تبلیغات در اینترنتclose
roz70 در مسابقه کیش و مات
اندازه متن
- کوچکتر | + بزرگتر
بالا
Top
   

زمان جاری : یکشنبه 30 دی 1397 - 1:20 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم





ارسال پاسخ
تعداد بازدید 1508
نویسنده پیام
gomnam62 آفلاین



ارسال‌ها : 1613
عضویت: 30 /2 /1393
محل زندگی: بابل
تشکرها : 4264
تشکر شده : 9722
roz70 در مسابقه کیش و مات
با سلام به کاربر محترم roz70 / به مسابقه کیش و مات خوش اومدید

«»:«»:«»:«»:«»:«»:«»:«»:»:«»:

مسابقه شما از تاریخ   15/ 7/ 93    تا تاریخ  20/ 7 / 93    ادامه دارد

لطفا موضوع انتخابی خود را در  زمینه ( عقائد، معارف و اخلاق ) مشخص نموده و برای شروع آن را درج کنید.

مثلا یک متن یا جمله ای رو که در زمینه یکی از این سه موارد ( عقائد، معارف یا اخلاق ) باشه رو درج کنید تا سوالات پیرامون جمله شما شروع بشه و شما هم باید از متن خودتون بهمراه جواب موثق ( دفاع ) کنید / مثل یک دفاعیه پایان نامه دانشگاهی .

ـ«»ـ«»ـ«»ـ«»ـ«»ـ«»ـ«»ـ«»ـ«»ـ«»ـ«»
23 ساله
مدرک تحصیلی / لیسانس فقه و مبانی اسلامی
سوال کننده ( gomnam62 )


=================
لطفا متن و جمله تون رو درج کنید / بسم الله ...

امضای کاربر :
(( همواره برای خدا باشیم »=« در راه خدا باشیم »=« معرّف خدا باشیم ))


رسم گمنامی عجب عمق عظیمی دارد. که اهل آن هر چه در گمنامی پیش میروند به پایان خط نمی رسند.
سه شنبه 15 مهر 1393 - 11:44
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 6 کاربر از gomnam62 به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: roz70 & zoro_388 & golpari & a66818 & star67 & faghatkhoda &
roz70 آفلاین



ارسال‌ها : 707
عضویت: 2 /4 /1393
محل زندگی: مشهد
تشکرها : 4792
تشکر شده : 2200
پاسخ : 1 RE roz70 در مسابقه کیش و مات
 به نام پروردگار عدل و داد
خداوند متعال عادل و حکیمه نخستین مرحله عدل (بمعناى خاص) یعنى عدالت در مقام تکلیف، به این دلیل، ثابت
مى‌شود که اگر خداى متعال تکلیفى فوق طاعت بندگان، تعیین کند امکان عمل
نخواهد داشت و کار بیهوده‌اى خواهد بود.

امضای کاربر :
آدمی به خودی خود نمی افتد...اگر بیفتد از همان سمتی می افتد که به خدا تکیه نکرده است...
سه شنبه 15 مهر 1393 - 12:21
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 8 کاربر از roz70 به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: tahoora / gomnam62 / zoro_388 / golpari / a66818 / asieh / star67 / faghatkhoda /
gomnam62 آفلاین



ارسال‌ها : 1613
عضویت: 30 /2 /1393
محل زندگی: بابل
تشکرها : 4264
تشکر شده : 9722
پاسخ : 2 RE roz70 در مسابقه کیش و مات
سوال 1،

تو سوره زلزال آیه ( فمن یعمل مثقال ذره شراً یره / هر کسی ذره ای کار شر و بد انجام دهد به سزاش میرسه ) / بنظر شما ، ما انسانها که موجودات محتمل الخطایی هستیم و معصوم نیستیم، آیا این آیه نشونه دستور به ما لا یطاق نیست؟ (آنچه که در طاقت ما نیست ) / خب این آیه داره نشون میده که خدا بیش از حد توان، از ما آدما انتظار داره ...


