• سه شنبه 1394/02/08 - تعداد بازدید 7 مرتبه
    امید: سلااااااام بر دوستان بامرااااااام؛ راستش! آدما گاهی به دلایل مختلف، گیج می زنن. گاهی بدجور و گاهی هم کم جور! منم ظاهرا دیروز بدجور گیج ز
  • دوشنبه 1394/02/07 - تعداد بازدید 37 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ خدا حفظتون کنه دوستان بامرااااام
  • یکشبنه 1394/02/06 - تعداد بازدید 51 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ می گم اگه یه راننده به پلیس بگه: "باور کن تا حالا من یواشکی بارها با سرعت 180 تا هم رفتم و هیچ اتفاقی نیفتاده. بذارین من راحت ب
  • شنبه 1394/02/05 - تعداد بازدید 61 مرتبه
    امید: سلااااام؛ می دونین الان تو ذهنم داره چی می گذره؟ اینکه شماها خیلی خوبین. خیییییلی!... دلیل دارم براش. فکر نکنین رو هوا دارم حرف می زنم. دلی
  • چهارشنبه 1394/02/02 - تعداد بازدید 75 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ می گم حواستون که هست؟ حواستون به اینکه از بحثا برداشت اشتباه نکنین! آخه ممکنه از اونور بوم بیفتیم. آخه می شناسم کسانی رو که ب
  • سه شنبه 1394/02/01 - تعداد بازدید 81 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ امروز یکی از همکارا بهم گفت: "باورم نمی شه! فردا چهلم مادر آقای رزاقه. چه زود گذشت! مگه می شه؟ انگار، دیروز بود!" انگشت به دهن
مشاهده آرشیو کامل مطالب
کمی طاقت داشته باشید...
مشاهده تالارهای اعضا

    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 19 اسفند 1392
    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 12 اسفند 1392
    • همایش هم اندیشان دزفول ، اهواز ، اندیمشک ، شوشتر - در دزفول
    • 24 بهمن 1392
    • همایش هم اندیشان تهرانی - قرچک ورامین
    • 8 آذر 1392
    • همایش اندیشه سبز - مشهد مقدس
    • 9 آبان 1392
    • هم اندیشان در همایش بزرگداشت حافظ
    • 19 مهر 1392
    • چهارمین میزبان هم اندیشان در صداوسیما : برنامه پنجشنبه اردیبهشت
    • 18 مهر 1392
    • سومین حضور امید در تلویزیون - برنامه اردیبهشت
    • 8 مهر 1392
    • همایش هم اندیشان مشهد مقدس
    • 27 شهریور 1392
    • اولین همایش طرح همیاری بانوان هم اندیش
    • 26 مرداد 1392
    • حضور امید در برنامه طلوع
    • 1391
    • اولین تصویر گرفته شده از پیام
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • فعالیت های شخصی و ابراز علاقه هم اندیشان
    • نمایشگاه کتاب 1392
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • اردیبهشت 1392
    • همایش یزد هم اندیشان
    • اسفند 1391
    • اولین همایش هم اندیشان تهرانی
    • 22 مهر 1391

« در حال حاضر باشگاه هم اندیشان فعالیتی ندارد. ادامه بحث ها در وبلاگ جناب بیدگلیان جریان دارد »


اگر در این سایت عضو می شوید ، حتما شهر خود را نیز وارد کنید.
پس از عضویت در این سایت می توانید در بخش انجمن های تخصصی به فعالیت پرداخته و با دیگر هم اندیشان بحث و گفتگو داشته باشید.

»آرشیو پیامکهای باشگاه

»آلبوم عکس خاطرات

»آلبوم فیلم

»درباره هم اندیشان

»مرجع شماره های کاربردی


هم اندیشان یکشنبه 30 فروردین 1394

مجموعاً 0 امتیاز از 5 توسط 0 نفر
| نظرات داده شده (0) | مربوط به موضوع: آرشیو مطالب ، آرشیو کامل ، 1394 ، موضوعات بحث شده در سال 1394 ، حد و حدود ارتباط با نامحرم ،

