ازش پرسیدم می گه فک کردم تو باشگاهتون، حرکات ورزشی آموزش می دن. خلاصه باشگاهو خوند و کلی پسندید. (رقیه، ٢٠ ساله، مامان محمد ٢ ساله)

امید: آقایون داداشام! شماره روابط عمومی که یادتون نرفته؟ ۱۶۲ (ویژه تهرانی ها) و  ۲۷۸۱-۰۲۱ (ویژه شهرستان) می دونم که اگه بدونن باشگاهمون موفق بوده، حتما هواشو دارن. اگه نظرتون اینه که موفق بوده، پس بهشون ثابت کنین. حتما بگین پیام نما شبکه چهار که بدونن درباره کدوم قسمت داره صحبت می شه.

******

سلام و خدا قوت؛ آن روز، که همدیگر را یافتیم، یافتنمان هنر نبود! هنر این است: همدیگر را "گم" نکنیم دوستان هم اندیش. (محدثه پورنوروز)

******

سلام امید؛ یه دوست دارم تو همه چی تکه. نجابت، حجب و حیاء، اخلاق، وقار و متانت، زیبایی و... چند وقت هست که ازدواج کرده و عقده. تو دانشگاه، خانومای کلاس با آقایون و بر عکس، در حد سوال و پرسشای درسی، با هم صحبت می کنیم؛ اما یکی از آقایون مجرد با این که می دونه دوستم شوهر داره و تو محیط دانشگاه، چند بار شوهرشو دیده، بهش ابراز علاقه کرده. دوستم که اصلا تو ذهنش همچین چیزی نمی گنجیده خیلی کوبنده جوابش رو داده.

امید: ببینین! فقط خانومی و باوقار بودن که ملاک نیست. اینجور چیزا حتی بعضی وقت ها باعث جذابیت بیشتر طرف هم می شه. پس باید چیکار کرد؟! قبول کنین در برخورد با نامحرم، ظرافت ها و نکته های بسیار زیادی وجود داره. به نظرم حالا که حضور خانوم ها تو جامعه زیاد شده، باید با تمام این ظرافت ها و نکته ها آشنا باشن. تو هم اندیشان داریم سعی می کنیم اونا رو پیداشون کنیم. با همفکری.

******

سلام؛ من ناخودآگاه، با همه ی حجاب و وقار و سنگینیم، نمی دونم چی هست تو رفتارم که نامحرما خیلی زود جذبم می شن؟! و این خیلی اذیتم می کنه. دختر خالم بهم می گه صدات و راه رفتنته که باعث شده؛ اما دست من که نیست. چه کنم؟؟

******

سلام به هم اندیشان و امید؛ می گم حالا چرا همه ی تقصیرا رو انداختین گردن خانوما؟ ببینید: تا "مالخر" نباشه، کسی دزدی نمی کنه! در نتیجه، اگه آقایون به ادا و اطوار خانومای نامحرم بی محلی کنن و سرشون توی لاک خودشون باشه، دیگه کسی رفتار ناشایستی انجام نمی ده. (زینب، 23 ساله، دانشجوی علوم تربیتی، کرج)

******

سلام دوستان؛ یه جواب از قرآن برای همتون دارم: در سوره ی یوسف، آیه ۳۳، خود حضرت یوسف که مظهر پاکیه از خدا می خواد که بهش کمک کنه تا از دسیسه های زن های مصر خلاص بشه؛ وگرنه از اهل شقاوت می شد. دلیل از این محکمتر؟ (فاطمه نامور، ۲۳ ساله از تبریز)

امید: "یوسف گفت: پرودگارا! زندان، نزد من محبورتر است از آنچه این ها مرا به سوی آن می خوانند؛ و اگر مکر و نیرنگ آن ها را از من بازنگردانی، به سوی آن ها متمایل خواهم شد و از جاهلان خواهم بود."  

******

سلام؛ دیروز رفته بودیم دکتر. تو نوبت نشسته بودیم که یه دختر خانومی اومد داخل مطب. اینقدر با عشوه و ناز و ادا حرف می زد که من که یکی از جنس خودش بودم برام جلب توجه شد. چه برسه به آقایون. تأسف داره. (ف.قنبریان، 19 ساله از شاهرود)

******

سلام؛ حالا که بحث تبلیغ هم اندیشانه بگم که منم گوینده بخش "رادیو بانو جوون" هستم. خودم تبلیغتونو می کنم. زیاااااد تا که خوشتون بیااااااد. (زهرا محبوب، مجرى و گوینده رادیو و خبرنگار شبکه 2)

******

سلام امید و هم اندیشان؛ من خودم آدم شوخ طبع و شادیم. چند سال پیش که می رفتم آموزشگاه رانندگی، مربیم یه آقایی حدودا 20 سال بزرگتر از من بود و من حالا بر اساس کم تجربگی و سن کمم و همچنین زن و بچه داشتن اون آقا، به چشم برادر بزرگتر می دیدمش و باهاش راحت بودم؛ ولی افسوس که نمی دونستم ممکنه اون از رفتار راحت من بد برداشت کنه و یا حتی دلش بلرزه؛ چون روز بعد از پایان کلاسام به شمارم پیام داد که طاقت دوریتو ندارم! وای! برای من مث سطل آب یخ بود. هر چند موضوع رو با در جریان گذاشتن با بزرگترم حلش کردم؛ ولی متوجه شدم که چیزی به اسم "چشم برادری" و "چشم خواهری" وجود نداره! همش حربه های شیطانه واسه سرپوش گذاشتن رو گناهامون. درسته که من ناخواسته و ندونسته مرتکب این گناه شدم؛ ولی اگه از اول آگاهیم رو نسبت به این مسائل بیشتر می کردم دیگه یه خاطره بد تو ذهنم نمی موند. تو رو خدا حواسمون رو بیشتر جم کنیم. نیاد اون روزی که دل مرد خودمون واسه یه آدم بیرون از خونه بلرزه. (بهناز، 69، تهران)