امضای کاربر :
(( همواره برای خدا باشیم »=« در راه خدا باشیم »=« معرّف خدا باشیم ))


رسم گمنامی عجب عمق عظیمی دارد. که اهل آن هر چه در گمنامی پیش میروند به پایان خط نمی رسند.
سه شنبه 15 مهر 1393 - 13:18
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 8 کاربر از gomnam62 به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: mersikhoda / roz70 / zoro_388 / tahoora / golpari / a66818 / star67 / faghatkhoda /
roz70 آفلاین



ارسال‌ها : 707
عضویت: 2 /4 /1393
محل زندگی: مشهد
تشکرها : 4792
تشکر شده : 2200
پاسخ : 3 RE roz70 در مسابقه کیش و مات
سوال 1.مام علی (ع) : العدل یَضَعُ الامور مَواضعها (عدالت هر چیزی را در جایگاه مناسب آن قرار می دهد) جامع ترین معنای عدل عبارتست از نهادن افراد و اشیاءدر جایگاه شایسته خود.  از عدل خدا نبوت و امامت و معاد پیدا می شود و جبر و تفویض مردود می شود، از عدل خدا مقدمات تکوینی و قضا و قدر درست پیاده    می شود و در آفرینش موجود است از عدل خدا به هر کسی هر چه لازم داشته عطا می شود

تعاریف عدل
عدل : 1- موزون بودن    2. میزان      3. قرار گرفتن هر چیز در جای خود1 
عدل : 1. موزون بودن  2. تساوی     3. رعایت حقوق افراد    4. رعایت استحقاقها

. انسان، با توجه به غایت  حکیمانه ای که برای خلقت او وجود دارد. موجودی مختار آفریده شده است و گروهی از انسانها با سود اختیار خویش مرتکب خطا می گردند و در نتیجه، به عواقب مرارت بار و تلخ گرفتار می شوند. بدیهی است که چنین درد و رنجی که محصول کردار خود آدمی است، هیچ گونه منافاتی با عدل الهی ندارد.
خداوند عادل است و لازمه ی الهی این است که بشر را بی سرپرست نگذارد یعنی پیغمبر بر ایشان فرستاد و پس از پیغمبر نیز امتش را رها نکرد و بر اشیاء امام تعیین کرد و معجزه به پیغمبر و امام داد و اینها همه به عدل خدا بر میگردد و هر کسی عادل بودن خداوند را قبول کند نخواهد پذیرفت که خدا کسی را مجبور به عملی کند که خودش از آن نهی فرموده و سپس او را بخاطر انجام آن عمل عقوبت نماید. پس اینها نشان دهنده ی عدل الهی و عادل بودن خدا است.
نتیجه ما در هر مقامی و در هر موقعیتی که قرار داریم و هر اتفاقی که پیش می آید بر اساس عدل الهی است و ما با اختیار و اراده ای که خدا به ما داده است می توانیم آن مقام ، موقعیت و اتفاق را بهتر یا بدتر کنیم و در صورتی که با اختیار خودمان باعث تباهی و نابودی خودمان شدیم و باعث شدیم که از مقامی نزول پیدا کنیم و سختی و درد و رنجی به ما ودرد شود نباید عدل خدا را انکار کنیم. چون خداوند بر اساس استعداد هر فرد نعمتی به او عطا کرده و خود فرد باید متوجه آن باشد.در پایان هم اینکه درست است که انسان موجودی جایزالخطاست اما با توجه به شعور عقل و اراده  و دستوراتی که توسط پیامبران برای ما فرستاده است  که همگی نشانه عدل و حکمت پروردگار متعال است خود انسان در برابر اعمالش مسئول است
منابع :

1. عدل الهی                                       نویسنده : شهید استاد مرتضی مطهری
2. عدل                                              نویسنده : شهید سید عبدالحسین دستغیب
3. ایدئولوژی و عقائد اسلامی                نویسنده : محمد دشتی
4. آموزش کلام اسلامی                      نویسنده : محمد سعیدی مهر

 


امضای کاربر :
آدمی به خودی خود نمی افتد...اگر بیفتد از همان سمتی می افتد که به خدا تکیه نکرده است...
سه شنبه 15 مهر 1393 - 14:02
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 5 کاربر از roz70 به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: gomnam62 / zoro_388 / golpari / asieh / tahoora /
gomnam62 آفلاین