هم اندیشان یکشنبه 30 فروردین 1394

امید: سلاااااام؛........... راستش صبح تا حالا دارم فکر می کنم که بحثو چه جوری شروع کنم؛ یعنی منظورم اینه که از کجا شروع کنم. یه دفعه یاد حرف یکی از دوستام افتادم. یه بار داشتم باهاش درباره همین حد و حدود ارتباط ها صحبت می کردم. گفت: "تو شرکتی کار می کردم. دوست و همکارم که "متاهل" بود، اومد بهم گفت: اگه آدم عاشق بشه باید چیکار کنه؟ گفتم: چطور؟ گفت: آخه من عاشق یکی از همکارا شدم. گفتم: عاشق کی؟ گفت: خانم... گفتم: اون که خیلی خانوم سنگین و باشخصیتیه. آخه چطور این اتفاق افتاد؟ گفت: یه مدت که ارتباط کاریمون بیشتر شد، حس کردم کم کم دارم بهش علاقمند می  شم!!!" با شنیدن این حرفا به دوستم گفتم: مطمئن باش اگه ریشه ی این علاقمندی رو بررسی کنی می بینی چیزی جز رعایت نکردن حد و حدودا نبوده! گاهی یه شوخی ناخواسته! یه تعارف! یه خنده! یه.... می دونین؟ خیلی وقتا آدم خودش هم نمی دونه که بعضی رفتاراش می تونه چه عواقبی داشته باشه. به همین خاطره که باید حد و حدودی وجود داشته باشه. تا اینجا موافقین یا مخالف؟ حتما نظرتون رو با دلیل بگین. 5 نمره داره ها! اول پیامک بنویسین: "نظر"  

******

سلام بر هم اندیشان گل؛ طبق آیات قرآن اگر مردى نگاه خودش رو از نامحرم حفظ نکند، مقدمات گناهان بزرگتر را فراهم می کند. پس آقایون داداشام، گفته باشم: کنترل نگاه حرف اول رو می زنه. ممنون از بودنتون. (حامدم از خرم آباد)

******

سلام؛ ربطی به موضوع نداره؛ ولی خیلی مهمه! "قوی بودن به این معنا نیست که باید در یک زد و خورد، مبارزه کنید. قدرت واقعی یعنی: آنقدر عاقل و بالغ شده باشید که از کنار حرف های پوچ و غیر منطقی آدم های مزاحم و آشوبگر، با بی توجهی و بی محلی رد شوید." (دختر اصفهانی)

******

سلام؛ می خوام در جواب کسانی که می خوان اطرافیان و شرایطشون تغییر کنه بگم: خودتونو تغییر بدین تا همه چیز عوض شه! به قول "استفان کاوی" وقتی در یک فرمول شیمی، یک عنصر را تغییر می دهید، همه چیز عوض می شود! همه رو دعا کنیم. (الهام، کاشمر)

******

سلام؛ امید امروز برگه امتحانیمو گرفتم. ۹.۷۵ از ۱۰ خیلی خوشحال شدم. بعد دیدم سوال آخرو من اشتباه نوشتم؛ اما معلم اشتباهی، ۲ نمره داده. رفتم گفتم و شدم ۷.۷۵ نمی دونم این چیزای کوچیکم واسه خدا ارزش داره؟ (زینب)

امید: فکر کنم بهترین جواب تو آیه 16 سوره لقمانه: "ای فرزندم، خدا اعمال بد و خوب خلق را گرچه به مقدار دانه خردلی در دل سنگی یا در (طبقات) آسمان ها یا زمین پنهان باشد، همه را (در محاسبه) می آورد که خدا توانا و آگاه است." یه چیز دیگه هم هست: شنیدین می گن "تخم مرغ دزد، شتر دزد می شه؟" یعنی خطاهای کوچیک، کم کم آدمیزاد دو پا رو آماده می کنه برا انجام خطاهای بزرگ. حالا عکسش رو هم در نظر بگیرین.

******

هم اندیشان، تو هم شده‌ای انقلاب زندگی من... حالا هر آنچه در زندگی من است تاریخ دار شده. قبل از تـو... بعد از تـو... (مرضیه)

******

سلام؛ من مخالف این حرفم که بعضیا تو روابطشون راحت و آزاد هستن و می گن دلمون پاکه! اینا همه توجیهه. شماها موافق نیستین؟ متاسفانه تعداد زیادی از جوونا خودشون رو با این حرفا گول می زنن. مشکل اینه! (یه دوست)

******

آیت الله بهجت: خدا نکند حرام در نزد انسان زینت داده شود! این یک بیماری قلبی است که انسان به آن مبتلا می شود و با وجود راه های حلال که نیازش را برآورده می کند، خود را به حرام گرفتار می نماید! سلام؛ خداقوت. (مهرناز از جزیره قشم)

******

سورپراااایز: سلاااام؛ دوستان عزیز، بنده علاوه بر تبلیغ باشگاه در برنامه "اینجا شب نیست" رادیو جوان، موفق شدم در کنار دوست عزیزم (مریم خالقی) در تاریخ ۳ اسفند ۹۳ بعد از کلی هماهنگی (که البته تمام زحماتش رو خود مریم جان بر عهده داشتن) در سالن جام جم صدا و سیمای استان زنجان، آیتمی رو جهت تبلیغ باشگاه منحصر به فردمون، برای برنامه "گئجه لر" شبکه اشراق ضبط کنیم. امیدوارم که به زودی زود با دعاهای خیر شما خبر پخشش رو تو باشگاه اعلام کنیم. زنده باد "هم اندیشان" (مرضیه موسوی واسعی، خرمدره)