******

سلام به ها و امید؛ به نظر من وقتی خانومى کارش به یه آقایى مى خوره باید جوری رفتار کنه که انگار معذبه و راحت نیست با اون آقا صحبت کنه که اون شخص هم متوجه بشه و هر رفتاری رو از خودش بروز نده و برعکس آقایون در هنگام مواجهه با یه خانوم باید اینقدر محکم و مردونه حرف بزنن که دختر حد و حدود خودش رو بدونه؛ ولى اگر غیر از این باشه چیزى رو که الان تو جامعه مشاهده می کنیم رو مى بینیم.

******

سلام؛ بعضیا واقعا بی جنبه هستن. وقتی دیدن یه جنس مخالف که قصد و غرضی هم نداره باهاشون هم کلام می شه، فورا هوا برشون می داره و درمورد طرف، فکرای منفی می کنن. (محسن، 25 ساله، مجرد، یاسوج، عاشق شیراز)

امید: اصلا ما کارمون درست؛ رفتارامون درست؛ وقتی طرفی که سر و کارمون باهاشه بی جنبه اس باید چیکار کرد؟ اصلا چطور می شه فهمید که ممکنه طرف بی جنبه باشه؟ اول پیامک بنویسین: "جنبه"

******

سلام به هم اندیشان عزیز؛ حد و حدود و خط قرمزها رو خداوند برای ما انسان ها مشخص کرده. این ما هستیم که هنجار شکنی می کنیم و پا می گذاریم روی خط قرمزها و گوش به حرف دل می دیم و می شیم بنده شیطان و بعد می شه اون چیزی که نباید بشه. البته بعضی وقت ها هم شاید فرد در رفتارش هیچ قصد و غرضی نداشته باشه و طرف مقابل از اون رفتار، برداشت اشتباهی داشته باشه. خلاصه اگه هم زن و هم مرد، پایبند احکام دینشون باشن و این پرده حجاب که البته حجاب فقط در پوشش ظاهری نیست بلکه در رفتار و گفتار و خیلی چیزهای دیگه هم هست، حفظ بشه، می شه حد و حدود رو هم نگه داشت. استاد چند می گیرم؟ (زهرا، 67  از کرمان)

امید: دارم به نمره ات فکر می کنم...

******

سلام به هم اندیشان گل؛ احسنت، وااقعا همینطوره. شاید رفتارها و حرفای ما در نظرمون کوچیک و بی اهمیت باشه؛ ولی موجب عادی شدن اونا تو جامعه می شه و گذشته از این، همون آقای مغازه دار هم اگه روزی چند بار با خانوم ها خوش و بش کنه، ببینین چه آثاری خواهد داشت! (نسرینم، 23 ساله، دانشجوی ارشد مهندسی بهداشت محیط، تبریز)

******

در جواب آیدا از انزلی بگم که ما هم تو اقوام خودم و هم شوهرم سه مورد مشابه از این اتفاقات داشتیم که زن متاهل با بچه، عاشق مرد متاهل و بچه دار شده و از همسرانشون طلاق گرفتن و با هم ازدواج کردن. متاسفانه تاثیر شبکه های ماهواره ایه که هدفشون فروپاشی خانواده های ایرانی است. (تارا از خوزستان)

******

سلام؛ آره! همه چی از یه داداش شروع می شه!!! این غریبه که بهش می گی: مثل داداشم می مونی! دقیقا مثل کدوم برادرته؟ اگه مثل برادرته، برا چی باهاش گرم می گیری؟ تو که با برادرت هیچ وقت گرم نمی گیری! اگه با برادر واقعی ات صمیمی هستی، غریبه رو واسه چی می خوای؟ به این سوال من جواب بدید... کمبود محبت یعنی چی؟ شمایی که از محبت کمبود داری، تا حالا به خانواده محبت کردی؟ یا منتظر محبت اونا موندی و یه غریبه قاپتو دزدیده و وارد درونت شده؟ 5 نمره داره. (فاطمه)

امید: همتون و همه عزیزانتون رو به خداوند می سپارم.

تعداد پیامک های دیروز: 2791

تعداد کل پیامک های فروردین: 58748

به اشتراک بگذارید...

کد امنیتی رفرش

مطالب مشابه:

  1. هم اندیشان سه شنبه 8 اردیبهشت 1394
  2. هم اندیشان دوشنبه 7 اردیبهشت 1394
  3. هم اندیشان یکشنبه 6 اردیبهشت 1394
  4. هم اندیشان شنبه 5 اردیبهشت 1394
  5. هم اندیشان چهارشنبه 2 اردیبهشت 1394
  6. هم اندیشان دوشنبه 31 فروردین 1394
  7. هم اندیشان یکشنبه 30 فروردین 1394
  8. هم اندیشان شنبه 29 فروردین 1394
  9. هم اندیشان چهار شنبه 26 فروردین ماه 1394