ارسال‌ها : 1613
عضویت: 30 /2 /1393
محل زندگی: بابل
تشکرها : 4264
تشکر شده : 9722
پاسخ : 4 RE roz70 در مسابقه کیش و مات
تذکر؛ قانون مسابقه اینه که جوابها باید حداقل در 5 خط و در نهایت در 6 خط باشه / سعی کنید جوابها خلاصه تر باشه / این مسابقه بهونه ایست برا یادگیری و چگونگی خلاصه پاسخ دادن ...
=================================================

سوال 2؛

در ادامه سوال اول / فمن یعمل مثقال ذره شرا یره / منظور از (ذره) در کتابهای تفسیری به ریز بودن گناه، بلکه کمتر و کوچیکتر از یک اتم اشاره شد ... / خب سوالم اینه که وقتی گناهی به این ریزی رو خدا به حساب میکشه ( مثلا فکرای بدی که به ذهنمون میرسه و دست خودمونم نیست ) یقینا داخل (در این مقدار ذره گناه میشه) / چرا بخاطر کاری که دست مون نیست و از اختیارمون خارجه باید حساب پس بدیم و مواخذه بشیم؟!!!


امضای کاربر :
(( همواره برای خدا باشیم »=« در راه خدا باشیم »=« معرّف خدا باشیم ))


رسم گمنامی عجب عمق عظیمی دارد. که اهل آن هر چه در گمنامی پیش میروند به پایان خط نمی رسند.
سه شنبه 15 مهر 1393 - 14:20
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 7 کاربر از gomnam62 به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: mersikhoda / zoro_388 / tahoora / golpari / roz70 / a66818 / star67 /
roz70 آفلاین



ارسال‌ها : 707
عضویت: 2 /4 /1393
محل زندگی: مشهد
تشکرها : 4792
تشکر شده : 2200
پاسخ : 5 RE roz70 در مسابقه کیش و مات
جواب سوال2
بی شک در وجود هر انسانی غرایزی نهفته است که او را به هرسو میکشاند که بی شک بی تاثیر هم نیستند اما یکی از زوایای حکمت الهی این است که انسان مختار افریده شده است و میتواندبه کمک عقل و اراده خود راه سعادت را برگزیندمانند حضرت یوسف.. بنابرین هر فعلی از انسان سر میزند به دست خود اوست وگرنه انسان فرقی با حیوان نداشت چون گستره فعالیت حیوان التذاذی است اما در انسان تدبیری است یعنی انسان قبل از هر عملی با عقل و اراده خود به ان کار می اندیشد انسان به کمک عقل و اراده خود میتواندبر همه خواسته های نفسانی و عوامل بیرونی پا بگذارد بنابرین انسان مسئول تمامی افعال خود است و کیفر و عقاب ان هم عادلانه است
منبعhttp://www.hawzah.net/fa/magazine/magart/4632/4633/34628

امضای کاربر :
آدمی به خودی خود نمی افتد...اگر بیفتد از همان سمتی می افتد که به خدا تکیه نکرده است...
سه شنبه 15 مهر 1393 - 18:18
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 6 کاربر از roz70 به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: golpari / a66818 / asieh / zoro_388 / tahoora / star67 /
gomnam62 آفلاین



ارسال‌ها : 1613
عضویت: 30 /2 /1393
محل زندگی: بابل
تشکرها : 4264
تشکر شده : 9722
پاسخ : 6 RE roz70 در مسابقه کیش و مات
بنابرین انسان مسئول تمامی افعال خود است و کیفر و عقاب ان هم عادلانه است(؟)
======================================

سوال 3؛

جمله بالایی که فرمودین دلالت داره در جایی انجام افعال از سر اراده باشه ولی اگر بعضی از خطاها از دایره اختیار و اراده ما انسانها خارج باشه اونوقت چطور؟ آیا این خطاها نمیتونه مصدا آیه فمن یعمل مثقال ( ذره ) شراً یره باشه؟ اگر از مصداق این آیه باشه پس باید بخاطر این نوع از خطاهامونم آمادگی مواخذه و عذاب شدن داشته باشیم. / بنظرم با عدل خدا منافات داره!!