******

سلام؛ خدا قوت! من هر شب تا جاییی که بتونم نمازمو می رم مسجد. چند شب پیش بعد نماز مغرب، داشتم ذکر می گفتم که متوجه شدم اونطرف پرده پدر گلم نشسته. صداشو شنیدم. همون لحظه بهش پیامک دادم که: "باباجان دعا کن عاقبت بخیر بشیم." چنان از ته دلش برام دعا کرد که لذت بردم. واقعا حس قشنگی بود. (مریم سلیمی، دانشجوی روانشناسی، سبزوار)

******

به نام ایزد بی همتا. سلام به هم اندیشان عزیز و آقا امید؛ آقا امید خدا قوت. به نظر من اگه جانب رسمی بودنو تو رابطمون با نامحرم حفظ کنیم شاید خیلی از این مسائل پیش نیاد. دیدم که می گم. خیلی دختر پسرا، خیلی با هم خودمونی حرف می زنن. انگار که نه انگار با هم نامحرمن. خدایا خودت ما رو دریاب و لحظه ای ما رو به حال خودمون وانگذار. الهی آمین. (مهران حاتم، ۱۹ ساله از قائم شهر)

امید: اتفاقا این هفته می خوایم قشنگ بشینیم جوانب این راحت حرف زدنا رو بررسی کنیم. خوب یا بدش، تو چالش ها مشخص می شه.   

******

سلام ب همه؛ آقا بذار من از همین اول مشخص کنم که نامحرم شامل حال فک و فامیل هم می شه هاااا. یه وقت فکر نکنی می گن: "طرف چایی نخورده پسر خاله می شه" تصور بشه که پسرخاله جزء محارمه!!! از پایه شروع شد...حالا بزن بریم. (کوثر سبحانی، 20 ساله، املش)

امید: اتفاقا یه بخش از بحثمون هم این هفته اینه که: نامحرم فامیلی با نامحرم غیر فامیل فرق داره یا نه؟ آیا حد و حدوش باید فرقی داشته باشه؟ 

******

سلام؛ دوستان اگه دنبال یه فرصت واسه بخشیدن گناهاتون هستین ماه رجب رو فراموش نکنین. آخه توی این ماه، خدا فقط دنبال بهانه های کوچیکی ازمونه تا ما رو ببخشه. کافیه فقط یه سر به مفاتیح بزنین. (معصومه، 22 ساله از کرمان)

امید: می دونین که؟ امشب شب اول ماه رجبه. از ماه های خاص خدا. اونقدر خاص که پیامبر، اون رو ماه خدا نامیده. واقعیت اینه که خدا بعضی ماه ها رو خاص آفریده تا اعمال، ثواب ویژه ای داشته باشن و فرصت بیشتری برای آمرزش بندگانش ایجاد بشه. اونایی که دنبال عاقبت بخیری هستن. قدددددددددم رو!

******

سلام؛ حد و حدود رابطه ها رو خودمون با رفتارامون تعیین می کنیم. بچه ای که ذاتا بازیگوش و شیطونه رو همه سفارش می کنن که همیشه و همه جا یکی باید حواسش بهش باشه و بیشتر بهش سخت گرفته بشه درحالیکه این رفتارها شاید کمتر برای یک بچه ی آروم و بی سروصدا درنظر گرفته بشه. هر موقع خواستی با نامحرم ارتباط داشته باشی به هدفت فکر کن! هدفت چیه از ایجاد این رابطه؟ یه هدفی رو انتخاب کن که پشتش اشک و نفرین نباشه. هدفی که دل طرفتو نلرزونه. فکرشو مشغول نکنه. اقدامی بکن که خندیدن و خندوندن توی هدفت جایی نداشته باشه. سنگین باش و سنگین برخورد کن! این که جوری حرف بزنی و پوشش داشته باشی که همکارت، استادت، هم کلاسی دانشگاهت تحریک نشه و راحت و آسوده کارش رو بکنه به رابطت ضرری نمی زنه. (آیدا از بادرود)

******

سلااااااااااام؛ تعادل داشتن در همه چیز خوبه حتی ارتباط بانامحرم. آخه بعضی از دختر خانم ها رو دیدم که مثلا می خوان بانامحرم سنگین برخورد کنن؛ ولی اینقدر که بداخلاق و اخمو و بد صحبت می کنن که زشت و زننده می شه و از اونطرف بعضی ها اینقدر راحت و خودمونی می شن که آدم با برادرش اون برخورد رو نداره! حالا یه کم هم شما بحثو ادامه بدین تا منم نظرهای جدید یادم بیاد. (مهسا یوسف زاده، متولد 69 از رشت)