امضای کاربر :
(( همواره برای خدا باشیم »=« در راه خدا باشیم »=« معرّف خدا باشیم ))


رسم گمنامی عجب عمق عظیمی دارد. که اهل آن هر چه در گمنامی پیش میروند به پایان خط نمی رسند.
سه شنبه 15 مهر 1393 - 20:41
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 7 کاربر از gomnam62 به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: golpari / roz70 / a66818 / zoro_388 / tahoora / asieh / star67 /
roz70 آفلاین



ارسال‌ها : 707
عضویت: 2 /4 /1393
محل زندگی: مشهد
تشکرها : 4792
تشکر شده : 2200
پاسخ : 7 RE roz70 در مسابقه کیش و مات
جواب3
پیامبر اکرم(ص)فرموده اند:ازامت من 9چیز برداشته شده است1خطا (اگراز روى خطا انسان چیزى راانجام دهدمورد بازخواست قرار
نمى‏گیردبغیر از موارد قصاص)2 فراموشى (که اگر انسان از روى فراموشى کارزشت و ناپسندى رادر بسیارى ازموارد انجام دهد مورد بازخواست قرارنمى‏گیرد) 3-انچه بران اجبارشده باشد.4 آنچه را انسان نمى‏داند 5آنچه بر آن توانائى ندارد6انچه بر ان ناچار است 7حسد 8 فال بد زدن9 تفکر وسوسه آمیز در خلقت و خلق (البته در این سه قسمت عذاب و عقاب
از فکر آنها برداشته شده نه ازعمل آنها)منظور از برداشته شدن این نه چیز برداشته شدن عقاب وعذاب اخروى برانجام چیزهائىاست که انسان دراثر این نه چیز انجام داده باشد
منبع:جهاد النفس وسائل الشیعة / ترجمه صحت، ص: 261

امضای کاربر :
آدمی به خودی خود نمی افتد...اگر بیفتد از همان سمتی می افتد که به خدا تکیه نکرده است...
چهارشنبه 16 مهر 1393 - 08:27
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 7 کاربر از roz70 به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: a66818 / asieh / zoro_388 / gomnam62 / golpari / tahoora / star67 /
gomnam62 آفلاین



ارسال‌ها : 1613
عضویت: 30 /2 /1393
محل زندگی: بابل
تشکرها : 4264
تشکر شده : 9722
پاسخ : 9 RE roz70 در مسابقه کیش و مات
سوال 4؛

چرا یه کودکی که مثلا ناقص بدنیا میاد، باید چوب ندونم کاریها و سهل انگاری ها و رعایت نکردنها رو بخوره؟ چرا یه انسانی باید تو آتیش شخص دیگه ای بسوزه؟! آیا این بی عدالتی نیست؟!!


امضای کاربر :
(( همواره برای خدا باشیم »=« در راه خدا باشیم »=« معرّف خدا باشیم ))


رسم گمنامی عجب عمق عظیمی دارد. که اهل آن هر چه در گمنامی پیش میروند به پایان خط نمی رسند.
چهارشنبه 16 مهر 1393 - 14:58
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 5 کاربر از gomnam62 به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: roz70 / a66818 / golpari / tahoora / star67 /
roz70 آفلاین



ارسال‌ها : 707
عضویت: 2 /4 /1393
محل زندگی: مشهد
تشکرها : 4792
تشکر شده : 2200
پاسخ : 10 RE roz70 در مسابقه کیش و مات
جواب 4
اراده حکیمانه خدا بر ان است که تحقق هر پدیده ای را معلول علت خاصی قرار داده است  اصل علیت موجب قوام زندگی انسانهاست اما خداوند حکیم و عادل در قیامت چیزی را  ملاک  قرار میدهد که به دست خود افراد بوده است نسبت به توان وجودی انها.خداوند راه سعادت دنیوی را نیز نشان داده است حال اگر در اثر سهل انگاری والدین و اصل خدشه ناپذیرعلیت  بخاطر عملکرد نادرست شخصی برای کس دیگری مشکل پیش امد به حکم عدل خداوندی عامل بایدروزقیامت  تاوان عمل را بپردازدو اگر چیزی برای پرداخت ندارد باید گناه  اورا به گردن بگیردو اگر انها مقصر نباشند خداوند کمبوداورا جبران میکند ودر مقابل کمبودی که ناشی از نظام علی و معلولی است عوض میدهد
منبع:سید محسن خرازی.بدایه المعارف الهیه فی شرح عقاید الامامیه
شیخ حسن دیلمی ارشاد القلوب الی الصواب


امضای کاربر :
آدمی به خودی خود نمی افتد...اگر بیفتد از همان سمتی می افتد که به خدا تکیه نکرده است...
چهارشنبه 16 مهر 1393 - 18:36
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 6 کاربر از roz70 به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: gomnam62 / a66818 / golpari / tahoora / asieh / star67 /
gomnam62 آفلاین



ارسال‌ها : 1613
عضویت: 30 /2 /1393
محل زندگی: بابل
تشکرها : 4264
تشکر شده : 9722
پاسخ : 11 RE roz70 در مسابقه کیش و مات
سوال 5؛

کلمه عدل و عدالت از چه ماده ای گرفته شد و بمعنای چیه؟!


امضای کاربر :
(( همواره برای خدا باشیم »=« در راه خدا باشیم »=« معرّف خدا باشیم ))


رسم گمنامی عجب عمق عظیمی دارد. که اهل آن هر چه در گمنامی پیش میروند به پایان خط نمی رسند.
چهارشنبه 16 مهر 1393 - 18:41
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 5 کاربر از gomnam62 به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: a66818 / roz70 / golpari / tahoora / star67 /
roz70 آفلاین



ارسال‌ها : 707
عضویت: 2 /4 /1393
محل زندگی: مشهد
تشکرها : 4792
تشکر شده : 2200
پاسخ : 12 RE roz70 در مسابقه کیش و مات
ج5
عدل و عدالت ازریشه عدل که مصدرهم میباشدگرفته شده/ مهمترین معانی عدل عبارتند ازتعادل و تناسب،تساوي وبرابري.معنای لغوی عدل جای گرفتن هرچیزدر جای شایسته خود است مصداق حدیث پیامبر اکرم که فرمود«بِالْعَدْلِ قامَتِ السَّمواتُ وَالاَْرْضُ»به عدالت، آسمان هاوزمین بر پاست.مـعـنـای اصـطـلاحـی عـدل، مـراعـات حقوق دیگران است که نقطه برابر آن،ظلم است؛جامع معاني يا كاربردهاي ياد شده اين است كه هر چيزي در جايگاه متناسب خود قرار گيردبه گونه‎اي كه سهم مناسب و شايسة خود را از هستي و كمالات آن دريافت كند وبه حق و سهم ديگران تجاوزنكند.بنابراين سخن امام علي ع كه در تعريف عدل فرموده است:
«العدل يضع الأمورمواضعها»دقيق‎ترين تعبير در اين باره است
منبع:سایت پرسمان دانشجویی

امضای کاربر :
آدمی به خودی خود نمی افتد...اگر بیفتد از همان سمتی می افتد که به خدا تکیه نکرده است...
چهارشنبه 16 مهر 1393 - 19:52
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 5 کاربر از roz70 به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: gomnam62 / golpari / tahoora / asieh / star67 /
gomnam62 آفلاین



ارسال‌ها : 1613
عضویت: 30 /2 /1393
محل زندگی: بابل
تشکرها : 4264
تشکر شده : 9722
پاسخ : 14 RE roz70 در مسابقه کیش و مات
سوال 6؛

آخه این چه عدالتیه که خداوند بخاطر گناه مثلا 50  یا 60 ساله کسی، اونو تا ابد مستحق عذاب و جهنمش میکنه؟!! خب عذاب 100 سال 200 سال 300 سال 1 قرن!! دیگه از عدالت به دوره که بخاطر یه گناه چندساله، شخص رو تا ابد عذاب کنند!!!