******

سلااام؛ امییییید، امروز لبخند خدا رو دوباره حس کردم. راستش تو خیابون یه پیرزنی عصاش افتاد و اون هم با خوشرویی از یه نفر خواست که عصاشو بهش بده؛ اما من جلوتر بودم و پیش دستی کردم و بهش دادم. اونم با یه لبخند، کلی دعام کرد. منم که عاشق اینم که یکی دعام کنه! دیگه خودتون حالمو تصور کنید. (معصومه نوروزیان، لاهیجان)

******

سلام؛ به نظرم در ارتباط با نامحرم باید همه جوانب رو در نظر بگیریم و مراقب لحن صحبتمون و همچنین کلمه هایی که به کار می بریم باشیم؛ چون گاهی همین چیزای کوچیک و به ظاهر بی اهمیته که باعث گناه می شه و چون مردها با زن ها از همه لحاظ تفاوت دارن ممکنه از نظر زن یه چیز کاملا معمولی به نظر برسه؛ ولی یه جورایی خدای نکرده دل مرد رو بلرزونه و زمینه گناه رو فراهم کنه. (زهرا از هشتگرد)

******

سلام؛ خواستم بگم آدم وقتی پیام این جوونا رو می خونه فکر می کنه واقعا نخبه هستن. تازه من که آشناهام عقیده دارن که آدم باهوشی هستم، کم آوردم. یواش می گم تازه کل هوشم رو مدیون مهر اندیشان  هستم. (رضا، چهل ساله از کرمان)

******

سلام به شما خوبان؛ می خواستم از اون خانمی که کتاب "کیمیای محبت" شیخ رجبعلی خیاط رو تو تعطیلات عید خونده بودن و تعریف کردن تشکر کنم. واقعا به قول نویسندش این کتاب نسخه دوانما نیست بلکه حکم دارو داشته و بیماری های دل را شفا می بخشد. حیفه که هم اندیش باشید و از این کتاب بی بهره. (فاطمه)

******

سلام خدمت همگی؛ باید روابط ما با نامحرم جنبه دلبری نداشته باشه. نه که خیلی سرد برخورد کنیما؛ بلکه ادا و اطوار نداشته باشیم. البته خودم این مشکلو دارم؛ ولی نه از روی قصد. (راضیه از ابهر)

امید: به نظرتون با قصد و بی قصد، تو نتیجه، فرقی داره یا نه؟

******

سلام امید؛ امروز به محض خوندن پیاما به روابط عمومی زنگ زدم اما باور کن نفهمیدم چی گفتم. آخه نوه هامون 3 و 5 ساله دعواشون شده بود و برای شکایت اومده بودن پیش من و صداشون همه جا رو ورداشته بود!! چند دقیقه بعد دوباره تماس گرفتم که هم آمار تماسا بره بالا! هم درست و حسابی حرف رو بزنم... خلاصه ایشالا همه دست بکار بشن و صدامون بگوش مسئولان برسه. ایشالا برقرار باشید. (کبری)

امید: می دونین تک تک تماس ها بررسی می شه و طبقه بندی؟ مسوولان اگه بدونن چه اتفاقات خوبی داره تو باشگاه هم اندیشان می افته، حتما حمایتمون می کنن. شماره ۱۶۲ (ویژه تهرانی ها) و  ۲۷۸۱-۰۲۱ (ویژه شهرستان) همتون و همه عزیزانتون رو به خداوند می سپارم. صرفا جهت اطلاع: غسل و روزه ی روز اول ماه رجب، فوق العاده ثواب داره. می دونین؟ اینا علاوه بر پاک شدن گناهانمون، عنایات و توفیقات خداوند نسبت به آدم رو زیاد می کنن. یه وقت می بینی دست پدر و مادرت رو بوسیدی؛ دلت بیشتر به نمازاته؛ دوست داری نمازات رو دیگه اول وقت بخونی؛ مسجد دیگه به خونتون دور نیست و...           

تعداد پیامک های دیروز: 2837

به اشتراک بگذارید...

کد امنیتی رفرش

مطالب مشابه:

  1. هم اندیشان سه شنبه 8 اردیبهشت 1394
  2. هم اندیشان دوشنبه 7 اردیبهشت 1394
  3. هم اندیشان یکشنبه 6 اردیبهشت 1394
  4. هم اندیشان شنبه 5 اردیبهشت 1394
  5. هم اندیشان چهارشنبه 2 اردیبهشت 1394
  6. هم اندیشان سه شنبه 1 اردیبهشت 1394
  7. هم اندیشان دوشنبه 31 فروردین 1394
  8. هم اندیشان شنبه 29 فروردین 1394
  9. هم اندیشان چهار شنبه 26 فروردین ماه 1394