امضای کاربر :
(( همواره برای خدا باشیم »=« در راه خدا باشیم »=« معرّف خدا باشیم ))


رسم گمنامی عجب عمق عظیمی دارد. که اهل آن هر چه در گمنامی پیش میروند به پایان خط نمی رسند.
پنجشنبه 17 مهر 1393 - 10:01
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 6 کاربر از gomnam62 به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: a66818 / roz70 / golpari / tahoora / asieh / star67 /
roz70 آفلاین



ارسال‌ها : 707
عضویت: 2 /4 /1393
محل زندگی: مشهد
تشکرها : 4792
تشکر شده : 2200
پاسخ : 15 RE roz70 در مسابقه کیش و مات
جواب 6زمانی ممکن است این نوع مجازات راغیرعادلانه بدانیم که تصورکنیم عذاب جهنم نوعی عذاب قراردادی است ولى کیفرهائى که درحقیقت اثر طبیعى عمل است وخاصیت تکوینى آن محسوب مى شود،این گفتگوها را نمى پذیرد،خواه در موراثار عمل دراین جهان باشد یادرجهان دیگر.مجازات‏هاى اخروى ويژگى‏هاى مجازات‏هاى قراردادى(مانند تنبيه، عبرت،تربيت و...)را نداردزيرا آخرت جاى عمل نيست بلكه جاى حساب است.مجازات‏هاى اخروى يا رابطه تكوينى باگناه دارددر اين گونه مجازات‏ها، تناسب بين عمل و نتيجه، از لحاظ كمى شرط نيست و يامجازات‏هاىاخروى،تجسّم خود گناه است.به همین خاطر تناسب سالهای گناهکاری با سالهای مجازات معنا ندارد
منابع:سایت پرسمان دانشجویی
www.soalcity.ir/node/2173
www.porseshgaran.org ›

امضای کاربر :
آدمی به خودی خود نمی افتد...اگر بیفتد از همان سمتی می افتد که به خدا تکیه نکرده است...
پنجشنبه 17 مهر 1393 - 10:38
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 6 کاربر از roz70 به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: golpari / gomnam62 / tahoora / a66818 / asieh / star67 /
gomnam62 آفلاین



ارسال‌ها : 1613
عضویت: 30 /2 /1393
محل زندگی: بابل
تشکرها : 4264
تشکر شده : 9722
پاسخ : 16 RE roz70 در مسابقه کیش و مات
سوال 7؛
این از سوالاتیه که ذهن خیلی ها رو درگیر کرده / چرا وقتی یک زن و مرد از راه نامشروع یه کودک زنا زاده ای رو دنیا میارند و اون کودک زنا زاده به اقتضاء ذات خودش که خدا بهش داده مرتکب گناه و گمراهی میشه، آخرش باید اسیر جهنم و عذاب بشه؟؟!! آیا این با عدالت خدا سازگاری داره؟!! ( خانم، چرا الکی سنگ عدالت خدا رو به سینه میزنی؟ اصلا خودت میفهمی چی میگی؟! )


امضای کاربر :
(( همواره برای خدا باشیم »=« در راه خدا باشیم »=« معرّف خدا باشیم ))


رسم گمنامی عجب عمق عظیمی دارد. که اهل آن هر چه در گمنامی پیش میروند به پایان خط نمی رسند.
پنجشنبه 17 مهر 1393 - 10:59
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 7 کاربر از gomnam62 به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: roz70 / tahoora / golpari / a66818 / asieh / star67 / aristocratic-girl /
roz70 آفلاین



ارسال‌ها : 707
عضویت: 2 /4 /1393
محل زندگی: مشهد
تشکرها : 4792
تشکر شده : 2200
پاسخ : 17 RE roz70 در مسابقه کیش و مات
ج7
بر اساس آموزه‌های دینی آن فرزندگناه وجرمی متوجه‌اش نیست،زیراهیچ تقصیری نداردعمل خلاف والدینش مسؤلیتی رامتوجه او نمی‌کند.قرآن کریم دراین باره می‌فرماید:«ولا تزر وازره وزر اُخری؛گناه هیچ کسی به گردن دیگری نیست»حرامزاده بودن موجب سلب اختیار انسان نشده و علّت تامّه ی ارتکاب گناه نمی شود؛لذا فرزند زنانیزمثل دیگر افرادبشرمختاربوده سرنوشت خود رادردست اختیارخود داردشرارت باطنی،علت انحراف آنان نیست،بلکه درحدّمقتضی است و پلیدی باطنی علّت برای فاسدشدن نیست بلکه زمینه آلودگی درآنان بیشتراست.درعین حال می توانندخودرا ازآلودگی حفظ کنند،گرچه شایدبر ایشان سخت باشدومحتاج به ریاضت و مجاهدت بیش ترباهواهای نفسانی داشته باشند
منبع
www.pasokhgoo.ir/node/24258
www.porseshkadeh.com › پرسشکده

امضای کاربر :
آدمی به خودی خود نمی افتد...اگر بیفتد از همان سمتی می افتد که به خدا تکیه نکرده است...
پنجشنبه 17 مهر 1393 - 12:04
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 5 کاربر از roz70 به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: golpari / tahoora / a66818 / asieh / star67 /
gomnam62 آفلاین



ارسال‌ها : 1613
عضویت: 30 /2 /1393
محل زندگی: بابل
تشکرها : 4264
تشکر شده : 9722
پاسخ : 18 RE roz70 در مسابقه کیش و مات
و پلیدی باطنی علّت برای فاسدشدن نیست ...!!!!!!!!!!!!!!
================================

سوال 8؛

آخه چطور ممکنه؟!!! / وقتی ما که میگیم پلیدی باطنی، خب باطن هر انسانی ریشه در ذات همون انسان داره! / چطور ممکنه ذات یک انسان پلید و فاسد باشه ولی علت برا فاسد شدن انسان نباشه؟!!!!


امضای کاربر :
(( همواره برای خدا باشیم »=« در راه خدا باشیم »=« معرّف خدا باشیم ))


رسم گمنامی عجب عمق عظیمی دارد. که اهل آن هر چه در گمنامی پیش میروند به پایان خط نمی رسند.
پنجشنبه 17 مهر 1393 - 15:03
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 7 کاربر از gomnam62 به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: golpari / roz70 / tahoora / a66818 / asieh / star67 / aristocratic-girl /
roz70 آفلاین



ارسال‌ها : 707
عضویت: 2 /4 /1393
محل زندگی: مشهد
تشکرها : 4792
تشکر شده : 2200
پاسخ : 19 RE roz70 در مسابقه کیش و مات
ج 8
ميان ملکات نفساني،احوال روح وويژگيهاي دروني انسان ورفتارهايش،گونه اي پيوستگي وجوددارد،ولي در همان حال،ازمرزاقتضاء تجاوزنکرده و اثرش تابدان جا نيست که انسان رابه انجام کارهايي مناسب باآن ويژگي هامجبورنمايد؛به طوري که ترک آن کارهارامحال نمايد.اثرصفات دروني،علت تامه رفتارهاي انسان نيست.آياتي که دين راامري فطري دانسته که آفرينش تبديل ناپذيرانسان ازآن خبر مي دهدنيزبراين حقيقت گواهي مي دهند؛چراکه معنانداردازيکسو فطرت آدمي او رابه سوي دين حق وسنت معتدله دعوت کرده،ازديگر سوي،آفرينش او وي را به سوي شروفسادوانحراف فرابخواندآن هم به گونه عليت تامه وتخلف ناپذير.بلکه شرایطوزمینه هافقط مواداولیه سعادت وشقاوتند

منبعmaaref.porsemani.ir/node/1673

امضای کاربر :
آدمی به خودی خود نمی افتد...اگر بیفتد از همان سمتی می افتد که به خدا تکیه نکرده است...
شنبه 19 مهر 1393 - 13:47
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 6 کاربر از roz70 به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: tahoora / a66818 / gomnam62 / golpari / asieh / star67 /
gomnam62 آفلاین



ارسال‌ها : 1613
عضویت: 30 /2 /1393
محل زندگی: بابل
تشکرها : 4264
تشکر شده : 9722
پاسخ : 20 RE roz70 در مسابقه کیش و مات
سوال 9؛

اصلا کار خدا با عدالت سازگاری نداره!! چرا وقتی که خودش میگه آبروی کسی رو نبرید، پس در قیامت چرا بنده هاش رو به شکل جک و جونور در میاره و مسخ شون میکنه تا رسوای عام و خاص بشند؟ ( تو اگه تو قیامت به این جور شکلا در بیای بازم عدالت خداوند رو اقرار میکنی؟ )


امضای کاربر :
(( همواره برای خدا باشیم »=« در راه خدا باشیم »=« معرّف خدا باشیم ))


رسم گمنامی عجب عمق عظیمی دارد. که اهل آن هر چه در گمنامی پیش میروند به پایان خط نمی رسند.
شنبه 19 مهر 1393 - 16:31
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 4 کاربر از gomnam62 به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: golpari / roz70 / star67 / a66818 /
roz70 آفلاین



ارسال‌ها : 707
عضویت: 2 /4 /1393
محل زندگی: مشهد
تشکرها : 4792
تشکر شده : 2200
پاسخ : 21 RE roz70 در مسابقه کیش و مات
ج9
انسانهادرقيامت برطبق خصلتهای اكتسابی‏ روحی محشورمی‏گردندانسانهاازنظراخلاق اكتسابی باهرنوع جانداری كه به اوشبيه‏تر باشدبه شكل اوو اندام اومحشور می‏گردندو تنها افرادی به شكل وصورت انسانی محشور می‏گردندكه اخلاق وخويهای اكتسابی و ابعادثانوی روح آنهامتناسب با شأن‏ وكمالات انسانی باشدوبه عبارت ديگراخلاقشان اخلاق انسانی باشدپس قیافه ی ماد برزخ و قیامت به صفات و مَلَکاتمون در دنیا بستگی داره از اون برهم صفات خوب،جسم مثالی و برزخی زیباولطیف روموجب می
شوند.اگردرقيامت گروهي رو سفيدندو گروهي روسياه اين نه خواست خدابوده و نه جبرمحيط بلكه عمل خودآنهادردنياست كه بدين شكل تجسم يافته است
www.maaref.porsemani.ir/node/4756
www.ghadeer.org/author/motahary/18/pages/1.html

امضای کاربر :
آدمی به خودی خود نمی افتد...اگر بیفتد از همان سمتی می افتد که به خدا تکیه نکرده است...
شنبه 19 مهر 1393 - 17:50
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 5 کاربر از roz70 به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: gomnam62 / asieh / star67 / a66818 / golpari /
gomnam62 آفلاین



ارسال‌ها : 1613
عضویت: 30 /2 /1393
محل زندگی: بابل
تشکرها : 4264
تشکر شده : 9722
پاسخ : 22 RE roz70 در مسابقه کیش و مات
سوال 10؛

من با یک مثال ثابت میکنم که خدا عادل نیست / شما دو نفر رو تصور کنید که هر دو هفتاد سال عمر کردند / یکی 70 سال عبادت خدا رو میکنه و به بهشت میره و یه شخصی 69 سال گناه میکنه و یک سال آخر میاد توبه میکنه و یک سال خدا رو عبادت میکنه و به بهشت میره / خب این چه عدالتیه که یک شخصی که 70 سال رنج عبادت رو تحمل میکنه و بهشت میره و شخص دیگه 1 سال رنج عبادت رو تحمل میکنه و میره بهشت؟!! این چه عداتیه آخه؟!


امضای کاربر :
(( همواره برای خدا باشیم »=« در راه خدا باشیم »=« معرّف خدا باشیم ))


رسم گمنامی عجب عمق عظیمی دارد. که اهل آن هر چه در گمنامی پیش میروند به پایان خط نمی رسند.
شنبه 19 مهر 1393 - 18:36
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 5 کاربر از gomnam62 به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: roz70 / asieh / star67 / a66818 / golpari /
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :